Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju, a 2gi bieg -> problem z wbiciem 2ki po zmianie oleju


Snorky

Rekomendowane odpowiedzi

Slabe ma parametry, temp plyniecia -42 przy castrolu i ravenolu -60

chce zmienic bo przy ponad -10 slabo wchodzi 2 bieg i ogolnie czuc ze juz czas na swiezy

Edytowane przez KubaMpakiet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe nie słabe, w każdym razie z autopsji wiem, że nie ma problemu z pracą skrzyni biegów na zimno. Ale to już co kto woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Nie chcąc zakładać osobnego tematu podpinam mój problem.

Silnik 1.9TDI AVF, 6 biegowa skrzynia (oznaczenia jeszcze nie znam). Problem jest przy wolnej jeździe i zmienianiu biegu na 1, a mianowicie czuć pewną blokadę i dziwny przeskok, bardzo ciężko wbić tą 1 przy bardzo wolnej jeździe. Przy zmianie biegu na 3 również czuć pewny przeskok. Jest to dla mnie takie niepłynne wbicie biegu. Sprzęgło pracuje bez zarzutów. Na postoju zmiana biegów jest płynna.

Czym może być to spowodowane? Czy warto zastanowić się nad wymianą oleju na oryginalny? (wspomnę, że olej ze skrzyni miałem zlewany i nie widać nic niepokojącego w aktualnie zalanym oleju) A może to wina wybieraka (zastosować zestaw naprawczy)?

Liczę na wasze odpowiedzi. :)

Edytowane przez cupek97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem olej i dalej mam te same problemy co Ty, wiec mysle ze powinienes zaczac odrazu od wybieraka. Dodam ze nie zalewalem ori oleju ale i pewnie to by nie pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana wybieraka jest dla mnie trochę nielogiczna, ponieważ wybierak nie ma żadnych luzów. Czuć jedynie opór z jedynką i przeskok przy zmianie na 3 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a testował ktoś olej FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 ?

Bo niby to zamiennik oryginału ale nie mogę znaleźć jak w praktyce puk-puk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a testował ktoś olej FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 ?

Bo niby to zamiennik oryginału ale nie mogę znaleźć jak w praktyce puk-puk.gif

WITAM tez mam problem z 1i2 biegiem, a co powiecie o oleju g052171a2 ?,wiele osob poleca go jako do skrzyn 6-biegowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś zalewał skrzynie 5tke w dieslu olejem G052 512 A2 zamiast G052 911 A2

ja posłużę się przykładami bo nie widzę sensu przepłacać

G052 911 A2

wchodzimy w zamiennik Fuchsa i zjeżdżamy niżej na parametry oleju

G052 512 A2

tak samo jak wyżej i sami porównajcie krzepliwości lepkości itp. są niemal identyczne wnioski wyciągnijcie sami, różnica na pewno jest w API jeden olej jest GL4 drugi GL5 - ale czy to ma jakieś większe znaczenie

GL-4 – oleje z większą ilością dodatków uszlachetniających i typu EP. Stosowane w przekładniach hipoidalnych, pracujące przy zmiennych warunkach, dużym momencie obrotowym i małej prędkości, bądź odwrotnie. Zalecane do niektórych przekładni zmiany biegów.

GL-5 – oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem. Używane np. w przekładniach głównych mostów napędowych.

http://autokult.pl/13597,wymagania-stawiane-olejom-przekladniowym-czesc-2

a jeśli ktoś zmieniał akurat w dieslu to proszę o opinie jak to śmiga

Edytowane przez mariuszbyd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam A4 B7 1.8T Quattro z 2007, przebieg 152000. Mam klasyczny problem z ciężko wchodzącą dwójką.

Dedykowany olej to G055532A2 w cenie ok 120-140 zł litr.

W tym poście piszecie, że po jego zalaniu problem nadal występuje.

Czy ryzykować i zalać ten do grupy vag na problemy haczącej dwójki czyli G052512A2?

Czy ktoś z Was ewidentnie wyleczył temat stosując ten olej w takiej skrzyni?

Mam też info, że problem z haczącą dwójką rozwiązuje wymiana "koszącej się tulejki przy lewarku zmiaany biegów" Zestaw naprawczy 8E0798151C.

Ale skoro piszą tutaj, że olej G052512A2 załatwia sprawę to można by zaryzykować tylko czy nie ma przeciwskazań aby nie uszkodzić skrzyni. Pozatym problem wbicia dwójki występuje tylko podczas jazdy a nie na postoju.

Edytowane przez Mirec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2017 o 12:44, Mirec napisał:

Pozatym problem wbicia dwójki występuje tylko podczas jazdy a nie na postoju.

Synchronizator odmawia posłuszeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...