bobusiek Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 Może ktoś wie co to jest za kontrolka koloru żółtego i przedstawia jakby z profilu część opony bez powietrza z wykrzyknikiem w środku. W instrukcji obsługi samochodu w tym miejscu jest narysowana kontrolka samochodu z kluczykiem czyli immobilajzera a tej kontrolki o którą pytam instrukcja nie przewiduje.Zastanawiam się czy nie jest to przypadkiem coś związanego z ciśnieniem w oponach ale to tylko moje dywagacje. Nadmieniam, że nie zapala się ona przy samo diagnostyce i w czasie jazdy a odkryłem jej istnienie kiedy samochód był podłączony pod VAG i mechanik sprawdzał licznik ale nie potrafił mi odpowiedzieć co ona oznacza.Pozdro
tklimczak Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 jest to kontrolka "gwałtownego ubytku ciśnienia w oponach", zapala się jeżeli ciśnienie w oponie jest niższe od wymaganego o więcej niż 0,3 bara
bobusiek Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 Czyli wygląda na to iż samochód ma jakiś układ kontroli ciśnienia w oponach.Dzięki
Santa Cruz Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Nie ma. ESP wykrywa różnicę prędkości obrotowych kół.
tklimczak Opublikowano 27 Września 2008 Opublikowano 27 Września 2008 Nie ma. ESP wykrywa różnicę prędkości obrotowych kół. zgadza się, tylko to ABS a nie ESP, ale nie jestem pewny na 100%
mm.max Opublikowano 1 Października 2008 Opublikowano 1 Października 2008 Nie ma. ESP wykrywa różnicę prędkości obrotowych kół. W A4 B6 monitorowanie ciśnienia w oponach odbywa się poprzez pomiar ciśnienia w każdej z opon oraz komunikację drogą radiową. Układ składa się czujników zamontowanych w felgach, sterownika znajdującego sie w bagażniku na lewej ściance bagażnika (pod tapicerką) oraz z anteny odbierającej sygnał w częstotliwościach 433 lub 315MHz. Kod wyposażenia PR-7K7 oraz PR-7K8. Kodowanie odpowiedniego ciśnienia w ogumieniu odbywa się w VAGu poprzez grupę 65. Monitorowanie ciśnienia ogumienia przez system ABS odbywa się napewno w Leonie II i najprawdopodobniej w Golfie V oraz Audi A3 8P w modelach posiadających ten element jako wyposażenie dodatkowe. Według mnie system monitorowania ciśnienia w oponach poprzez system ABS jest bardziej przyjazne użytkownikowi (nie potrzeba felg z sensorami) i łatwe do obsługi (wzorcowe ciśnienie ustawia uzytkownik pojazdu) no i oczywiście tańsze "do wyprodukowania" A tak na marginesie czy ktoś z was doposażał swoje A4 B6 w oryginalny system monitorowania ciśnienia w ogumieniu ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się