Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycieraczki nie zatrzymują się!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, ja bym się na Waszym miejscu zainteresował mechanizmem wycieraczek, ale sprawdził też, czy w MCE i module komfortu nie ma wody...

Gdzie szukać MCE i modułu komfortu? Dopiero raczkuję z marką więc błądzę niczym dziecko we mgle...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

MCE pod kierownicą (musisz zdjąć osłonę), a moduł komfortu pod siedzeniem kierowcy.

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj kupiłem używany mechanizm wycieraczek z silniczkiem za 70zł, przełożyłem całość, bo nie chciało mi się samego silnika wykręcać. Generalnie wycieraczki zaczęły poprawnie pracować, tzn. za każdym razem zatrzymywały się na samym dole, a nie co chwila gdzie indziej jak przed wymianą oraz prawidłowo reagowały na ruchy manetki.

Po sprawdzeniu zdjąłem ramiona wycieraków aby założyć podszybie. W tym celu wysmarowałem dolną część szyby płynem do mycia naczyń, aby łatwiej je wsunąć. Po całym zabiegu znowu zaczęła się dyskoteka. Kolega z roboty poradził mi aby to wymyć, bo ponoć silniczek jak nie ma oporu to nie zatrzyma wycieraczek tylko będą chodziły w nieskończoność mimo wyłączenia manetką a ten płyn dawał poślizg. Wcześniej też najwięcej świrowały po użyciu spryskiwacza, więc może sam płyn w sprysku też jest jakiś lipny (tłusty). Nie wiem. Podjechałem więc na karchera i niby się uspokoiło ale później wycieraczki stanęły w połowie szyby. Przyczyny mogą być dwie:

a ) dałem za duże ciśnienie na karchera (a mamy w robocie takiego fest luja do mycia silników) i pod oporem wody obróciło się ramię na silniczku,

b ) gdzieś dostała się woda i elektronika świruje.

Mam nadzieję że to jednak opcja "a". I chyba tak jest, bo generalnie reagują jak należy, jedyny niuans to to, że punkt zatrzymania mają w połowie zasięgu pracy.

Do piątku mam wolne, w sobotę będę w robocie to wyreguluję je jeszcze raz i napiszę jak poszło.

Wody w module komfortu nie mam na pewno, pod kierownicą MCE nie sprawdziłem więc jakieś minimalne ryzyko jest ale raczej wątpię. Albo raczej chcę wierzyć że chodziło tylko o silniczek.

Czy u Ciebie problem jest tylko i wyłącznie po użyciu spryskiwacza? Bo jeśli teoria mojego kolegi z pracy jest prawdziwa to winny może być płyn, który daje za duży poślizg. Może spróbuj odciągnąć płyn ze zbiorniczka, zalej go wodą i zobacz co się będzie działo. Jeśli na wodzie będą pracować dobrze to masz po problemie, wystarczy dobrać właściwej jakości płyn do spryskiwania. Spróbować nie zaszkodzi. Oszczędziłbyś sobie kosztów zakupu części i pracy przy wymianie.

PS. Zawsze myślałem że silniczek ma z góry ustaloną ilość obrotów na cykl pracy więc teoria o nie zatrzymywaniu się w wypadku braku oporu mocno mnie zaskoczyła :kwasny:

Edytowane przez vagatrotter
Opublikowano

Tak, przy użyciu spriskiwacza wariują, także może coś w tym jest co mówisz..


Dzisiaj byłem u mechanika, żeby zerknął i moim przypadku wyszło na to, że to wina manetki do włączania wycieraczek.. Faktycznie jak się nią porusza to wycieraczki zaczynają działać normalnie.. Jak jutro nie będą wariować to narazie sprawę odkładam, a jak zaczną mi sceny robić to od razu wymieniam manetke...

Opublikowano

Poregulowałem te wycieraki u mnie i teraz jest git.Całkowicie sprawne, nawet na spryskiwaczu nie wariują, więc w moim przyadku wymiana silniczka załatwiła sprawę.

Powodzenia w zwalczaniu problemu :)

Opublikowano

U mnie jak zaczyna wariować i poruszam manetką to się uspokaja i działa normalnie przez jakiś czas.. Szukałem jak to wygląda cenowo to zamiennik manetki nowy 130zł, także opłaca się kupić na aledrogo za 50 ;) Narazie olewam temat, po urlopie na spokojnie zrobie ;)

Opublikowano

Witam. Ten sam problem w moim B7. Jak rozwiązałeś tą kwestię?

Opublikowano

Temat dotyczył przednich wycieraczek - nie tylnej. Tak czy inaczej - jakieś postępy z tymi wycieraczkami? Gdzie jest ten przekaźnik? Tyle osób wałkowało temat i nikt nie raczył napisać jak problem rozwiązać?

U mnie pod kierownicą widzę tyle:

68ezcrx2.png

Wycieraczki zaczynają pracować do woli (aż im przejdzie) po dowolnym ruchu dźwignią wycieraczek.

Opublikowano

Jakieś postępy?

Opublikowano

Jakieś postępy w pracach? Gdzie jest MCE? Gdzie jest przekaźnik?

A4 B7 2005r:

68ezcrx2.png
Opublikowano

Wystarczyło zdemontować mechanizm, rozruszać, nasmarować i jeszcze raz zamontować... Działa od momentu naprawy i oby tak dalej :)

Opublikowano

Jakieś postępy w pracach? Gdzie jest MCE? Gdzie jest przekaźnik?

A4 B7 2005r:

68ezcrx2.png

Tam jest MCE i przekaźnik. Wpisz w Google MCE i się dowiesz, jak wygląda. Taki poziomy czarny wiszący moduł z trzema kostkami.
Opublikowano

No to pozwól, że dokończymy temat.

Sprawdziłem w necie i znalazłem u siebie.

yo862vhb.png

Powyżej MCE. Nie wiem czy dobrze się orientuję ale to chyba odpowiada wyłącznie za światła. Tak czy siak, powyjmowałem wtyczki, sprawdziłem, wszystko czyste.

Problem wycieraczek nie ustąpił.

Po drugiej stronie kierownicy (jakby pod silnikiem wycieraczek) znalazłem takie coś:

cwvt5ajj.png

Ktoś się orientuje co to za wtyczki i do czego są?

Nadal nie wiem gdzie ten przekażnik wycieraczek i do czego są te kostki 373, 370 i 392 (nieco głębiej). Grzeją się w trakcie jazdy ale to chyba prawidłowe.

Do sprawdzenia została mi także wtyczka od silniczka wycieraczek (dostępna od strony silnika, pod szybą) - na razie nie wiem jak ją kulturalnie zdjąć.

Dodatkowo ostatecznie zabiorę się za klemę wycieraczek ale nie chcę na razie zdejmować kierownicy.

Opublikowano

Powyżej MCE. Nie wiem czy dobrze się orientuję ale to chyba odpowiada wyłącznie za światła. Tak czy siak, powyjmowałem wtyczki, sprawdziłem, wszystko czyste.

Nie tylko. Poczytaj, za co odpowiada MCE: :arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/100858-mce-09-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh/page-1



do czego są te kostki 373, 370 i 392 (nieco głębiej).

To są przekaźniki właśnie, a nie żadne - jak to nazwałeś - kostki.

- 373 - steruje prędkością obrotową wentylatora chłodnicy

- 370 - też wentylator

Przekaźniki wycieraczki przedniej:

- 19 - przekaźnik wycieraczek przednich

- 99 - przekaźnik z regulowanym czasem pracy przerywanej wycieraczek

- 192 - przekaźnik wycieraczek (czujnik deszczu)

- 197 - przekaźnik z regulowanym czasem pracy przerywanej wycieraczek

Opublikowano

Bardzo dziękuję za informacje. Niestety na forum nie znalazłem lokalizacji tych przekaźników w aucie. Będzie to pomocne nie tylko dla mnie, jeśli ktoś będzie łaskaw podzielić się tą informacją.

btw. w podlinkowanej powyżej stronie forum znalazłem:

"6 – przekaźnik odciążeniowy X-contact pompki sprysków i wycieraczek (7M0 951 253 A, ozn. 100 – 370)"

Opublikowano

Wczoraj miałem problem typu, że gdy włączyłem wycieraczki już ich nie mogłem wyłączyć. U mnie pomogło przeczyszczenie styku przekaźnika, widocznie styk się już kleił.

Opublikowano

Zaraz oszaleję - czy jesteś tym jedynym człowiekiem, który zna lokalizację tego przekaźnika?! Gdzie to jest?

ps. No chyba, że 'trollujesz' :D

Opublikowano

Widać go jak ściągniesz ten boczek od bezpieczników, ale nie wyjmiesz go w ten sposób. Musisz odkręcić tą dużą osłonę pod kierownicą, jedną śrubkę masz obok bezpieczników i dwie pod spodem. Jak już go ściągniesz to widać 4 szare przekaźniki, dwa bliżej i 2 dalej za nimi, u mnie był to 370 ale u ciebie może być to 377. Jak będziesz patrzył to jest to ten dalszy po prawej stronie.

Opublikowano

Wielkie dzieki, rano sprawdzę co tam słychać.

Sprawdzone. Przekaźniki w pełni sprawne. Okazało się, że zatarty był mechanizm wycieraczek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...