Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana oleju


piotrzaba5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szykuje się do wymiany oleju. Obecnie mam zalany 15w-40. 2 lata temu jak pojechałem na zmianę, to moja etykieta była nieczytelna z rodzajem oleju, a ja niestety też nie byłem pewien jaki był zalany. Więc gość z warsztatu stwierdził, że już prawie 300 tysi więc powinienem się zastanowić nad 15w-40. A że ja wiedzą nie tryskałem na ten temat, to przyznałem rację fachowcowi. Teraz chciałbym zmienić na 10w-40. Pytanie. Mogę czy nie mogę nawet mimo płukanki. I jak się ma taka płukanka w silniku który obecnie ma już za sobą ponad 320 tysi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny silnik z przebiegiem licznikowym 350kkm, w papierach wyszło, że przebieg cofnięty z 5 lat. Po zakupie okazało się, że był zalany 15W40, ja też nieumyślnie takim olejem zalałem, po około miesiącu zmieniłem olej razem z filtrem na Mobila 10W40, bez płukanki - silnik się wyciszył, lepiej zapalał na mrozie, ogólnie 20V nie powinno jeździć na mineralnym oleju, zalecany jest syntetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlatego chciałbym zmienić. Tylko ten gość w tedy mówił, że nie powinno się zmieniać z mineralnego na syntetyczny. Miedzy innymi, dlatego też zgodziłem się na 15w-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień sobie olej na pół syntetyczny 10W40, zrób 4-5kkm jak nic się nie będzie złego działo, silnik zacznie lepiej pracować, nie będzie ubywało oleju to wtedy możesz zalać 5W ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ADR tez już ponad 300tys, i ciągle śmigam na 5w40 ubytek może 0.7l na 10000tys/km. Po przyjechaniu z DE tez nie wiedziałem na czym jeździł, zalałem 5w40 i tylko na dobre mu to wyszło. Nie lej 15w40 bo szkoda silnika. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze było by rowniez zalac plukanka po tym mineralnym przed wymiana na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po kupnie miałem problem ze szklankami i ciśnieniem oleju . około 2 bar przy 3 tys. obrotów. na zimnym. Wymieniłem pompę i olej na total quartz 7000 10w40 i silnik ucichł ciśnienie mam książkowe i niewiele ubytku oleju. Przejechane 360tys. 95 r ( nie wiem ile cofany ). Stary olej był czarny jak smoła i śmierdział niesamowicie jak w starym dieslu. poprzedni właściciel nie wiedział kiedy wymiana oleju była i na jaki. Wg mnie lany był jakiś mineral. Teraz na półsyntetyku szklanek nie słychać ciszej pracuje. Wg. mnie śmiało lej pół syntetyk byle nie mobila czy lotosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui Moly, Motul, Valvolaine, Millers kup cos od tych producentów. Reszta firm ma słaba opinie.l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to Mobila rozlewa Orlen. Więc szału nie ma . Jak masz dużo złota to kup taki jak napisał kolega powyżej . Ja leję totala do a4 b5 1.8 LPG i jestem zadowolony. W a6 c5 2.4 lałem mobila i silniczek pił olej, pocił olej. zjadał uszczelki pod pokrywami. zmieniłem na motul i nagle problemy ustały. Zależnie od wieku samochodu wybierał bym firmę oleju . Nie jest powiedziane że pół syntetyk będzie płukał. Generalizując Motul, mobil, castrol płucze silnik. delikatniejsze są elfy, totale, (valvolaine chyba). Ludzie w koło zmieniają mobila na castrola i nie ma różnic. niewielu próbowało innych smarowań. Zapewne niedługo zostanę zgładzony za ten post :D

Edytowane przez Oral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po wystrzeleniu świecy musiałem zrobić remont głowicy i zmieniłem pierścienie,zalałem olejem Motul 5W40 wcześniej lałem Valvoline 10W40 ,natomiast trochę poczytałęm na temat zmaian olejów z półsyntetycznych na syntetyki i większość opini była że można i nic nie powinno się stać w końcu syntetyk jest najlepszym olejem,jeżeli zacznie cieknąc to winna uszczelek a nie oleju,ach zawsze robię płukankę liqe mooly,ale jeżeli masz wątpliwości to zalej Valvoline Max live 10w40,pamiętaj aby oleje kupować w sprawdzonych miejscach jest wiele podróbek.

Edytowane przez RYCHU7522
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem Valvoline Max 10W-40. Płukanki nie robiłem, bo trochę cykor ze mnie. Zobaczymy jak moje serce to przyjmie :) . Dzięki za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Castrol Magnatec 10w40 tez nie narzekam :)

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę szukałem i rozmawiałem z ludźmi przed wymianą. Co do lotosa, to dużo negatywnych opinii. ale jeżeli chodzi o mobila czy castrola to tylko tu na forum ma złą opinie. Może zależy w jaki aucie ma być zastosowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalałem mobilem s2000 10W40 tak jak dużo ludzi polecało i rzeczywiście, silnik chodził prawie jak disel, a mobil znacznie wycisz jego prace, chodzi jak benzyna powinna chodzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zalanego Castrola i nic się nie dzieje :)

Samochodu od Ciebie nie chca kupic przez castrola :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zmieniłem Castrola na LM i różnica jest kolosalna. Polecam.

a jaki przebieg ? mam 263000 km , Castrol Magnatec półsyntetyk, może zmienić na LM ? :) Valvoline, Motul ? :) Co o tym sądzisz ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...