Sensei Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Witam, Czy używać klimatyzacji w porze jesienno-zimowej ? Moje obserwacje: + szybciej szyby odparowują + przyjemniejsze powietrze (wymieszane) / - 0.5 litra paliwa więcej - i chyba szybsze zużycie układu ? Co wy o tym sądzicie ? Używać ? Nie używać ? Dlaczego ? Pozdrawiam
erchi Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Jak się jeździ w kilka osób zwykle trzeba używać, inaczej szyby parują i o ile w dzień tego aż tak nie widać, o tyle po zmroku zaczyna przeszkadzać. Różnica w spalaniu z klimą lub bez zależy od silnika, w dieslu mniej podbija średnią, w benzynie już bardziej.
POWER-KRIS Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 W zimie zamiast klimy odpala się ogrzewanie elektryczne, ale ci co na econie jeżdżą to nie wiedzą.
Sensei Opublikowano 9 Października 2014 Autor Opublikowano 9 Października 2014 ogrzewanie elektryczne .... ?
POWER-KRIS Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Przeczytaj instrukcje obsługi auta.
Sensei Opublikowano 9 Października 2014 Autor Opublikowano 9 Października 2014 Przeczytaj instrukcje obsługi auta. nie mam bo w Niemcach auto kupiłem ...
POWER-KRIS Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Większość ma to, a uruchamia się w zimę zamiast klimy samo, pod warunkiem że econ nie włączony i szybciej z szyb schodzi. http://wakacje.alegro.com.pl/listing/listing.php?similar=1&order=xd&string=NAGRZEWNICA+ELEKTRYCZNA+AUDI+A4+B8+2.0+TDI&bmatch=seng-v6-3-default-0905 Instrukcja B8 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/150825-INSTRUKCJA-OBSŁUGI-po-POLSKU-oraz-NAWIGACJA-MMI
TidiVelDante Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Jak najbardziej powinno używać się klimy podczas jesieni czy zimy. Układ od czasu do czasu powinien sobie pochodzic nawet w zimie. Wtedy wlasnie mniej sie zużywa. A jeśli coś ma sie popsuć to prędzej czy póniej i tak popsuje.
black70 Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Co to znaczy używać bądź nie? Po prostu ustawia się żądaną temperaturę we wnętrzu, daje na "auto" i tak przez cały rok W zimie ma grzać, a w lecie chłodzić. Po to jest właśnie klimatronik
turzol Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Co to znaczy używać bądź nie? Po prostu ustawia się żądaną temperaturę we wnętrzu, daje na "auto" i tak przez cały rok W zimie ma grzać, a w lecie chłodzić. Po to jest właśnie klimatronik Popieram w całej rozciągłości
GreGoriO Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Sprężarki i tak nie wyłączysz bo ona chodzi cały czas, jedynie nie pompuje gazu do układu. A skoro pracuje to niech daje z siebie wszystko.
pioteros Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Jeśli juz być dokładnym to nie sprezarka chodzi tylko samo jej kolo pasowe a to różnica. Dopiero jak wlaczasz klime sprzegielko na kole kompresora zaskakuje i zaczyna sprezac Pozatym. Poniżej kilku stopni powyżej zera intak nie wlaczysz juz Klimy wiec kiedy się da to uzywaj jeśli z nią ci lepiej i tyle.
wrclaguna Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 pod warunkiem że econ nie włączony i szybciej z szyb schodzi. W A4 B8 kazdy diesel ma elektr. nagrzewnice , mozna to sprawdzic w opcji CAR ( na dole ekranu mamy napis AC ) Sa to : OFF lub AUTO .
GreGoriO Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) Jeśli juz być dokładnym to nie sprezarka chodzi tylko samo jej kolo pasowe a to różnica. Dopiero jak wlaczasz klime sprzegielko na kole kompresora zaskakuje i zaczyna sprezac Pozatym. Poniżej kilku stopni powyżej zera intak nie wlaczysz juz Klimy wiec kiedy się da to uzywaj jeśli z nią ci lepiej i tyle. jeśli już chcesz zabierać głos sprawdź o jakim urządzeniu mówimy. od roku 2001 wszystkie modele audi są wyposażone w kompresor ze sprzęgłem zrywalnym, co oznacza że klimatyzacja działa cały czas. Zmienia się jedynie stopień sprężania za który odpowiada elektrozawór N280. http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/ http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/auto-klima-informacje http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/k/klimatyzacja-samochodowa/ tu masz więcej informacji....poczytaj Edytowane 24 Października 2014 przez GreGoriO
pioteros Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 dzieki za wyprowadzenie z bledu, mialem racje ale tylko jesli chodzi o stare kompresoryale reasumujac jest to chyba biedne rozwiazanie, dodatkowy element ktory stwarza jakis opor pracujac na pusto?
Sebiś Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Mam pytanie nawiązaując do rysunku "GreGoriO". Powiedzmy, że układ się rozszczelni (na skraplaczu), gaz ucieknie. Sprężarka się zatrze ? Albo drugi przypadek gdy uszkodzeniu ulegnie jej zawór elektromagnetyczny. W obu przypadkach dojdzie do uszkodzenia sprężarki ? Czy jedynie w przypadku awarii elektozaworu ?
pioteros Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) sadzac po rysunku jest oddzielna komora korbowa ktora pewnie jest zamknieta i olej ogolnie nie trafia do calego ukladu, wiec smarowanie jest caly czas niezaleznie czy uklad sie rozczelni czy nieale z drugiej strony w opisie kolegi jest wzmianka o jakims uszkodzeniu ukladu i ewentualnosci zatarcia kompresora Edytowane 24 Października 2014 przez pioteros
Sebiś Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Z tego co mi wiadomo to do czynnika chłodniczego (gazu) jest dodawana pewna ilość oleju i krąży ona w układzie razem z gazem, pełniąc funkcję smarowania. Tak więc przy naprawach typu wymiana sprężarki czy skraplacza uzupełnia się układ o brakujące ilości oleju.
GreGoriO Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Sprężarka może się zatrzeć jeśli nieszczelność będzie w niej samej. Jeśli układ się rozszczelni gdzieś po drodze, poza samą sprężarką, to ryzyko zatarcia powstanie dopiero po napełnieniu układu, jeśli zakład napełniający nie sprawdzi ile oleju zawiera układ. Wtedy bowiem, pracujący pod ciśnieniem układ, wyrzuca pewne ilości od obiegu. Ze sprężarki oleju ubędzie i w skrajnych warunkach może ona czasem pracować na "sucho". Dlatego przy napełnianiu mamy zawsze podaną ilość oleju i czynnika jaka powinna być w układzie. Jednakże ryzyko zatarcia jest mniejsze, niż ryzyko zaolejenia elektrozaworu z powodu nadmiaru oleju w układzie. Bo z kolei wielu "napełniaczy " na pałę dodaje olej. ilość ściągnięta plus ileś tam. W efekcie, po kilku razowym napełnieniu danego obwodu możemy mieć dużo więcej oleju w układzie niż to zaleca producent. Wszystko to jest opisane na tychże stronach. Ale na szczęście życie pokazuje, że katastrofalne awarie sprężarki klimatyzacji zdarzają się mniej niż powinno wynikać to z opisu.
black70 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Sprawdzenie ilości oleju i czynnika chłodzącego to standardowa procedura w każdym serwisie, który zajmuje się klimatyzacją. Te czynności powinny być wykonane podczas każdorazowego przeglądu, bądź odgrzybiania/ozonowania układu klimatyzacji. W każdym przypadku czynnik powinien być wypompowany, ważony i w razie konieczności uzupełniony. Tak samo powinno być z olejem. A zakłady, jak pisze kolega wyżej, które tego nie robią, należy omijać szerokim łukiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się