Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatnie szarpie przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam nastepujacy problem jestem nowy wiec napisze krutko i zwiezle moj audik swiezo po wymianianie sprzegla i dwumasy na nowe orginalne LUK, przy ruszaniu delikatnie szarpie ale nie wiem od czego bo bylo tak samo przed i po wymianie dalej tak zostalo bylem na diagnozie kompem w warsztacie sprawdzali wtryski sam jezdzilem i byl sprawdzany przez mechanika i jeden wtrysk pokazywal 3 mechanik mowil ze cos nie tak bo w normach sie nie miesci ale to tylko delikatnie przekracza i teraz pytanie od tego moze szarpac przy ruszaniu i jak mam 2 tys obr na kazdym biegu to tez wpada w jakies dziwne drgania ale to juz sie przenosi na cala bude. Jeszcze jedno przy zapalaniu na zimnym syczy gdzies w okolicy kolektora wydechowego przy bloku silnika. Prosze o pomoc czy to wina wtrysku czy jakiegos czujnika

Opublikowano

Sprawdź czy nie kończą ci sie popychacze i czy wałek jest ok... miałem to samo u klienta.... Wymienili mu dwumas. pozniej pompki a nie zauważyli że popychacz już był dziurawy ;) na wolnuch równo pracował natomiast przy przyśpieszaniu szarpało całą budą :)

Opublikowano

Ale to przy przyspieszaniu nic nie drzy tylko nieraz na wolnych cala buda lata delikatnie, i nieraz zdarzy mu sie zgasnac jak jest dobrze rozgrzany. I dziwnie lekko glosno chodzi jak go sie odpali z rana.

Opublikowano (edytowane)

Doprecyzuj, czy to jest szarpanie czy wibracja , a może i jedno i drugie :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

To jest delikatne szarpanie, tak jak mowilem bylem sprawdzac wtryski i jeden wyskakiwal poza normy pokazywal 3 a dopuszczalne sa od -2.8 do +2.8 i moze to ma wplyw jakis na to no nie wiem sam i dziwnie chodzi po nocy jak go sie odpala pierwszy raz glosno chodzi i gdzies powietrze syczy kolo egr dokladnie nie wiem gdzie, ale tam gdzies w tych okolicach

Opublikowano

jeden wyskakiwal poza normy pokazywal 3 a dopuszczalne sa od -2.8 do +2.8 i moze to ma wplyw
sam sobie odpowiedziales
Opublikowano

No wlasnie tez tak podejzewalem teraz pytanko do was regenerowac czy nowy kupic co radzicie i jakie koszty by byly.

Opublikowano (edytowane)

Spokojnie, najpierw wymień uszczelniacze na pompkach i przy montażu zamień miejscami tą z wysoką korekcją na najlepszą z pozostałych.

Może się okazać, że problem już się rozwiąże, a jak nie m to będziesz wiedział , czy to wina pompki ( jak wysoka korekcja pójdzie za "najsłabszą" pompką), czy sprężania ( jak pozostanie na tym cylindrze , co była kicha) :decayed:

Też mi się wydawało na pierwszy rzut oka , że mam pompkę do wymiany ( korekcja dochodziła do +3), wymieniłem uszczelniacze ,zamieniłem miejscami i chodzi jak zegarek :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Aha takie myk a sluchaj darade to samemu zrobic czy musi byc na warsztacie dwumase ze sprzeglem sam robilem, takze to tez bym dal rade zrobic czy nie trzeba cos kompem ustawiac czy nie i jakie jest dojscie do odkrecania tego

Opublikowano (edytowane)

Jak masz trochę pojęcia o mechanice, zainwestujesz w statyw i czujnik zegarowy do regulacji pompek , przyłożysz się do wiedzy na ten temat ogólnie dostępnej u wujka google, to dasz radę :)

Na początek link do mojego tematu :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Za czujnik ze statywem i przesyłką wyszło coś koło 120 PLN :hi:

O, u tego gościa brałem:

http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10mm-statyw-60kg-super-cena-i4925432080.html

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Ale sluchaj jak ja mam ten wtrysk ustawic bo nie rozumiem jak ten przyzad ma byc ustawiony bo sie tam go jakos skreca i na kazdej pomce ma miec taka sama wartosc. Jaka ma byc to wartosc na tym wskazniku cisnienia? I jak odkrece pokrywe zaworow to tym statywem sprawdze wartosc wtryskow przed wymiana uszczelek.

Opublikowano

Tutaj masz podwieszony wątek o regulacji pompek.

Konstrukcja i procedura regulacji są takie same jak w BPW:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/128771-b6-avf-awx-avb-regulacja-pompowtryskow/

Szczegół typu ustawić 180 czy 225 stopni nie ma większego znaczenia , na obydwóch wartościach silnik będzie pracował prawidłowo :)

Na YT jest kilka filmów na tema wymiany pompek, ale wszystkie które widziałem pomijają najważniejszy moment, czyli regulację :hi:

Zapoznaj się z jak największą ilością materiałów na ten temat i podejmij decyzję czy się czujesz na siłach, a jak będziesz miał wątpliwości to lepiej daj zarobić mechanikowi :naughty:

Opublikowano

Skomplikowane myslalem ze bedzie latwiej ale to poz co jest ten statyw skoro i tak sie nic z niego nie odczytuje bo trzeba odpowiednio go dokrecic ten wtrysk a sroba regolacyjna to jest na imbus i najpierw trzeba dokrecic na maksa ja a pozniej poposcic o 225stopni. Ale z kad bede wiedzial ze jest 225stopni tego nie kumam mam to jakos zaznaczyc

Opublikowano

Zadne 225stp to jest dla silników 1.9tdi pd do 115km,silniki powyżej wszystkie i te nowszej generacji 180stp - palcem doslownie śrubę reg.dokręcasz do poczucia oporu zatrzymania i od tego momentu cofasz klucze o 180stp i dociągasz kontre trzymając klucz imbusowy.

Opublikowano (edytowane)

Czujnikiem zegarowym wyłapujesz największe wciśnięcie pompowtrysku ( oczywiście na popuszczonej regulacji), i wtedy dopiero dokręcasz śrubę regulacyjną do wyczuwalnego oporu i popuszczasz o 180 - 225 stopni :naughty:

225 stopni to pół obrotu + połowa kąta prostego :decayed:


Zadne 225stp to jest dla silników 1.9tdi pd do 115km,silniki powyżej wszystkie i te nowszej generacji 180stp - palcem doslownie śrubę reg.dokręcasz do poczucia oporu zatrzymania i od tego momentu cofasz klucze o 180stp i dociągasz kontre trzymając klucz imbusowy.

Ja wiem co jest zalecane, ale naprawdę te niecałe 0,2 mm dla pracy silnika i uzyskiwanych osiągów, nie ma praktycznie żadnego znaczenia, natomiast ewentualny brak luzu po nagrzaniu motorówki może być niszczący dla pompki :)

Korzystając z narzędzi made in PRC , ja na przykład wolałem zachować większy margines bezpieczeństwa, a jak napisałem wyżej każdy niech sobie wybierze , jaka wartość mu bardziej odpowiada :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No spoko a na tym czujniku zegarowym. Jaka wartos bedzie mialo najwieksze wcisniecie pompowtrysku bo tam jest od 0 do 90 i od 90 do 0 na odwrot to jaka powinna byc wartosc

A sluchaj jak bede krecil walkiem rozrzadu zeby wylapac ten najwieksze wcisniecie wtrysku to moge krecic na luzie czy musze na biegu

Opublikowano (edytowane)

Ja mówię jak powinno być,a kto jak sobie zrobi to mi lata :) tak się składa ze jak potrzebuję to mam dostęp do elsa w aso i tam w każdej 2u litrówce ust.na 180stp. To co jest w necie z elsy zamiescił na jakimś forum masters w poście jak łepek zmieniał sobie pd chyba w 101nce 1.9tdi.

Po za tym z tego co wiem to 225 reguluje się jak są pd po regeneracji bo tam montują inne grzybki i jak sie na nich ust.na 180 to pdki klepią. A tak jest na 180stp.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Aha czyli na 180stop ustawiac ale sluchaj jak bede krecil walkiem rozrzadu to na luzie moge krecic czy bieg mam jakis wrzocic

Opublikowano

Możesz kolem jezdnym, bo w sumie i tak nie ma dostępu do walu aby móc kręcić kluczem-a za wałek rozrządu nie można kręcić bo ukręcisz śrubę centralną walka.

Opublikowano

A ktore kolo to jedne jest

Jezdne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...