Tajfun211 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Witam, kolega włożył niedawno do swojego passata B5 silnik 1.9 TDI AWX z Audi A4 B6. Przyczyna wymiany: w poprzednim silniku korbowód zrobił dziurę w bloku wcześniej miał też 1.9 TDI 131 KM ale symbolu nie pamięta sprawdzi bo ma go jeszcze u siebie (mechanik twierdził że taki sam). Kupił słupek z pompkami reszta osprzętu została od Passata, przy swapie wymieniony rozrząd (pasek i napinacz). Zrobiliśmy logi i scan błędów (wywala dwa błędy): Statyczne: 000 http://vaglog.pl/log_195268.html 001 http://vaglog.pl/log_195265.html 003 http://vaglog.pl/log_195266.html 004 http://vaglog.pl/log_195269.html 007 http://vaglog.pl/log_195267.html 013 http://vaglog.pl/log_195270.html (tutaj dodam że korekcje w czasie jazdy się zmieniały nawet na +1,8 ; -1,4 ; -1,5 ; +2,0 ) 018 http://vaglog.pl/log_195271.html 023 http://vaglog.pl/log_195281.html Basic Settings: 000 http://vaglog.pl/log_195277.html 003 http://vaglog.pl/log_195274.html 004 http://vaglog.pl/log_195275.html 011 http://vaglog.pl/log_195276.html Dynamiczne: 003 http://vaglog.pl/log_195278.html 004 http://vaglog.pl/log_195279.html 011 http://vaglog.pl/log_195280.html Błędy (po wykasowaniu wracają): Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.lbl Part No: 038 906 019 EP Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1442 Coding: 00002 Shop #: WSC 00028 VCID: 69D3CC001362FD6 WVWZZZ3BZ2P076437 VWZ7Z0A3855704 1 Fault Found: 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62) P1256 - 35-10 - Open or Short to Plus - Intermittent Readiness: 0 0 X X X Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl Part No: 1C0 959 799 B Component: 6T Komfortgerát HLO 0001 Coding: 00258 Shop #: WSC 00028 VCID: 3669577C125C62E Subsystem 1 - Part No: 1C2959802 Component: 06 Tőrsteuer.FS KLO 0002 Subsystem 2 - Part No: 1C2959801 Component: 06 Tőrsteuer.BF KLO 0002 Subsystem 3 - Part No: 1C0959811 Component: 06 Tőrsteuer.HL KLO 0002 Subsystem 4 - Part No: 1C0959812 Component: 01 Tőrsteuer.HR KLO 0002 1 Fault Found: 01336 - Data Bus for Comfort System 80-00 - Single-Wire Operation Dziękuję Edytowane 1 Grudnia 2014 przez Tajfun211
daro80 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Pompowtrysk pierwszego cylindra do wymiany ,a reszta do uszczelnienia tzn, wymiana oringów,i również czujnik temperatury do wymiany,poprawa ustawienia rozrządu bo powinno byc 0 a skaka od 0,6 do 2,2 grupa 008 słupek 4 Edytowane 1 Grudnia 2014 przez daro80
Tajfun211 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zdjęliśmy górne obudowy paska u mnie (BKE) i u kolegi (AWX) i porównaliśmy naciąg paska naciskając palcem. U kolegi w tym AWX'ie pasek wyczuwalnie bardziej się naginał więc najprawdopodobniej napinacz został nieprawidłowo ustawiony podczas wymiany (u mnie trzyma kąt praktycznie na stałej wartości, przy obciążeniu skoczy o max 0,6 więc zakładam że mój naciąg jest prawidłowy). Tak więc pierwsza do zrobienia jest regulacja naciągu bo napinacz nowy niedawno założony.
daro80 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 A jaki napinacz mechaniczny czy hydrauliczny ?
daro80 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 (edytowane) To wystarczy popuścić 3 śróbki na kole wałka rozrzadu na klucz 13 i tą dużą śrubą centralną delikatnie przestawić w lewo lub prawo ,odpalić samochód i patrzec na VAGU czy sie poprawiło,i tak do skutu aż bedzie 0,bo rozrząd powinno ustawiać się na blokadach! Edytowane 2 Grudnia 2014 przez daro80
Tajfun211 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2014 Kolego jeśli się nie mylę to problem tutaj jest trochę inny... kąt pływa od 0 do 3,3 nawet więc należy zadbać przede wszystkim o to aby był stabilny w pierwszej kolejności, następnie oczywiście należy go ustawić jak najbliżej zera...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się