Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana koła pasowego (3.0 Tdi)


kmr91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie co ile trzeba wymienic kolo pasowe i jak macie zdjecie jak moze wygladac takie kolo pasowe orginalne... odpalajac samochod takie kolo mi wlasnie wypadlo, bylo juz zjechana doszczetnie.. i wydaje mi sie ze nie bylo ono wymieniane od poczatku. Ale nie jestem pewien czy by dalo rade wytrzymac 210tys km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakaś normalna przypadłość? kiedyś już o tym czytałem ale liczyłem że to pojedyncze przypadki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest przypadłość 3.0 tdi. Mi też wypadło w tym roku, przy przebiegu 230k jak zjeżdżałem z krawężnika przy mocno skręconych kołach. Myślałem ze pasek się zerwał, a okazało się, że koło się zerwało.

Edytowane przez poczekaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz mam drugi silnik.. w pierwszym 3.0 TDI 204km wyoalily sie 3 tloki.. 0 kompresji.. silnik wymieniony ale nadal jakies problemy.. przy skrecaniu tak jakos dziwnie dziala to wspomaganie czasem sie blokuje.. i jakies dziwne drgania jak jade 30 k/h i puszcze gaz to tak telepie silnikiem na 5 sekund i drgania na cala bude sie przenosza..:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuje...

Ja założyłem zamiennik MALO, niby ok ale dragonia na budzie jakieś takie... większe ale równe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a takie pytanie laika , a jak się takie koło pasowe urwie, to co ciagnę auto do mechanika wymieniam i jeżdzę dalej czy dzieje się coś gorszego i mam problem. Wymieniac profilaktycznie czy czekać aż się u$#^&bie? Czy sa jakies objawy zużycia takiego koła?

Edytowane przez Maniusiek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie powinno stać, pamiętaj tylko że tracisz pompę wody, wspomaganie i alternator a w trakcie wypadnięcia koła silnik się może wyłączyć co przy 180km.h zalecane nie jest :P

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny objaw jest taki, że się urywa. Ciężko je obejrzeć bo tam jest ciasno, a nie będziesz go specjalnie demontował...

Jest też jakieś małe ryzyko, że odpadając uderzy w chłodnicę od klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem szybciej "pasek piszczy", zarówno z góry jak i z dołu koło bardzo dobrze widać więc podczas pracy można sprawdzić jak duże ma drgania i czy nie bije.

Przy okazji radzę wymienić resztę w tym napęd pompy CR (co 120kkm). Mnie cała impera łącznie z robocizną wyszła 1400 zł, ale koło MALO (do którego nie mam zaufania) 500zł zaś ASO 1230..

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki pisk przy maksymalnym skręcie kół, myslałem że to sprzęgiełko alternatora a tu okazuje sie że mój alt. nie ma sprzęgiełka tylko sztywne koło, mechanik twierdzi że trzeba zdjąć przedni pas i sprawdzić te przednie napinacze pasków łącznie z pompą wspomagania......co o tym myslicie? Zerkne czy jest jakies bicie. Poprzedni mechanik który robił rozrząd mugł to posprawdzać miał silnik na wierzchu.......ech ci mechanicy.

Edytowane przez Maniusiek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche to nie na temat ale cóż poprzednio miałem passata fl AVB zrobionego na 236km i żałuje że go sprzedałem , moje B7 podoba mi się wizualnie bardzo ale silnik pozostawia wiele życzenia , kupując go nie miałem wielkiej wiedzy o 3.0 TDI , sorki za wywody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzednio miałem passata fl AVB zrobionego na 236km i żałuje że go sprzedałem

Przez ile sekund można było korzystać z pełnej mocy :decayed:

Jeżeli dłużejniż10, to opisz z ciekawości zmiany konstrukcyjne :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu opisywałem zmiany swojego paszczura miał chyba wiekszość turbin stosowanych w 1.9 TDI z wyj VKRL

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/160797-kilka-zmian-mojego-paska-czyli-avb-ze-zdwojona-moca/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi akurat nie chodzi o silnik bo 300 koni i quattro to coś co ten samochód ratuje, robi się banan na ryju i reszta nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z golfa 1.9 do Alfy 2.4 się przesiadLem. . I zachciało mi się silnika 3.0..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nowe przepisy jak znalazł :) ja ostatnio ze 150 km trasy średnią prędkości miałem 29km/h ! po za godzinami szczytu... przecież to jest masakra.


Niestety, moje koło po 300km wyzionęło ducha... odradzam zamienniki.

1mjzh465ea4q.jpg

5rjz37wgydzq.jpg

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nowe przepisy jak znalazł :) ja ostatnio ze 150 km trasy średnią prędkości miałem 29km/h ! po za godzinami szczytu... przecież to jest masakra.

Niestety, moje koło po 300km wyzionęło ducha... odradzam zamienniki.

1mjzh465ea4q.jpg

5rjz37wgydzq.jpg

Niestety ale i ja muszę się podpisać się pod tym moje koło (zmienik) wytrzymało niecałe 3 000 km :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...