bright84 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 (edytowane) Witam Panowie, Przez ostatnie 2 tygodnie wzmagam się z następującym problemem : Wyskoczył mi monit o niskim stanie oleju,dolałem a następnie sprawdziłem bagnetem serwisowym i wynika ze poziom jest ok. natomiast przy kazdym włączeniu zapłonu,monit pojawia się na nowo.Zauważyłem ze FIS nie pokazuje informacji o otwartej masce. Zmierzyłem mikrostyk miernikiem ,wychodzi na to ze zwiera i rozwiera, dodatkowo sprawdziłem oprór (6 OHM wiec to chyba tylko oprór przewodu). Od kolegi WRC Laguna otrzymałem info ze te 2 przewody od mikrostyku lecą do sterownika zarządzania siecią J519 (u mnie 8K0 907 063 N), wtyczke wypiąłem i po za kupą błedów typu : niski poziom płynu chłodzącego,okładziny,płyn do spryskiwaczy itd nie widziałem monitu o otwartej masce Sprawdziłem tez napięcie na pinie we wtyczce i jest poziomu 1,45 V. kończą mi się pomysły, będe wdzięczny za pomoc pozdrawiam, Marek Edytowane 19 Listopada 2014 przez wrclaguna
bright84 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 Witam Panowie, Przez ostatnie 2 tygodnie wzmagam się z następującym problemem : Wyskoczył mi monit o niskim stanie oleju,dolałem a następnie sprawdziłem bagnetem serwisowym i wynika ze poziom jest ok. natomiast przy kazdym włączeniu zapłonu,monit pojawia się na nowo.Zauważyłem ze FIS nie pokazuje informacji o otwartej masce. Zmierzyłem mikrostyk miernikiem ,wychodzi na to ze zwiera i rozwiera, dodatkowo sprawdziłem oprór (6 OHM wiec to chyba tylko oprór przewodu). Od kolegi WRC Laguna otrzymałem info ze te 2 przewody od mikrostyku lecą do sterownika zarządzania siecią J519 (u mnie 8K0 907 063 N), wtyczke wypiąłem i po za kupą błedów typu : niski poziom płynu chłodzącego,okładziny,płyn do spryskiwaczy itd nie widziałem monitu o otwartej masce Sprawdziłem tez napięcie na pinie we wtyczce i jest poziomu 1,45 V. kończą mi się pomysły, będe wdzięczny za pomoc pozdrawiam, Marek Problem rozwiązany - zepsuty czujnik oleju w misce
MarcinOslo Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Witam Panowie, Przez ostatnie 2 tygodnie wzmagam się z następującym problemem : Wyskoczył mi monit o niskim stanie oleju,dolałem a następnie sprawdziłem bagnetem serwisowym i wynika ze poziom jest ok. natomiast przy kazdym włączeniu zapłonu,monit pojawia się na nowo.Zauważyłem ze FIS nie pokazuje informacji o otwartej masce. Zmierzyłem mikrostyk miernikiem ,wychodzi na to ze zwiera i rozwiera, dodatkowo sprawdziłem oprór (6 OHM wiec to chyba tylko oprór przewodu). Od kolegi WRC Laguna otrzymałem info ze te 2 przewody od mikrostyku lecą do sterownika zarządzania siecią J519 (u mnie 8K0 907 063 N), wtyczke wypiąłem i po za kupą błedów typu : niski poziom płynu chłodzącego,okładziny,płyn do spryskiwaczy itd nie widziałem monitu o otwartej masce Sprawdziłem tez napięcie na pinie we wtyczce i jest poziomu 1,45 V. kończą mi się pomysły, będe wdzięczny za pomoc pozdrawiam, Marek Problem rozwiązany - zepsuty czujnik oleju w misce Czujnik poziomu czy tam ciśnienia oleju był przyczyna braku info o otwartej masce ?
bright84 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 Witam Panowie, Przez ostatnie 2 tygodnie wzmagam się z następującym problemem : Wyskoczył mi monit o niskim stanie oleju,dolałem a następnie sprawdziłem bagnetem serwisowym i wynika ze poziom jest ok. natomiast przy kazdym włączeniu zapłonu,monit pojawia się na nowo.Zauważyłem ze FIS nie pokazuje informacji o otwartej masce. Zmierzyłem mikrostyk miernikiem ,wychodzi na to ze zwiera i rozwiera, dodatkowo sprawdziłem oprór (6 OHM wiec to chyba tylko oprór przewodu). Od kolegi WRC Laguna otrzymałem info ze te 2 przewody od mikrostyku lecą do sterownika zarządzania siecią J519 (u mnie 8K0 907 063 N), wtyczke wypiąłem i po za kupą błedów typu : niski poziom płynu chłodzącego,okładziny,płyn do spryskiwaczy itd nie widziałem monitu o otwartej masce Sprawdziłem tez napięcie na pinie we wtyczce i jest poziomu 1,45 V. kończą mi się pomysły, będe wdzięczny za pomoc pozdrawiam, Marek Problem rozwiązany - zepsuty czujnik oleju w misce Czujnik poziomu czy tam ciśnienia oleju był przyczyna braku info o otwartej masce ? Dzisiaj byłem w ASO na wymianie oleju ,Przy okazji zrobili diagnostykę problemu i powiedzieli ze jest oszkodzony czujnik poziomu oleju, i wymiana rozwiąże problem ,po nowym roku wymienię i potwierdzę
simon__75 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 (edytowane) Hi.I jak tam z tym czujnikiem oleju ?? (taki numer bedzie odpowiedni : 03L907660 ?)Jakie koszta ?Na FISie nie miales komunikatu o otwartej masce czy o ilości oleju (miedzy zegarami) ?Ja od piątku bujam sie z czym miej wiecej podobnym.Miarka oleju w mmi wali w c..a , bagnetu jeszcze nie posiadam (idzie kurierem) otwieram mache - widze na czerowno ze jest otwarta ale zero komunikatu o poziomie oleju miedzy zegarami A temat sprawdzony i na 100% kiedys takie info bylo :/Błędów "w silniku" brak...sam juz nie wiem gdzie szukac Edytowane 19 Stycznia 2015 przez simon__75
adameksc Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 a może jakiś szczur przegryzł kabel od czujnika otwarcia maski ??
simon__75 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Tyle ze na FISie miga na czerwono ze maska jest otwarta....jak zamknę to znika.Gdzieś w necie widziałem filmik który pokazuje inna procedure sprawdzenia oleju na FISie:otwierasz auto....kluczyk w kieszeń....otwierasz maskę....kluczyk w stacyjkę...."zapalasz wskazówki"...i przez chwilę (zanim wskoczy komunikat o otwartej masce) powinien pojawic si ekomunikat o stanie/poziomie oleju. Z tego wszystkiego jeszcze tego nie sprawdzałem. Może dziś mi się uda.Sprawdzalem dzis raz jeszcze z pokazywaniem stanu oleju w zegarach - brak.A powinno być coś takiego: Czy uwalony czujnik poziomu oleju w misce moze powodować brak tego komunikatu ???? Dziś moim oczom ukazał się : Wszystko więc wydaję się OK. Edytowane 24 Stycznia 2015 przez simon__75
orti Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Odgrzeję temat. Ostatnio również przestało mi pokazywać poziom oleju - najgorsze jest to, że czujnik zawiesił się na komunikacie 'Dolej litr oleju' i przy każdym odpaleniu piszczy. Oleju ma max (sprawdzone miarką). Czujnik klapy wydaje się ok - zwiera przewody przy zamknięciu, ale na FIS nie pokazuje, że maska jest otwarta. Podejrzewam jeszcze przewody, albo jakiś bezpiecznik. Ma ktoś może schemat podpięcia tego czujnika, bo kable akurat lecą gdzies lewym błotnikiem i nie wiem, czy ida do kabiny, czy do kompa. Widzę, że nie ma żadnych pomysłów... Może chociaż schemacik instalacji do czujnika klapy ktoś ma?
bladzio1 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Odgrzeję temat. Ostatnio również przestało mi pokazywać poziom oleju - najgorsze jest to, że czujnik zawiesił się na komunikacie 'Dolej litr oleju' i przy każdym odpaleniu piszczy. Oleju ma max (sprawdzone miarką). Czujnik klapy wydaje się ok - zwiera przewody przy zamknięciu, ale na FIS nie pokazuje, że maska jest otwarta. Podejrzewam jeszcze przewody, albo jakiś bezpiecznik. Ma ktoś może schemat podpięcia tego czujnika, bo kable akurat lecą gdzies lewym błotnikiem i nie wiem, czy ida do kabiny, czy do kompa. Widzę, że nie ma żadnych pomysłów... Może chociaż schemacik instalacji do czujnika klapy ktoś ma? Hej, I jak udało Ci się rozwiązać powyższy problem? Ja mam dokładnie taki sam i nadal nie znalazłem właściwego rozwiązania... Komp błędów żadnych nie pokazuje a czujnik poziomu oleju wydaje się sprawny bo był na podmiankę wkładany nowy (Hella) i problem był nadal... Nie wiem już jak to rozwiązać...
orti Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 U mnie tez komp żadnych błędów nie pokazuje. Czujnik maski i oleju sprawny. Wygląda na to, że uszkodzony jest przewód idący do komputera, bo po zwarciu pinów pojawia się info o otwartej masce i komunikat o braku oleju znika. Na razie jednak jeszcze nie udało mi się sprawdzić tych połączeń wizualnie. Nie wiem, którędy dokładnie idą przewody...
bladzio1 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Wygląda na to, że uszkodzony jest przewód idący do komputera, bo po zwarciu pinów pojawia się info o otwartej masce i komunikat o braku oleju znika. Kolego a jak to sprawdzałeś? Jakie piny trzeba zewrzeć? Dzisiaj byłem w ASO na wymianie oleju ,Przy okazji zrobili diagnostykę problemu i powiedzieli ze jest oszkodzony czujnik poziomu oleju, i wymiana rozwiąże problem ,po nowym roku wymienię i potwierdzę Kolego a powiedz w jaki sposób Ty rozwiązałeś swój problem? Pomogła wymiana czujnika? Ja mam to samo i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Wszystko już sprawdzałem chyba... U mnie problem już rozwiązany. Okazało się że winowajcą był kabelek idący do czujnika otwarcia maski - zaśniedział i nie łączył jak należy. Teraz po otwarciu maski jest ona podświetlona na czerwono na FIS no i najważniejsze, to nie ma już komunikatu OIL MIN i można normalnie sprawdzać poziom oleju...
orti Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) Wygląda na to, że uszkodzony jest przewód idący do komputera, bo po zwarciu pinów pojawia się info o otwartej masce i komunikat o braku oleju znika. Kolego a jak to sprawdzałeś? Jakie piny trzeba zewrzeć? Dzisiaj byłem w ASO na wymianie oleju ,Przy okazji zrobili diagnostykę problemu i powiedzieli ze jest oszkodzony czujnik poziomu oleju, i wymiana rozwiąże problem ,po nowym roku wymienię i potwierdzę Kolego a powiedz w jaki sposób Ty rozwiązałeś swój problem? Pomogła wymiana czujnika? Ja mam to samo i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Wszystko już sprawdzałem chyba... U mnie problem już rozwiązany. Okazało się że winowajcą był kabelek idący do czujnika otwarcia maski - zaśniedział i nie łączył jak należy. Teraz po otwarciu maski jest ona podświetlona na czerwono na FIS no i najważniejsze, to nie ma już komunikatu OIL MIN i można normalnie sprawdzać poziom oleju... Byłem u elektryka i sprawdził połączenie, ale za zrobienie krzyknął sobie kilka stówek, więc odpuściłem wtedy. A możesz napisać, w którym miejscu ten kabelek zaśniedział i jak się tam dostać? Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez orti
bladzio1 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 (edytowane) Wygląda na to, że uszkodzony jest przewód idący do komputera, bo po zwarciu pinów pojawia się info o otwartej masce i komunikat o braku oleju znika. Kolego a jak to sprawdzałeś? Jakie piny trzeba zewrzeć? Dzisiaj byłem w ASO na wymianie oleju ,Przy okazji zrobili diagnostykę problemu i powiedzieli ze jest oszkodzony czujnik poziomu oleju, i wymiana rozwiąże problem ,po nowym roku wymienię i potwierdzę Kolego a powiedz w jaki sposób Ty rozwiązałeś swój problem? Pomogła wymiana czujnika? Ja mam to samo i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Wszystko już sprawdzałem chyba... U mnie problem już rozwiązany. Okazało się że winowajcą był kabelek idący do czujnika otwarcia maski - zaśniedział i nie łączył jak należy. Teraz po otwarciu maski jest ona podświetlona na czerwono na FIS no i najważniejsze, to nie ma już komunikatu OIL MIN i można normalnie sprawdzać poziom oleju... Byłem u elektryka i sprawdził połączenie, ale za zrobienie krzyknął sobie kilka stówek, więc odpuściłem wtedy. A możesz napisać, w którym miejscu ten kabelek zaśniedział i jak się tam dostać? W zamku maski masz czujnik otwarcia a w nim wtyczkę. Od wtyczki masz kabel dwużyłowy, który idzie pewnie gdzieś do kompa. Trzeba sprawdzić dokładnie to połączenie. U mnie było to tuż przy wtyczce przy zamku - dobry dostęp i widać go od razu po otwarciu maski. Proponuję sprawdzić dokładnie bo może coś nie łączyć po prostu. Edytowane 8 Sierpnia 2016 przez Błażej Markowski
fronek22 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Witam Panowie mam ten sam tyle, że w B6 i może naprowadzę kogoś trochę i problem rozwiążemy - otóż u mnie te przewody od przełącznika otwarcia maski lecą do tej kostki opisanej w tym temacie
the__m.o.o.n Opublikowano 18 Września 2021 Opublikowano 18 Września 2021 Dzień dobry, podbijam temat, bo miałem taki sam problem (kontrolka oleju z dopiskiem "min"). Wymiana oleju, wymiana czujnika oleju nie pomogły. Przyczyna okazała się kuriozalna, bo przy wymianie rozrządu nie wpiąłem wtyczki do czujnika maski i tak przejeździłem 15 tyś km. Dopiero jak pojawił się service to pojawił się problem. Już chciałem zamawiać cały zamek w masce, ale trafiłem na ten wątek i zacząłem szukać po kablu od zamku maski i przyczyna się odnalazła. Może się komuś przyda taka wskazówka. Pozdrawiam
Olajuwon Opublikowano 25 Grudnia 2022 Opublikowano 25 Grudnia 2022 Cześć, U mnie temat podobny: sygnał o min oleju, olej dolany, otwarcie maski nie daje sygnału na FIS i komunikat o min oleju nie chce zniknąć. Pod maską sprawdziłem złączkę od czujnika otwarcia maski i wygląda ok. Mostkowanie wiązki nie powoduje wywołania komunikatu o otwarciu maski. Wnioskuję, że przyczyną tkwi w wiązce od tej złączki pod maską do odbiornika sygnały, gdziekolwiek on jest. - Czy czujnik przy otwartej masce zwiera, czy rozwiera połączenie? - Czy sygnały czujnika jest stały, czy idą jakieś impulsy? - Którędy i dokąd idzie ta wiązka spod maski? - Czy macie jakieś pomysły co zrobić, żeby ten komunikat otwarcia maski wywołać? Z góry dzięki.
Olajuwon Opublikowano 26 Stycznia 2023 Opublikowano 26 Stycznia 2023 W dniu 25.12.2022 o 22:19, Olajuwon napisał(a): Cześć, U mnie temat podobny: sygnał o min oleju, olej dolany, otwarcie maski nie daje sygnału na FIS i komunikat o min oleju nie chce zniknąć. Pod maską sprawdziłem złączkę od czujnika otwarcia maski i wygląda ok. Mostkowanie wiązki nie powoduje wywołania komunikatu o otwarciu maski. Wnioskuję, że przyczyną tkwi w wiązce od tej złączki pod maską do odbiornika sygnały, gdziekolwiek on jest. - Czy czujnik przy otwartej masce zwiera, czy rozwiera połączenie? - Czy sygnały czujnika jest stały, czy idą jakieś impulsy? - Którędy i dokąd idzie ta wiązka spod maski? - Czy macie jakieś pomysły co zrobić, żeby ten komunikat otwarcia maski wywołać? Z góry dzięki. Zakończę swoją opowieść - problem rozwiązany przez elektromechanika poprzez naprawę przegnitej wiązki od czujnika maski do licznika. Teraz zarówno wyświetla się komunikat otwarcia maski (oczywiście przy otwartej masce), jak również mogę znowu sprawdzać poziom oleju i nie świeci się już MIN.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się