mgajder Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Witam, wszystkch forumowiczow, a zarazem nowych kolegow. Przenosze sie z vectraklub.pl i mam zamiar byc tutaj stałym bywalcem;) Niose sie z przesiadka z Vectry C na A4 2.0 TDI multitronic i tu pytanie Panowie: jakie oznaczenia silnika szukac by nie miec problemow min z pompa oleju, wtryskami itd, tzn tylko BMM i BKD wchodza w gre?(wszystkie roczniki?)Obojetnie czy bedzie to jednostka 140/170 konna oraz lepiej manuala wybrac niz multitronica? Na co zwrocic uwage przy kupnie lub ew jakie roczniki/ oznaczenia silnikow omijac z daleka? Oczywiscie czytałem forum i sporo juz bolaczek wyczytałem, ale moze ktos to moze w skrocie podsumowac, gdyz z jednej "skarbonki" nie chce w druga sie wpakowac. Pozdrawiam Martin
piotrsob1 Opublikowano 19 Października 2014 Opublikowano 19 Października 2014 Oczywiscie czytałem forum i sporo juz bolaczek wyczytałem, ale moze ktos to moze w skrocie podsumowac, gdyz z jednej "skarbonki" nie chce w druga sie wpakowac. Jak chcesz jeździć tanio i bezawaryjnie, to poszukaj sobie cukierkowej A4 B5 z AVG lub AFN-em, a o 2,0 tdi zapomnij
SotoM Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 Nie ma bez awaryjnych 2.0tdi. A że mają częste i dlugo przewijające się dolegliwości to też z powodu mechaników którzy nie potrafią prawidłowo się nimi zająć. Ja także patrzyłem tak jak ty,najmniej awaryjny 2.0-i kupiłem 170tke BRD. Miałem z nią trochę przejść ale doszedłem z nią do ładu i narazie spokuj. Jeśli dużo jeździsz w korkach to szukaj automata np.BLB 140km bez DPFu.
mgajder Opublikowano 20 Października 2014 Autor Opublikowano 20 Października 2014 Dzieki Panowie za spostrzezenia. Do tej pory szukalem A4 B5 ale ciezko znalezc jakis zadbany i dobrze wyposazony egzemplarz, dlatego szukam rowniez cos z A4 B6 ale wiadomo, ze wiecej z nimi problemow. Powiedz mi czy BLB ma rowniez problem z pompa oleju i dlaczego polecasz 140 a nie np 170tke? Jakie miales przejscia ze swoim BRD jesli mozna wiedziec? Posiadam od 1,5 roku Vectre 1.9CDTI 150tke ( juz jest 186KM) i to co sie z nia dzieje to porazka, w ciagu roku wlozylem do niej ok 3-4 tys zł, a teraz juz turbo swiszczy, a dwumas tyrka, wiec kolejny taki sam wydatek. Brak juz slow i nerwow.
SotoM Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 B6 1.9tdi z 04r szukaj ewentualnie.tam jest spokuj z pompą oleju,ewent.pd siadaja ale to jak w kazdym,czasami sie zdarzają wypadające broki z wałków sterujacych pd,lub tez wycierające się hydrosztosy i wałek rozrządu no zapiekające się vnt turbiny ale to samo się dzieje w 2.0. Ja w swoją też włożylem funduszowo coś jak ty tylko ja w części. -Pekł kolektor wydechowy, pekające rurki ukladu egr,uszkodzenie zaworu egr,przepustnicy/klapy gaszącej,no i najgorsze to pęknięcie tłoka na 4tym cyl... Ogólnie nie jest źle.może też bym sprzedawal lecz żona zakochana w tym aucie choć jeździ nim tylko jako pasażer i to na tylnej kanapie z córcią... Także za dużo nie szukaj problemów bo nic nie kupisz-kup to co ci sie spodoba i testuj będzie się cos działo albo nie będziesz zadowolony to do sprzedania ;-)
fafa61 Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 Jak jeździłeś 150..a następnie przestrojoną na prawie 190 kucy... to jak przesiądziesz się do B6-130 km, albo B7 140 km, to szału nie będzie. Poszukaj w dobrej kondycji BRD,
Jarek882 Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) Jak chcesz jeździć bezawaryjnie to 1z w b5 PD to niestety nie te same silniki co VP na zwykłej pompie każdy zachwala jak nim nie jeździ PD to wycierające sie wałki, powyrabiane gniada pompek zapiekająca sie geometria turbiny, pompa vacum traci ciśnienie przez kruciec który się wyrabia i pewnie jeszcze coś tam sie znajdzie Edytowane 20 Października 2014 przez Jarek882
mgajder Opublikowano 20 Października 2014 Autor Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) Niby tak, ale wczesniej w VW 131KM mi wystarczało, a Opel to nie VW/Audi i niestety od dolu jest strasznym mułem takze, zapodalismy mu 186KM i 420Nm aby od dolu zaczal sie zbierac, bo czasem to ciezko nawet TIRa wyprzedzic zaczynajac na obrotach nizszych niz 2400... Teraz widac, ze z A4 B6 nie ma zasady, ze oznaczenie silnika np:BRD, BKD, BLB, BMM sa bezawaryjne. Morał taki, ze najlepiej szukac modelu z oznaczeniami w/w, ale oczywiscie nie spodziewac sie absolutnie zadnych usterek. A co z rocznikami, lepiej powyzej 2007r aby napęd z wału był już na kołach zębatych? Czy to obojenie i te od 2005r brac pod uwage? B6 z silnikiem 1.9 prawie nie ma, prawie bo ten kto ma i sie zna to wie co posiada i nie sprzedaje:) Auto bedzie kupowane w Niemczech takze, jest szansa, ze jakies akcje serwisowe ma juz za soba. Edytowane 20 Października 2014 przez mgajder
SotoM Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) B6 jest do końca 04r juz od 05r jest B7. Niby te juz 2007r mają poprawione głowice i moduł wałków jest na kołach zębatych. Edytowane 20 Października 2014 przez SotoM
kuebk Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 BKD i BMM nie byly montowane w A4.
fafa61 Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 Poczytaj sobie, tego na forum jest na kilka nocy.Mylisz troche modele /silniki / i vw z audi.
klattaa Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) Witam posiadam 2.0 brd Quattro od nowości 2007. usterki tylko jedna pompowtryskiwacze wymienianie przy 60/65/82/100 tys km i to tyle z usterek. Wczyszczony przy 115 tys egr i przepustnica. Olej zminiam co 15 tys od nowiści. Trochę czasami zatrzęsie budą jak zimny , szurnie turbo i takie tam. Najbardziej podoba mi się stabilność auta przy duzych prędkościach jest mega( mam porównaie z ojca mercedesem c klas 320 cdi przy 180 audi mozna prowadzić''jedną ręką" a merca trzeba pilnować. Auto seria nic nie robione ,spalanie uważam za dobre średnia z ok 8000tys/km to 7.2l/100km z fisa. Możesz poszukać np Seata Exeo one są już na CR więc odpadają wtryski. Wygląd to samo co b7, auto nowsze rocznikowo. Edytowane 20 Października 2014 przez klattaa
mgajder Opublikowano 20 Października 2014 Autor Opublikowano 20 Października 2014 Poczytaj sobie, tego na forum jest na kilka nocy.Mylisz troche modele /silniki / i vw z audi. Byc moze tak, jest, ale wszystie info wziałem z naszego forum takze na pocieszenie nie ja jeden:) Chciałbym przed kupnem jak najwiecej sie dowiedziec, aby wiedziec czego dokladnie szukac. Takze za kazda pozyteczna informacje bede wdzieczny, bo kto jak nie uzytkownik danego samochodu lub mechanik znajacy sie na A4 moze cos wiecej powiedziec:) A tu ładny przyklad awarii pompy oleju: http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/audi-audi-a4-avant-2,0-tdi-dpf-ahk-automatik/251499082-216-8207?ref=search Rocznik 2007 i awaria pompy przy przebiegu 169kkm.
Wihajster Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 tu nie chodzi o przebieg ale styl jazdy...Jezdzil by tylko trasy to machnie 500tys i dalej bedzie ok.Tylko miasto i znacznie sie to przyspiesza
kuebk Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 Możesz poszukać np Seata Exeo one są już na CR więc odpadają wtryski No tego to akurat nie bylbym taki pewny.
A4_Dominik_WAW Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 CR to już trochę inny temat i zdecydowanie mniej problemów niż PD. Z początków produkcji wymieniasz imbus na dłuższy i jest wszystko ok.
klattaa Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 (edytowane) Witam . Może źle napisałem o tych wtryskach ale w cr to nie jest juz tak nagminne zjawisko jak w brd na ppd i można te wtryski z cr regenerowac z jakimś tam skutkiem a do pompowtryskow z brd nie ma żadnych części do naprawy i pozostaje tylko mycie ultradzwiekiem a kto twierdzi że regeneracji to kłamie można tylko zabezpieczyć element elektryczny przed stopieniem . Wg mnie jeżeli chodzi o wtryski to jest duży postęp . Edytowane 21 Października 2014 przez klattaa
kuebk Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 Piezoelektrycznych CR Boscha nie da sie regenerowac.
Flaha Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 nooo, ja sie kulam czwarty rok 2.0 TDI z oznaczeniem silnika BPW (celowo szukalem BPW, naped na kolach zebatych), kupiona w Niemczech od dealera Audi z potwierdzonym ori przebiegiem i bezwypadkowa (cena byla dlatego odpowiednio wyzsza ale wiedzialem co robie, nie szukalem okazji zeby nie wlezc na mine). Kupilem z 148kkm na blacie, teraz ma 230kkm. Zero jakichs powazniejszych problemow, wywalilem tylko EGR i DPF kilka miesiecy temu, zalewam oliwke i zakladam filtry z gornej polki, paliwo z pewnych i wiarygodnych stacji wzbogacone dawka polsyntetycznego oleju 2T, od czasu do czasu dolewam cos do czyszczenia wtryskow, przy kazdej wymianie rozrzadu (zaraz po kupnie i ostatnio) za kazdym razem wymieniam profilaktycznie zabierak napedu pompy oleju... Tak wiec (zeby tylko nie wykrakac), nie demonizowalbym tych 2.0 TDI i nie opisywalbym jako jakies straszne padaki... Jaki model kupisz i jak dbasz - tak masz. Poprzednio mialem przez 6 lat (zrobilem nia jakies 150-180kkm) A4 z podobno niezawodnym silnikiem 1Z i kilka razy mnie zaskoczyl malo pozytywnie powaznymi awariami... Pozdr!
tomekk30 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Kolego FLAHA powiedz mi tego tego EGR-a wywaliłeś programowo i mam rozumieć że jest cały czas zamknięty i jak piszesz nic się nie dzieje.. ??? A po tym wywaleniu DPF-a jest sporo głośniej ?? Tęż się zamierzam z takim przedsięwzięciem na dniach ale sam już nie wiem ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się