Danek75 0 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 (edited) Jako że nie znalazłem takiego tematu, więc tu zapytam: Dzisiaj w trasie zapaliła mi się kontrolka niskiego poziomu płynu spryskiwaczy szyby przedniej. Płynu faktycznie było mało, więc dolałem do pełna około 3.5 litra. Po odpaleniu silnika kontrolka zgasła, lecz po około 10 km zapaliła się ponownie i teraz już cały czas świeci. Coś się tam zawiesiło czy jak? A może przymarzło? Płyn jest zimowy, więc raczej nie powinno. I najdiwniejsze jest to, ze po zalaniu do pełna, było przez chwilę OKEY. Miał ktoś taki przypadek? Tam jest w zbiorniku jakiś pływak, który mógł się urwać i styk jest cały czas zwarty? I jak się dobrać do zbiorniczka? Bo od góry sie nie da. Mniemam, ze trzeba zdjąć koło i odkrecić nadkole.... Ma ktoś jakis pomysł, co i gdzie trzeba pogrzebać? Edited December 31, 2014 by Danek75 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Dostaniesz się tak jak piszesz. Sprawdź kostkę czy nie zaśniedziała. Sprawdź też sam czujnik,przeczyść. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danek75 0 Posted December 31, 2014 Author Share Posted December 31, 2014 Czyli przez nadkole, tak? I to tak nagle by coś zaśniedziało, skoro to się stało chwilę, po zalaniu płynu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek70 104 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Może zwyczajnie czujnik padł? Bez rozbiórki nie dowiesz się. Powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danek75 0 Posted December 31, 2014 Author Share Posted December 31, 2014 A ten czujnik to jest oddzielną częścią w zbiorniczku, czy jest zintegrowany z silniczkiem? I ile taka "przyjemność" moze kosztować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrclaguna 349 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Czujnik jest osobna czescia w zbiorniku spryskiwaczy, pozycja 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danek75 0 Posted December 31, 2014 Author Share Posted December 31, 2014 Dzięki Teraz już wszycho jasne - wiem gdzie szukać :wink: A możesz wrzucić cały opis tego rysunku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareksu 1 Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 Robiłeś już ten zabieg? Mam to samo od wczoraj. Jeździłem chwilę jak mi zaczeło brakować płynu a po dolaniu tylko przez chwilę zgasło i teraz znowu pali się kontrolka. Normalnie bym to zostawił do wiosny ale nie chce teraz pryskac na xenony jakiś wirus chyba panuje więc uważajcie wszyscy Link to comment Share on other sites More sharing options...
andynl 9 Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 Może czujnik zamarzł? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareksu 1 Posted January 8, 2015 Share Posted January 8, 2015 może, wypsikam tylko stary płyn i naleje nowy podgrzany Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danek75 0 Posted January 9, 2015 Author Share Posted January 9, 2015 Temat rozpracowany Skręcamy koła maxymalnie w lewo, na szerokiej części nadkola - na dole - ściągamy klips zabezpieczajacy, na górze nadkola drugi, odchylamy nadkole i widzimy zbiorniczek. Odpinamy kostkę elektryczną od czujnika i wyciagamy czujnik. Jest włożony "na wcisk" w oring uszczelniajacy. Czujnik wygląda jak widelec z dwoma zębami Ja po tych ząbkach przejechałem drobnym papierem ściernym. Następnie psikamy Contact sprayem lub czystym spirytusem w kostke elektryczną, następnie psikamy w gniazdo kostki, znajdujace sie w czujniku i pozwalamy przez parę minut, by sobie dany specyfik "pożarł trochę" styki. Przedmuc**jemy kostkę i gniazdo, wkłądamy czujnik, podpinamy kostke, skręcamy nadkole i po robocie Działa. Przynajmnije u mnie ten zabieg zdał egzamin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andynl 9 Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Miejmy nadzieję że na dłuższy czas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danek75 0 Posted January 9, 2015 Author Share Posted January 9, 2015 Tam nie ma się co zepsuć. Jedynie styki mogą zaśniedzieć Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareksu 1 Posted January 10, 2015 Share Posted January 10, 2015 moja metoda jest mniej wyrafinowana niż kolegi Danka ale mimo to napiszę manual .... przeczekałem do dzisiaj aż zrobiło się +5stC na zewnątrz i już działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil.ryba 0 Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Panowie, mam podobny problem, kontrolka się pali, płyn pod korek, zgodnie ze wskazówkami rozebrałem nadkole, dostałem się do zbiornika, natomiast udaje mi się wypiąć tylko kostkę, widzę dwie blaszki na które wchodzi kostka, natomiast rozumiem że czujnik jest wcisniety w zbiorniczek? Czy ciągnąć go na chama czy kręcić? Niechciałbym czegos ukręcić. Co należy dokładnie przetrzeć, dwie blaszki na które wchodzi kostka czy jeszcze cos innego? Czy w związku z tą sytuacją płyn nie dociera do spryskliwaczy reflektorów? Czy może być inna przyczyna ? Pozdrawiam, emil.ryba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danek75 0 Posted January 31, 2015 Author Share Posted January 31, 2015 (edited) Czujnik jest na wcisk. Jak go wyciagniesz ze zbiorniczka, to w zbiorniczku zostaje czarna guma Wiec mozesz na chama ciągnąć. Ja podważyłem sobie to lekko śrubokrętem. Przetrzeć drobnym papierem ściernym to trzeba dwie blaszki ale nie te co widzisz, tylko te, co zobaczysz z drugiej strony czujnika, po jego wyjęciu. A kostkę i gniazdo - psiknij Contact sprayem. A do sprysków lamp może ci płyn nie docierać, bo mógł przewód doprowadzający płyn - gdzieś spaść Edited January 31, 2015 by Danek75 Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil.ryba 0 Posted February 13, 2015 Share Posted February 13, 2015 Minęło troche czasu, w sumie nie miałem chwili żeby się pobawić, problem rozwiązał się samoistnie, a mianowicie: zrobiło się troszkę cieplej, autko postało na parkingu w słońcu i kontrolka zniknęła. Podejrzewam że mogło pojawić się jakies zawilgocenie na czujniku, może na stykach, które dawało błąd. W każdym bądź razie w najbliższym czasie zajmę się czujniczkiem, osusze i przeczyszcze styki, żeby na przyszłosc problem się nie pojawił ponownie Link to comment Share on other sites More sharing options...
zygi33 0 Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Ja napiszę coś od siebie ....miałem podobne problemy ale poniżej temperatury -3 st.... zapytałem mechanika, że pewnie czujnik i ..... rozwalił mnie bo zapytał sie mnie jaki płyn wlewam. Czy czasem nie ze znanem sieci na B,lub L powiedziałem, że tak....kazał mi wlac coś "brandowego" i kontrolka się nie zapala....... U mnie pomogła tylko zmiana płynu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now