Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T AEB ] Falują obroty szarpie po odpaleniu na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam problem u mnie następujący wsiadam do autka po nocy odpalam zafalują obroty jadę poszarpuje , silnik jak już osiągnie temperaturę to ładnie ciągnie po powrocie z dłuższej trasy studząc turbinkę widzę jak delikatnie faluje na obrotomierzu i mam wrażenie że wypada zapłon ,jest założona instalacja LPG świeżo po regulacji ,autko też było na podpięciu pod vag w serwisie błędy 2 centralny zamek i słaby akumulator

zostały wymienione :

dwumas

świece

zawór DV

Opublikowano

Pewnie cewki padają. Nie wiem czy w twoim roczniku da się to sprawdzić, ale w poliftach na pewno można zobaczyć ilość wypadających zapłonów na poszczególnych cylindrach. Jak na którymś jest więcej to można podmieć cewki miejscami. Jak miejsce wypadania zapłonu się zmieni to masz info że dana cewka jest już słaba.

Opublikowano

Witam problem u mnie następujący wsiadam do autka po nocy odpalam zafalują obroty jadę poszarpuje , silnik jak już osiągnie temperaturę to ładnie ciągnie po powrocie z dłuższej trasy studząc turbinkę widzę jak delikatnie faluje na obrotomierzu i mam wrażenie że wypada zapłon ,jest założona instalacja LPG świeżo po regulacji ,autko też było na podpięciu pod vag w serwisie błędy 2 centralny zamek i słaby akumulator

zostały wymienione :

dwumas

świece

zawór DV

Jak to ci sie objawia?

Bez logow nic znie zdzialamy, podmien aku sprawdz czy cos pomoze.

Opublikowano

Co do błędów to zawsze najpierw je sprawdzamy, potem kasujemy i po przejażdżce sprawdzamy jeszcze raz - tak to nie ma co na nie patrzeć. Przykład tego aku. Ktoś mógł mieć kiedyś słaby podczas odpalania, wywali mu błąd spadku napięcia i tyle. Błąd będzie zapisany w pamięci ale może nic nie znaczyć.

Opublikowano

Co do błędów to zawsze najpierw je sprawdzamy, potem kasujemy i po przejażdżce sprawdzamy jeszcze raz - tak to nie ma co na nie patrzeć. Przykład tego aku. Ktoś mógł mieć kiedyś słaby podczas odpalania, wywali mu błąd spadku napięcia i tyle. Błąd będzie zapisany w pamięci ale może nic nie znaczyz

Zauważyłem że na LPG bardziej poszarpuje ale najgorzej jest po nocy kiedy odpalam i jadę pierwsze kilometry wtedy potrafi zrobić coś w stylu kangura więc jutro zamawiam cewki niestety nie mam jak zrobić logów swiece jakie są w tym audi to NGK V-LINE 23 BKR5EK a cewki z firmy Beru z numerami 058 905 105 beru germany 0 040 100 013 wszystkie 4 są takie same

Opublikowano

W przypadku niesprawności w układzie WN na LPG zawsze będzie gorzej, bo LPG potrzebuje większego napięcia. Czasem na PB może być jeszcze ok, a na LPG już nie,

Opublikowano

Co do błędów to zawsze najpierw je sprawdzamy, potem kasujemy i po przejażdżce sprawdzamy jeszcze raz - tak to nie ma co na nie patrzeć. Przykład tego aku. Ktoś mógł mieć kiedyś słaby podczas odpalania, wywali mu błąd spadku napięcia i tyle. Błąd będzie zapisany w pamięci ale może nic nie znaczyz

Zauważyłem że na LPG bardziej poszarpuje ale najgorzej jest po nocy kiedy odpalam i jadę pierwsze kilometry wtedy potrafi zrobić coś w stylu kangura więc jutro zamawiam cewki niestety nie mam jak zrobić logów swiece jakie są w tym audi to NGK V-LINE 23 BKR5EK a cewki z firmy Beru z numerami 058 905 105 beru germany 0 040 100 013 wszystkie 4 są takie same

A co ty masz za świece od opla? u ciebie powinny być v-line 37.

Opublikowano

Do 1.8t mają być świece np.NGK PFR6Q

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Do 1.8t mają być świece np.NGK PFR6Q

Tak, jedno elektrodowe a nie trzy jak do ADR.

Opublikowano

Panowie dzisiaj przejrzałem silnik dokładniej i znalazłem rozwaloną rurkę pod kolektorem całą w oleju i z niej też sączy się olej rurka plastikowa czy ona ma włpyw na obroty nie równą prace silnika ?

Opublikowano

Może mieć ,to jeden a dwa to musi być cała.Wymień i się zobaczy co będzie.

Opublikowano

Może mieć ,to jeden a dwa to musi być cała.Wymień i się zobaczy co będzie

jak dokładnie nazywa się ta część ?

Opublikowano

Ta rurka to odma. Nie ma to wpływu na szarpanie. Jak ją uszczelnisz, to dopiero może zacząć szarpać, a raczej zamulać, objaw jakby go coś trzymało :)

Sprawdź eżektor, bo jak rozwaliło Ci odmę, to zapewne jest zatkany. A eżektor potrafi robić różne cuda, bo ma wpływ na działanie układu podciśnienia.

To szarpanie masz tylko na zimnym silniku ? Szarpie tak samo na LPG i Pb?

Opublikowano

Ta rurka to odma. Nie ma to wpływu na szarpanie. Jak ją uszczelnisz, to dopiero może zacząć szarpać, a raczej zamulać, objaw jakby go coś trzymało :)

Sprawdź eżektor, bo jak rozwaliło Ci odmę, to zapewne jest zatkany. A eżektor potrafi robić różne cuda, bo ma wpływ na działanie układu podciśnienia.

To szarpanie masz tylko na zimnym silniku ? Szarpie tak samo na LPG i Pb?

tak na zimnym tylko i to na benzynie bo puzniej się przełącza na LPG

Opublikowano

A jak się przełączy na LPG, to przestaje szarpać ?

Opublikowano (edytowane)

A jak się przełączy na LPG, to przestaje szarpać ?

no właśnie przestaje a jak przełącze spowrotem na benzyne to na swiatłach wariuje wskaznik od obrotów góra dół tak lata a potem wszystko się uspokaja jak już zagrzany , pompa paliwa była wymieniana na nową w baku 20 litrów paliwa

Edytowane przez michalski83
Opublikowano

To już domyślam się co jest przyczyną. Masz źle ustawioną instalację gazową. Na PW wyślę Ci numer tel., zadzwoń, to powiem Ci o co chodzi.

Opublikowano

Przepustnicę kiedy czyściłeś ??

Opublikowano

Przepustnicę kiedy czyściłeś ??

nie czyściłem , samochód posiadam niespełna miesiąc

Opublikowano

Wymontuj ją, wyczyść porządnie, zamontuj, zrób adaptację i zobacz jak będzie nie zaszkodzi a może jedynie pomóc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...