tomi_25 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Opublikowano 27 Grudnia 2007 u mnie w 1Z nie ma dwumasa a drgania są więc nie był bym taki pewny czy to właśnie dwumas
wesoly1601 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Według mnie to coś z układem wydechowym się dzieje, ale dokładnie co to jeszcze nie wiem... Czy Ci którzy mają ten problem mają katalizatory?
tomi_25 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Opublikowano 27 Grudnia 2007 kata nie ma plecionka wymieniona a drgania nadal są
wesoly1601 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Opublikowano 27 Grudnia 2007 a jakich okolic idzie Ci ten dźwięk? Mi jakby z pod nóg pasażera :/ na gorącym silniku słychać to jeszcze bardziej jak sie dłużej pojeździ :/
dawidg2 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Opublikowano 27 Grudnia 2007 tez mam te drgania ale na 5 biegu tylko. powiedzcie ile kosztuje nowa plecionka
tomi_25 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 koszt nowej plecionki to jakies 50-60zł bynajmniej ja tyle płaciłem i za wymiane 70zł ale nic to nie pomogło
wesoly1601 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 tomi odpowiedz ma moje pytanie wcześniejsze musimy dojść do tego o co z tym chodzi :/
tomi_25 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 wesoly jesli chodzi ci o to skad słychac ten dzwiek to ciezko to okreslic bo to nie jest tak ze slychac go z jednego miejsca tylko zaczyna drgac cala buda i nawet czuc to na fotelu kierowcy
wesoly1601 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 acha. Moje ucho słyszy to gdzieś z tej dziury na nogi pasażera... czyli dalej w miejscu stoimy? a jutro jadę w trasę 400km i będzie mnie to denerwowało przez 4-5 godzin
Pikuś Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Ja tez to mam, a mam Q. Wymiana kola dwumasowego nie pomogla (kasa poszla) Trzepalo mi tez czasem na wolnych ale to wina poduszek i raczej juz sie uspokojilo. Wczoraj zaobserwowalem, ze u mnei sie to nasililo i nawet przy 2800 na 5 mialem te drgania. Dodam, ze po poprawie programu u Rogalla przez jakis czas wogole nie bylo to wyczuwalne. Nie iwme co o tym myslec, szczegolnie, ze to wystepuje tez w IZ. Zostala mi plecionka bo napewno jest do wymiany, jedna poduszka skrzyni. Poduszki tylnego mostu. No i w Q podpora walu ale nie wiem czy to moze byc przyczyna. Myslalm kiedys zeby wogle wypjiac wydech i zostawic tylko czesc od turbiny do pierwszej zlaczki i sprawdzic jak to bedzie. Zaczne chyba od plecionki.
lioleon Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Ale co ma wydech do tego gdy drgania sa odczuwalne tylko wtedy gdy silnik jest obciążony przynajmniej u mnie tak jest drgania sa tylo gdy daję na maksa jak troszke odpuszcz gaz drgania cichną, poduszki podpara wału prędzej, w środę jadę do ASO na przegląd zobaczę co oni powiedzą.
wesoly1601 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 lioleon to daj znać! Ten dźwięk i drgania to tylko przy jeździe na postoju nic :/
lioleon Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Na postoju niby nic choć zdarza się czasem jak stanę na skrzyżowaniu że samochodem zaczyna bujać na wolnych obrotach, wskazówka od obrotomierza stoi w miejscu a auto całe sie kołyszę i pech chce że co zajadę do jakiegoś mechanika to akurat jest OK, nie zwróciłem tylko uwagi czy po zgaszeniu i odpaleniu ponownie dzieje się tak samo. Ale czasem sie zatrzymam auto chodzi na wolnych obratoch i dopiero po np 2-3 min zaczyna sie bujanie a czasem odrazu po zatrzymaniu. Ale to bujanie to raczej nie to samo co drżenie przy tych 2000 obr. Zawsze coś z tymi samochodami, kupiłem auto za sporo kasy myślałem że będę lał paliwo wymieniał olejej i jeździł a tu jak nie urok to sraczka dzisiaj zrobiłem rozrusznik który raz na jakiś czas sie potrafił zawiesić
trucker Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Siemanko koledzy Ja u siebie również zauważyłem delikatne drgania w przedziale 1600 - 1800 praktycznie na każdym biegu, ale jest to chwilowe i naprawdę delikatne, ledwo wyczuwalne. Podejrzewam kąt wtrysku. A co do powyższego problemu drgań na 4 i 5 przy 1800 - 2000, to poparłbym teorię ,że nie te biegi do tych obrotów. Jeżdżę ciężarówką i z doświadczenia wiem, że gdy spadają mi obroty (wjeżdżając pod wzniesienie) poniżej optymalnego zakresu pracy silnika, to cała kabina zaczyna mi drżeć i wszystko się telepie. Podobnie podejrzewam, może być w tym przypadku, wciskając pedał w podłogę przy 1800 obr. dostarczamy dużą ilość paliwa do silnika, gdzie powstaje duże ciśnienie (energia), które nie ma ujścia, ponieważ 4 i 5 bieg w tym przedziale obrotów nie są w stanie odebrać z silnika powstałej energii dostarczająco szybko jak niższe biegi, co skutkuje drżeniem. Krótko mówiąc wszystko się tam "gotuje". Pozdro i wszystkiego dobrego w nowym 2008 roku
Tosik Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Ja u siebie też to mam i wymieniłem wszystkie poduszki i pod silnikiem i pod skrzynią, nawet próbowałem regulować ten grzybek z przodu silnika i nic nie pomogło Mnie się wydaje że to jest albo ta plecionka albo katalizatora: 1.dwumas nie bo w 1Z tak jak piszecie jest to samo a 1Zecior nie ma dwumasa 2.Poduszki nie bo wymieniłem wszystkie i nie ma różnicy 3.kąt wtrysku nie bo jest OK 4.dawka paliwa też nie bo ustawiałem juz w całym zakresie Mam więc pytanie do osób które: 1.wymieniły tą plecionke bądz, 2.wywalili kata bądz, 3.wywalili kata i założyli nową plecionke czy mieli poprawe czy nie?????
tomi_25 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 takze już nie wiadomo co to jest bo ja wlasnie też myslalem że to mogą być poduchy i nawet przymierzałem sie do wymiany ale skoro mówisz ze wymieniłeś i nic to nie ma sensu wywalac kaski. a co do plecionki to ja u siebie wymieniłem bo też podejrzewalem ze to moze byc przyczyna tych drgan lecz nic sie nie poprawiło a co do kata to też go nie mam!! jeszcze pozostaja wtryski bo też było o tym pisane że moze leją
Tosik Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 ale wtryski jakby lały to kopciłby na czarno w tym zakresie obrotów właśnie a tu nie kopci w żadnym zakresie chyba że mały bączek jak dam ostro w pedał ale to normalne w dieslu więc nie obstawiałbym że to wtryski ale kto wie Najlepiej będzie jak każdy kto coś z tym robił, napisze co wymieniał i może rozwiążemy tą zagadkę Zresztą bez sensu żebyśmy wymieniali pół samochodu a rezonans dalej był bo jakaś przyczyna musi być
wesoly1601 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 No więc koledzy jakie inne przyczyny mogą być? Lioleon byłeś na przeglądzie?
Tosik Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 A próbował ktoś kombinowac z zaworem N75 bo on odpowiada za sterowanie doładowaniem a przy właśnie tych obrotach turbina daje pełna moc. Może sie przy póżno załącza albo coś, zreszta sam już nie wiem
wesoly1601 Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 no właśnie a EGR? o ile dobrze piszę... może być przyczyną? jechałem na odpiętej rurce od podciśnienia i nic sie nie zmieniło...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się