Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamiennik DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, dude5 napisał:

Zapełnienie zaczęło spadać po zwykłej jezdzie, narazie do 13%. Zobaczę czy spadnie do zera przy najbliższej regeneracji. Dodaje zdjęcia filtra orginalnego Audi, rok produkcji 2006 tak samo jak samochodu, przebieg 260tys, ilość popiłu na kompie w momencie wymiany wynosiła 76g. Ile można za niego dostać w skupie?

ja za swojego (z BPW) dostałem 650zł ale trzeba poszukać bo byli tacy co dawali mi 400

Opublikowano

Tez dostalem 650zl. Na zamienniku zrobilem poki co 2 tys km

Opublikowano

Dzwoniłem do jednego skupu cena jest uzależniona od oznaczenia w numerze filtra i waha się w przedziale 350-700zł. Akurat za mój model z końcówką R proponowali 570zł, myślę ze to dobra cena. 

Zamiennik JMJ1013 zregenerował się pierwszy raz po 310km zapełnienie wynosiło ponad 15% i w końcu zeszło do zera. Filtr dopalił się jak oryginalny nie widziałem żadnej różnicy podczas procesu. Udało mi się podejrzeć ostatnią fazę dopalania, temp za filtrem skoczyła do 700-800 stopni także dopalał się rzeczywiście, całość trwała aż do osiągnięcia zerowego zapełnienia (ok. 10-15min). 

 

30112017 3.png

Opublikowano

Dude5 u mnie bylo bylo to 400 cos km, ale zastanawia mnie czemu zaczal sie wypalac gdy zapelnienie sadza doszlo to 15% a nie do 40.

Opublikowano

Spróbuje podejrzec kiedy nastapi kolejne (drugie) doplanie tego DPFu. Pierwsze wypalanie mogło być lekko namieszane bo wartość zapełnienia sadzą została z starego filtra, nie wiedziałem jak to wyzerować. Dopiero po pierwszym dopleniu zeszło do zera. Czytałem gdzies, ze sterownik dopala przymusowo filtr przy co około 360km-500km. Nawet jeżeli nie ma większego zapełenia to i tak przy spełnionych warunkach, sterownik będzie próbował go dopalaić z automatu. Ma ktoś jakies dane na ten temat co ile jest takie wypalanie? 

Opublikowano

Jest tak jak spinałeś - u mnie regularnie wypala co 400-450 nawet jak zapełnienie jest 0%. Sprawdzałem w trasie.

Opublikowano

Szczerze mowiac wydaje mi sie to troche dziwne.

Opublikowano

Dzisiaj filtr dopalił się drugi raz tym razem po 320km, wczoraj podejrzałem zapełnienie przy 290km od ostatniej wynosiło 17,4%. Dzisiaj przed dopalaniem powinno być w okolicy 20% nie więcej bo dopalał się przy 290+30km. Sceneny z wczoraj przed dopaleniem i  z dzisiaj po dopaleniu.

Według mnie działa on jak oryginał, jednak nieco dziwne jest to że u Maro2574 nie osiąga zapełnienia i ciągle jest ono w okolicach 0%-3%. Filtr regeneruje się także pasywnie w chwili kiedy temp. przed turbo osiąga okolice 650 stopni. Można to wyjaśnić racjonalnie tylko w taki sposób, że Maro daje nieźle w palnik i filtr regeneruje się u niego podczas jazdy przy niezłym obciążeniu. Dlatego podczas wymuszonej aktywnej regeneracji nie ma on już zapełnia bo zostało wydmuchane w trasie więc regeneruje się tylko według interwału po 400km.

04122017 2.png

05122017.png

Opublikowano

Robilem ostatnio trase ok 120 km autostrada, z podlaczonym laptopem. Temperatura ani na chwile nie przekroczyla 400 stopni. Caly czas bylo przed i za turbo 360-370 stopni. Jakie warunki musza zostac spelnione, zeby osiagac temperature 650stopni bez pomocy sterownika ?

Opublikowano
25 minut temu, Matikops napisał:

Robilem ostatnio trase ok 120 km autostrada, z podlaczonym laptopem. Temperatura ani na chwile nie przekroczyla 400 stopni. Caly czas bylo przed i za turbo 360-370 stopni. Jakie warunki musza zostac spelnione, zeby osiagac temperature 650stopni bez pomocy sterownika ?

W moim BPW  najwięcej co mi się udało osiągnąć przez krótki czas to 720 stopni przed turbiną, na szóstym biegu , but w podłodze, lekko pod górkę i ok 190 na szafie :P

Ile było przed DPF-em nie luknąłem , ale zazwyczaj jest ok 100 st. C mniej niż przed turbo :hi:

Opublikowano

Myslalem, ze latwiej osiagnac ta temperature. Jechalem 140-160 km/h.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam

Doszedłem do trzeciego dopalenia, zebrałem następujace dane nt. zamiennika JMJ1013:

1) Wypalanie 1 30.11.2017 - zapełenienie 15%, po 310km,
2) Wypalenie 2 05.12.2017 - zapełenienie 20%, po 320km,
3) Wypalanie 3 11.12.2107 - zapełenienie 16%, po 310km.

Wniosek jest takie, że w silniku 1,9BRB 116KM filtr dpf dopala się aktywnie co około 310km jest to niezależenie od % zapełenienia.

 

Pozdarwiam

Opublikowano

No tylko mnie zastanawia, czemu to sie wypala wg km a nie wg zapelnienia. Na forach ludzie pisza, ze im sie wypala co 800 km czy co 1000 km no roznie. Tak samo dziwi mnie, ze tak ciezko osiagnac temp przy ktorej sie dopali dpf bez ingerencji sterownika. 100 km autostrada z predkoscia 150 km/h powinno chyba wystarczyc. W nowym aucie napewno zapelnienie dochodzilo do 40 % i sie wypalalo a nie co 300 km. 

Opublikowano

Czekala mnie wymiana rozrzadu wiec powiedzialem o tym dpfie. Skonczylo sie wymiana walka rozrzadu, hydro etc. Samochod chodzi teraz jakby byl na cr, pali ok litr mniej. Zrobilem 600 km i zapelnienie jest 14%. W razie pytan prosze pisac.

Opublikowano (edytowane)

Witam 

Czyli wymieniłeś filtr + wałek rozrządu ? Jaki walek wstawiłeś: zamiennik (jakiej firmy) orginalny nowy z ASO czy orginalna używka ? Ile wyszło za całość walek hydropopychacze z robocizna ? Też mnie to czeka niebawem, przy 250tys widoczne było zużycie krzywek na walku. Ale silnik narazie chodzi gładko.

Edytowane przez dude5
Opublikowano (edytowane)

Witam

Jestem już 10tys km po wymianie filtra na zamiennik JMJ 1013 jak do tej pory zero problemów. Wczoraj niestety mała niespodzianka na desce migajaca świeca żarowa. Próbowałem odrazu przegonić auto po zapleniu świecy ale kompletnie nic to nie pomogło. Świeca ani na chwilę nie zgasła. Na kompie odczytałem bład: 008194 Particulate Trap Bank - zwiazany z czujnikiem różnicy ciśnień G450.

Rost Tech podpowiada:

18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

Possible Symptoms

  • Malfunction Indication Lamp (MIL) active

Possible Causes

  • Exhaust Pressure Sensor (G450) faulty
  • Diesel Particle Filter (DPF) faulty

Possible Solutions

  • Check/Replace Exhaust Pressure Sensor (G450)
  • Diesel Particle Filter (DPF)

Auto idzie normalnie bez żadnych oznak zatkania filtra, ale coś nie gra w osprzęcie jak należy. W bloku 067 w paramterach od czujnika róznicy ciśnienia ostani paramter ciśnienia nie reaguje i wskazuje cały czas -5,10. Trzeci parametr reaguje normalnie na luzie wartość wynosi 0,0 natomiast dla około 2,5tys obrotów wskauzje około 30, 35. Wygląda to tak jak na zdjeciach poniżej.

Dzisiaj pożyczyłem drugi czujnik na podmiankę, aby wyeliminować uszkodzenie samego czujnika G450 niestety na drugim egzemplarzu efekt jest taki sam, ptrzeciparametr z bloku 067 reaguje a czwarty stoi dokładnie na -5,10. Identycznie jak na fabrycznym czujniku. Zauważyłem także, że przy odpalonym silniku tylko z jednego wężyka wydobywały się spaliny, mam na mysli węzyki do samego czujnika G450 (odpalony silnik bez czujnika). Czy ktoś orienuje się czy z dwóch wężykó idą widoczne spalny i czuć ciśnienie pod palcem czy tylko z grubszego (tego przed filtrem)? Czy taki czujnik G450 trzeba jakoś adaptować przy podmianie?

Czy ma ktoś może jakies doświadczenia z tego typu zachowaniem i na co może ono wskazywać? Na moje oko wygląda to jakby przewód od ciśnienia za filtrem się zapchał albo odkręcił, nie mam możliwości sprawdzić tego pod autem ale za bardzo nie wiem co z tym fantem zrobić.

Dzieki za wszelkie sugestie.

 

 

rsz_20180416_191001.jpg

rsz_20180416_183846.jpg

rsz_20180416_191059.jpg

rsz_120180416_191109.jpg

Edytowane przez dude5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...