Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naped quattro o co chodzi w tym filmiku ?


bosniak_sg

Rekomendowane odpowiedzi

Moze mi ktos jasniej wytlumaczyc o co kaman na przykladzie ponizszego filmiku co jest nie tak, bo wkurza mnie jak od czasu do czasu kolega majac Bmw w xdrive wrzuca mi tego typu filmiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze mi ktos jasniej wytlumaczyc o co kaman na przykladzie ponizszego filmiku co jest nie tak, bo wkurza mnie jak od czasu do czasu kolega majac Bmw w xdrive wrzuca mi tego typu filmiki

Witaj

To jakiś propagandowy film na zamówienie beemki :D

W Audi od A4 wzwyż jest stały napęd 4x4 na dyf. Torsen.

Przecież na podobne rolki wjeżdzasz robiąc przegląd i nie ma najmniejszego problemu z wyjazdem :D

O ile mi wiadomo to w BMW xdrive nie jest stałym napędem 4x4 a dołącza jedynie napęd na przód w przypadku uślizgu tylnich kół,

skorygujcie mnie jeśli się mylę,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem mnóstwo takich filmików to jeżeli już audi zareaguje to z wielkim opóźnieniem natomiast bmw od razu. Poza tym co torsena mu na czas filmiku wyjeli? Bmw ma stały napęd nic mu się nie dolacza.

Edytowane przez bosniak_sg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób swój test :P zima sie zbliża, weź kolege z xDrive'em i swoją Quattrówke i jedźcie na drogę o dużym nachyleniu i kilka innych prób i będzie jasne :) widziałem kiedyś film Bmw vs audi w sensie o napedy chodzi quattro przegrało we wszystkich konkurencjach a po pewnym czasie nieoficjalny ruski test xDrive vs quattro (takie same auta ) i quattro radziło sobie lepiej.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może należało wyłączyć esp i spokojnie by wyjechał z tych rolek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP nie ma nic do tego

chodzi o ASR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale własnie ASR przyhamowuje szybciej obracające sie koła więc tym bardziej powinien z tych rolek wyjechac. Przecież one imituja nie co innego tylko jakby tylna oś stanela na lodzie a przód nadal zachował trakcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego nie jest ASR tylko EDS.

Kolego mylisz pojecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam napisałeś kolego ze chodzi o ASR.

Zdecyduj się o który system chodzi, generalnie EDS jest tylko ewolucja ASR, zasada działania jest podobna jeżeli nie taka sama, działa to trochę jak elektroniczna blokada mech różnicowego, tak czy inaczej tym bardziej powinien z tych rolek wyjechać, mając w dodatku centralny Torsen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz tego posta. Wiem co pisze i co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie klocta sie ;) krotko tu jestem ale juz zauwazylem, ze Dev ma tendencje do "twardego" objasniania teori/praktyki :P

moze zamiast tego Dev moglbys rozwinac temat? Z tego co mi wiadomo na chlopski rozum EDS przychamowuje kola, a ASR przychamowywuje obroty silnika tak? W tym przypadku powinien w audi zadzialac ASR korzystajacy z EDS? czy jak, bo mnie to ciekawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada działania ASR m.in

"wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zasady działania torsena wynika, że potrzebuje sporej różnicy prędkości pomiędzy osiami, a co za tym idzie i czasu. Nic dziwnego, że nafaszerowane elektroniką i z elektrohydraulicznym sprzęgłem (między osiami) auto, lepiej sobie radzi.

To tak na chłopski rozum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za propaganda?

Osobiście byłem na stacji diagnostycznej swoim Czworołapem i przejeżdżałem przez rolki (sprawdzenie hamulców) i w porównaniu do wcześniej posiadanych samochodów z napędem FWD to wyjazd z tych rolek to była przyjemność. Nic takiego jak na powyższym filmiku nie miało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak zjeżdżam z rolek po przeglądzie, tylko te na przeglądzie mają jakiś opór.

Z zasady działania torsena wynika, że potrzebuje sporej różnicy prędkości pomiędzy osiami, a co za tym idzie i czasu. Nic dziwnego, że nafaszerowane elektroniką i z elektrohydraulicznym sprzęgłem (między osiami) auto, lepiej sobie radzi.

To tak na chłopski rozum :)

Nieprawda "W każdym z typów Torsena zmiana rozdziału momentu odbywa się błyskawicznie w sposób płynny bez udziału kierowcy ani żadnych systemów elektronicznych. Dzięki temu, że jego działanie jest czysto mechaniczne jest rozwiązaniem bardzo skutecznym i bardzo trwałym."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli powinien zjechać z rolek bez najmniejszego poślizgu zaraz po puszczeniu sprzęgła?(błyskawiczne działanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli ruszanie gdy jedna oś jest na rolkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniecie cokolwiek pisac na temat napędów i Torsena poczytajcie o współczynniku blokowania.

rozjasni Wam sie w głowach dlaczego audi parszywie zachowuje sie na rolkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...