Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Riciii

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie czy tą nową kapę 0B4409175E montujemy wypukłym przetłoczeniem w stronę łożyska czy też odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, skoffice napisał:

Panowie czy tą nową kapę 0B4409175E montujemy wypukłym przetłoczeniem w stronę łożyska czy też odwrotnie?

Kolego wypukłym do środka.

Po to jest zrobione to przetłoczenie  w nowej kapie że by dociskała łocżysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie też wyszło że prawa półoś ma luz co pewnie powodowało te uciążliwe wibracje w trakcie jazdy. Na lewej też już coś delikatnie jest wyczuwalne. Co ciekawe u mnie nie było żadnego stukania tylko wibracje na całym samochodzie podczas przyspieszania i jeszcze większe przy hamowaniu silnikiem. Po wciśnięciu sprzęgła wibracje ustały. Zamówiłem łożyska na lewa i prawą strone, uszczelniacz na prawa i kape na lewą z jakąś podkładka. Czy to wystarczy żeby pozbyć sie luzów? 

I jeszcze jedna sprawa, wibracje przy ruszaniu na 1 i wstecznym to też wina luzu na pół osiach czy to już coś ze sprzęgłem i dwumasą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a mial ktos takie przypadki w aucie z 13 roku ? Tesciu ma 13r. Przebieg zaledwie 44k i podczas ruszania (szczegolnie, jak auto rozgrzane, ale tez nie zawsze) zatelepie autem, robi sie tak jakby taki "kangurek" przy puszczeniu sprzegla, pozniejcjuz po zmianie na kolejne biegi jest okej. Dzieje sie to tylko przy ruszaniu, taka telepawka - czy powodem może być właśnie to łoźysko i wybite gniazdo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, nie byl wymieniany. Sugerujesz wymienic plyn, odpowietrzyc hamulce i wysprzeglik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeśli tylko na gorącym silniku to może być to, sam się przymierzam. Ewentualnie kończy się sprzęgło :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przy 40 tysiącach sprzeglo ? A dzialo sie to juz wczesniej :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdura,wymiana plynu nic nie da..sprobuj przypalic sprzeglo,najlepiej na zaciagnietym recznym.jak drgania mina to przyczyna jest sniedziejacy docisk.taki typ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2017 o 12:43, KoJ@K napisał:

Panowie, a mial ktos takie przypadki w aucie z 13 roku ? Tesciu ma 13r. Przebieg zaledwie 44k i podczas ruszania (szczegolnie, jak auto rozgrzane, ale tez nie zawsze) zatelepie autem, robi sie tak jakby taki "kangurek" przy puszczeniu sprzegla, pozniejcjuz po zmianie na kolejne biegi jest okej. Dzieje sie to tylko przy ruszaniu, taka telepawka - czy powodem może być właśnie to łoźysko i wybite gniazdo ?

Wymienic plyn hamulcowy najlepiej z przeplukaniem ukladu i dobrze podajnik sprzegla odpowietrzyc, jak nic to nie da to wina dwumasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś poleci jakiś dobry warsztat w okolicach Mysłowice/Sląsk, który ogarnie profesjonalnie wymianę łożysk półosi w skrzyni?

Po 147K wygląda, że wada dopadła i moje A4/B8/2011/1.8  CDHA :- (

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo... Macie jakis namiar na mechanika na śląsku/gliwice co zna temat? Z jakimi kosztami trzeba się liczyć? (Orientacyjnie)

Edytowane przez Emperian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem łożyska z prawej i lewej strony plus osłona z lewej i wibracje w trakcie jazdy znacznie sie zmniejszyły ale nadal są wyczuwalne. Co jeszcze może być nie tak? Przeguby wyglądały na dobre. Czy to może być coś z kołami. Wibracji nie ma na kierownicy czy na pedałach, czuć na całym samochodzie przeważnie na 4 z prędkościa 60 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam pytanie do osób, które wymieniały łożyska stożkowe z prawej strony. Czy wiedzieliście o regulacji mechanizmu różnicowego? Wykonywaliście to, bo wygląda skomplikowanie :kwasny: Tutaj znalazłem pdfa w necie: https://www.pdfhost.net/index.php?Action=DownloadFile&id=94db8f6bd36796d1e77fa1d7d9450d7d

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

potwierdzam - 3.0TDI też mają problem z lewą półosią, zresztą potwierdza to TPI.

Jakiego kleju Loctite (który model) używaliście do osadzenia łożyska?

U mnie przebieg 211tys km (co ciekawe do końca serwisowana w ASO a tamci i tak się nie poczuwają do chociaż partycypowania w kosztach) i luz góra dół około 1cm (niestety zauważyłem przypadkiem już po kupnie auta :) ). 

Co do objawów u mnie - delikatne cykanie, stukanie przy utrzymywaniu prędkości i delikatnym przyśpieszaniu, a także przy toczeniu się na luzie. Drgań żadnych nie ma nawet grubo powyżej 200, więc mam nadzieję, że gniazdo nie jest jeszcze nie wiadomo jak rozwalone i zastosowanie rozwiązania z TPI rozwiąże problem chociaż na chwilę.

Jutro zamawiam łożysko, śruby, kapę i podkładki, będzie mi to robił kolega mechanik niedaleko Wawy.

 

Czy ktoś frezował gniazdo i wprasowywał stalową tuleję gdzieś w Warszawie? To rozwiązanie wydaje mi się najsensowniejsze na dłuższy czas i docelowo myślę o takim wyjściu.

Pozdrawiam!

Edytowane przez luk330
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kleju to używałem  LOCTITE 638 (zielony)   -  jednoskładnikowy klej anaerobowy do mocowania współosiowego o wysokiej wytrzymałości.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy, 

przetłumaczyłem procedurę serwisową naprawy tej lewej półosi. Naprawa nie jest jakimś rocket science, więc z taką instrukcją podejrzewam, że każdy mechanik powinien podjąć się naprawy :) moja będzie naprawiana na dniach (czekam na części z ASO). 

Wiem, że kilka osób prosiło o przetłumaczenie, ale nikt z tym nic nie zrobił.

PDF zajmuje 1,27mb - więc załączam do tego posta, jakby ktoś potrzebował w wersji z wyraźniejszymi zdjęciami (ponad 5mb) to mogę wysłać mailem.

 

Jakby ktoś miał uwagi do tłumaczenia (przy tłumaczeniu grany był google translate z ostatkami podstaw mojego niemieckiego ze szkoły :) ) to piszcie - poprawię żeby było bardziej zrozumiałe.

Procedura serwisowa naprawy lewego łozyska półosi PL(low).pdf

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...