Mesiah Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) maglownica zregenerowana, wymieniona i pojawia się kolejny problem wspomagania na wolnych obrotach praktycznie nie ma, wystarczy dodać gazu i wspomaganie jest i tu moje pytanie czy pompa wspomagania do wymiany, czy może coś innego??? Kolego przerabiałem identyczną historie. Kupiłem auto z rozwaloną maglownicą i musiałem tak wrócić 100km. Po regeneracji maglownicy i płukance układu zalałem do niego polecany przez wszystkich zielony Febi mineralny. Wspomaganie od razu było dość średnie powiedzmy na 70% ale po rozgrzaniu układu kaplica. Po mieście jeździć się nie dało bo poniżej 2 tyś wspomagania zupełnie brak. Zlałem te cholerstwo i kupiłem 2l Mobila ATF 220 (czerwony ale bodaj to też minerał). Płukanka + zalanie świeżym. Od tamtej pory mam wspomaganie na 100% od początku do końca nawet po długiej trasie latem. Zrobiłem już tak ok 10 tyś od wymiany magla i jest ok. Teraz pompa zaczęła mi po cichu pojękiwać ale spodziewałem się tego. Za dużo zrobiła bez płynu w ukłądzie. Edytowane 15 Maja 2015 przez Mesiah
Rawens Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 a płukać płynem czy innego specyfiku użyć?
Mesiah Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 Płynem. Tym który chcesz zalać. JA kupiłem 2l po płukaniu jeszcze mi trochę zostało na dolewki. Na szczęście nie muzę ich stosować Co do płynu to nie namawiam. Napisałem tylko jakiego ja użyłem. Na forum polecany jest w tej chwili Total LHM bo jest niezłej jakości ale w tym przypadku też spotkałem się z jedną czy dwoma opiniami , że po zalaniu go jest gorzej jak wcześniej. Może po prostu wszyscy jeździmy już na padniętych pompach i stąd różne opinie o płynach.
Rawens Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 Dziękuję za informacje jutro zabieram się za robotę i mam nadzieję, że pomoże bo dowiedziałem się, że maglownica może być zapowietrzona albo pompa kończy swój żywot zastanawiałem się czy czasem nie wykręcić jej i wyczyścić ale nie wiem czy warto bawić się w to.
Mesiah Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Czyszczenie nic nie da.Nie warto zawracać sobie głowy. Wymień płyn i porządnie odpowietrz układ. Jeśli to nic nie pomoże to zwróć uwagę na to czy płyn się nie pieni. Coś mi świta, że były przypadki uszkodzonego jakiegoś zaworu (zwrotnego?) czy kryzy w przewodzie doprowadzającym płyn do magla i przez to cały się pienił. Warto może to sprawdzić. Wymiana pompy to ostateczność. I myślę, że jak chcesz pojeździć dłużej tym autem to nie kupuj nowych zamienników ani ori używek tylko wyślij pompę do regeneracji (koszt ok 300-350zł). Koszt według mnie wysoki i nie do końca zrozumiały bo w tej cenie porządnie regenerują całe magle (ja tyle płaciłem) no ale wyjścia nie ma. Edytowane 15 Maja 2015 przez Mesiah
bialy986 Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 Mój magiel też czeka na regenerację.Jestem umówiony na wtorek do Łodzi na robotę.Myślę tylko co zalać po wszystkim,bo mechanik proponuje czerwony Venol a ja latam na zielonym Febi :-? a opinie różne są. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Mesiah Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Pisałem do co najmniej 5-6 firm które zajmują się regeneracją magli od dłuższego czasu. Tylko jedna napisała aby lać to co producent zaleca (zielony Febi nie ma nic wspólnego tym co sprzedają w ASO poza kolorem). Pozostali napisali, że jeśli zaleję zielony febi po regeneracji to stracę u nich gwarancję na usługę. Ten płyn podobno szybko się rozkłada. 90% magli które jeździły na tym płynie są skorodowane. Lać albo hipol (nie polecam raczej ale tak pisali) albo mobila 220 właśnie. Ja się posłuchałem tych którzy mi magiel robili bo oni wiedzą jakie uszczelnienia założyli i jaki płyn będzie do nich dobry. Jeśli zalecają Ci czerwony venol to taki lej. Edytowane 15 Maja 2015 przez Mesiah
wesz82 Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 (edytowane) Po regeneracji tak jak kolega pisze leje sie czerwony plyn akurat w jego przypadku jest to mineralny ale w wiekszosci to pol lub pelen syntetyk.Pompy maja.uszczelki tak dobrane ze nic im nie zaszkodzi. Qtwa dajcie sobie spokoj z tym febi,dlaczego bo jak ktos mial stycznosc z tym febi oraz np ori to wie co jest lepsze... Edytowane 15 Maja 2015 przez wesz82
bialy986 Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 Wiadomo,ile ludzi tyle opinii.Jedni chwala zielony inni czerwoni.Czytałem też,że na czerwonym ktoś miał gorzej ze wspomaganiem i buczenie było. Ja miałem zalany zielony,dlatego taki lałem.Po zabiegu regeneracji trzeba coś słusznego zalać. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Mesiah Opublikowano 15 Maja 2015 Opublikowano 15 Maja 2015 Qtwa dajcie sobie spokoj z tym febi,dlaczego bo jak ktos mial stycznosc z tym febi oraz np ori to wie co jest lepsze... Sama prawda. Febi to shit i do tego z aso nie ma podejścia. Miałem , testowałem i była tragedia. Mobil 220 jest niby czerwony ale tak jak piszesz jest to minerał. Teraz rozglądam się za syntetykiem i chyba wezmę ten ori z aso. Co do sporu minerał vs syntetyk to podobno tylko pompy wspomagania koyo z początku produkcji nie lubiły syntetyku (mało było tych pomp). Cała reszta lata na nim bez problemów. Dodatkowo syntetyku nie trzeba wymieniać co dwa lata lub 60 tyś bo nie rozkłada się tak szybko.
NoWay Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 (edytowane) Witam Pacjent A4 B5 lift 1999, silnik ANB. Do wymiany pompa wspomagania. Jutro zabieram się za wymianę. I tu mianowicie mój problem, Jak wymienić tą pompę ? Czy odkręce wszystko bez problemu? Czy trzeba zrzucić coś prócz osłony dolnej silnika ( Mam nadzieję, że bez zrzucania pasa przedniego da się to zrobić )? Jakieś dodatkowe uwagi np. jak odpowietrzać ? Dzięki z góry Edytowane 28 Maja 2015 przez NoWay
KissTheWall Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Dziś wymieniałem pompe wspomagania (okazało się że uszkodzoną wymieniałem na uszkodzoną ;/) postaram się streścic w kilku kroakach jak to robiłem ( jestem amatorem:) 1. Zdjęcie zderzaka i całego pasa przedniego 2. Spuszczenie płynu do wspomagania oraz płynu chłodniczego w celu odłączenia pasa od wężyków 3. naciągasz napinacz i zdejmujesz paski 4. odkręcasz wiatraczek od wiskozy 5.odkręcasz mocowania i odłączasz węzyki od pompy 6.wrzucasz drugą Po wszystkim uzupełnij płyny i odczekaj trochę na odpalonym silniku podolewaj jak ubędzie Mam nadzieję że chodziaż troszkę pomogłem:) P.S Podobno można zmienić pompę bez zdejmowania pasa przedniego ale to muszisz mieć kanał i szczęście żeby śruby puściły
NoWay Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 (edytowane) No i ja już zmieniłem pompę tylko niestety na wymianie pompy się u mnie nie skończy. Można to zrobić bez zrzucania przodu ale potrzebny kanał. Napisze też dla potomności jak ja to robiłem. - zrzucamy osłonę dolną silnka - odsuwamy kluczem chyba 17 (a może 19, nie pamiętam ) napinacz paska - luzujemy trzy śruby na imbusa mocujące kolka pasowe do pompy (potrzebny klucz imbus gięty i wprawne palce) - zrzucamy pasek z koła alternatora, zsuwamy z koł pompy wspomagania - odkecamy koła pasowe i zrzucamy pasek, który idzie od koła pasowego na pompie wspomagania do pompy wody - odkręcamy przewody idące do pompy, łapiemy w coś płyn - odkręcamy samą pompę od uchwytu kluczem 13 (nie pamiętam czy 4 czy 5 śrub) - wysuwamy bo pewnie ciasno siedzi - składamy wszystko w kolejności odwrotnej. Ja teraz będę trenował zdjęcie maglownicy w środę Edytowane 25 Maja 2015 przez NoWay
Tyrath Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 ciężko samemu magiel wymienić ? Jak pierwszy raz i sam chcesz to robić to bardzo ciężko
nike166 Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 No właśnie tak myślałem, że samemu ciężko będzie dzięki za odpowiedź
NoWay Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 (edytowane) Dzisiaj we trzech magiel w pol godziny wydarlismy:-P Edytowane 28 Maja 2015 przez NoWay
koziol1172 Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 Poszły wam końcówki drążków gładko ii chyba magiel z przewodami na raz
NoWay Opublikowano 28 Maja 2015 Opublikowano 28 Maja 2015 Poszły wam końcówki drążków gładko ii chyba magiel z przewodami na raz Końcówki poszły gładko bo niedawno wymieniane były a ten przewód, który idzie od pompy do magla (do którego nie da się dojść jak magiel przykręcony) odkręciliśmy jak magiel odkręcony był całkowicie od karoserii. Odsuneliśmy ją w strone silnika i dojście do śruby się zrobiło. Na pociesznie przynajmniej sklada się to wszystko lepiej
kafarek Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 (edytowane) Witam wszystkich. Jestem przed wymiana pompy wspomagania i mam dylemat aby potem nie żałować bo zakres cenowy jest ogromny od 80 zł do 450 zł! Wtem prosił bym was o wsparcie. Powiedzcie co kupić używkę za 150-100 zł czy lepiej dołożyć i wziąć nową za 180-230 czy to jest szrot i lepiej nowa porządną za 300. Nie wiem jestem w kropce. Pomóżcie mi ! Na dole wysyłam linki do nowych pomp. 1. http://allegro.pl/pompa-wspomagania-audi-a4-a6-vw-passat-b5-superb-i5029634282.html 2. http://allegro.pl/pompa-wspomagania-a4-sdn-kombi-1-6-1-8-1-9-97-01-i5186236894.html 3. http://allegro.pl/pompa-wspomagania-audi-a4-b5-b6-1-9tdi-1-6-1-8t-i5467204540.html 4. http://allegro.pl/poma-wspomagania-audi-a4-a6-vw-passat-b5-skoda-zf-i5190942001.html Edytowane 12 Lipca 2015 przez kafarek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się