SowaBezOka Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 W trasie obecnie spala mi 10-11L/100km. Do niedawna spalal 7.5-8.2 L / 100km. :mmm Teraz juz przy ruszaniu wyskakuje na fisie 29L/100km, w trasie lekko gaz nadusze to chwilowe spalanie momentalnie leci w gore. Ostatnimi czasy wymienilem przepustnice, ale po wymianie przepustnicy zrobilem kilkaset km i spalanie przez kilka dni bylo takie jak na starej przepustnicy. Pozniej kilka razy aku mi sie rozladowal i z dwa, moze trzy razy odpalalem auto na pych. Zadne inne rzeczy nie byly robione przy aucie. Co o tym myslicie? Jak znalezc przyczyne? Co diagnozowac? Prosze o pomoc poniewaz duzo jezdze i zalezy mi na tym by spalanie wrocilo do normy.
Piotr92 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 W sumie to ja mam podobnie tylko ze na lpg mialem 14 l spalania w miescie a teraz przy spokojniej jezdzie to 16-18l caly czas a jak stane to na postoju pokazuje mi 51l spalania (kiedyś odłączałem aku i potem tez jakby mi wzrosło zużycie paliwa ) tez jestem ciekawy przyczyny
koziol1172 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 wpierw uzupełnij profil i diagnostyka vag
SowaBezOka Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) wpierw uzupełnij profil Mam kilka aut, wiec co pomoze, ze wpisze do profilu Tico albo 80'tke 1.9TDi? Temat dokladnie opisalem wiec w czym problem? diagnostyka vag Jakie grupy? Dynamiczne czy statyczne? (kiedyś odłączałem aku i potem tez jakby mi wzrosło zużycie paliwa ) Moze sytuacja podobna do mojej, z tym, ze u mnie aku sam sie rozladowal Czujnik wody termostat sonda lambda Czujnik wody sprawdzony. Termostat jakies 2 m-ce temu wymieniony. Sonda lambda - grupa 016 zrobiona. Kilka dni temu takie oto logi statyczne porobilem. STATYCZNE: Grupa 000: http://vaglog.pl/log_195193.html Grupa 002, 007: http://vaglog.pl/log_195185.html Grupa 002, 013: http://vaglog.pl/log_195186.html Grupa 002, 025: http://vaglog.pl/log_195187.html Grupa 002, 098: http://vaglog.pl/log_195188.html Grupa 015, 016: http://vaglog.pl/log_195194.html Edytowane 7 Grudnia 2014 przez SowaBezOka
lapa9 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Mam chyba podobny problem. Samochód rozgrzany trzyma obroty na biegu jałowym na poziomie 900. Do 90 stopni nagrzewa się po przejechaniu około 4-5km (jak się nagrzeje to utrzymuje równo temperaturę). Spalanie w drodze do pracy (3km) wychodzi średnio 16l benzyny. Wymieniłem: -sondę lambdę -czujnik temperatury wody Nie pomogło to zmniejszyć spalania. Na diagnostyce nie pokazuje żadnych błędów.
koziol1172 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) Mam chyba podobny problem. Samochód rozgrzany trzyma obroty na biegu jałowym na poziomie 900. Do 90 stopni nagrzewa się po przejechaniu około 4-5km (jak się nagrzeje to utrzymuje równo temperaturę). Spalanie w drodze do pracy (3km) wychodzi średnio 16l benzyny. Wymieniłem: -sondę lambdę -czujnik temperatury wody Nie pomogło to zmniejszyć spalania. Na diagnostyce nie pokazuje żadnych błędów Jest zimno a Tobie auto tylko do połowy zdąża sie nagrzać wiec takie spalanie uznałbym nawet za normalne Edytowane 7 Grudnia 2014 przez koziol1172
lapa9 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 To nagrzewanie to przy około 12 stopniach na plusie po prejechaniu 4-5km. Moja druga A4 B5 tylko bez turba nagrzewa się dwa razy szybciej, dlatego pytam czy to normalne.
lapa9 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 jak się nagrzeje to nie faluje tempertura tylko równiutko 90 stopni
SowaBezOka Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 Panowie ja tu pisze o zmianie sredniego spalania poprzez przejechanie 1000km. Przez przedostatnie kilkatysiecy km mialem caly czas w trasie spalanie 7.5 - 8.2 L / 100km. Obecnie po przejechaniu kolejnego tysiaca spalanie ksztaltuje sie w okolicach 10.2 - 11 L / 100km. Stylu jazdy nie zmienilem, odpalanie na pych moglo spowodowac przeskoczenie czegos o 1 zabek i stad pojawil sie problem? Oddac auto mechanikowi niech sprawdzi?
lapa9 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Ja już problem rozwiązałem, został wymieniony termostat i samochód już normalnie się nagrzewa. Poprzedni otwierał się i trzymał temperaturę 80 stopni (tak pokazywało na climatroniku i vag-u, a na liczniku 90 w tym samym czasie). Dzięki za pomoc.
koziol1172 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Jakiej firmy termostat zamontowales???
lapa9 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 verneta bo miałem szybszy dostęp choć lepszy by był wahlera
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się