PrzemekSSP Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Robiłem u siebie generalny remont AFN 1.9tdi 110km, po złożeniu było wszystko ok, tylko JAK BY dostawał za dużo paliwa, to tylko moje przypuszczenia, bo przyśpieszał ładnie w porównaniu do tego co było przed remontem, ale przycisnęło się go kilka razy to na wolnych obrotach rzucało trochę silnikiem i czasami po odpaleniu rano. kupiłem kabel, ściągnąłem vaga 409 próbowałem dzisiaj ustawić kąt wtrysku na wykresie żółta linia wachała sie 32/35, bardzo nie reagował na moje przestawianie pompy, przestawiła się raz tak ze odpalił i nie dało się zgasić bo miał 2k obrotów, poluzowałem pompę w stronę siebie przesunąłem i zgasł, teraz moje pytani skoro waha mi się teraz między 32/35 odkręcam 3 torxy pompę w stronę szyby czy w stronę siebie (przodu auta) przesuwam? jaki powinien być kąt wtrysku? 49/51? jak tak wyczytałem gdzieś w necie ? Przed przestawieniem pompy przyśpieszał super, dynamicznie, teraz jest trochę gorzej, chciał, bym żeby było jak wtedy tylko po trochę szybszej jeździe na wolnych obrotach nie rzucało. Mile widziane jakieś zdjęcia poglądowe, w vagu co i jak, z vagiem doczynienia pierwszy dzień z mechaniką, kilka lat, lecz robię to dla siebie przy swoich samochodach, pierwszy raz się podjąłem generalnego remontu i chciał bym żeby był on (audi) ustawiony idealnie. Dodam jeszcze że robiłem to na rozgrzanym silniku, oraz mam zaślepiony EGR, czy trzeba go wyłączać Vag-iem, jak tak to jak?
maniekaudia4 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 witam tutaj masz wszystko ładnie opisane razem z zdjęciami (plik w formacie pdf) Problemy z odpalaniem TDI ustawienie kąta wtrysku, korekcja dawki paliwa i dawki rozruchowejhttp://chomikuj.pl/TimonFR/zachomikowane/Korekcja+%28zmiana%29+dawki+paliwa+TDI+%28instrukcja%29/Problemy+z+odpalaniem+TDI++ustawienie+k*c4*85ta+wtrysku*2c+korekcja+dawki+paliwa+i+dawki+rozruchowej,3142028047.pdf Zwawór egr vagiem możesz tylko ograniczyć wchodziszengine > login 12233 > potem adaptacja > 3 grupa im większe wskazanie przepływu powietrza na przepływce, tym mniejsza aktywność egr > po lewej stronie będziesz miał dwa przyciski { up dn ,góra dół } >później naciskasz > Test > Save sprawdzałeś dawkę paliwa ? odkręcałeś nastawnik na pompie wtryskowej ?
Matt V Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Przesuwaniem nastawnika na pompie to możesz jedynie dawke zmniejszyc/zwiekszyc ale nie polecam tego robic na odpalonym silniku... W strone koła rozrzadu zmniejszasz dawke a w druga zwiekszasz. W vagu 3 grupa bodajze 2 kolumna powinno byc około 4-5 mg
PrzemekSSP Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 (edytowane) zaślepkę z egr narazie wywalilem, będę bardziej ogarniał to i owo w vagu to wtedy będę się bawił narazie zależy mi na tym żeby ustawić wszystko dobrze . czyli ruszając pompą do przodu do tyłu c**ja mogłem sobie wyregulować kąt wtrysku jedynie patrząc na to co mi podesłałeś maniekaudia4, jak teraz przestawiłem pompę jak pisałem wcześniej mogę odrazu zacząć od ustawiania kąta wtrysku tak jak wysłałeś mi w poradniku?, czy muszę coś przestawić nastawnik? vaga mam 409 w tabelce jak mam 000 kliknę GO to 2 pozycja to kąt wtrysku czy 3 pozycja?, na wykresie wiem że żółta linia więc sprawdzałem na wykresie, chcę taki kąt wtrysku ustawić żeby się zbierał, przyspieszał dobrze ale nie telepało nim jak w maluchu na wolnych obrotach, aktualnie ustawiłem ze nie trzęsie ale gorzej przyspiesza. PS. na fot 4 odkręcam śrubę trzymającą koło zębate? apropo jeszcze mojej regulacji nastawnika przed regulacją spadał z obrotów do 1000 obr i powoli do 850 dopiero teraz czy dam mu w pi**e czy lekko wkreca sie na obroty i spada odrazu do takich jakie powinny byc. (moze przyda się w pomocy mi:P ) Edytowane 5 Grudnia 2014 przez PrzemekSSP
maniekaudia4 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 (edytowane) przy przestawionym rozrządzie może być problem z ustawieniem kąta wyprzedzenia wtrysku nastawnika nie ruszaj, najpierw ustaw kąt wtrysku na foto 4 nie ruszaj tej śruby tam chodzi o to żeby był dostęp do poluzowania śrub 13 poprzez obrócenie koła VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2 tutaj jest kąt wyprzedzenia wtrysku Edytowane 5 Grudnia 2014 przez maniekaudia4
PrzemekSSP Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 przy przestawionym rozrządzie masz na myśli pytanie moje odnośnie śruby? bo na obrazku który mi pokazałeś tak to wygląda że mam ją odkręcić, wszystko inne jest dla mnie jasne tylko ta jedna śruba pod pokrywą rozrządu
goldi Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 (edytowane) Nie odkrecamy koła zebatego w kole masz dwa wieksze otwory wlaczasz 5 bieg pchajac auto i ustawiasz otwor duzy na sruby ktore trzymaja pompę wtryskowa sruby są dwie.Wejdz sobie w dział wartzat zrób to sam i masz tam opis ze zdjęciami Edytowane 5 Grudnia 2014 przez goldi
PrzemekSSP Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 Mam w pdf'ie, dzięki w następnym tygodniu będę to robił, jeszcze jak ktoś może jakieś porady na co uważać itp to piszcie . dwa pytania zeby nie zakładać nowych tematów, jest jakieś spolszczenie do VAG-COM 409.1? I drugie jak uruchomić test zegarów bo mam źle ustawioną wskazówkę paliwa i chcę to zrobić, rezerwa mi się zapala jak w baku jest paliwa na 2/5 km...;/ mam dla Was kilka zdj co prawda z zimnego silnika ale może co nie co podpowie.. po klikneiciu switch to meas. block przed kliknieciem, chyba po kliknieciu pokazuje kat wtrysku? i mozecie mi powiedzieć od czego to jeest taki błąd?
prezesik18 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Nie masz pełnej aktywowanej wersji vagcoma. Odezwij się na PW z adresem email to Ci coś podeślę
PrzemekSSP Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 mam cracka przez którego wchodzę i jest coś takiego: czyli chyba jednak aktywowany??
maniekaudia4 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Test licznika17-Instruments -> Output Testswskazówki temp i paliwa podczas testu licznika powinny zatrzymać się równo po środku skali
PrzemekSSP Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) okey, dzięki, jutro sprobuję ogarnąć, tylko ten error mnie niepokoi? możne starszego vaga ściągnąć? jakiś link pewny działający macie? Kąt wtrysku ustawiony na okolo 52/55, chciałem trochę więcej, teraz zostaje ustawienie nastawnika bo muł nie samowitt, grzebalem przy nim to przed grzebaniem szedl konkretnie, jaka powinna być dawka i w ktorym to okienku pokazane będzie? jeszcze zoabczymy jak po nocy odpali Edytowane 8 Grudnia 2014 przez PrzemekSSP
maniekaudia4 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) Kąt wtrysku teraz masz dobry pamiętaj, że ta wartość powinna być na rozgrzanym silniku. Co do dawki paliwa niepotrzebnie ruszałeś nastawnik. najpierw sprawdź jaką masz dawkę vagiem żeby wejść w adaptacje musisz mieć zarejestrowaną wersje vag robisz to w ten sposób: Select -> 01-engine -> 11-login: 12233 -> do it -> adaptation -> (teraz wybierasz channel) -> zmieniasz wartość -> test -> save kanał 01 jest to dawka paliwa w czasie jazdy ( Inj. Quantity ) program vag podaje dawkę odwrotnie 3,0 mgr/str jest większą dawką niż np. 5,0mgr/str najbardziej optymalną dawką paliwa jest 3,6 mg/str (obecnie mam taką ustawioną) [dawkę ustawiasz przy wyłączonych odbiornikach prądu] w kilku samochodach spotkałem 3,0 mg/str co jest prawdopodobnie dawką fabryczną vagiem masz zakres regulacji około +/- 1 mgr/str co do ręcznej regulacji robi się w ten sposób: przed ustawianiem najlepiej zaznacz położenie nastawnika na pompie 6. Podstawowe ustawienia Jeśli auto nie chce zapalic lub pracuje glosno na wolnych obrotach i na zbyt niskich obrotach należy zgasic auto i przesunąć nastawnik w kierunku czesci wysokociśnieniowej ( stojac przodem do komory silnika) Jeśli natomiast auto głośno pracuja na wolnych obrotach i na zbyt wysokich obrotach należy przesunąć nastawnik w kierunku kola rozrządu ( stojac przodem do komory silnika) 7. Ustawienia precyzyjne Rozgrzac silnik do temperatury pracy (min 80 stopni) wyłączyć klimatyzacje (wg oryginalnej instrukcji ale chyba chodzi o nawiew ja robilem to tak samo jak pomiar przed przy wylaczonym nawiewie) Uruchomic VAGa i sprawdzic wartość w grupie 001 blok 02 Jeśli rozni się od wartości zanotowanej na początku o +/- 0,5 mg/R zgasic auto poluzowac sruby nastawnika, i przesunąć bocznie delikatnie nastawnik na pompie, dokręcić sruby i przeprowadzic nowy pomiar, procedure stosowac az do uzyskania zadanej wartości. UWAGA nie luzowac srub ani nie przesuwac nastawnika na pracującym silniku !! Uwaga przeprowadzane ustawienia musza być precyzyjne, przesuniecie o 1/10 mm powoduje już spore zmiany w dawce. Ważne jeśli ustawisz za dużą dawkę przesuwając nastawnik silnik może się rozbiegać , nie zgasisz go kluczykiem lub będzie to długo trwało czego nie wytrzyma silnik ,ratunkiem pozostaje 5 bieg, ręczny i strzał ze sprzęgła. Nie jest to polecane może przeskoczyć pasek rozrządu. Przy ustawianiu okazuje się, że: - pokazywana jest za wysoka dawka: dawka jest w rzeczywistości za niska, nastawnik musi zostać przesunięty w stronę części wysokociśnieniowej. - pokazywana jest dawka za mała: dawka jest w rzeczywistości za wysoka, nastawnik musi zostać przesunięty na pompie w stronę koła rozrządu kanał 05 jest to dawka rozruchowa, startowa ustawiasz vag-iem tak samo tutaj masz link z którego wziąłem niektóre informacje http://www.polerowanie-felg.pl/nastawnik/Instrukcja_czyszczenia_nastawnika_pompy_typu_VP37_byADAMM.pdf Edytowane 9 Grudnia 2014 przez maniekaudia4
PrzemekSSP Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) Ustawiłem dawkę bodajrze 3,6 jeszcze przed napisaniem posta także ustawiłem dobrą i chodzi calkowicie inaczej i odpala lepiej, zobaczymy po nocce jak odpali bo miał dawkę 8,6mg i ledwo odpalał i się zbierał może ktoś mi podesłać działającego vaga w 100% ? co sam go używa możne być na xp mam xp mode bo z moim problemy są niby działa ale nie wszędzie mogę wejść bo wyskakuje wyżej pokazany błąd DO ZAMKNIĘCIA! Edytowane 9 Grudnia 2014 przez PrzemekSSP
maniekaudia4 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 wcześniej korzystałem z tego 311.2n http://chomikuj.pl/ashley9576/VAG-COM+311.2n+Fulljak będzie miał lekkie problemy z zapaleniem zwiększ dawke w kanale 5 pzdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się