Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopcenie na biało rano oraz po przegazowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam Audi a4 B6 1.9 tdi AVF z 2004r.

Pojawiła się mnie problem z kopceniem na biało. Problem pojawił się kiedy temperatura spadła poniżej 10 stopni. Problem pojawia się rano, po odpaleniu zimnego silnika z wydechu zaczyna leciec biały dym problem ustępuje po przejechaniu 3-4 km do pracy ale zanim ustąpi to za mną pojawia się zasłona dymna. Zauważyłem ostatnio ze problem pojawia się kiedy przeciągne na obrotach w trakcie jazdy powyżej 3-3,5 tyś w tym przypadku problem ustępuje po max minucie normalnej jazdy. Oleju nie ubywa ani nie przybywa. Stan płynu cały czas taki sam.

Wyświetla się u mnie błąd. mechanik po podpięciu do komputera stwierdził ze to wina EGR. Tak więc po przeczytaniu kilku tematów na forum tym czy też innych myślałem ze to jego wina. Udało się dzisiaj wyciągnąć EGR i rzeczywiście było tam pełno nagaru który został usunięty. Złożyliśmy wszystko do kupy i pojechaliśmy przetestować naszą pracę. Niestety po przeciągnięciu powyżej 3 tyś. obrotów znowu pojawił biały (może nawet lekko niebieskawy dym), a błąd nie zginął z deski.

Zastanawiam się co dzieje, silnik pali na dotyk, nie trzesię,chodzi równiutko, nie traci mocy. Nie posiadam niestety kabla do komputera więc nie jestem teraz w stanie podać żadnych logów :facepalm:

Przypomniało mi się ze problem pojawił się kolejnego dnia po przejechaniu trochę dłuższej trasy 2x po 140 km w trasie i ok 30 km po mieście.

Jak myślicie ze to dalej ten nieszczęsny EGR czy coś poważniejszego. Przebiegiem się nie sugeruje bo wiecie jak to jest na desce mam 183 tys. ale nie wydaje mi się ze to zajeżdzony silnik, zwłaszcza ze nie należe do osób które piłują jeżdzę raczej spokojnie.

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestię to proszę o poradę

Opublikowano

Niebieski kolorek to spalany olej jak sie nie myle

Sprawdzaliscie uszczelke pod glowica

Opublikowano

Zrób logi grupy 13 dynamiczne. może po prostu leje pompowtrysk i silnik nie spala paliwa ewentualnie może to być też para wodna. Jak jedziesz spokojnie to widzisz ten dym ?

Opublikowano

Para wodna jak motor jest zimny norma ale pisze ze kol niebieski

Opublikowano

Jak rano odpali silnik to normalne że trochę oleju spłynie do cylindrów. Jak ubywa dużo oleju ściągnąć rure od turbo co wchodzi do intelcoolera i jak wyleje sie olej to turbina do wymiany.

Opublikowano

Niestety para wodna to to raczej nie jest.

Dziwne jest to że problem nie pojawia się np. po 8h siedzenia w pracy zero dymu.

Dym widać nawet przy spokojnej jeździe a po 3-4km jak ręką odjął.

Nie czuć aby turbo nie dało doładowania auto ma "kopa". Zastanawia mnie ten EGR czy z tego wężyka idącego do grzybka w EGR powinno się wyczuwać jakieś podciśnienie?

A jeżeli to uszczelka to jak to sprawdzić i jaki jest ewentualny koszt naprawy? Samochód mam z 3 miesiące i mechanik podczas zmiany rozrządu mówił że silnik jest zdrowy.

Musze zakupić ten zestaw do podpięcia komputera to zrobię te logi. Już myślałem o tych wtryskach ale silnik równo pracuje gdyby nie ten dym to wg mnie igła. :huh:

Opublikowano

Bardziej czepiałbym się turbo. Jak uszczelnienia nie pierwszej młodości to zawsze na zimnym i przy większym obciążeniu dymek puści, ale już powinno być dobrze słyszalne

Opublikowano

Zrobiłem test dzisiaj, po prostu odpaliłem i pojechałem nie czekałem 5 min aż auto trochę się nagrzeje i dymu było bardzo mało. Może jednak to ten przeklęty EGR. Oglądałem turbinę i jest lekko spocona ale wszyscy znajomi twierdzą ze to norma. Czy wadliwe uszczelnienie turbiny będzie dawać efekty typu jakieś większej turbo dziury? Powiem szczerze że nie słychać turbiny jakoś szalenie głośno.

Postaram się nagrać filmik i wrzucę na YouTube może to nasunie wam jakieś pomysły bo ja żadnych nie mam.

Opublikowano

Gdzie ta turbina jest lekko spocona?

Opublikowano (edytowane)

Ustal ponad wszelką wątpliwość , czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego, biały dym może być spowodowany jego spalaniem w silniku.

Przyczyn może być kilka, jak napiszesz że ubywa , to będziemy drążyć dalej. :naughty:

Oczywiście Ci tego nie życzę :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Od momentu pojawienia się objawów staram się co jakiś czas sprawdzać stany płynu i oleju. Wszystko wydaje mi się byc w normie. Z reszta wydaje mi się ze objaw powinnien występować również po południu na zimnym silnku a tu nic. Dzisiaj zrobiłem następny test, nie grzałem samochodu przed jazdą i zero dymu, nawet błąd zginą z deski na 10 minut :huh:

Przypomniało mi się ze po wyjęciu EGR to w tej plastikowej rurze(chyba wylot, sorry za brak konkretnej nazwy) był chyba olej, mało ale zawsze, czytałem ze raczej w każdym samochodzie olej bedzie się tam znajdował chociaż niepowinien.

Jeżeli chodzi o tą cieknącą turbinę to sprawdzę po południu bo rano nie miałem w ogóle na to czasu, wiem tylko ze przy zakupie jedna z osób, która ze mną była się tego dopatrzyła ale większość twierdziła ze to jest normalne bo oni też tak maja.

Zamówiłem juz kabel to bede mógł sprawdzić logi.

Oby okazało się ze to jakaś bzdura. :mellow:

W mojej starej niuni Audi 80 b3 1,6td wszystko było łatwe, ale tutaj to wyższa szkoła jazdy.

Opublikowano

Olej przed Egr jest też z odmy. Dzisiaj rozbieralem. W akurat ta rurę i były śladowe ilości oleju. No chyba że Ci się wylal z tej rury olej to masz problem.

Opublikowano (edytowane)

Nie wydaje mi się ze najgorzej nie było, skapało sobie trochę, resztę wytarłem i po krzyku. Swoja drogą to te silniki jakoś strasznie nieszczelne są, a podobno nawet 500 tyś. potrafią zrobić.

Mam małe pytanko kapanie z wydechu może być objawem problemu z turbiną. Po czyszczeniu EGR kopcenie trochę ustało tzn. podymi na biało przez 5 minut na postoju, a w trakcie jazdy już nie chyba że pociągnę powyżej 3 tyś ale też nie tyle ile wcześniej.

Tutaj filmik z audi 80 które kopci na podobny odcień

Taki efekt mam jak przycisnę trochę ale z dnia na dzień mniejszy (albo moja psychika chce żeby tak było)

Nie chcę nabijać postów ale chciałbym odświeżyć trochę temat.

Dostałem w końcu ten kabel i chciałbym zapytać które logi mogą was interesować w diagnostyce mojego problemu.

Przydałby się również krótki opis jak je zrobić, bo już nie mam siły na tego mola.

Musze to zrobić albo niech coś pier... żebym wiedział co jest nie tak. Sprawdzałem dzisiaj olej po 5h postoju ale czułem że silnik jeszcze jest ciepły i poziom oleju był na połowie gdzie wcześniej po nocnym postoju była na poziomie max. Płyn dalej w normie nic nie ubywa ani nie przybywa.

Szukałem mojego problemu na innych forach ale nie znalazłem nic ciekawego.

Edytowane przez MrRadian

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...