Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju, a 2gi bieg -> problem z wbiciem 2ki po zmianie oleju


Snorky

Rekomendowane odpowiedzi

Ja już raz zmieniłem olej na Fuchs i problemy z dwójką nadal są. Zastanawiam się czy nie zmienić na G052512A2. Ostatnio bardzo mocno mnie niepokoi dwumas i może to on jest źródłem problemów. Sprzęgło wymienione przy 190tyś, obecnie 208tyś. Takie objawy zaobserwowałem odnośnie dwumasy:

- po dodaniu gazu na postoju budą lekko buja

- przy puszczaniu sprzęgła kilkukrotnie(na 1 biegu) , tocząc się z górki słychać uderzenie, tak jakby dwumas mając luz rozpędzał się i powodował gwałtowne zazębienie w przekładni, jak stoję pod górkę i puszczam sprzęgło to wszystko działa płynnie i delikatnie

- przy dodaniu/puszczeniu gazu powiedzmy na drugim biegu lewarek się porusza o jakieś 2mm

- na biegu jałowym drży kierownica i czuć mrowienie na pedałach oraz siedzeniu, przy wyższych obrotach silnik dziwnie buczy

- jak zdusze delikatnie silnik to słychać bicie dwumasy

Myślałem o wymianie poduszek ale sprawdzałem je dość dobrze i trzymają sztywno. Nie chce wymieniać drugi raz oleju, który może nie pomóc tym bardziej, że na postoju zarówno na uruchomionym/ wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu. Może to skrzynia już ma dość albo ten dwumas. Jak to sprawdzić?

Mialem takie same objawy w swoich dwoch egzemplarza 1.8t, mianowicie, mrowienie na wolnych obrotach oraz slyszalnym w kabinie buczenie silnika na wyzszych obrotach....

wymienilem poduszki na ORI z ASO.... i bez zmian.. dwumasa nieruszalem, sprzedalem auta :) jak rozwiazesz problem daj znac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas, poduszki silnika (skrzyni) lub złącze elastyczne tłumika zesztywnialo

Wystarczy że fachowiec przykreci źle tarcz sprzęgła i będzie drzalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy olej G052512A2 będzie ok do manualnej skrzyni 6 biegowej z AVF? 3 Litry wystarczy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy olej G052512A2 będzie ok do manualnej skrzyni 6 biegowej z AVF? 3 Litry wystarczy?

Pozdrawiam

nie będzie ok, ten olej nie nadaje się do tej skrzyni. Prawidłowy nr masz podany w tym wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zakupiłem zestawik Fuchs zamówiłem w czwartek na http://olejefuchs.pl/ koło 20 dzisiaj już mam błyskawiczna wysyłka polecam stary już spuściłem.

https://drive.google.com/open?id=0Bz8RR1VDZYvkM3p2cDJHbXNtYVk&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0Bz8RR1VDZYvkeTY4NHktNnlUSGs&authuser=0

Edytowane przez soften
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja już raz zmieniłem olej na Fuchs i problemy z dwójką nadal są. Zastanawiam się czy nie zmienić na G052512A2. Ostatnio bardzo mocno mnie niepokoi dwumas i może to on jest źródłem problemów. Sprzęgło wymienione przy 190tyś, obecnie 208tyś. Takie objawy zaobserwowałem odnośnie dwumasy:
- po dodaniu gazu na postoju budą lekko buja
- przy puszczaniu sprzęgła kilkukrotnie(na 1 biegu) , tocząc się z górki słychać uderzenie, tak jakby dwumas mając luz rozpędzał się i powodował gwałtowne zazębienie w przekładni, jak stoję pod górkę i puszczam sprzęgło to wszystko działa płynnie i delikatnie
- przy dodaniu/puszczeniu gazu powiedzmy na drugim biegu lewarek się porusza o jakieś 2mm
- na biegu jałowym drży kierownica i czuć mrowienie na pedałach oraz siedzeniu, przy wyższych obrotach silnik dziwnie buczy
- jak zdusze delikatnie silnik to słychać bicie dwumasy
Myślałem o wymianie poduszek ale sprawdzałem je dość dobrze i trzymają sztywno. Nie chce wymieniać drugi raz oleju, który może nie pomóc tym bardziej, że na postoju zarówno na uruchomionym/ wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu. Może to skrzynia już ma dość albo ten dwumas. Jak to sprawdzić?

U mnie bez zmian, nadal dwójka lubi zgrzytnąć. Dodatkowo nie mogę wbić jedynki jak auto się toczy, musi się zatrzymać i 1 wskakuje bez oporu - czy to normalne? Oznaczenie skrzyni to GGG jeśli dobrze wyczytałem z wlepki. Dodam, że jechałem 1.9TDI i tam żadnych problemów ze zmianą biegów nie ma. Jedynka też wskakuje bez problemu jak sie auto toczy, nie musi się całkiem zatrzymać jak u mnie :/. Dwumas w sumie trochę odpada bo jak auto stoi w miejscu to biegi wchodzą wszystkie bez najmniejszego oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie, jak u kolegi @undek: Nie da rady wbić jedynki, jak auto się jeszcze toczy.
Dodatkowo, dość ciężko wbić dwójkę. Nie zauważyłem, by to było zależne od temperatury silnika/otoczenia, a pewnie bardziej od prędkości/obrotów silnika na jedynce. Jak mocniej przeciągnę jedynkę, to wtedy ciężej wbić dwójkę. Przy trójce też czuć haczenie, ale już zdecydowanie słabsze, przez co nie dokucza tak, jak w przypadku dwójki.

Planuję wymienić olej na Ravenol MTF-2. Rozumiem, że to dobry wybór?

Co byście doradzili jeśli jednak wymiana oleju nie pomoże? Sprzęgło i dwumas były wymieniane jakieś 20k km temu.

Z góry dzięki!

Edytowane przez netsurfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, mam dokladnie taki sam problem z jedynka. Nie mozna wbic jak sie auto toczy, jak sie zatrzyma to juz mozna. Dwojka u mnie harczy na zimnym. Po rozgrzaniu juz ok.Czyzby jakas dziwna przypadlosc tych skrzyn...? Przed naprawa skrzyni (ciekl olej,nieszczelna) chyba bylo ok. Olej byl wymieniany. Jaki olej wybrac do 6-biegowej ?

Edytowane przez norbiyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Też mam problem z ciężkim wchodzeniem 1 i 2 biegu na zimnym silniku no i chce spróbować wymiany oleju.

Autko to b6 1.8t 163km BFB skrzynia GDT 5 biegów.

Jaki olej powinienem zalać i czy macie jakieś sprawdzone źródło gdzie mógłbym taki olej zamówić w przystępnej cenie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja dwójka też haczy - nie zgrzyta ale nieprzyjemne to jest, chociaż jedynka nie stawia oporu jak auto się toczy. Wymieniłem olej w skrzyni, odpowietrzyłem sprzęgło i raczej bez zmian, minimalnie lepiej ale nie tak jakby się chciało. Myślę, że to synchronizatory, nigdy nie wiadomo jak ktoś przed nami tymi autami jeździł.

Edytowane przez Jakoob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u kolegów wcześniej również i u mnie występuje przypadłość jedynki i dwójki. Ktoś tutaj miał do czynienia z przytoczoną sytuacją i wymienił olej z pozytywnym skutkiem dla skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana oleju na syntrans castrola pomoglo :) biegi wchodza az milo. Radzilbym zaczac od zmiany oleju. Wczesniej mialem zalany jakis olej carluba jakis gesty i dlatego biegi dawaly du.y. Nawet zgrzytow nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem olej i u mnie różnica w wbijaniu 2-go biegu jest dużo łatwiej wchodzi i nie ma takiego oporu, ale nie wiem czy to zasługa oleju czy że się ciepło zrobiło bo poprawa pogody zbiegła się z wymianą oleju :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już raz zmieniłem olej na Fuchs i problemy z dwójką nadal są. Zastanawiam się czy nie zmienić na G052512A2. Ostatnio bardzo mocno mnie niepokoi dwumas i może to on jest źródłem problemów. Sprzęgło wymienione przy 190tyś, obecnie 208tyś. Takie objawy zaobserwowałem odnośnie dwumasy:

- po dodaniu gazu na postoju budą lekko buja

- przy puszczaniu sprzęgła kilkukrotnie(na 1 biegu) , tocząc się z górki słychać uderzenie, tak jakby dwumas mając luz rozpędzał się i powodował gwałtowne zazębienie w przekładni, jak stoję pod górkę i puszczam sprzęgło to wszystko działa płynnie i delikatnie

- przy dodaniu/puszczeniu gazu powiedzmy na drugim biegu lewarek się porusza o jakieś 2mm

- na biegu jałowym drży kierownica i czuć mrowienie na pedałach oraz siedzeniu, przy wyższych obrotach silnik dziwnie buczy

- jak zdusze delikatnie silnik to słychać bicie dwumasy

Myślałem o wymianie poduszek ale sprawdzałem je dość dobrze i trzymają sztywno. Nie chce wymieniać drugi raz oleju, który może nie pomóc tym bardziej, że na postoju zarówno na uruchomionym/ wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu. Może to skrzynia już ma dość albo ten dwumas. Jak to sprawdzić?

U mnie bez zmian, nadal dwójka lubi zgrzytnąć. Dodatkowo nie mogę wbić jedynki jak auto się toczy, musi się zatrzymać i 1 wskakuje bez oporu - czy to normalne? Oznaczenie skrzyni to GGG jeśli dobrze wyczytałem z wlepki. Dodam, że jechałem 1.9TDI i tam żadnych problemów ze zmianą biegów nie ma. Jedynka też wskakuje bez problemu jak sie auto toczy, nie musi się całkiem zatrzymać jak u mnie :/. Dwumas w sumie trochę odpada bo jak auto stoi w miejscu to biegi wchodzą wszystkie bez najmniejszego oporu.

Zrobiło się ciepło, a poprawy brak :/. Spróbuję zmienić olej jeszcze raz :/ ale już na któryś ze wspomnianych w temacie. Skrzynia ma oznaczenie GGG. Który olej wlać?

- castrol transaxle gl4+

- G052512A2

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj G052512A2 to jest olej który skoda zaleca do haczących dwójek w swoich samochodach. Ma specjalne dodatki w oleju powodujące lepszy poślizg. W skodzie mówią o tym otwarcie a vw i audi jakoś nie widzi problemu :wink: .

Edytowane przez sciemamcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładac nowego tematu. Równiez u mnie cięzko wchodzi drugi bieg , zanim się rozgrzeje olej. Posiadam silnik 1.8T AVJ i skrzynię 5- biegową, Przeczytałęm cały temat i teraz zastanawiam się czy wymienić na ori olej czy ten od skody dla ,,haczących dwójek,,? Tylko i wylącznie mam problem z drugim biegiem na zimnym. PS. Auto nie dawno kupiłem od forumowicza m niestety olej w skrzyni byl cieply i podczas zakupy ładnie wszystko działo, ale mniejsza z tym..:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej G052512A2 to nie jest jakiś typowy olej od skody jest to olej do całej grupy vw (audi, seat, vw, skoda) ale tylko w skodzie polecają i mówią o tym otwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G052911 znalazłem ze to jest orginalny olej do skrzyni FTW. I teraz pytanie czy zalewać ten olej czy może G052512, który poleca kolegavwyzej. Jeśli ktoś zalewal te oleje i była poprawa to proszę o odpowiedź, bo wacham się który zalac

G052911 znalazłem ze to jest orginalny olej do skrzyni FTW. I teraz pytanie czy zalewać ten olej czy może G052512, który poleca kolegavwyzej. Jeśli ktoś zalewal te oleje i była poprawa to proszę o odpowiedź, bo wacham się który zalac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...