ivan1982 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 podobno akcja serwisowa juz nie istnieje
BeyerBrown Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 To ciekawe... zadzwonić, podjechać, podać nr VIN - to nic nie kosztuje
cingular Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 podobno akcja serwisowa juz nie istnieje Hmm.... ja ostatnio byłem w aso Audi- Porsche na połczyńskiej i akcja obowiązywała, ale cewki miałem już niby wymienione więc się nie udało. Swoją drogą odradzam każdemu ten akurat serwis, mi zostawili straszny bałagan pod maską. Plastikowe osłony wiązek porozpierd... , śruby pogubione i powrzucane luzem, robota wykonana na odpierd...Szkoda tylko że na miejscu nie miałem czasu żeby zweryfikować to co robili bo zawsze się gdzieś człowiek spieszy. Akcja serwisowa cewek z numerami które nie podlegają wymianie : http://www.scribd.com/doc/51072764/28E9 Wszystko można zweryfikować ale jak jest blisko do aso spóbować nie zaszkodzi.
jupsi Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 dzieki za podpowiedź. dzwonie do ASO Dzwoniłem i umówiłem się do ASO, jakby co akcja z wymianą cewek dalej aktualna
cingular Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Witam czy takie ustawienia kątów na wałkach w grupie 93 : -3,1,7,6 , grupa 90 , 00 do 0,5 mogą powodować drgania na wolnych obrotach?Jak większości wypadają mi zapłony, podkładałem sprawne cewki, nowe świece, wycięte katalizatory, zrobiony program na sondy. Auto słabe w niskim zakresie obrotów czasem szarpie na podminienionych cewkach to samo.Rozrząd wg. książki serwisowej ma 30 tyś km.
BeyerBrown Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) Rozrząd nie jest idealnie złożony, ale mieści się z bezpiecznym zapasem w normie [-16...+16], więc szukałbym gdzie indziej przyczyny. Jakie masz korekty w grupie 032? Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez BeyerBrown
cingular Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 W 32 bloku dane po kolei:2,6 ; -3,9 ; 2.6 ; 00. Sondy tylne wycięte programowo tylko zastanawiam się czy powinny być podłączone w kostki bo jak na razie wyjęte są wcale. Mam je podłączyć i wrzucić gdzieś pod maskę czy może ich nie być wogóle?
BeyerBrown Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 (edytowane) U mnie te korekty rzadko kiedy przekraczają 1%, na ogół mam pomiędzy 0,0 a 0,6%. Wykasuj błędy w ECU, nawet gdy żadnych nie ma zapisanych (zeruje wszelkie korekty) i przegnaj taczkę po jakieś dwupasmówce na dystansie 15-20km i ponownie odczytaj grupę 032. Generalnie wpływ na te wartości może mieć albo jakaś nieszczelność w układzie dolotowym i współpracujący z nim osprzęt np. system odpowietrzenia bloku silnika (a on może mieć bardzo duży wpływ na zachowanie się silnika na wolnych obrotach - wystarczy odkręcić korek wlewu oleju by się o tym przekonać). Często cyrki się mogą dziać z powodu pękniętej membrany zaworu regulującego podciśnienie w silniku: https://www.youtube.com/watch?v=QJc6ZAEJfpc ew. gdy pęknięcie jest gdzieś na plastikowych przewodach odpowietrzających. Korekta może też świadczyć o przytkaniu się wtryskiwaczy, Audi zaleca wlanie w takich przypadkach jakiegoś roztworu do paliwa, nie pamiętam jakiego i w jakich proporcjach, musiałbym sprawdzić. Nie zaszkodzi wlanie środka czyszczącego wtryski dostępnego w każdym większym markecie. Ja taki od czasu do czasu wlewam profilaktycznie na pusty zbiornik przed tankowaniem do pełna Sondy moim zdaniem powinny zostać na swoim miejscu. Edytowane 15 Sierpnia 2015 przez BeyerBrown
cingular Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Sondy oczywiście zostaną podłączone bo przy usuwaniu katów zostały przez chłopaków usunięte całkowicie. Ze względu na to że są podgrzewane muszę je umieścić gdzieś przy wydechu ( no chyba że pozbawię je podgrzewania odłączając jakiś przewód od grzania i wrzucę je pod maskę), ale to raczej nie ma nic współnego w tymi drganiami bo na chwilę wpinałem i było to samo. Zastosuję się do porad których mi udzieliłeś kolego BeyerBrown sprawdzę również odmę, wleję ten środek czyszczący. Ponieważ na podmienionych cewkach autko chodzi lepiej niż normalnie to kupię komplet nowych cewek bo moje i tak się za bardzo nie nadają a jeździć przecież trzeba. Zauważyłem też że zawór par paliwa ten przy filtrze powietrza co jakiś czas stuka i zastanawiam się czy jest sprawny, może ktoś wie jak go sprawdzić bo czytałem gdzieś tu na forum że też może być przyczyną tych drgań. Druga sprawa to osłabiona moc, auto przyspiesza niby dość dobrze ale nie zawsze ,ma takie jakieś zamuły bynajmniej nie tak jak wcześniej kiedy je kupiłem. Zastanawiam się jeszcze nad tym nieszczęsnym gazem, czy oni przypadkiem nie zj**...li czegoś przy montażu bo na lpg to na chwilę obecną bardzo kiepsko jeździ. Może jak nawiercali kolektor to zrobili jakąś nieszczelność, psiknę chyba jakimś samostartem i zobaczę co się będzie działo. Postaram się także zlogować auto, może to da jakąś odpoiwedź.
BeyerBrown Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 (edytowane) Obwód grzałek w razie czego możesz zastąpić rezystorami dużej mocy o wartości 4-20 Ohm Sprawdź też wałek w kolektorze przełączający jego długość - czy gruszki sterujące reagują na podciśnienie. Chwilę po uruchomieniu silnika podciśnienie (puszczone przez elektrozaworek) zasysa gruszki, dźwigienki się poruszają i przestawiają wałek, zdążysz wyjść z auta by to zaobserwować Gorszy przypadek to uszkodzony wałek w kolektorze Mechanizm znajduje się pod plastikiem z napisem "V6 3.0" z przodu silnika, nad pompą wspomagania. Jakie masz świece? Edytowane 16 Sierpnia 2015 przez BeyerBrown
cingular Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Obwód grzałek w razie czego możesz zastąpić rezystorami dużej mocy o wartości 4-20 Ohm Sprawdź też wałek w kolektorze przełączający jego długość - czy gruszki sterujące reagują na podciśnienie. Chwilę po uruchomieniu silnika podciśnienie (puszczone przez elektrozaworek) zasysa gruszki, dźwigienki się poruszają i przestawiają wałek, zdążysz wyjść z auta by to zaobserwować Gorszy przypadek to uszkodzony wałek w kolektorze Mechanizm znajduje się pod plastikiem z napisem "V6 3.0" z przodu silnika, nad pompą wspomagania. Jakie masz świece? Świeczki NGK BKR6EKUB dopiero co założone jakieś 100km na nich przejechałem, podciśnienie całe wymienione, wałek cały działa jak potrzeba bynajmniej patrzyłem to chodzi jak powinien wg Twojej instrukcji, łapiąc za ramiona i poruszając słychać jak chodzi w kolektorze więc urwany też nie jest, gazownika pytałem to wałek był w całości nie brakowało klapek, ciągle jest problem jakby z ukł. zapłonowym bynajmniej wg mnie tzn. oprócz wibracji które na podkładanych cewkach są wyczuwalnie mniejsze słychać delikatne jakby strzały tak jakby nie dopalał mieszanki na benzynie bardziej jest to wyczuwalne niż na gazie. W kodach gotowości jedyne pole na czerwono to oxygen sensors, ale pewnie dlatego że drugie sądy są odłączone od zasilania.
sławek85 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 panowie a w tym zaworze podciśnienia powinien być olej a nawet za nim w stronę przepustnicy?
BeyerBrown Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 (edytowane) panowie a w tym zaworze podciśnienia powinien być olej a nawet za nim w stronę przepustnicy? Mówisz o tym pod klapką z logiem Audi? Tak, tam często zalega zassany olej (lub jego opary), choć teoretycznie nie powinien - po to jest zawór by nie dopuszczał do zbyt dużego podciśnienia (zasysania oleju) a zarazem by nie było nadciśnienia (czy tam zbyt dużego nadciśnienia) w trzewiach silnika bo dochodziłoby do wypychania uszczelnień Moim zdaniem wypada przeczyścić układ raz na rok przed wymianą oleju lub po zimie bo dodatkowo emulsja lubi tam się tworzyć. Najlepsza opcja to rozebranie zaworu celem sprawdzenia czy nie ma pęknięć w membranie bo ta guma parcieje po kilkunastu latach... Ponieważ na podmienionych cewkach autko chodzi lepiej niż normalnie to kupię komplet nowych cewek I jak? Kupiłeś już nowe cewki? Świece widzę masz dobrze dobrane... Zawór jak i cały układ EVAP można przetestować VCDS-em poprzez nastawy podstawowe ECU, choć wyczytałem kiedyś na tym forum (chyba nawet w wątku o 3.0), że bardzo małe nieszczelności ten test diagnostyczny może nie wyłapać Edytowane 21 Sierpnia 2015 przez BeyerBrown
cingular Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam cewki zamówione, ale jeszcze do mnie nie dotrarły, ogólnie ostatnio brak czasu na cokolwiek więc sprawa wykrycia potencjalnych usterek przedłuża się, chciałem chociaż logi zrobić ale bateria w moim lapku mówi stanowcze nie Cewki wymienione, drgania na wolnych obrotach- delikatne wibracje pozostały ,szukam dalej. Ciągle słyszę jakby proces spalania był zakłócony choć auto ma moc i jeździ dobrze.Na jałowym auto trzyma równo obroty, silnik ma delikatne wibracje bardziej brzmi to jak wystrzały takie delikatne. Kupiłem nowy filtr paliwa choć ten który teraz mam rzekomo był niedawno wymieniany, zamontuję po weekendzie dla świętego spokoju. Edytowane 29 Sierpnia 2015 przez cingular
piotrekinfo Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 Panowie byłem w Sulejówku i powie tak tylko przy skrajnych odchyleniach może to coś pomoże a chłopaki faktycznie robią to metoda prób i błędów aż do skutku natomiast podstawa to pomiar wszystkich parametrów a zwłaszcza stopnia sprężania bo to jest jedna z przyczyn wypadania zaplonów.
BeyerBrown Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 OK, a teraz chodzi Ci silnik lepiej?
piotrekinfo Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 Po ustawieniach w Sulejówku było bez zmian natomiast z odczytów parametrów bieżących silnika na których cewkach pojawia się wypadanie zapłonów i późniejszym pomiarze sprężania wyszły spadki stopnia sprężania poniżej normy co wskazało na zużycie mechaniczne silnika.
cingular Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 U mnie na chwilę obecną na komputerze nie ma błędów związanych z wypadaniem zapłonów. Pojawia się tylko 17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded P1142 - 002 - Lower Limit Exceeded. Czasem słabo zbiera się z dołu ale to tylko czasem, generalnie chodzi już prawie dobrze ale minimalne drgania pozostały.
piotrekinfo Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 Kolego sprawdź sobie dolot czy jest szczelny łącznie z odmami lubią szczelać, następnie zawór odmy no i profilaktycznie przemyj przepustnice i zrób adaptacje należy jeszcze sprawdzić gruszki na skracaniu dolotu. A wypadanie zaplonu proponuje sprawdzac na liczniku wypadań w parametrach bieżących gdyż wygenerowanie błędu jest skutkiem przekroczenia jakiejś tam wartości wypadnięć wiec może błąd się nie wygenerować w sterowniku.
Envin Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 (edytowane) Witajcie. Coś zaczyna się u mnie dziać nie wiem co może być przyczyną. Od razu na początku powiem, że rozrząd mam ustawiony w miarę wszystkie wartości na ok 5 nie wypadają zapłony nie wyświetla się check a w przedziale 2000-3000 orbrotów wydobywa się jakiś dziwny dzwięk z silnika trudno to opisać jak i nagrać filmik czy coś bo dzwięk silnika zagłuszy to ale hmm tak jakby dostawało coś jakiś wibracji z tym, że nie może to być coś urwanego lub niedokreconego itp bo ten dzwięk występuje tylko w zakresie 2000-3000 obrotów. Miał ktoś podobny przypadek?? A zapomniałem jeszcze mechanik który zmieniał mi rozrząd powiedział że jego zdaniem mam zwalone kółko rozrządu bo jak zmienił wszystko i później doregulowywał ustawienia wałków po doregulowaniu jednego wydechowego dokręceniu go mimo że wszystko dokręcone i pasek na swoim miejscu zakładając klucz na śrubę dokręcającą kółko do wałka dało się ruszyć wałkiem w prawo i lewo mniej więcej po ok 4 mm w jedna i 2 oczywiście kółko nie ruszało się tylko sam wałek w tym momencie. Może to przez to kółko tak jest?? Edytowane 23 Września 2015 przez Envin
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się