Skocz do zawartości
IGNOROWANY

przeladowanie turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Temat poruszany wielokrotnie, i sporo tu znalazlem ale prosze o analize log'a. Lopatki turbiny chodza plynnie i swobodnie i w pelnym zakresie. Czy to przetwornik cisnienia sterujacy turbina?

2lcqzd4.jpg2cmuqli.jpg


Powoli, powoli Panowie, pokolei, nie pchajcie sie tak z odpowiedziami, bo nie nadazam czytac ;)


Na prawde nikt nie potrafi skomentowac loga?


Edytowane przez wachu01
Opublikowano

Zrób tradycyjne logi, bo z tego źle się naprawdę czyta. Cyferki bardziej przemawiają

Opublikowano (edytowane)

DYNAMICZNE:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_192969.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_192970.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_192971.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_192972.html

STATYCZNE:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_192962.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_192963.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_192964.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_192965.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_192967.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_192966.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_192968.html

dodam jeszcze, ze sztanga chodzi luzno, sprawdzalem pompka do podcisnienia, otwiera sie calkowicie w okolicy 17-18 PSI, czyli wyglada na to, ze prawidlowo, skok sztangi jest prawidlowy na oko 2-3cm, podcisnienie w ukladzie podcisnieniowym trzyma sie elegancko

jakies sugestie moze?


dodam jeszcze, ze mam otwarty termostat, plyn nie przekracza 65 stopni, ale domyslam sie, ze nie jest to przyczyna tych przeregulowan ?

jakies pomysly?

Edytowane przez wachu01
Opublikowano

na początek wytnij z puszki po piwie blaszkę i podłuż pod egr by spr czy nie puszcza, potem log dynamiczny 003 i 011

skok sztangi 2-3cm bez przesady, weź linijkę i zmierz, nie ma takiej opcji by było nawet 1,5cm

opisz ten pomiar gdy miałeś 17-18psi bo mnie to zaciekawiło:)

sterowanie turbo daje ciała, to może być gruszka turbiny do wymiany ale przy naprawianiu tak banalnego auta nie ma co teoretyzować tylko trzeba myśleć i po kolei drogą eliminacji spr wszystko, a ty prawie nic nie sprawdziłeś z tego co wypada...

odkręć rurę wydechową od trubo i zablokuj by była szpara i zrób dynamicznego 003 i 011, się upewni czy katalizator do wycięcia, w ciemno też możesz go wywalić

przeczyść egr i do razu zweryfikuj czy jest szczelny, wypal kolektor ssący i wyskrob wloty w głowicy gdy dany zawór jest zamknięty, potem przedmuchaj w środku by nie zostało nic wiórków

filtr powietrza jak stary wymień i przeczyść siateczki w przepływce

termostat najlepiej kup w aso+oring

jakie było podciśnienie przy servo i jakie na węzyku wchodzącym na gruszkę turbiny w trakcie logowanie 011bs?

robiąc wszytko o czym wspomniałem nie ma opcji byś nie ogarnął problemu, jak wszystko ogarniesz i dalej w 008 przepływka będzie zaniżać dopiero wtedy możesz kupić drugą, zakup jej wcześniej bardzo możliwe że będzie kasą wywaloną w błoto

Opublikowano

dzieki za odpowiedz, bede grzebal dalej, natomiast:

EGR zaslepiony totalnie,dwoma blachami z uszczelkami na kolektorze i pod EGR, rurka zdemontowana, wyczyszczony, nawet nie byl zbyt brudny, sam w sobie tez chodzi prawidlowo, ani czyszczenie, ani zaslepienie nic nie poprawilo. o-ring pod EGR tez wymieniony. w kolektorze za duzego syfu nie ma, rzeklbym ze delikatny nalot, wiec nie chce za bardzo tam grzebac.

faktycznie, moze przesadzilem z 3cm, ale skok jest duzy. sprawdzalem jego dzialanie vagiem i manualnie pompka podcisnieniowa, stad te pieski. faktycznie to pelne otwarcie mam jakos tak 20-25 pieskow.

podcisnienie na serwo przy wolnych obrotach to okolo -0.9 bara, czyli na oko prawidlowe. zalozylem wakuometr na gruche przez trojniczek i sprawdzalem co sie dzieje podczas jazdy, wiec grucha tez dostaje w okolicy maksymalnego podcisnienia jakie -0.9bara, wiec wyglada na to, ze do podcisnienia nie ma sie co przyczepic. moze n75 pomimo, ze dziala to sie spoznia ? jakas bezwladnosc, przytarcie czy cos ?

termostat kupiuony, czeka na wymiane, wahlera, ze wszystkimi oringami i z nowym króćcem.

przeplywka wyczyszczona (nie byla brudna), filtr wymieniony - to byly pierwsze kroki wogole.

a teraz moze i trywialne pytanie, ale jak mam zrobic ta sztuczke z zablokowanym turbo, tylko ze szpara i dynamicznego loga ? wsadzic jakas przeslone z blachy i skrecic wydech, czy jak ?

Opublikowano

włącz myślenie i czytaj co napisałem do skutku:)

Opublikowano (edytowane)

Ta... W swiecie TDI jestem nowy, a mechanikiem tez nie jestem, wiec wymaga to czasu :)

W sensie odetkac wydech? ze ma byc szczelina miedzy turbem a rura do katalizatora, zeby spaliny mogly uciec nie przez kata? nie zrobi sie pieklo pod maska ?

Edytowane przez wachu01
Opublikowano

W sensie odetkac wydech? ze ma byc szczelina miedzy turbem a rura do katalizatora, zeby spaliny mogly uciec nie przez kata? nie zrobi sie pieklo pod maska

dokładnie oto chodzi ...By umożliwić swobodny wydech spalin .Dowiesz sie wtedy czy wydech masz drożny wystarczająco ..

Ja też tak robiłem a w szparę miedzy flasze można włożyć kawałek pręta metalowego np. 6-8mm tak by mozna było troche dociągnąć na nakrętkach...Da rade ;)

Opublikowano

zaworek n75 możesz też wyczyścić, bo jeżeli to nie wina elektryki w nim to jeśli membrana w środku bedzie cała, to ładnie go sobie wypucujesz i możesz dosłownie kropelke oleju kapnąć na tłoczek, żeby lepiej chodził, i oczywiście całego wcześniej wyczyścić i przedmuchać ciśnieniem. Ja swój rozebrałem a później zakleiłem, bo założenie ponownie tego metalowego pierścienia jest chyba niewykonalne, tak aby było szczelnie. Jest dużo poradników oraz filmików w necie.

Opublikowano (edytowane)

tak zrobie, dzieki za podpowiedzi. W weekend troche powalcze z autem. Motywacja slaba, bo w miare jezdzi, tylko wlasnie to "w miare" jest lekko denerwujace.

Edytowane przez wachu01

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...