Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRD - bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdź filtr paliwa. Jak będzie czarny to uszkodzona vacum pompa (tandemowa). Miałem taki przypadek i właśnie vacum padła.

Opublikowano

Witam

Auto przez dwa lata od kupna(nowy salon gwarancja) jeździło na castrol, później lany tylko motul. Branie oleju praktycznie nie występowało/występuje na castrol/motul dolewka max 200-300 ml na 15 tys km. Jedyna różnica jaka ja odczuwam na korzyść motula to cicha gładsza praca motoru. Obstawiam tamdem pompę najszybciej.

Opublikowano

Witam, dzisiaj wyciągnąłem filtr paliwa i żadnych plamek oleju pod światłem nie zauważyłem,ale zaniepokoiło mnie strasznie "czarne" paliwo.

Wrzucam zdjęcia dla porównania paliwa z filtra oraz czystego. Filtra mam zamontowany firmy Man.

20150307_195322.jpg

20150307_195715.jpg

20150307_195731.jpg

Opublikowano

mam dokładnie takie same paliwo - pod światło widać żółć...to normalne. -jest to sadza, która przedostaje sie spod wtrysku do układu paliwowego.

jakbys maił czarne paliwo i żadnej przejrzystości w żółć -to lipa oznaka ze olej silnikowy znajduje się w paliwie. - pompa paliwa wtedy puszcza.

Opublikowano

No nie wiem chłopaki ja z ciekawości oproznilem swój filtr paliwa i ropa była czysciutka.

Opublikowano

U mnie też czyściutka ropa...a na filtrze mam ok. 10kkm nalotu

Opublikowano

to zjawisko wytepuje w silnikach BRD 170km w 140tkach nie słyszałem ale prawdopodobnie jak do 2.0TDI 16V 140km zamontuje sie wtryski od BRD to to zjawisko prawdopodobnie wystapi...

Opublikowano

U mnie ropa w brd była czarna po wymianie nowej tandem pompy usterka znikła ropa czysta jak łza. ...minimalne ilości oleju mieszała. ..jak rozbiore stara pompę sprawdzę ta gumkę w srodku

Opublikowano (edytowane)

Tandemówke kupowałeś używke,nówke z aso czy zamiennik?

Jeśli piszesz prawdę że po wymianie pompy masz w filtrze żółte czyste paliwo a nie zaciemnione To stary w tym momęcie obalasz mit że to cecha brd.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Tandemówke kupowałeś używke,nówke z aso czy zamiennik?

Jeśli piszesz prawdę że po wymianie pompy masz w filtrze żółte czyste paliwo a nie zaciemnione To stary w tym momęcie obalasz mit że to cecha brd.

Kolego pisalem Ci kiedys o ropie czarnej w filtrze i jak u Ciebie w brd to wyglda. Odpisales mi ze tez czarnawa.......ale pod swiatlem wychodzi zolc.Zmienilem filtr i nic....odpiolem wezyk idacy z baku tam czarna ropa....zamowilem nowke pompe ori z AL cars....zalalem bak do polowy odrazu trasa ,pozniej druga dolewka ropki zmiana filtra na nowy okolo 2tyskm i ropa czysta jak lza..mialem czyscic bak z tej reszty syfu ale jakos niemoge sie zabrac do tego. a co do castrola hmmmm ja leje i nic nie ubywa tylko ze castrol angielski kupowany w salonie vw....a tak nawiasem mily pan w vw powiedzial mi ze ten olej leja na pierwszy montaz niby

Quantum Longlife 3 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil
Opublikowano

Olej napędowy u mnie też niby był czysty do póki nie zamieszałem nim ... zrobił się czarny jak przepalony silnikowy... Po wymianie uszczelek w VACUM widze że oleju nie ubywa ... mam nadzieję że w filtrze teraz też będzie czysto

Opublikowano (edytowane)

Witam, odświeżę trochę temat , silnik był zalany motulem 5w30 i wziął mi litr na 15tkm więc dziś zlałem paliwo z filtra. Na wylocie z niego było czyste , natomiast na wlocie czyli od baku wyleciały czarne drobinki i wychodzi na to że to sadza bo po dotknięciu rozpadały się (rozmywały). Czekałem ładnych parę minut nim zaczęły się osadzać na dnie. I teraz pytanie skąd się ona bierze, i co trzeba zrobić (wymienić) bo oliwa nie tania.

Edytowane przez jacek 3773
Opublikowano (edytowane)

Litr na 15000 moim zdaniem nie ma się czym przejmować... Ciesz się że tylko tyle Ci łyka a nie jak benzyniaki TFSI litr/2 na 1000km...

Może kiedyś było zatankowane paliwo z jakiejś zasyfionej beczki... sadza ze spalin w paliwie raczej nie możliwe...czy olej będzie w paliwie to będzie się mieszalo z paliwem i bedzie koloru czarnego jak wyżej kolega zademonstrowal

Jak masz możliwość to zrób tego foto i wrzuć...

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Witam. Odświeżę troche temacik, mianowicie mam 2.0TDI, nalatane niestety 280k, i od kąd zaczełą się zima zauważyłem ze silnik drastycznie bierze mi olej. Dodam że zadnych wycieków nie mam. Mechanik powiedział że tak już musi być ze względu na przebieg i trzeba dolewać przy czym dodał że zmiana na inny olej nie ma sensu. Ale tak czytam wasze przypadki i chciałbym jednak zmienić z castrola na tego motul. Tylko teraz moje pytanie jaki ten Motul wybrać.. Mógłby ktoś podpowiedzieć.

Opublikowano (edytowane)

280kkm ? Panie to nie jest przebieg... o ile jest to ori przebieg. U mnie nigdy pod silnikiem w garażu nie było plamy , a olej też gdzieś brał (fakt że silnik trochę był brudny od dołu) jak wymieniałem zabierak pompy, michę zalałem naftą... okazało się że w 2 miejscach nafta uciekała. A sama miska to jakaś porażka... jakaś spękana, jakby była odlana z jakiegoś odpadu (miska ori oczywiście). Kupiłem drugą miskę i olej jest w normie od tamtej pory. Fakt że wymieniłem wtedy jeszcze tandema i olej na ten (kupiony na stronie producenta) --> https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-504-00-507-00-5w30

Edytowane przez Brdm
Opublikowano

No wydawało mi się że 280Kkm to całkiem sporo :D a przebieg napewno ori. U mnie suchutko od dołu dlatego wykluczam jakieś przecieki.. a co do oleju właśnie zastanawiam się na tym co podałeś w linku albo nad tym --> https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w30--2. Nie wiem który byłby lepszy.. ? Chce najpierw wymienić olej a jeżęli to nie pomoże bedę szukał dalej..

Opublikowano
Zawartość dodana 2 minutes later
Dnia 9.02.2017 o 12:11, maquuu napisał:

silnik drastycznie bierze mi olej.

 

Mechanik powiedział że tak już musi być ze względu na przebieg i trzeba dolewać przy czym dodał że zmiana na inny olej nie ma sensu.

Ale tak czytam wasze przypadki i chciałbym jednak zmienić z castrola na tego motul.

drastycznie tj. ile?

mechanik głupoty mówi, zmiana zawsze ma sens, zwłaszcza dobra zmiana. :cool1:

jeżeli nie masz dpf-a specific 5w40. jeżeli dpf 5w30.

Opublikowano
Dnia 10.02.2017 o 16:25, Musashi napisał:
Zawartość dodana 2 minutes later

drastycznie tj. ile?

mechanik głupoty mówi, zmiana zawsze ma sens, zwłaszcza dobra zmiana. :cool1:

jeżeli nie masz dpf-a specific 5w40. jeżeli dpf 5w30.

Mam dpf czyli 5w30 tylko teraz specific czy może właśnie ten x-clean+ ?? :)

Opublikowano

Jeżeli DPF musi być norma 507.00

Opublikowano

Witam czy moze ktos powiedziec jaki jest koszt wymiany tej pompy vacum ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...