timoonmjr Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Witam wszystkich jestem tutaj nowy także za wszelkie błędy przepraszam i mam wielki problem...opowiem po kolei o co chodzi. Moje Audi a4 b6 1,9 tdi awx 130 KM zrobione 2 tygodnie temu na 160 KM troche sie popsuło a mianowicie jechałem sobie na biegu 3 troszke mu pocisnąłem przy wyprzedzaniu innego pojazdu zkręciłem w stronę domu i rura nagle przestał wchodzic na obroty i zaczął kopcić jak powalony więc go zgasiłem myślałem ze wpadł w tryb awaryjny ale nic z tego juz nie odpali...podniosłem maskę wyjąłem bagnet oleju a tam susza...nigdzie nic nie wyciekło więc gdzie podział się ten olej i co mogło byc tego przyczyną?i co dalej?pozdrawiam i liczę na sensowne odpowiedzi...auto stoi u mechanika ale dopierojutro będzie mógł na niego spojrzeć aha na 2,3 cięzko do pochnąć tak żeby przeskoczył...
szakal222 Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Turbo wywalilo olej albo w wydech Albo w dolot Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
timoonmjr Opublikowano 13 Października 2014 Autor Opublikowano 13 Października 2014 Czyli wymiana silnika mnie czeka? bo z tego co wiem to bez turba powinien odpalic a nie pali i powinno sie go dać przepchać na 2,3 biegu...
lukaszooo Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 dziwna sprawa bo nie zadziałał czujnik braku cisnienia oleju o niskim poziomie oleju w który te silniki sa wyposażone nie wspomne, więc nie badz złej mysli. Pocieszające jest to że sam go zgasiłes więc jesli nie było oleju to nie spuchł na tyle że go zablokowało, jazda bez oliwy konczy sie całkowitym zatarciem i zablokowaniem tłoków. Żadnego samochodu nie powinno sie przepychać na biegu ponieważ wtedy silnik wykonuje prace a smarowania brak....... Chyba robiłes chipa w jakiejs stodole bo każdy szanujący sie tuner w parniku na dobiciu nie zrobi nowej mapy..... Oddaj auto do mechanika, sprawdzi turbo, zmierzy cisnienie, zdejmie miske i zobaczy co w trawie piszczy
szakal222 Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 U mnie tez wywalilo turbo oleju zostal litr .i tez sam zgasilem z czystej ciekawosci zobaczylem na bagnet .u mnie sie udalo i silnik ma sie dobrze .kupilem dewke 5 litrow wrocilem do domu 20 km i zostalo 2 litry.wymienilem turbo ilatam .sprawdz dolej byle jakiego oleju i obserwuj czy nie zre Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
timoonmjr Opublikowano 13 Października 2014 Autor Opublikowano 13 Października 2014 dzieki za odpowiedzi dzisiaj wieczorem bede widzial co i jak auto stoi u mechanika...a oleju nie ma do czego dolewac bo wogole nie zakreci...
lukaszooo Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Skoro rozrusznik nie kreci to silnik stoi dęba. Nie chce krakać ale czarno to widzę.
Bartollo Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Jak chodził bez oleju to pierwsze co złapie na panewkach wiec micha w dół i trzeba zobaczyć jak wyglądają panewki główne i korbowodowe. Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.
timoonmjr Opublikowano 15 Października 2014 Autor Opublikowano 15 Października 2014 witam samochód sprawdzony silnik wporządku tak góra jak i dół trzeba tylko turbo wymienić bo ukręcił się wirnik i wyczyścić dolot i będzie śmigał....
karolas123321 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Akurat pewnie silnik bez oleju zatrze panewki najpierw
lukaszooo Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 (edytowane) bez oleju pochodzi ok 1,5 min na wolnych obrotach i obrócą sie panewki, przez przypadek kiedyś byłem świadkiem takiego zabiegu tyle że nie w samochodzie a w koparce. Edytowane 15 Października 2014 przez lukaszooo
karolas123321 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Haha chyba zbiegiem okoliczności koparka miała juz wytłuczone panewki do granic mozliwosci.
Bartollo Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Widzę kolega cos strasznie niewierzący jest. Ostatnio robiłem lagune II 1.9dci turbo wypiło olej (na szczęście poszedł w wydech) po zrobieniu turbo nalaliśmy oleju i co sie okazało,w silniku tłukło jak młotkiem,micha w dół i na 3 garze obróciło panewkę korbowodową takiej temperatury dostała ze aż wtopiła sie w stopkę. Silnik bez oleju chodził moze z 2-3 min. Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.
timoonmjr Opublikowano 16 Października 2014 Autor Opublikowano 16 Października 2014 Wszystkie panewki w porządku jak i reszta.Dolot wyczyszczony,dzisiaj jadę po turbo i jutro prawdopodobnie autko do odbioru.aha kompresja sprawdzona i wszystko gra:) gadałem z kumplem robil na serwisie vw w niemczech i powiedzial ze te silniki 1,9 tdi nieraz chodzily bez oleju i sa tak wytrzymale ze gdyby sie wszystko pokrzywilo to musi miec ktos okropnego pecha...a wychodzi na to ze turbo padlo gdyz jest oryginalne i prawdopodobnie nie bylo nic z nim robione od nowosci a ma 266 tys nabite...tak przynajmniej jest na zegarze...
lukaszooo Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 W moim przypadku silnik był odpalany pierwszy raz po remoncie (generalny remont) nikt nie sprawdził pompy oleju która okazała sie nie sprawna (zapchany smok). Obróciło dwie panewki, jedna sie przytarła, dwie skrajne nie ruszone. Wał miał szybki szlif na kanale, papierem ściernym. Panewki założyliśmy nowe i o dziwo nawet to chodziło po miesiącu sprzęt poszedł na sprzedaż.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się