POWER-KRIS Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Ewidentnie coś się topi i leci do turbiny. A kolektor w środku też ma takie spieki? Takie cyrki to ja tylko raz widziałem w Vito jak się potopily świece żarowe. Oczywiście silnik nie przeżył. Edytowane 6 Listopada 2014 przez POWER-KRIS
pieckinn Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) Ewidentnie coś się topi i leci do turbiny. A kolektor w środku też ma takie spieki? Takie cyrki to ja tylko raz widziałem w Vito jak się potopily świece żarowe. Oczywiście silnik nie przeżył. Kolektora nigdy nie ruszałem, już mam dość czyszczenia tego turbo, co 6 miesięcy to samo, czas na gtb1756vk ( 2.7 tdi ) turbo powinno dać sobie radę, turbo z avf jest za małe, 400nm z pompy przerabianej 10mm na 11mm, gt1749va, wtrysków nie pamietam jakich ;d, bez kata i egr i na seryjnym intercoolerze to troche duzo, jak problem pojawi sie ponownie to zajrzę do silnika, teraz nie mam na to czasu. Ale i tak dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie, a co do świec to ... mam prolem z turbo od zawsze i nie mogę dojść co jest bezpośrednią przyczyną tego . Oleju dolewam tak z 1 litr na 11-12 tys km * Jutro zabiorę się za czyszczenie vnt i wrzucę kilka fotek z tego jak to aktualnie wygląda, przed i po zabiegu. Ewidentnie coś się topi i leci do turbiny. A kolektor w środku też ma takie spieki? Takie cyrki to ja tylko raz widziałem w Vito jak się potopily świece żarowe. Oczywiście silnik nie przeżył. Kolektora nigdy nie ruszałem, już mam dość czyszczenia tego turbo, co 6 miesięcy to samo, czas na gtb1756vk ( 2.7 tdi ) turbo powinno dać sobie radę, turbo z avf jest za małe, 400nm z pompy przerabianej 10mm na 11mm, gt1749va, wtrysków nie pamietam jakich ;d, bez kata i egr i na seryjnym intercoolerze to troche duzo, jak problem pojawi sie ponownie to zajrzę do silnika, teraz nie mam na to czasu. Ale i tak dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie, a co do świec to ... mam prolem z turbo od zawsze i nie mogę dojść co jest bezpośrednią przyczyną tego . Oleju dolewam tak z 1 litr na 11-12 tys km * Jutro zabiorę się za czyszczenie vnt i wrzucę kilka fotek z tego jak to aktualnie wygląda, przed i po zabiegu. Zdjęcia z zabiegu czyszczenia VNT. https://imageshack.us/a/Nemz/1 Dodam że sadza / nagar nie stanowiła oporu dla VNT, po zdrapaniu metalicznego nalotu i złożeniu ( na próbę ) VNT poruszało się bez oporu który mógłby blokować całość. Edytowane 9 Listopada 2014 przez pieckinn
piotrsob1 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 AFN faktycznie jest pancerny, turbina się topi, a motor dalej pracuje
tomasz102 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Obniżyć egt i oczywiście zajrzeć do silnika. Zamontuj fmic, może dawkę paliwa delikatnie obniżyć i później powinno być ok, jednak nie wiem czy turbo na stałe nie będzie miało już takiej przypadłości..
pieckinn Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 AFN faktycznie jest pancerny, turbina się topi, a motor dalej pracuje I po czyszczeniu ma się dobrze 400 niutków wróciło do gry . Jednak nie sądzę żeby turbo topiło się, bo wtedy miałbym gwarantowane czyszczenie szybciej niż co 4-6 miesięcy. Słyszałem teorię że mój icek z lekkim wgięciem pod wpływem ciśnienia może puszczać opiłki alu, ale to wydaje mi się kolejną błędną teorią. Ten nalot po zruszeniu jest sypki, dosyć miękki. Jakby aluminium zbierało się pod łopatkami i topiło pod wpływem temperatury, ale że z icka to trochę jest dziwne, nie chce się wierzyć.
piotrsob1 Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Jeżeli to aluminium, to albo z tłoków, albo z głowicy
pieckinn Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Jeżeli to aluminium, to albo z tłoków, albo z głowicy Od dłuższego czasu chciałem zajrzeć do głowicy, sam tego nie ruszę bo nie wiem od czego zacząć, ani nie mam pod ręką żadnego ,, how to " , ale mam jedną osobę dla której to nie będzie żaden problem i w 1.9 tdi ma pojęcie. Dzięki wszystkim za zaangażowanie w temacie. ........................................... Ostatnio w a4 została wymieniona głowiczka 11mm w pompie wtryskowej , tym razem ,, właściwa " , musiałem wydłużyć ramię vnt bo turbo dmuchało 1.7-1.8 bar zamiast 1.5 ( DUŻO WIĘCEJ PALIWA ), 1.5 bar miałem przy 1500 obrotów i teraz zostało zrobić nową mapę . Po tym zabiegu odczucia są pozytywne, jeszcze więcej mocy, więcej momentu na wyższych obrotach, lżej odpala, ciszej pracuje. Przypuszczam że to mogło być przyczyną tych problemów z turbo, okaże się za kilka miesięcy. Edytowane 19 Marca 2015 przez pieckinn
baszmak7 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Mrozoo fajną masz teraz ksywe,narośl powstaje bo kaleczysz tą 80
pieckinn Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Mrozoo fajną masz teraz ksywe,narośl powstaje bo kaleczysz tą 80 Nie jestem Mrozoo, nie mam 80 tylko A4 a problem ustąpił po wymianie głowiczki w pompie wtryskowej, I nie rozumiem o jakie ,, kaleczenie " chodzi .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się