Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont silnika, ustawienia, kąt wtrysku itp afn


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiłem u siebie generalny remont AFN 1.9tdi 110km, po złożeniu było wszystko ok, tylko JAK BY dostawał za dużo paliwa, to tylko moje przypuszczenia, bo przyśpieszał ładnie w porównaniu do tego co było przed remontem, ale przycisnęło się go kilka razy to na wolnych obrotach rzucało trochę silnikiem i czasami po odpaleniu rano.

kupiłem kabel, ściągnąłem vaga 409 próbowałem dzisiaj ustawić kąt wtrysku na wykresie żółta linia wachała sie 32/35, bardzo nie reagował na moje przestawianie pompy, przestawiła się raz tak ze odpalił i nie dało się zgasić bo miał 2k obrotów, poluzowałem pompę w stronę siebie przesunąłem i zgasł, teraz moje pytani skoro waha mi się teraz między 32/35 odkręcam 3 torxy pompę w stronę szyby czy w stronę siebie (przodu auta) przesuwam? jaki powinien być kąt wtrysku? 49/51? jak tak wyczytałem gdzieś w necie ?

Przed przestawieniem pompy przyśpieszał super, dynamicznie, teraz jest trochę gorzej, chciał, bym żeby było jak wtedy tylko po trochę szybszej jeździe na wolnych obrotach nie rzucało.

Mile widziane jakieś zdjęcia poglądowe, w vagu co i jak, z vagiem doczynienia pierwszy dzień z mechaniką, kilka lat, lecz robię to dla siebie przy swoich samochodach, pierwszy raz się podjąłem generalnego remontu i chciał bym żeby był on (audi) ustawiony idealnie.


Dodam jeszcze że robiłem to na rozgrzanym silniku, oraz mam zaślepiony EGR, czy trzeba go wyłączać Vag-iem, jak tak to jak?

Opublikowano

witam
tutaj masz wszystko ładnie opisane razem z zdjęciami (plik w formacie pdf)

Problemy z odpalaniem TDI ustawienie kąta wtrysku, korekcja dawki paliwa i dawki rozruchowej

http://chomikuj.pl/TimonFR/zachomikowane/Korekcja+%28zmiana%29+dawki+paliwa+TDI+%28instrukcja%29/Problemy+z+odpalaniem+TDI++ustawienie+k*c4*85ta+wtrysku*2c+korekcja+dawki+paliwa+i+dawki+rozruchowej,3142028047.pdf


Zwawór egr vagiem możesz tylko ograniczyć wchodzisz
engine >
login 12233 > potem adaptacja > 3 grupa im większe wskazanie przepływu powietrza na przepływce, tym mniejsza aktywność egr >
po lewej stronie będziesz miał dwa przyciski { up dn ,góra dół } >później naciskasz > Test > Save


sprawdzałeś dawkę paliwa ?
odkręcałeś nastawnik na pompie wtryskowej ?

Opublikowano

Przesuwaniem nastawnika na pompie to możesz jedynie dawke zmniejszyc/zwiekszyc ale nie polecam tego robic na odpalonym silniku... W strone koła rozrzadu zmniejszasz dawke a w druga zwiekszasz. W vagu 3 grupa bodajze 2 kolumna powinno byc około 4-5 mg

Opublikowano (edytowane)

zaślepkę z egr narazie wywalilem, będę bardziej ogarniał to i owo w vagu to wtedy będę się bawił narazie zależy mi na tym żeby ustawić wszystko dobrze .

czyli ruszając pompą do przodu do tyłu c**ja mogłem sobie wyregulować kąt wtrysku jedynie patrząc na to co mi podesłałeś maniekaudia4, jak teraz przestawiłem pompę jak pisałem wcześniej mogę odrazu zacząć od ustawiania kąta wtrysku tak jak wysłałeś mi w poradniku?, czy muszę coś przestawić nastawnik?

vaga mam 409 w tabelce jak mam 000 kliknę GO to 2 pozycja to kąt wtrysku czy 3 pozycja?, na wykresie wiem że żółta linia więc sprawdzałem na wykresie, chcę taki kąt wtrysku ustawić żeby się zbierał, przyspieszał dobrze ale nie telepało nim jak w maluchu na wolnych obrotach, aktualnie ustawiłem ze nie trzęsie ale gorzej przyspiesza.

PS. na fot 4 odkręcam śrubę trzymającą koło zębate?

apropo jeszcze mojej regulacji nastawnika przed regulacją spadał z obrotów do 1000 obr i powoli do 850 dopiero teraz czy dam mu w pi**e czy lekko wkreca sie na obroty i spada odrazu do takich jakie powinny byc. (moze przyda się w pomocy mi:P )

Edytowane przez PrzemekSSP
Opublikowano (edytowane)

przy przestawionym rozrządzie może być problem z ustawieniem kąta wyprzedzenia wtrysku


nastawnika nie ruszaj, najpierw ustaw kąt wtrysku

na foto 4 nie ruszaj tej śruby

tam chodzi o to żeby był dostęp do poluzowania śrub 13 poprzez obrócenie koła

VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 tutaj jest kąt wyprzedzenia wtrysku

Edytowane przez maniekaudia4
Opublikowano

przy przestawionym rozrządzie masz na myśli pytanie moje odnośnie śruby? bo na obrazku który mi pokazałeś tak to wygląda że mam ją odkręcić, wszystko inne jest dla mnie jasne tylko ta jedna śruba pod pokrywą rozrządu

Opublikowano (edytowane)

Nie odkrecamy koła zebatego w kole masz dwa wieksze otwory wlaczasz 5 bieg pchajac auto i ustawiasz otwor duzy na sruby ktore trzymaja pompę wtryskowa sruby są dwie.Wejdz sobie w dział wartzat zrób to sam i masz tam opis ze zdjęciami

Edytowane przez goldi
Opublikowano

Mam w pdf'ie, dzięki w następnym tygodniu będę to robił, jeszcze jak ktoś może jakieś porady na co uważać itp to piszcie :).

dwa pytania zeby nie zakładać nowych tematów, jest jakieś spolszczenie do VAG-COM 409.1? I drugie jak uruchomić test zegarów bo mam źle ustawioną wskazówkę paliwa i chcę to zrobić, rezerwa mi się zapala jak w baku jest paliwa na 2/5 km...;/


mam dla Was kilka zdj co prawda z zimnego silnika ale może co nie co podpowie..

po klikneiciu switch to meas. block

6xpJPQF.png

AbvurkB.png

przed kliknieciem, chyba po kliknieciu pokazuje kat wtrysku?

7T8iJvC.png

i mozecie mi powiedzieć od czego to jeest taki błąd?

TumS7QG.png

Opublikowano

Nie masz pełnej aktywowanej wersji vagcoma. Odezwij się na PW z adresem email to Ci coś podeślę :)

Opublikowano

mam cracka przez którego wchodzę i jest coś takiego:

gdy4mZp.jpg

czyli chyba jednak aktywowany??

Opublikowano

Test licznika
17-Instruments -> Output Tests

wskazówki temp i paliwa podczas testu licznika powinny zatrzymać się równo po środku skali

Opublikowano (edytowane)

okey, dzięki, jutro sprobuję ogarnąć, tylko ten error mnie niepokoi? możne starszego vaga ściągnąć? jakiś link pewny działający macie?


Kąt wtrysku ustawiony na okolo 52/55, chciałem trochę więcej, teraz zostaje ustawienie nastawnika bo muł nie samowitt, grzebalem przy nim to przed grzebaniem szedl konkretnie, jaka powinna być dawka i w ktorym to okienku pokazane będzie?

jeszcze zoabczymy jak po nocy odpali

Edytowane przez PrzemekSSP
Opublikowano (edytowane)

Kąt wtrysku teraz masz dobry pamiętaj, że ta wartość powinna być na rozgrzanym silniku.

Co do dawki paliwa niepotrzebnie ruszałeś nastawnik. najpierw sprawdź jaką masz dawkę vagiem

żeby wejść w adaptacje musisz mieć zarejestrowaną wersje vag

robisz to w ten sposób:

Select -> 01-engine -> 11-login: 12233 -> do it -> adaptation -> (teraz wybierasz channel) -> zmieniasz wartość -> test -> save

kanał 01 jest to dawka paliwa w czasie jazdy ( Inj. Quantity ) program vag podaje dawkę odwrotnie 3,0 mgr/str jest większą dawką niż np. 5,0mgr/str

najbardziej optymalną dawką paliwa jest 3,6 mg/str (obecnie mam taką ustawioną) [dawkę ustawiasz przy wyłączonych odbiornikach prądu]

w kilku samochodach spotkałem 3,0 mg/str co jest prawdopodobnie dawką fabryczną

vagiem masz zakres regulacji około +/- 1 mgr/str

co do ręcznej regulacji robi się w ten sposób:

przed ustawianiem najlepiej zaznacz położenie nastawnika na pompie

6. Podstawowe ustawienia
Jeśli auto nie chce zapalic lub pracuje glosno na wolnych obrotach i na zbyt niskich
obrotach należy zgasic auto i przesunąć nastawnik w kierunku czesci wysokociśnieniowej
( stojac przodem do komory silnika)
Jeśli natomiast auto głośno pracuja na wolnych obrotach i na zbyt wysokich obrotach
należy przesunąć nastawnik w kierunku kola rozrządu ( stojac przodem do komory
silnika)
7. Ustawienia precyzyjne
Rozgrzac silnik do temperatury pracy (min 80 stopni) wyłączyć klimatyzacje (wg
oryginalnej instrukcji ale chyba chodzi o nawiew ja robilem to tak samo jak pomiar przed
przy wylaczonym nawiewie)
Uruchomic VAGa i sprawdzic wartość w grupie 001 blok 02
Jeśli rozni się od wartości zanotowanej na początku o +/- 0,5 mg/R zgasic auto poluzowac
sruby nastawnika, i przesunąć bocznie delikatnie nastawnik na pompie, dokręcić sruby i
przeprowadzic nowy pomiar, procedure stosowac az do uzyskania zadanej wartości.
UWAGA nie luzowac srub ani nie przesuwac nastawnika na pracującym silniku !!
Uwaga przeprowadzane ustawienia musza być precyzyjne, przesuniecie o 1/10 mm
powoduje już spore zmiany w dawce.

Ważne jeśli ustawisz za dużą dawkę przesuwając nastawnik silnik może się rozbiegać , nie zgasisz go kluczykiem lub będzie to długo trwało czego nie wytrzyma silnik ,ratunkiem pozostaje 5 bieg, ręczny i strzał ze sprzęgła. Nie jest to polecane może przeskoczyć pasek rozrządu.

Przy ustawianiu okazuje się, że:

- pokazywana jest za wysoka dawka: dawka jest w rzeczywistości za niska, nastawnik
musi zostać przesunięty w stronę części wysokociśnieniowej.
- pokazywana jest dawka za mała: dawka jest w rzeczywistości za wysoka, nastawnik
musi zostać przesunięty na pompie w stronę koła rozrządu

kanał 05 jest to dawka rozruchowa, startowa ustawiasz vag-iem tak samo


tutaj masz link z którego wziąłem niektóre informacje
http://www.polerowanie-felg.pl/nastawnik/Instrukcja_czyszczenia_nastawnika_pompy_typu_VP37_byADAMM.pdf

Edytowane przez maniekaudia4
Opublikowano (edytowane)

Ustawiłem dawkę bodajrze 3,6 jeszcze przed napisaniem posta także ustawiłem dobrą i chodzi calkowicie inaczej i odpala lepiej, zobaczymy po nocce jak odpali bo miał dawkę 8,6mg i ledwo odpalał i się zbierał


może ktoś mi podesłać działającego vaga w 100% ? co sam go używa możne być na xp mam xp mode bo z moim problemy są niby działa ale nie wszędzie mogę wejść bo wyskakuje wyżej pokazany błąd

DO ZAMKNIĘCIA!

Edytowane przez PrzemekSSP

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...