Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Łopatologiczny test zaworu N75


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Weżyk jest z tworzywa sztucznego - plastik/poliuretan i ogólnie jest bardzo trwały.

Końcówki są z gumowego wężyka i to na pewno w ecu jest przetarty.

Musisz odkręcić czarną skrzynkę po prawej stronie podszybia i sprawdzić wężyk podłaczony do ecu.

Jesli jest w porządku to musisz torxem ( nie pamietam jaki rozmiar) rozkręcić ecu i tam kawałek wężyka do map sensora bedzie nieszczelny... najczesciej jest przy tym olej na elektronice ecu i błąd ecu na vagu.

Weżyk jakiego potrzebujesz to max. 20cm o średnicy wewnętrznej 3.2mm (3.5mm też może być)

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Hezen ale jeśli próbowałem z jednej strony zassać powietrze strzykawką to znaczy, żę z drugiej raczej przetarty nie będzie prawda? Mianowicie wypiąłem rureczke z dolotu; wpiąłem w nią strzykawkę i pociągłem za... za coś tam ;p i od razu mi ją cofało. Chyba, że tam za jakimś zaworem jest jeszcze jeden przewód, ale z tego co widziałem do obudowy ecu na bank wchodzi ten sam. Chyba, że w środku coś jest.

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano

Eh, poprzedni post zrozumiałem że masz gdzieś nieszczelny wąż prowadzący z dolotu do map sensora.

Jeśli tłoczek strzykawki się cofnął to wężyk jest w porządku.

Rozumiem że dalej sztanga turbiny nie jest zaciągana?

Jeśli nie to, n18 podstawiałeś za n75?

Opublikowano

jeszcze nie czyli rozumiem,. ze moze byc nie sprawny bez bledu w vagu?

Opublikowano

Sprawdzałem nic nie zasysa. N18 wgl mam nie podpięty tak więc go nie sprawdzę (czekam na wężyki które zamówiłem). Rozumiem, że trzeba wyjąć N75 żeby zamienić go z N18 dlatego pytałem wcześniej o jakiś patent, bo tam dość ciasno jest a rozumiem, że robi się to bez rozbierania pasa przedniego :D swoją drogą teoretycznie jeśli map sensoor dostaje ciśnienie atmosferyczne a nie z dolotu, to chyba jest ono mniejsza jak te w dolocie i zastanawiam się czemu nie pompuje wtedy na maxa zamaist wcale? :P Pozatym czy przypadkiem błędny pomiar przez map sensor nie mógłby przypadkiem skutkować, krótkim alarmem z wykrzyknikiem po odpaleniu silnika? Właśnie borykam się z takim problemem, tylko nie zawsze odpalenie silnika wywołuje ten alarm i w innym wątku doradzali, że może być to uszkodzone aku.

mi sie wykrzyknik zaswiecał z alarmem jak miałem mało płynu hamulcowego w zbiorniczku.

Opublikowano (edytowane)

jeszcze nie czyli rozumiem,. ze moze byc nie sprawny bez bledu w vagu?

Oczywiscie ze moze byc niesprawny - bedzie sie przycinał albo w ogóle nie działał mechanicznie.

Bład wyskoczy jak go odepniesz albo bedzie uszkodzony elektrycznie... w co watpię gdyż ten zaworek w budowie i działaniu jest prosty jak budowa cepa.

Elektrycznie działa na zasadzie cewki elektromagnetycznej.

Najczestszą bolączką tych zaworków to:

-uszkodzenie sprężynki

-zacinajacy sie trzpień z braku smarowa lub gdy smar straci swoje własciwosci... robi się wtedy jak modelina.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Pozatym zostaje wciąż nie rozwiązany problem map sensora... idzie go wymienić czy coś?

Opublikowano

A Co ci się stało z map sensorem? masz błąd czujnika G71 na vagu?

Opublikowano

Przecież sam stwierdziłes ze złe ciśnienie ma

Opublikowano (edytowane)

Stwierdziłem zebys tylko sprawdzil wezyk łaczacy dolot i map sensor.

Jesli nie masz zadnego bledu na vagu zwiazanego z tym czujnikiem i wezyk jest szczelny to nie zawracaj sobie juz nim glowy.

Podmien n75 zaworkiem n18.

Wtedy bedziesz wiedział czy brak zaciagania sztangi turbo jest spowdowany niesprawnym n75.

Jesli podmiana nic nie da to trzeba szukac dalej.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Ostatnio miałem takie coś po czyszczeniu dolotu: 575Ciœnienie w przewodzie dolotowym ró¿nica dorególowania - B£¥D SPORADYCZNY, ale skasowałem i już się nie pojawił.

Opublikowano

575 - przeładowanie

Błąd już nie powrócił? jeśli n75 jest niesprawny a auto wchodzi w tryb awaryjny przy 100km/h to musiał powrócić, albo pojawić się inny błąd.

Opublikowano

Tomku a dlaczego nie chcesz podmienić tego N75 z N18?

Opublikowano

Oba moga byc niesprawne. Ja tak mialem. N75 rozebralem i wyczyscilem a n18 wyrzucilem

Opublikowano

Klucz muszę sobie sprawić. Zresztą pizgo teraz strasznie, a ja amator bez garażu :< Błąd nie powrócił i nie mam żadnych trybów awaryjnych powyżej 100 (mimo, że w aucie połowa rzeczy nie działa lol :D )

Opublikowano

Jesli nie ma zadnych błedów, nie wchodzi w awaryjny to szukasz dziury w całym :D

Przy nieszczelnym układzie podciśnienia lub niesprawnym n75 nie ma bata zeby nie wszedl w awaryjny (ecu odłącza turbo i tnie dawkę) xD

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano (edytowane)

Niesprawnym N75 w sensie z błędem w elektronice? Jak jest niesprawny praktycznie bez błedu w vagu to po prostu jest brak mocy? :>

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano (edytowane)

Jesli n75 bedzie niesprawny to po załapaniu trybu awaryjnego na vagu bedzie bład 575.

A to dlatego ze sztanga turbiny nie jest regulowana przez podcisnienie.

Jak n75 bedzie niesprawny mechanicznie czy tez elektrycznie (bardzo mało prawdopodobne) to na vagu nie bedzie błedu niesprawnego n75, lecz przeładowania przez niesprawny zaworek.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Przeladowanie ktore nie skutkuje trybem awaryjnym?

Opublikowano

Czytasz w ogóle moje posty? #36

Tryb awaryjny zawsze jest spowodowany niedoładowaniem lub przeładowaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...