HatefulEvil Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) Na początek załączam 2 schematy ze strony majsterek-debesciak.pl i forum.vwgolf.pl (mam nadzieje, że dobre odszukałem do afn'a): Rozbierałem właśnie układ dolotu i przy składaniu wyszło na jaw, że niektóre rurki podciśnienia są porozłączane (jakim cudem to wgl działąło? :0) Dziś znalazłem wiszący tak sobie wężyk zbiorniczka podciśnienia (drugi rysunek). Mam teraz wątpliwości jak to wszystko poskładać stąd parę pytań: 1. Rozumiem, że na pierwszym rysunku brakuje tylko zbiornika podciśnienia? 2. Przy pompie vacum pierwsze co to rozgałęzienie na 2 osobne układy do serva i ukłądu podciśnienia który staram się obecnie rozkminić? Jeżeli tak to u mnie w tym miejscu wpięty jest bezpośrednio zawór N75 (po drodze z tym zaworkiem czy łącznikiem?) czyli powinienem go wypiąć wsadzić trójnik i dopiąć "dyndający" wężyk z N18 o ten tu w czerwonej obwódce: http://www.gg.pl/dysk/uP7snprwTxX3uf7snprwzFI/Silnik_1.jpg . 3. Czy jeśli auto chodziło z takim stanem układu podciśnienia to czy bez regulacji, będzie dało się nim jeździć gdy to poskładam do kupy? 4. Aha i w AFN nie mażadnej klapy gaszącej? Jedyną rurkę obok EGR'a jaką znalazłem to taką metalową idącą bezpośrednio gdzieś obok pompy vacum. ps. mam nadzieję, że nic się tam nie zastało w tym układzie z powodu niewłaściwego połączenia EDIT: poprawka: To węzyk z N18 jest luzem a nie z N75 EDIT2:Po całym dniu szukania i gdybnia doszedłęm do wniosku, że może ktoś w ten nieudolny sposób wyłączył zawór egr? Edytowane 7 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
marcin_franz Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Ten drugi schemat jest od ajm'a, ale najlepiej zaślep egr'a i zastosuj "schemat uproszczony" Wysłane z terenu
HatefulEvil Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) Muszę sprawdzić na dniach czy jest zaślepiony, ale to wolę najpierw zaopatrzyć się w uszczelki jakby po rozkręceniu te co są się nie nadawały. Czym grozi wypięcie się wężyka od zbiornika podciśnienia z łącznika Y przy N75? Złe sterowanie turbem? Brak sterowania turbem? Roz.. turba w piz*u? :< Edytowane 7 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
witek83 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 ten schemat do ajm to wogóle dobry jest??
piotrsob1 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 (edytowane) Według mnie nie jest dobry, akumulator podciśnienia powinien być w obwodzie obsługującym N75(grucha turbo) i klapę gaszącą Obwód ten powinien być oddzielony od vacu pompy zaworem jednokierunkowym . W schemacie uproszczonym nie ma w ogóle klapy gaszącej, jak ona jest ważna, to można się przekonać, gdy turbo puści olej do dolotu Edytowane 7 Grudnia 2014 przez piotrsob1
witek83 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Według mnie nie jest dobry, akumulator podciśnienia powinien być w obwodzie obsługującym N75(grucha turbo) i klapę gaszącą Obwód ten powinien być oddzielony od vacu pompy zaworem jednokierunkowym . W schemacie uproszczonym nie ma w ogóle klapy gaszącej, jak ona jest ważna, to można się przekonać, gdy turbo puści olej do dolotu też mi sie tak wydaje i zaworek zwrotny biała stroną do n75 a nie odwrotnie
HatefulEvil Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2014 AJM od AFN różni się więc tylko klapą gaszącą?
Mozgu Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 W moim temacie jest ladny schemat dodany przez OLIVERA. Jak sobie wydrukejesz i i bedziesz po 1 wezyku sprawdzal to nie ma szans sie pomylic http://a4-klub.pl/index.php?/topic/293113-schemat-podcisnienia-afn/
HatefulEvil Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2014 Dzięki. Juz n75 dobrze podpialem a n 18 zostawiłem nie podpięty. Wali mi jakimś błędem po zapłonie, ale lampka gaśnie a nie świeci się cały czas jak w przypadku absu. Mam nadzieję że to zwykły błąd do skasowania.
Mozgu Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 mozesz sobie troszke przerobic ten uklad zeby wg nie bylo wezykow do n18, zamiast trojnika poloczysz normalnie i tamta czesc mozesz wywalic
HatefulEvil Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) No wywalić to nie za bardzo, bo będzie błąd; chyba że nie piszczący to w sumie walić ten błąd ^^' Jaka jest szansa, że po spięciu (nie zwarciu tylko połączeniu układu) N75 "z powodu zmian w ukladzie" wywalało błąd i dopiero reset (odpięciu aku) skasował błąd i przywrócił prawidłową pracę zaworka? Edytowane 9 Grudnia 2014 przez HatefulEvil
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się