Jump to content
IGNORED

Wymiana rozrządu oraz uszczelnienie cieknącej pompy. Silnik AHU


wiwixxx
 Share

Recommended Posts

Witam.

Postanowiłem wymienić w moim Audi rozrząd oraz uszczelnić cieknącą pompe paliwa. Nie ma ona wpływu na spalanie (cieknie lekko z górnej uszczelki, spalanie trasa okolo 5l, miasto 7l) ale zaczęło mnie denerwować że w środku śmierdzi, ropą gdy robię daleką trasę.

Rozrząd był robiony kilka lat temu przez poprzedniego właściciela, więc najwyższy czas się za to zabrać bo zrobione zostało około 55.000km.

Byłem dzisiaj u jednego mechanika w Bydgoszczy zapytać o koszta. Powiedział że jeżeli chodzi o rozrząd to ceny są od 150-400zł za komplet plus 350zł wymiana.

Najtańszy komplet na który daje gwarancję (SKF, Conti i coś jeszcze, 3lata lub 60.000) to koszt 309zł plus 350zł wymiana. Mówił także że jak będzie ciekł simmerring to koszt dodatkowo około 30zł.

Za uszczelnienie pompy 650zł z robotą.

Czyli razem wychodzi 309zł plus 350zł plus 650zł około 1300zł.

Mam pytanie do Was drodzy forumowicze. Czy to dobra cena? Czy może idzie to zrobić taniej? Szczerze to dysponuje budżetem około 1000zł (max 1100zł) i chciał bym się w nim zmieścić.

Mieszkam w Bydgoszczy.

Pozdrawiam

Edited by wiwixxx
Link to comment
Share on other sites

Witam.

Postanowiłem wymienić w moim Audi rozrząd oraz uszczelnić cieknącą pompe paliwa. Nie ma ona wpływu na spalanie (cieknie lekko z górnej uszczelki, spalanie trasa okolo 5l, miasto 7l) ale zaczęło mnie denerwować że w środku śmierdzi, ropą gdy robię daleką trasę.

Rozrząd był robiony kilka lat temu przez poprzedniego właściciela, więc najwyższy czas się za to zabrać bo zrobione zostało około 55.000km.

Byłem dzisiaj u jednego mechanika w Bydgoszczy zapytać o koszta. Powiedział że jeżeli chodzi o rozrząd to ceny są od 150-400zł za komplet plus 350zł wymiana.

Najtańszy komplet na który daje gwarancję (SKF, Conti i coś jeszcze, 3lata lub 60.000) to koszt 309zł plus 350zł wymiana. Mówił także że jak będzie ciekł simmerring to koszt dodatkowo około 30zł.

Za uszczelnienie pompy 650zł z robotą.

Czyli razem wychodzi 309zł plus 350zł plus 650zł około 1300zł.

Mam pytanie do Was drodzy forumowicze. Czy to dobra cena? Czy może idzie to zrobić taniej? Szczerze to dysponuje budżetem około 1000zł (max 1100zł) i chciał bym się w nim zmieścić.

Mieszkam w Bydgoszczy.

Pozdrawiam

Za wymianę uszczelki pod nastawnikiem 650 zeta :facepalm: bez jaj 1.9 tdi to nie jest jakaś kosmiczna technologia. :polew:

jeśli to jest ta pierwsza uszczelka pokrywy nastawnika nie musisz nawet ustawiać od nowa dawki paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Według mnie to trochę drogo za uszczelnienie pompy zwłaszcza ze to będzie robił przy wymianie rozrzadu ..Spróbuj negocjować cenę moze opuści Ci ;)

Link to comment
Share on other sites

Właściciel warsztatu powiedział, że on tego nie uszczelnia, tylko robi to ktoś inny.

Sciąga to, wysyła gdzieś, i ktoś robi całą pompe. I wymienione jest w niej wszystko, nie tylko ta górna uszczelka. (nie znam się, nie wiem co się w niej wymiania) Pytam bo nie chce dać się naciągnąć.

Mówił że sam rozrząd zrobi w 1 dzień, ale jak chce zrobić rozrząd i pompe to min 3 dni.

Próbowałem delikatnie negocjować. Powiedział że cena jest stała.

A ja robię moim samochodem max 6-8tyś km rocznie, chce nim pojeździć około 5 lat, więc nie wiem czy jest sens robienia wszystkiego.

Edited by wiwixxx
Link to comment
Share on other sites

Jeśli cieknie z górnej uszczelki, to nie ma potrzeby demontażu pompy i koszt powinien zamknąć się w 50zł (komplet uszczelek ok 35zł). Ponad 300zł za rozrząd do AHU to też o wiele za dużo.

Link to comment
Share on other sites

Naciaganie hajsu, jak z pompa jest wszystko w porzadku to po co "regenerowac" jak pewnie nie bedzie czego... Wymieni uszczelki, wyczysci nastawnik i skasuje gruba kase - jednak bezczelnosc w polsce to norma.

Powiedz mechanikowi zeby zmienil tylko ta uszczelke z ktorej cieknie.

Wysłane z mojego GT-I9100

Link to comment
Share on other sites

Cena za rozrząd ok, więc wymień rozrząd a z pompą spróbuj gdzie indziej, pod warunkiem, że jesteś pewny, że cieknie Ci górą to zrobią Ci od ręki, bo jak cieknie dołem to będziesz musiał znowu ściągać rozrząd.

Tydzień temu uszczelniałem pompę w swoim, wyciągnięcie, uszczelnienie i włożenie to zapłaciłem 500 zł i robota wykonana w jeden dzień.

Link to comment
Share on other sites

Mówiłem mu żeby wymienił tylko tą górną uszczelkę.

Na co odpowiedział, że on to może mi nawet dokręcić, może przestanie lecieć a może nie, ale jak robić to robić dobrze.

Skoro cieknie to trzeba uszczelnić. (niby raz na 10lat trzeba coś takiego zrobić) Mówi że sam ma passata i miał to samo. Pompa się "pociła" aż kiedyś "puściła" i wyssała 20l paliwa w 20minut.

Nie znam się na mechanice, nie chce dać się naciągnąć, dlatego piszę do Was.

Ja siedze 15 lat w komputerach. Pracuje w dużym serwisie, na codzien równiez prywatnie. Wiem jak inne renomowane serwisy naprawiaja, jaką robią chu... klientowi.

Jak potrafią oszukać klienta, jak wyłudzić kasę. I to samo pewnie jest u mechaników samochodowych.

Moim zdaniem to też wygórowana cena. Skoro cieknie tylko z góry to po co uszczelniać wszystko w 17 letnim aucie.

Nie znacie może jakiegoś dobrego seriwsu albo jakiegoś pasjonata z Bydgoszczy albo okolic kto by chciał zarobić i by się podjął wymiany?

Edited by wiwixxx
Link to comment
Share on other sites

Oddaj auto na wymianę rozrządu, niech wyjmą pompę i sam ją wyślij do kolegi o nicku "trepek" on uszczelni Ci pompę za połowę tej kwoty, zawozisz pompę do gościa on wkłada pompe i składa rozrząd a kaska zostaje w kieszeni.

Niestety troche to potrwa ale to jest jakieś wyjście.

Odezwij się do klubowicza i nicku "trepek" ogarnia pompy.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Postanowiłem wymienić w moim Audi rozrząd oraz uszczelnić cieknącą pompe paliwa. Nie ma ona wpływu na spalanie (cieknie lekko z górnej uszczelki, spalanie trasa okolo 5l, miasto 7l) ale zaczęło mnie denerwować że w środku śmierdzi, ropą gdy robię daleką trasę.

Rozrząd był robiony kilka lat temu przez poprzedniego właściciela, więc najwyższy czas się za to zabrać bo zrobione zostało około 55.000km.

Byłem dzisiaj u jednego mechanika w Bydgoszczy zapytać o koszta. Powiedział że jeżeli chodzi o rozrząd to ceny są od 150-400zł za komplet plus 350zł wymiana.

Najtańszy komplet na który daje gwarancję (SKF, Conti i coś jeszcze, 3lata lub 60.000) to koszt 309zł plus 350zł wymiana. Mówił także że jak będzie ciekł simmerring to koszt dodatkowo około 30zł.

Za uszczelnienie pompy 650zł z robotą.

Czyli razem wychodzi 309zł plus 350zł plus 650zł około 1300zł.

Mam pytanie do Was drodzy forumowicze. Czy to dobra cena? Czy może idzie to zrobić taniej? Szczerze to dysponuje budżetem około 1000zł (max 1100zł) i chciał bym się w nim zmieścić.

Mieszkam w Bydgoszczy.

Pozdrawiam

Za rozrząd cena dobra. jeśli oczywiście nie wyjdą inne dodatkowe wydatki...np. napinacz paska pk,same paski....napinacz paska klimy......to wszystko wychodzi po rozebraniu.....A co do pompy.....szukaj innego mechanika który sam wymieni uszczelki nad i pod nastawnikiem. Koszt tej operacji wraz z ustawieniem dawki paliwa....max...200zł.

Link to comment
Share on other sites

Tyle że ten mechanik mówił, żeby zrobić te 2 rzeczy za jednym zamachem.

Bo teraz rozrząd, robcizna, a jak przyjadę za miesiąc zrobić pompe, to on znowu będzie musiał rozrząd zdjąć i cena wzrośnie.

Tak mi to wytłumaczył. Zeby uzbierać kasę (1300zł) i zrobić te 2 rzeczy od razu.

Tak jak wspominałem, nie znam się, ale gość zrobił na mnie dobre wrażenie. Nie wyczułem oszustwa.

Ok teraz zrobię rozrząd za 650zł, a za miesiąc dwa dam do zrobienia pompe. Ale czy nie policzą mnie znowu za ściągnięcie rozrządu, zrobienie pompy itd.

Bo tak mi to wytłumaczył, że żeby wyjąć całą pompe, będzie musiał 2 raz zdejmować rozrząd.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz uszczelnić całą pompę to musisz ja wyciągnąć a co za tym idzie ściągać rozrząd więc lepiej ogarnąć to za jednym razem.

Na Twoim miejscu bym tak zrobił, tylko nie wiem dlaczego on tyle sobie liczy za uszczelnienie pompy, dlatego wysłałbym ją do uszczelnienia we własnym zakresie (namiary Ci podałem).

Ps. Ten mechanik i tak sobie liczy za uszczelnienie tak jakby specjalnie musiał sciągać rozrząd żeby wyjąć pompe, podwaja kwotę roboty którą zrobi tylko raz.

Link to comment
Share on other sites

Może tyle sobie liczy, bo to nie on będzie to robił. Mówił mi że gdzieś to wysyła. Pytanie za ile ktoś mu to robi.

A znając życie on sobie do tego dolicza np 100zł i cena jest jaka jest.

Dlatego najlepiej było by znaleźć pompiarza w okolicy który zrobi to za 300-400zł i przy okazji zrobi rozrząd.

1000-1100zł to chyba dobra propozycja za całość. Chociaż mówie, nie znam się aż tak bardzo.

Edited by wiwixxx
Link to comment
Share on other sites

poszukaj innego mechanika
jeśli wysyła taką prostą pompę jak VP37 na wymianę kilku uszczelek to niech się lepiej zajmie składaniem rowerów

ewidentnie chce zarobić łatwą kase

Link to comment
Share on other sites

poszukaj innego mechanika

jeśli wysyła taką prostą pompę jak VP37 na wymianę kilku uszczelek to niech się lepiej zajmie składaniem rowerów

ewidentnie chce zarobić łatwą kase

Dokładnie.....a uszczelki spod pokrywy i spod nastawnika,bo trzeba dwie wymienić i ustawić dawkę paliwa,robi się bez wyjmowania pompy.

Link to comment
Share on other sites

A wystarczy te 2 wymienić i będzie ok? Dziś znalazłem mechanika który za te 2 uszczelki z robotą weźmie 300zł. (plus regulacja itd)

Tyle że on powiedział, że radził by robił całość. Wtedy 600zł z robotą.

Mam do wyboru, zrobić te 2 za 300zł lub całość za 600zł. Co proponujecie Panowie?

Jest opcja że będzie ciekło z innego miejsca jak wymieni te 2 uszczelki?

Edited by wiwixxx
Link to comment
Share on other sites

A wystarczy te 2 wymienić i będzie ok? Dziś znalazłem mechanika który za te 2 uszczelki z robotą weźmie 300zł. (plus regulacja itd)

Tyle że on powiedział, że radził by robił całość. Wtedy 600zł z robotą.

Mam do wyboru, zrobić te 2 za 300zł lub całość za 600zł. Co proponujecie Panowie?

Jest opcja że będzie ciekło z innego miejsca jak wymieni te 2 uszczelki?

ja na Twoim miejscu robił bym tylko rozrzad .A te dwie uszczelki(nastawnik i dekielek )robił bym u kogoś znajomego co potrafi to zrobić i skasuje Cię pare groszy bo to nic trudnego i skomplikowanego...(300zł :facepalm: )

Jeśli to nie pomoze to dopiero zlecił bym uszczelnienie całkowite pompy....

U mnie po zakupie też ciekła pompa z pod nastawnika i pomogło wymiena tylko tych uszczelek i jest sucho i ok....

Ale decyzja należy do Ciebie .... ;)

UZUPEŁNIJ SOBIE PROFIL PRZY OKAZJI....!!

Edited by OLIVER
Link to comment
Share on other sites

Właśnie problem z tym że nie mam takowego znajomego.

No nic, ciężka sprawa, ale zrobie chyba całą pompe.

Profil dzisiaj uzupełnię.

Dzięki za pomoc.

Edited by wiwixxx
Link to comment
Share on other sites

zdzierca jak nic 650 pompa maskara za uszczelnien ie calego dolu pompy placilem 150 zeta a 2 uszczelki pod nastawnik to 20 zeta.

Link to comment
Share on other sites

Ja u mnie w 1,9tdi za wymiane wszystkich uszczelek w pompie zaplacilem 160zl

Link to comment
Share on other sites

Ja za uszczelnienie całej pompy płaciłem 450 zł razem z podłączeniem kompa i roczną gwarancją, ale w innym warsztacie jak się pytałem to między 400-600 mówili także zależy też gdzie, no i jednak polecali całą uszczelniać żeby nie było,że po uszczelnieniu góry będzie ciekł dół i koszta naprawy wzrosną

Link to comment
Share on other sites

Uszczelniłem całą.

W sumie zrobili mi to za 500zł z roczną gwarancją. Póki co zrobiłem już 800km i jest git.

Dziękuje za pomoc.

Pytanie jeszcze o rozrząd. Czy pasek Gates będzie dobry? Czy może polecacie jakiś inny, sprawdzony?

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego nie zrobiłeś rozrządu przy uszczelnianiu pompy?

Skoro uszczelniłeś całą to chyba ściągali rozrząd?

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ znalazłem osobę która mi to zrobi za darmo.

Jednemu mechanikowi robiłem kiedyś laptopa. Nie policzyłem za pracę, teraz on nie policzy za wymianę.

Więc całość wyjdzie mnie: 500+360 za pasek z pompą czyli 860zł zamiast ponad 1300 jak wcześniej.

Pasek Gates-a będzie ok?

Link to comment
Share on other sites

Lepiej załoz contitech mi gates pekł w 2 miejscach po 55tys dobrze ze zobaczyłem ct945 contitech to jest niby wzmacniany do silnikow 110km.

Link to comment
Share on other sites

Ja tez mam 90 ale dałem ten niby silniejszy roznica cos ok 15 zeta.

Link to comment
Share on other sites

nie zakładam nowego tematu tylko tutaj za pozwoleniam spytam:

Zbliżam sie do wymiany rozrządu (chyba) i mam pytanka:

Rozrząd wymianiałem 57 000km temu, pasek contich czy jakoś tak i reszta podbnej jakości wg mechanika, aha mineło 3,5 roku

Czy wymianiać przy 60 000? czy czekac na coś??

wymienić pasek rolki i pompe wody (ostatnio wymieniana pompa wodu bo duży luz miała)?? czy coś jeszcze zeby dwa razy za robote nie płacić??

po wymianie powinien mi coś vagiem ustawić?

dziękuje

Link to comment
Share on other sites

Czy wymianiać przy 60 000? czy czekac na coś??

chyba na to aż sie urwie.. ja bym zrobił cały kompletny rozrząd ale pompy wody bym nie wymieniał skoro niedawno wymieniałeś :)

na końcu musi ustawić kąt wtrysku(dobrze mówie?) bo kolega ma 1z tak samo jak ja i silnik mocno stukał bo było to nie ustawione.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem juz trochę kompletnych rozrządów w b5 i jeszcze nigdy nie ustawiłem konta wtrysku i zawsze wszystko było ok. A co do rozrządu polecam pasek contiego a rolka i napinacz zazwyczaj daje ruville i dają radę od wymiany do wymiany przy okazji bym wymienił paski klinowe od kliny i na alternatorze koszt paska contiego kinowego około 30 zł wiec 60 zł więcej a co masz nowe to nowe i nie trzeba potem dwa razy rozbierać

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...