Lolo-Krk Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Witam, posiadam Audi A4 B5 z silnikiem 1,8T AJL 180KM od dwuch lat, jest to moje oczko w głowie i pakuje w niego każdą możliwą kaskę Na początku tego roku (luty) postanowiłem pojechać na hamownie zobaczyć co tam drzemie:) wydmuchało 178,2KM wiec byłem zadowolony i postanowiłem pomyśleć o modach, na początek wyleciał kat i wpadł DP. Yak pojeździłem jakiś czas i zaobserwowałem ze dymi i niema mocy takiej jak miał wcześniej,z ciekawości zrobiłem badanie kompresji i się załamałem:) 1 cylinder 13,5 2 cylinder 13,5 3 cylinder 13,5 4 cylinder 10,2 zrobiłem próbę olejową itd i wyszło że poszły pierścienie na 4 tłoku,i postanowiłem się tym zająć. Gdy doszło do wymiany pierścieni postanowiłem że skoro mam silnik rozebrany to zrobie wszystko co się da żeby mieć dobrą bazę. Wymieniłem wszystko, tłoki, pierścienie, panewki, głowice, popychacze, zawory,gniazda, wszystkie możliwe uszczelki i wiele wiele wiecej, dosłownie wszystko co się dało wymienić jest nowe najlepszych firm + oryginały z aso- poszło pare tysi ale uważałem że warto bo robie auto dla siebie. po złożeniu silniczek chodził perfekcyjnie, cicho równo, a zarazem dynamicznie, pokusiłem się jeszcze o wymiane cewek,świec i przepływki również ori. i tak zrobiłem ponad 1300 km żeby to wszystko dotrzeć itd oczywiście bez deptania. Po zrobieniu ok 2,5 tyś kilometrów od remontu znowu dymi mi z wydechu:( najdziwniejsze że nie bierze oleju itd nic nie śmierdzi choć dymi,objechałem różne warsztaty i każdy rozkłada ręce, co jest zgrane?
Dev Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 To jest dym śmierdzący olejem czy to para wodna ??? podjedz do stacji diagnostycznej i niech Ci sprawdza spaliny
Lolo-Krk Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Opublikowano 21 Listopada 2014 Dodam że pod pedałem gazu wydaje mi się słabszy niż był, niewiem już co robić, gdyby padło turbo to pewnie żarło by olej a tu nic wszystko w normie itd
Lolo-Krk Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Opublikowano 21 Listopada 2014 u mechanika jak byłem to też powiedział że to para wodna, niczym nie śmierdzi ,wydech nie jest tłusty itd a dymi jak skurczybyk zwłaszcza jak się nagrzeje do tych 90 stopni to nieraz jak się zatrzymam wysiąde z auta to prawie auta niewidać tyle dymu czy też pary jak kto woli:) widze na ulicy jak leci para z innych aut ale u mnie to już masakra
jacek70 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Zrób logi to coś będzie więcej wiadomo.
Lolo-Krk Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Opublikowano 21 Listopada 2014 (edytowane) a może u mnie bardziej leci para bo nie mam kata? Edytowane 21 Listopada 2014 przez Lolo-Krk
Dev Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Dobrze jest, nie ma sie czym martwic. U mnie jest podobnie
Lolo-Krk Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Opublikowano 21 Listopada 2014 Skoro tak mówisz:) ale to wygląda naprawde kiepsko, a jest szansa że może jakiś zawór czy coś, troche tych pierduł przy 1,8T jest
zwalowy Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 tesh tak mam...kupe czasu sie zastanawialem czemu.....wali tak para ze masakra...ale to dobrze bo zdrowy silnik ma spalac na wode.......czasami z nowych aut widac jak sie woda leje z wydechu:) logika-skoro nie ubywa plynow a "kopci"...ehh cos tu nie gra...a wrecz gra-wszystko jest ok!!!!
jacek70 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 O tej porze roku to wszystkim dymi.
zwalowy Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 O tej porze roku to wszystkim dymi. ale tak sie juz dzieje z 2 miechy temu wiec.....
Dev Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Masz bardzo dobre spalanie stąd i duza zawartość pary wodnej. Jedz na spaliny a sie przekonasz sam ja sprawdzałem u siebie dwa dni temu diagnosta powiedzial krotko: "Euro 5" C0 - 0.05 dopuszczalne 0.45 HC - 5.00 dopuszczalne 100.00 Lambda 1.01
Lolo-Krk Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Opublikowano 21 Listopada 2014 czyli wygląda na to że szukam dziury w całym hehe, to spoko bo nie po to wydałem tyle kasy na remont żeby znowu coś robić, chce się wreszcie zająć modami:) to pojade jutro do diagnosty żeby lepiej spać DEV widze że w opisie masz turbinki K03s i regeneracje hamulców, możesz mi napisać na pw jak z cenami czy lepiej zadzwonić jutro:)
zwalowy Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 oczywizde ze masz wszyscho ok...no LOGIKA!!!!(skoro nic nie ubywa) ehhh zapewniam Cie ze od dawna sie zastanawialem u siebie czemu tak wali para.....ile to razy wtykalem nos w wydech a pracujacym silniku i kurde..wrecz mozna nromalnie oddychac...ladnie sie paliwko spala:) to zacheca:) jakis rok temu ebdac na stacji podszedl do mnie kolo z obslugi i mowi ze jego znajomy w A3 z takim silnikiem zrobil 320 kuni:)wiadomo ze sie da ale mysle ze jednak z smiesznego 1.8 robic takie osiagi to jakas parodia......mysle osobiscie ze 200 koni juz w zupelnosci wystarcza dla tego silnika a jak ktos ma forse i lubi rozje.... silniki to niech robi wiecej...wiadomo ze wszystko ma swoja wytrzymalosc i kiedys ona sie konczy......nie trzeba byc doswiadczonym zeby stwierdzic ze ze stare 80-90-100tki z silnikami wiekszymi majac ledwo 70-90 kuni jest nie do zajechania a dzisiaj jest tendencja przeciwna..male silniki sporo mocy.....niestety to nie idzie w parze z czasem eksploatacji..proste....sam zobacz w naszych wozach(wowww inne tez istnieja) kolektory siweca jak lampa a kiedys kto by pomyslal ze to mozliwe.....no ludzie cos za cos!!!
zwalowy Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 masz racje czy ja mam czy nie mam to wrecz widac!!! i to w wielu markach zeby nie wyjsc na zakochanego w audianach...inne marki tez maja swoje perełki:)
Lolo-Krk Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Opublikowano 21 Listopada 2014 Osobiście to ja uważam że prawdziwe samochody skończyły się w latach 90-tych, teraz wszystkie auta podobne jeden do drugiego itd, a stare auta mają duszę a przedewszystkim to coś będę chuchał i dmuchał na swoją B5 bo puki co jest w stanie muzealnym:) i może kiedyś dorobie się żółtych tablic i będe dumny ze swojego wozidła:)
zwalowy Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Osobiście to ja uważam że prawdziwe samochody skończyły się w latach 90-tych, teraz wszystkie auta podobne jeden do drugiego itd, a stare auta mają duszę a przedewszystkim to coś będę chuchał i dmuchał na swoją B5 bo puki co jest w stanie muzealnym:) i może kiedyś dorobie się żółtych tablic i będe dumny ze swojego wozidła:) zgadzan sie...moze nie mam40 lat ale kiedys robili auta....nawet audi zeszlo na psy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się