Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie podczas ruszania w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, macieek napisał:

Panowie odswiezam watek. Jestem po wymianie plynu i szarpanie ustalo :D wlasnie zaliczylem jazde przez godzine w miescie przy 33stopnich przy duzym natezeniu ruchu i zero szarpania. Co ciekawe zaraz po wyjezdzie od mechaniora poszarpywalo troche ale po kilku dniach zniknelo calkiem. Takze naprawde warto zmienic plyn zanim wymieni sie sprzeglo. Jak narazie jest ok. emoji3.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daj znać za jakieś dwa tygodnie :) Ja jak zrobiłem trasę 3000 km to od 3 tygodni nic nie szarpie :) 

Kto ma procedurę jak VCDSem działać przy wymianie płynu ?

Bo z tego co wyczytałem to nie wystarczy tylko odkręcić zawory przy zaciskach i przepompować płyn. "

 

 

Wyczytałem na forum coś takiego ale nie ma więcej o tym nic napisane:

"Stary plyn usuwasz ze zbiorniczka i zalewasz swiezym.

podpinasz VAGa i robisz test elementów wykonawczych bloku ABS, najlepiej z 5-6 razy, trzeba rozruszac zawory w bloku ABS."

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Opublikowano

Ja wymienilem plyn ok 2 tygodnie temu a teraz mialem okazje przetestowac w konkretnym skwarze (33c) podczas jazdy w miescie w godzinach szczytu. Wtedy szarpalo najbardziej, teraz nic. :) Testuje nadal aby byc pewien, ze to zbieg okolicznosci. Ale zaczynam myslec, ze na starym plynie wysprzeglanie nie dziala tak gladko jak powinno i to moglo powodowac szarpanie. Zrobilem narazie z 500-800km od wymiany. Ostatnio rowerem do pracy jezdze, mam tylko 5km sciezki rowerowej pod sama prace :grin:

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o sprzęgło to vcds nic nie odpowietrzysz, z tego co kojarzę to ze zbiorniczka idzie oddzielny przewód do pompy abs i oddzielny do pompki sprzęgła. Ja po wymianie plynu i po przejechaniu ok 3 tys km mogę powiedzieć że szarpanie jest delikatnie mniejsze ale pozostało. Najgorzej czuć je przy puszczaniu sprzęgła na biegu wstecznym. Nawet na zimnym. Na 1 biegu tylko jak się sprzeglo zgrzeje. No ale juz na biegu jałowym słychać czasami grzechotanie dwumasy więc powoli szykuje sie wymiana. Auto ma 304 tys km poprzedni właściciel zrobił w pl 90 tys i dwumasy nie robił, więc nie wiadomo ile to sprzęgło ma nalatane. auto mam od lutego. Szarpanie u mnie może być powodem padającego całego sprzęgła 

Edytowane przez inhosik
Opublikowano

Z całym szacunkiem ale jakoś nie mogę uwierzyć że wymiana płynu może zlikwidować całkowicie problem szarpania podczas ruszania. Ja też mam ten objaw ale jest tak że czasami w korku stoję i nie ma go a drugim razem kilka razy sprzęgło wcisnę i się pojawia.  Jednak uważam że mimo wszystko to nie jest winny płyn a powoli kończące się sprzęgło kilka osób na forum już nie raz pisało że po wymianie problem całkowicie ustąpił. Ja zawsze mam jedno rozwiązanie na to poszarpywanie które zawsze działa czyli delikatne przypalenie sprzęgła (tylko mówię DELIKATNE!!!!) :) Jednak gdyby naprawdę to rozwiązało problem czemu nie spróbować :D

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
Z całym szacunkiem ale jakoś nie mogę uwierzyć że wymiana płynu może zlikwidować całkowicie problem szarpania podczas ruszania. Ja też mam ten objaw ale jest tak że czasami w korku stoję i nie ma go a drugim razem kilka razy sprzęgło wcisnę i się pojawia.  Jednak uważam że mimo wszystko to nie jest winny płyn a powoli kończące się sprzęgło kilka osób na forum już nie raz pisało że po wymianie problem całkowicie ustąpił. Ja zawsze mam jedno rozwiązanie na to poszarpywanie które zawsze działa czyli delikatne przypalenie sprzęgła (tylko mówię DELIKATNE!!!!) [emoji4] Jednak gdyby naprawdę to rozwiązało problem czemu nie spróbować [emoji3]

Z autopsji potwierdzam ze delikatne przypadnie spowoduje zanik szarpania przynajmniej na jakis czas.
Opublikowano
Z całym szacunkiem ale jakoś nie mogę uwierzyć że wymiana płynu może zlikwidować całkowicie problem szarpania podczas ruszania. Ja też mam ten objaw ale jest tak że czasami w korku stoję i nie ma go a drugim razem kilka razy sprzęgło wcisnę i się pojawia.  Jednak uważam że mimo wszystko to nie jest winny płyn a powoli kończące się sprzęgło kilka osób na forum już nie raz pisało że po wymianie problem całkowicie ustąpił. Ja zawsze mam jedno rozwiązanie na to poszarpywanie które zawsze działa czyli delikatne przypalenie sprzęgła (tylko mówię DELIKATNE!!!!) [emoji4] Jednak gdyby naprawdę to rozwiązało problem czemu nie spróbować [emoji3]

 

Zmien plyn, to nie majatek. I odezwij sie tutaj za miesiac z raportem, czy przestalo. Ja wczesniej przypalem kilka razy ale pomagalo na krotko.

 

Powoli szykuje sie na program 200+ 400nm. Jak sprzeglo padnie po programie (slizg) to bedzie dobra okazja aby wymienic. Przelot mam 165tys.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
12 godzin temu, macieek napisał:

 

Zmien plyn, to nie majatek. I odezwij sie tutaj za miesiac z raportem, czy przestalo. Ja wczesniej przypalem kilka razy ale pomagalo na krotko.

 

Powoli szykuje sie na program 200+ 400nm. Jak sprzeglo padnie po programie (slizg) to bedzie dobra okazja aby wymienic. Przelot mam 165tys.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Maciek a po wymianie płynu ani razu nie miałeś tej przypadłości??

Opublikowano
Maciek a po wymianie płynu ani razu nie miałeś tej przypadłości??

Mialem zaraz po wymianie plynu przez pierwszy dzien jeszcze lekko poszarpywal. Teraz od 2tyg ani raz. Aczkolwiek nie jezdze zbyt duzo...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Opublikowano

Witam,

Przepraszam, że nie odpowiedziałem po tygodniu jak obiecałem, ale samochód dopiero tydzień temu wyszedł z wartsztatu.

W moim przypadku szarpanie ustąpiło po wymianie dwumasu, dodatkowo została wymieniona tarcza sprzęgła z dociskiem i łożyskiem.

Z tego co powiedział mój mechanik to szarpanie może też wynikać z dojechanych poduszek silnika.

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam i jak tam ma sie sytuacja z szarpanirm? U mnie wlasnie tez sie to pojawilo i tylko przy rozgrzanym silniku. Rozmawialem z mechanikiem mowil zr to krzywy docisk i dlatego tak jest. Ze sprzeglo przypalone i nie rowno lapid bo przy ruszanou ma najciezej. 

 

Co z plynem? Dam rade sam go wymienic? Jakis poradnik?

Edytowane przez ChinQuan
Opublikowano

U kumpla szarpało w caga i po programie sprzęgło zaczęło sie ślizgac. Wymienił tarcze docisk lozysko oporowe i przestało. Wina leży w docisku i tarczy jak jest juz przypalone to wszystko 

Opublikowano

Plyn nie pomoze. Ja wymienilem i tak jakby bylo ok. Teraz po zrobieniu trasy 1700km z UK do PL w 32c upale zaczal lekko poszarpywac. Ale nauczylem sie z tym walczyc. Wystarczy podczas ruszania dodac minimalnie wiecej gazu i umiejetnie puscic sprzeglo i nie szarpie.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Opublikowano

A da sie cos z tym zrobic? Jakies lepsze sprzeglo docisk? 

Widze ze duzo tutaj ludzi z uk. Macie jakies forum w uk? Zloty cos?

Opublikowano

Sachs performance:) Lepszego forum jak to nie znajdziesz. Tam ziomale probuja diagnozowac palace sie kontrolki bez vcds hehe


Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

OK dzieki. A powiedz mi gdzie w uk czesci kupujecie ? Eurocarparts? i Czy z tym szarpaniem moge sobie jezdzic i nic wiecej sie nie stanie oprocz komfortu jazdy?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Ja też sceptycznie podchodziłem do wymiany płynu ale o dziwo pomogło :) narazie od dwóch dni jest spokuj... Wczoraj było unas 37 stopni i nic się nie działo.

Każdy mechanik obstawia docisk ale niestety jest sporu ludzi którzy wymienili całe sprzęgło i nic to nie dało. Poczytaj róże fora Audi. 

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Opublikowano

Ja zmienilem, jest duuza poprawa ale na hamownii po podniesieniu momentu zlapal slizg. Warto wymienic plyn, nie duzy koszt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Ja tez zaczne od tego. Dam znac czy pomoglo u mnie.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zmieniajcie pomaga u mnie smiga bez zadnego szarpania bez wzgledu na temperatury 

Opublikowano

Kiedyś interesowałem się wymianą tego płynu w układzie sprzęgłowym, ale jeden mechanik mi odradził taki zabieg, bo powiedział że jeśli się nie uda to najprawdopodobniej będzie trzeba jakieś łożysko wymienić a wtedy robią się koszta bo trzeba silnik wyciągać. Ktoś coś wie na ten temat? U mnie też czasem poszarpuje przy ruszaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...