Gość cwiara Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Sprawdź filtr paliwa. Jak będzie czarny to uszkodzona vacum pompa (tandemowa). Miałem taki przypadek i właśnie vacum padła.
klattaa Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Witam Auto przez dwa lata od kupna(nowy salon gwarancja) jeździło na castrol, później lany tylko motul. Branie oleju praktycznie nie występowało/występuje na castrol/motul dolewka max 200-300 ml na 15 tys km. Jedyna różnica jaka ja odczuwam na korzyść motula to cicha gładsza praca motoru. Obstawiam tamdem pompę najszybciej.
Loneliness Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Witam, dzisiaj wyciągnąłem filtr paliwa i żadnych plamek oleju pod światłem nie zauważyłem,ale zaniepokoiło mnie strasznie "czarne" paliwo. Wrzucam zdjęcia dla porównania paliwa z filtra oraz czystego. Filtra mam zamontowany firmy Man.
SotoM Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 mam dokładnie takie same paliwo - pod światło widać żółć...to normalne. -jest to sadza, która przedostaje sie spod wtrysku do układu paliwowego. jakbys maił czarne paliwo i żadnej przejrzystości w żółć -to lipa oznaka ze olej silnikowy znajduje się w paliwie. - pompa paliwa wtedy puszcza.
.Pablo. Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 No nie wiem chłopaki ja z ciekawości oproznilem swój filtr paliwa i ropa była czysciutka.
Tombik Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 U mnie też czyściutka ropa...a na filtrze mam ok. 10kkm nalotu
SotoM Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 to zjawisko wytepuje w silnikach BRD 170km w 140tkach nie słyszałem ale prawdopodobnie jak do 2.0TDI 16V 140km zamontuje sie wtryski od BRD to to zjawisko prawdopodobnie wystapi...
marek89 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 U mnie ropa w brd była czarna po wymianie nowej tandem pompy usterka znikła ropa czysta jak łza. ...minimalne ilości oleju mieszała. ..jak rozbiore stara pompę sprawdzę ta gumkę w srodku
SotoM Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 (edytowane) Tandemówke kupowałeś używke,nówke z aso czy zamiennik? Jeśli piszesz prawdę że po wymianie pompy masz w filtrze żółte czyste paliwo a nie zaciemnione To stary w tym momęcie obalasz mit że to cecha brd. Edytowane 21 Kwietnia 2015 przez SotoM
marek89 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Tandemówke kupowałeś używke,nówke z aso czy zamiennik? Jeśli piszesz prawdę że po wymianie pompy masz w filtrze żółte czyste paliwo a nie zaciemnione To stary w tym momęcie obalasz mit że to cecha brd. Kolego pisalem Ci kiedys o ropie czarnej w filtrze i jak u Ciebie w brd to wyglda. Odpisales mi ze tez czarnawa.......ale pod swiatlem wychodzi zolc.Zmienilem filtr i nic....odpiolem wezyk idacy z baku tam czarna ropa....zamowilem nowke pompe ori z AL cars....zalalem bak do polowy odrazu trasa ,pozniej druga dolewka ropki zmiana filtra na nowy okolo 2tyskm i ropa czysta jak lza..mialem czyscic bak z tej reszty syfu ale jakos niemoge sie zabrac do tego. a co do castrola hmmmm ja leje i nic nie ubywa tylko ze castrol angielski kupowany w salonie vw....a tak nawiasem mily pan w vw powiedzial mi ze ten olej leja na pierwszy montaz niby Quantum Longlife 3 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil
Brdm Opublikowano 11 Maja 2015 Autor Opublikowano 11 Maja 2015 Olej napędowy u mnie też niby był czysty do póki nie zamieszałem nim ... zrobił się czarny jak przepalony silnikowy... Po wymianie uszczelek w VACUM widze że oleju nie ubywa ... mam nadzieję że w filtrze teraz też będzie czysto
jacek 3773 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 (edytowane) Witam, odświeżę trochę temat , silnik był zalany motulem 5w30 i wziął mi litr na 15tkm więc dziś zlałem paliwo z filtra. Na wylocie z niego było czyste , natomiast na wlocie czyli od baku wyleciały czarne drobinki i wychodzi na to że to sadza bo po dotknięciu rozpadały się (rozmywały). Czekałem ładnych parę minut nim zaczęły się osadzać na dnie. I teraz pytanie skąd się ona bierze, i co trzeba zrobić (wymienić) bo oliwa nie tania. Edytowane 22 Stycznia 2016 przez jacek 3773
SotoM Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 (edytowane) Litr na 15000 moim zdaniem nie ma się czym przejmować... Ciesz się że tylko tyle Ci łyka a nie jak benzyniaki TFSI litr/2 na 1000km... Może kiedyś było zatankowane paliwo z jakiejś zasyfionej beczki... sadza ze spalin w paliwie raczej nie możliwe...czy olej będzie w paliwie to będzie się mieszalo z paliwem i bedzie koloru czarnego jak wyżej kolega zademonstrowal Jak masz możliwość to zrób tego foto i wrzuć... Edytowane 22 Stycznia 2016 przez SotoM
maquuu Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Witam. Odświeżę troche temacik, mianowicie mam 2.0TDI, nalatane niestety 280k, i od kąd zaczełą się zima zauważyłem ze silnik drastycznie bierze mi olej. Dodam że zadnych wycieków nie mam. Mechanik powiedział że tak już musi być ze względu na przebieg i trzeba dolewać przy czym dodał że zmiana na inny olej nie ma sensu. Ale tak czytam wasze przypadki i chciałbym jednak zmienić z castrola na tego motul. Tylko teraz moje pytanie jaki ten Motul wybrać.. Mógłby ktoś podpowiedzieć.
Brdm Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Opublikowano 9 Lutego 2017 (edytowane) 280kkm ? Panie to nie jest przebieg... o ile jest to ori przebieg. U mnie nigdy pod silnikiem w garażu nie było plamy , a olej też gdzieś brał (fakt że silnik trochę był brudny od dołu) jak wymieniałem zabierak pompy, michę zalałem naftą... okazało się że w 2 miejscach nafta uciekała. A sama miska to jakaś porażka... jakaś spękana, jakby była odlana z jakiegoś odpadu (miska ori oczywiście). Kupiłem drugą miskę i olej jest w normie od tamtej pory. Fakt że wymieniłem wtedy jeszcze tandema i olej na ten (kupiony na stronie producenta) --> https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-504-00-507-00-5w30 Edytowane 9 Lutego 2017 przez Brdm
maquuu Opublikowano 10 Lutego 2017 Opublikowano 10 Lutego 2017 No wydawało mi się że 280Kkm to całkiem sporo a przebieg napewno ori. U mnie suchutko od dołu dlatego wykluczam jakieś przecieki.. a co do oleju właśnie zastanawiam się na tym co podałeś w linku albo nad tym --> https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w30--2. Nie wiem który byłby lepszy.. ? Chce najpierw wymienić olej a jeżęli to nie pomoże bedę szukał dalej..
Musashi Opublikowano 10 Lutego 2017 Opublikowano 10 Lutego 2017 Zawartość dodana 2 minutes later Dnia 9.02.2017 o 12:11, maquuu napisał: silnik drastycznie bierze mi olej. Mechanik powiedział że tak już musi być ze względu na przebieg i trzeba dolewać przy czym dodał że zmiana na inny olej nie ma sensu. Ale tak czytam wasze przypadki i chciałbym jednak zmienić z castrola na tego motul. drastycznie tj. ile? mechanik głupoty mówi, zmiana zawsze ma sens, zwłaszcza dobra zmiana. jeżeli nie masz dpf-a specific 5w40. jeżeli dpf 5w30.
maquuu Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Dnia 10.02.2017 o 16:25, Musashi napisał: Zawartość dodana 2 minutes later drastycznie tj. ile? mechanik głupoty mówi, zmiana zawsze ma sens, zwłaszcza dobra zmiana. jeżeli nie masz dpf-a specific 5w40. jeżeli dpf 5w30. Mam dpf czyli 5w30 tylko teraz specific czy może właśnie ten x-clean+ ??
Arss666 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Witam czy moze ktos powiedziec jaki jest koszt wymiany tej pompy vacum ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się