POWER-KRIS Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Dokladnie. Ten typ tak ma bo mam przód i tył z tego samego roku a mimo wszystko trzeszczy. [emoji23]
szymek20 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) W B6 przy rozmiarze 195/65/15 jest na pusto 2,3 Na co aż tyle pchasz tam powietrza ?Na nasze koślawe drogi to katorga. To wszystko przenosi się na układ kierowniczy i zawieszenie nie wspominając o komforcie jazdy Zawsze pompuję tak jak wlepka nakazuje czy to lato czy to zima dla średniego obciążenia. ZIMÓWKI 195/65 R15 2.0Bar i jest elegancko. czyli zostaje na 2.2 nie będziemy poprawiać fabryki To poprawiasz fabrykę A jakie masz opony ? Na 195/65 R15 zalecane jest 2,0Bar Edytowane 13 Listopada 2014 przez szymek20
Fido Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Może i 2 bar, nie chce mi się iść do auta. Ale przy pompowaniu patrze na wlepe. Lukne później.
Szati 1991 Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) zapomniałem, że na zime mam 15-tki. Ładujemy 2,0 bara Edytowane 20 Listopada 2014 przez Szati 1991
Fido Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Dokładnie 2,4-2.8 bara. Moja wlepa Całe nieporozumienie polega na tym że piszemy o różnych autach czyli B5 i B6 Edytowane 13 Listopada 2014 przez Fido
Gregorski3 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Moim zdaniem nie można do tego podchodzić ,że na wlepce jest tyle i tyle i tak ma być. Nie wiem jak Wy ale ja co jakis czas sprawdzam wzrokowo stan bieżnika na oponach i smiało można ocenic czy cisnienie jest ok. Zbyt małe widać,że boki opony zbiera szybciej niż środek zbyt duże analogicznie odwrotnie. Wlepka to taka ogólna informacja i samemu trzeba trochę potestować. Ja wolę dać trochę wiecej w opone niż zbierać boki bieznika.Tak samo zbyt małe cisnienie w oponie w dłuższej trasie może się zle skonczyc nawet testowali to w programie na tvn turbo K2.
szymek20 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) http://zapodaj.net/5f3ed308f98be.jpg.html zapomniałem, że na zime mam 15-tki. Ładujemy 2,0 bara U mnie tak samo . Tyle w zupełności wystarczy jak ktoś nie jeździ mocno obładowany . Moim zdaniem nie można do tego podchodzić ,że na wlepce jest tyle i tyle i tak ma być. Tu się z tobą nie zgodzę . Jest to wyliczone do masy auta optymalne ciśnienie dla danego rozmiaru gumy . Jeżeli masz dobrze dobrane ciśnienie z wlepy do obciążenia samochodu . To nie masz się co martwić że ci zacznie brać bieżnik . Ale wiadomo jak ktoś tam chce sobie 0,1-02- bar więcej to raczej nie zaszkodzi . Ważne żeby nie przesadzać szczególnie w przednich oponach bo wtedy to nie tylko opona dostaje po d*pie ale ta większe nie wyresorowane przez oponę drgania przenoszę się na ukł. kierowniczy i na zawias . Opony z przodu zawsze powinny być ugięte(taki "lekki kapeć") pod ciężarem silnika, chyba że ktoś ma jakieś niskoprofilówki na dużej feldze Edytowane 13 Listopada 2014 przez szymek20
Gregorski3 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Ja tam wlepki nie traktuje jak wyroczni. Odnosnie zimówek podane cyferki są ok ale co do letnich to jest róznie zwłaszcza, ze większość z Nas ma spore koła z szerokimi oponami. Do tego jeszcze sprawa czym opone się pompuje powietrze czy azot.W zimie podczas duzych mrozów i tak trzeba sprawdzać cisnienie w oponach bo im zimniej tym ciśnienie mniejsze w oponie.
ilear Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 u mnie na wlepce przy oponach 205/55/16 jest 2.7 zarowno dla pustego jak i full. Mialem 2.2 zwiekszylem do 2.6 z przodu i 2.7 z tylu , w sumie nigdy na takim duzym nie jezdzilem zobacze jaka roznica.
mcbet Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Dobij. Opony zimowe zawsze o 0,2 więcej niż letnie. Do letnich 15 powinieneś mieć zdaje się 2,1 więc zima 2,3 bara. Pompuje sie zawsze tyle samo. Termodynamika sie kłania... Instrukcja obsługi samochodu się kłania... str. 334 w instrukcji B6
Szati 1991 Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 pare dni temu zamontowałem opon do samochodu i nie wiem czy 2.0 bara to nie mało jak na 195/65/15? dlaczego już jest taka duża różnica w ciśnieniu między 185 a 195?
Gregorski3 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Moim zdaniem te 185-65-15 są na tabliczce opisane jako M+S czyli zimowe i dla tego większe ciśnienie.
Fido Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Im mniejsza objętościowo powierzchnia wewnątrz opony tym większe ciśnienie.
Szati 1991 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2014 Odświeżam, ciśnienie w oponach zimowych ma być większe o 0,2 bara
SebolA4 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Gdy mamy ciśnienie w oponie 2,2 bara w temperaturze 20 stopni Celsjusza to: - przy temp. 0 stopni Celsjusza będzie o 0,2 bara mniejsze, - przy temp. -10 stopni Celsjusza będzie o 0,3 bara mniejsze, - przy temp. -20 stopni Celsjusza będzie o 0,4 bara mniejsze. Dlatego w obecną zimę zwiększenie ciśnienia 0,1 - 0,2 bara jest jak najbadziej uzasadnione.
Szati 1991 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2014 Gdy mamy ciśnienie w oponie 2,2 bara w temperaturze 20 stopni Celsjusza to: - przy temp. 0 stopni Celsjusza będzie o 0,2 bara mniejsze, - przy temp. -10 stopni Celsjusza będzie o 0,3 bara mniejsze, - przy temp. -20 stopni Celsjusza będzie o 0,4 bara mniejsze. Dlatego w obecną zimę zwiększenie ciśnienia 0,1 - 0,2 bara jest jak najbadziej uzasadnione. Jasne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się