Toskańczyk Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Cześć, mam taki problem, czasami wchodzą mi trochę ciężej biegi, głównie wsteczny ale i 1, raczej na zimnym silniku, czy to może być wina poduch? 1 mechanik powiedział właśnie, że poducha jest do wymiany ale byłem u innego i ten twierdzi, że z poduchami jest wszystko ok. Czy mogła któraś poducha tylko się przestawić i stąd ciężej wchodzące biegi?
wesz82 Opublikowano 28 Października 2014 Opublikowano 28 Października 2014 Na poczatek sprawdź stan oleju w skrzyni.
Toskańczyk Opublikowano 29 Października 2014 Autor Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) Wymieniałem wszystkie oleje, płyny i filtry, plus kazałem sprawdzić olej w skrzyni i mechanik powiedział, że jest ok więc nie wiem co o tym sądzić Edytowane 29 Października 2014 przez Toskańczyk
wesz82 Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Zostaw jak nasila sie objawy to sprzeglo wymienisz.teraz jest chlodniej i normalne ze zanim olej sie nagrzeja to wsio ciezko bedzie pracowac.jak jest na nie odpalonym aucie tj jak wchodza biegi?
MATIUS Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 u mnie problemy z włączeniem 1 biegu na zimnym i wstecznego doszedłem do tego tak w pierwszej kolejności wymieniłem płyn hamulcowy nie pomogło,Olej w skrzyni trochę lepiej trzeci ruch to nowe sprzęgło KPL i biegi wchodziły jak w masełko czy zimny czy ciepły...
płotek85 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Koledzy, proszę o pomoc Mam problem ze zmianą biegów w mojej A4 objawy są takie: na zgaszonym silniki biegi wchodzą bez problemu, na odpalonym już tak nie ma. Podczas jazdy na zimnej skrzyni mam problem z wożeniem prawie wszystkich biegów, gdy się rozgrzeje to problem jest z 1 i wstecznym. Gdy dojeżdżam do świateł i redukuję bieg na 1, to robię to gdy auto się jeszcze toczy ( lżej wchodzi ) i czuć wtedy takie lekkie szarpnięcie, jak by do końca nie wysprzęglał, bo jak się zatrzymam, to potem muszę wajchować i przelecieć wszystkie biegi i dopiero wejdzie 1. Nic nie zgrzyta podczas zmiany biegów. Poziom olej w normie, nie był wymieniany. Siłownik skrzyni biegów był regenerowany i dobrze odpowietrzony. Nie wiem co robić, wymiana skrzyni, oleju czy sprzęgła??? Proszę o pomoc.
wesz82 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Tak czy siak czeka Cie wyciągniecie skrzyni bo zdechł albo docisk albo łożysko igiełkowe. Jak mechanik lub Ty zrzuci skrzynie to daj dwumas do sprawdzenia czy jest dobry i warto go zakładać.Uszczelniacza wały za dwumasą ja bym nie ruszał jak jest oki.
płotek85 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) Akurat nie mam u siebie założonego dwumasa, ale jak ściągałem skrzynie rok temu w celu wymiany uszczelniacza wału korbowego, to widziałem że mam normalną tarczę sprzęgłową i sprężynki w niej już słabo się trzymały, blaszki były już podpiłowane i same okładziny od nitów było ok 1-1,5 mm. Chcę wymienić cały komplet. Jakie sprzęgło wybrać: Sachs LUK Valeo SRL Edytowane 16 Listopada 2014 przez płotek85
wesz82 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 To czemu nie zmieniłeś tego od razu???? Luk lub Sachs.
płotek85 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Bo musiałem wymienić tylko uszczelniacz a na wymianę sprzęgła i tak nie miałem kasy. Teraz muszę znów ściągać skrzynie tylko że teraz z wymianą sprzęgła. Dzięki za pomoc. Ech, człowiek przez całe życie się uczy....
franekd4 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Nie ty pierwszy i ostatni się uczysz zdaj relacje czy wymiana sprzęgła pomogla
płotek85 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Witam Jestem świeżo co po wymianie kompletu sprzęgła, założony jest LUK. Od razu wyczuwalna różnica, biegi wchodzą o wiele lżej niż przed wymianą, zarówno na zgaszonym jak i na pracującym silniku. Jest bardzo zadowolony z wymiany, trochę zabolało ale było warto. Biegi czasem się delikatnie blokują ale to nie jest to samo co było wcześniej. Chyba się synchronizatory kończą. Wielkie dzięki za pomoc.
Toskańczyk Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam Jestem świeżo co po wymianie kompletu sprzęgła, założony jest LUK. Od razu wyczuwalna różnica, biegi wchodzą o wiele lżej niż przed wymianą, zarówno na zgaszonym jak i na pracującym silniku. Jest bardzo zadowolony z wymiany, trochę zabolało ale było warto. Biegi czasem się delikatnie blokują ale to nie jest to samo co było wcześniej. Chyba się synchronizatory kończą. Wielkie dzięki za pomoc. Ile wyniosło Cię sprzęgło + wymiana?
płotek85 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Cały zestaw LUK kosztował mnie 460 zł po zniżkach, wiec chyba nie jest tak źle. Wymianę sam robiłem, więc tylko kosztowało mnie to cały dzień roboty . Nie wiem czy jest sens jeszcze wymieniać olej?
wesz82 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zawsze jest sens,na pewno to nie zaszkodzi tym bardziej ze zbliżają sie zimne dni
płotek85 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 No właśnie już to trochę odczuwam przy zmianie biegów, zwłaszcza na 2 reszta OK.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się