Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wyciek oleju


Paweł_R

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem Audi a4 B6 avant w silnikiem 3,0 quattro. Silnik asn. Dzisiaj odstawilem autko do mechanika na oszacowanie stanu technicznego autka. Wyciagnalem historie serwisowa z aso etc. Auto ma przebiegu 216 tys pochodzi ze Szwajcarii i ma bardzo dobra historie serwisowa, ale... Po podniesieniu autka i odkreceniu oslony ukazuje sie drobna cieniutka smużka oleju i prowadzi aż za alternator, problem w tym ze nie za bardzo mogę zlokalizowac mijesce skąd owy wyciek pochodzi, musialbym sie zabrac w rozbebeszanie przodu, z góry silnik wyglada idealnie - korzystajac z waszego doswiadczenia moze jest mi ktos w stanie powiedziec skad owy wyciek moze pochodzic i ewentualnie czy jest on bardzo groźny? Dodam że silnik pracuje cicho równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej umyj silnik kercherem i obserwuj skąd zacznie wyciekać. Sprawdź poziom oleju na bagnecie ( ile ubywa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiałbym dekielki kół rozrządu, Wywalasz lampy i osłonę rozrządu i widać koła jeśli są w oleju to masz rozwiązanie, groszowe sprawy w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale umyć cały silnik nie zawadzi. Oczywiście jak pogoda się poprawi. Zawsze to czysto i żaden wyciek nie ujdzie uwadze. Poza tym lepiej pracować przy czystym silniku.

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witAM , Posiadam audi cabrio 3.0 asn i jeżdżę na oleju MOBIL SUPER 2000 10W40 i troche mi go bierzę ,jakieś 250ml na 1000km, co polecacię , czy mogę przejść z 10w40 na 5w40? , czy może jednak zalać valvoline 10w40?

wszyscy radzą nie zmieniać z półsyntetyka na syntetyka bo może coś się stać w silniku

Edytowane przez wrclaguna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci bierze olej to przejdź na Motula X- cess 5W40. z porządną płukanką wcześniej. Ten olej ma lepsze parametry jak się rozgrzeje i nie przecieka przez uszczelnienia jak np. Mobil

U mnie przestał chlać.

Jak nie przestanie to znaczy że silnik do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok , a może być valvoline maxlife 5w40? lub 10w40 ? czy koniecznie ten motul 5w40?

Edytowane przez krzychusssek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz tez silnik pod kątem ew. wycieków. Zresztą V-ki lubią troszke wypić. Nie słuchaj mechaników z PRL-u twierdzących ze niewolno przechodzic z półsyntetyka na pełny. Ile silnik ma przelotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok , a może być valvoline maxlife 5w40? lub 10w40 ? czy koniecznie ten motul 5w40?

Nie męcz silnika na 10W40 !!

Tylko i wyłącznie syntetyk i albo 5w30/ albo 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma przelotu 200 000 tyko nie wiadomo czy był cofany ,ale myśle że nie , a co z tą płukanką , bezpieczne to jest? , żebym nic nie uszkodził

Edytowane przez krzychusssek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczne jak sex analny w prezerwatywie. Nie zapomnij o wyciekach. Przebieg allegro-wy. Jak długo masz auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miesiąc dopiero , tylko zauważyłem oraz poprzedni właściciel mówił że bierze 250 ml na 1000 km , i powiedział że te silniki tak mają , ale dlaczego zalał go takim olejem


no to jak robić zmienić na valvoline 10w40 ? czy jednak na tego motula z płukanką 5w40? czy koniecznie jest potrzeba zmieniać teraz na 5w40 ?

i czy naprawde 10w40 tak szkodi silnikowi?

Edytowane przez krzychusssek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim drugim aucie przeszedłem przy przebiegu ok.230kkm (auto od nowości, więc nie kręcone :) ) z lanego od nowości półsyntetyka 10W40 na pełnego syntetyka 5W40 (Motul X-cess), który też jest na liście zalecanych olejów do tego auta i silnikowi nic się nie stało. ZERO brania oleju! :)

Motul X-cess 5W40 to bardzo wszechstronny olej, nie ma praktycznie auta do którego nie można by go było wlać ;)

Stosuję też płukankę od kilku lat, nie mam większych obaw, że coś się tam odlepi od ścianki i zatka jakiś kanalik... Jak u Ciebie jest zaszlamiony silnik to nikt nie wie... ale jeśli po tym zabiegu ubytek nie zmieni się lub zacznie Ci jeszcze więcej oleju chlać, to nie zasyfiaj go żadnymi motodoctorami czy innymi ceramizerami - zrób mu remont i wymień co ma być wymienione!

Ten silnik na to zasługuje ;)

Niby 1l/1000km mieści się w niepisanej normie dla "fałek" ale ja bym tego tak nie zostawił :P

W każdym razie przy przejściu na syntetyka płukanka byłaby zalecana.

BTW, lepszy będzie 5W40 (norma 502 00) niż 5W30 (504 00) i wymiana oleju co rok/15kkm - żadne serwisy long-life!

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a wcześniej ci brał olej na 10w40?

Nie, tzn. nie było potrzeby dolewania :)

A chwila - raz się zdarzyło, że musiałem dolać ok. 1l, bo bym "nie dojechał" do wymiany... która to robiona była zawsze co 30, czasem co 35kkm :P

Okazało się, że uszczelka pod głowicą po 180kkm była już do wymiany... została wymieniona przy okazji wymiany rozrządu i od tego czasu olej mieścił się w widełkach "MAX-MIN" od wymiany do wymiany :)

To było na 10W40 (nie pamiętam marki).

Teraz, przy Motul X-cess 5W40 oleju NIC nie ubyło, a nastukałem już na tym oleju blisko 20kkm :D

Na wiosnę go zlewam, tym razem nie będę męczył silnika wymianą co 30kkm :P

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli silnik tak bardzo nie cierpi na 10w40skoro miałeś go od początku w asn, a jeśli się okaże jak zmienię olej ze będzie brał to znaczy ze silnik do remontu, a taki remont to pewnie kupa kasy

A na jakim oleju wcześniej jezdziles??powiedz ile oleju tam wchodzi?

Edytowane przez krzychusssek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a wcześniej ci brał olej na 10w40?

Nie, tzn. nie było potrzeby dolewania :)

A chwila - raz się zdarzyło, że musiałem dolać ok. 1l, bo bym "nie dojechał" do wymiany... która to robiona była zawsze co 30, czasem co 35kkm [emoji14]

Okazało się, że uszczelka pod głowicą po 180kkm była już do wymiany... została wymieniona przy okazji wymiany rozrządu i od tego czasu olej mieścił się w widełkach "MAX-MIN" od wymiany do wymiany :)

To było na 10W40 (nie pamiętam marki).

Teraz, przy Motul X-cess 5W40 oleju NIC nie ubyło, a nastukałem już na tym oleju blisko 20kkm :D

Na wiosnę go zlewam, tym razem nie będę męczył silnika wymianą co 30kkm [emoji14]

Jak zrobiłeś 30k na oleju 10w40 to dobrze z głową nie masz. To nie longlife i olej wymienia się co maks 15k km.

Tapnięte z SGS5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...