Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AWX prośba o analizę logów po swapie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, kolega włożył niedawno do swojego passata B5 silnik 1.9 TDI AWX z Audi A4 B6.

Przyczyna wymiany: w poprzednim silniku korbowód zrobił dziurę w bloku :) wcześniej miał też 1.9 TDI 131 KM

ale symbolu nie pamięta sprawdzi bo ma go jeszcze u siebie (mechanik twierdził że taki sam).

Kupił słupek z pompkami reszta osprzętu została od Passata, przy swapie wymieniony rozrząd (pasek i napinacz).

Zrobiliśmy logi i scan błędów (wywala dwa błędy):

Statyczne:

000 http://vaglog.pl/log_195268.html

001 http://vaglog.pl/log_195265.html

003 http://vaglog.pl/log_195266.html

004 http://vaglog.pl/log_195269.html

007 http://vaglog.pl/log_195267.html

013 http://vaglog.pl/log_195270.html (tutaj dodam że korekcje w czasie jazdy się zmieniały nawet na +1,8 ; -1,4 ; -1,5 ; +2,0 )

018 http://vaglog.pl/log_195271.html

023 http://vaglog.pl/log_195281.html

Basic Settings:

000 http://vaglog.pl/log_195277.html

003 http://vaglog.pl/log_195274.html

004 http://vaglog.pl/log_195275.html

011 http://vaglog.pl/log_195276.html

Dynamiczne:

003 http://vaglog.pl/log_195278.html

004 http://vaglog.pl/log_195279.html

011 http://vaglog.pl/log_195280.html

Błędy (po wykasowaniu wracają):

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.lbl

Part No: 038 906 019 EP
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1442
Coding: 00002
Shop #: WSC 00028
VCID: 69D3CC001362FD6
WVWZZZ3BZ2P076437 VWZ7Z0A3855704
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62)
P1256 - 35-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Readiness: 0 0 X X X
Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl
Part No: 1C0 959 799 B
Component: 6T Komfortgerát HLO 0001
Coding: 00258
Shop #: WSC 00028
VCID: 3669577C125C62E
Subsystem 1 - Part No: 1C2959802
Component: 06 Tőrsteuer.FS KLO 0002
Subsystem 2 - Part No: 1C2959801
Component: 06 Tőrsteuer.BF KLO 0002
Subsystem 3 - Part No: 1C0959811
Component: 06 Tőrsteuer.HL KLO 0002
Subsystem 4 - Part No: 1C0959812
Component: 01 Tőrsteuer.HR KLO 0002
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-00 - Single-Wire Operation

Dziękuję

Edytowane przez Tajfun211
Opublikowano (edytowane)

Pompowtrysk pierwszego cylindra do wymiany ,a reszta do uszczelnienia tzn, wymiana oringów,i również czujnik temperatury do wymiany,poprawa ustawienia rozrządu bo powinno byc 0 a skaka od 0,6 do 2,2 grupa 008 słupek 4

Edytowane przez daro80
Opublikowano

Zdjęliśmy górne obudowy paska u mnie (BKE) i u kolegi (AWX) i porównaliśmy naciąg paska naciskając palcem.

U kolegi w tym AWX'ie pasek wyczuwalnie bardziej się naginał więc najprawdopodobniej napinacz został nieprawidłowo ustawiony

podczas wymiany (u mnie trzyma kąt praktycznie na stałej wartości, przy obciążeniu skoczy o max 0,6 więc zakładam że mój naciąg jest prawidłowy).

Tak więc pierwsza do zrobienia jest regulacja naciągu bo napinacz nowy niedawno założony.

Opublikowano

A jaki napinacz mechaniczny czy hydrauliczny ?

Opublikowano

Mechaniczny

Opublikowano (edytowane)

To wystarczy popuścić 3 śróbki na kole wałka rozrzadu na klucz 13 i tą dużą śrubą centralną delikatnie przestawić w lewo lub prawo ,odpalić samochód i patrzec na VAGU czy sie poprawiło,i tak do skutu aż bedzie 0,bo rozrząd powinno ustawiać się na blokadach!

Edytowane przez daro80
Opublikowano

Kolego jeśli się nie mylę to problem tutaj jest trochę inny... kąt pływa od 0 do 3,3 nawet

więc należy zadbać przede wszystkim o to aby był stabilny w pierwszej kolejności,

następnie oczywiście należy go ustawić jak najbliżej zera...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...