Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analize logów 1.8T BFB Q


damian475

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Autko kupione kilka miesięcy temu problem to falowanie obrotów na wolnych obrotach. Czasami ladnie trzyma i nic sie nie dzieje, jednak w wiekszosci czasu obroty skacza. Lpg na pokladzie i nie dlugo chce ustawic na afr jednak najpierw chciałbym rozwiazac ten problem, obroty faluja na gazie i benzynie. Wstępnie nie widac nieszczelności spr zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej - sprawny w jedna strone mozna dmuchac w druga trzeba sie przyłożyc zeby delikatnie puscił. Logi robione na razie na lpg. Jeśli trzeba będzie zrobie i na Pb. Może ktos cos podpowiedzieć? Dziękuje i czekam na sugestie.

STATYCZNE:
Grupa 001, 002: http://vaglog.pl/log_199399.html
Grupa 003, 004: http://vaglog.pl/log_199404.html

DYNAMICZNE:
Grupa 120, 002: http://vaglog.pl/log_199400.html
Grupa 020, 003: http://vaglog.pl/log_199401.html
Grupa 020, 002: http://vaglog.pl/log_199402.html
Grupa 115, 118: http://vaglog.pl/log_199403.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest po programie, widać że cięzko mu utrzymać zadane obr. na wolnych, zrób statyczne na pb po kasowaniu błedów z kanałow 002+033+032, jakieś błędy wyskakują?


Przed skasowaniem błedów zobacz jakie watości sa w 032, do tego mozesz zrobic 002+033+020 dynamicznie na pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,błędy błędami... spróbuj najpierw przeczyścić przepustnice(ściągnij opaskę i przetrzyj szmatką z obu stron) miałem tak we wcześniejszej Audicy 1.8T Quattro często to się dzieje,zwłaszcza z LPG.Naszukałem się różnych przyczyn a tu takie rozwiązanie wystarczyło.Spróbuj,malutko roboty i bez kosztowo...pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdze troche na pb bo ogolnie smigam na gazie korekty dlugie w okolicach +4 wiec troszke ubogo ogolnie chce doprowadzic najpierw benzyne do porzadku. Czy program jesli byl by jakis syf z netu moze powodowac falowanie na wolnych? Autko swieze wiec dopiero je poznaje. Znajde chwilke zrobie jak radziles.

Kolego,błędy błędami... spróbuj najpierw przeczyścić przepustnice(ściągnij opaskę i przetrzyj szmatką z obu stron) miałem tak we wcześniejszej Audicy 1.8T Quattro często to się dzieje,zwłaszcza z LPG.Naszukałem się różnych przyczyn a tu takie rozwiązanie wystarczyło.Spróbuj,malutko roboty i bez kosztowo...pzdr


Kolego zapomnialem napisac, przepustnica byla czyszczona chociaz nie byla bardzo brudna, zostala zaadoptowana vagiem jednak nic nie pomoglo. Bledow brak.

Auto jest po programie, widać że cięzko mu utrzymać zadane obr. na wolnych, zrób statyczne na pb po kasowaniu błedów z kanałow 002+033+032, jakieś błędy wyskakują?


Przed skasowaniem błedów zobacz jakie watości sa w 032, do tego mozesz zrobic 002+033+020 dynamicznie na pb.

Logi zrobione na Pb. Wczesniej pojezdzilem kilka km tylko na benzynie. Przed kasowaniem korekta dluga -3.9.

DYNAMICZNE:
Grupa 002, 033, 020: http://vaglog.pl/log_199586.html

STATYCZNE:
Grupa 002, 033, 032: http://vaglog.pl/log_199585.html
Grupa 032: http://vaglog.pl/log_199584.html

Edytowane przez damian475
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program w tym aucie nie należy do najlepszych :), ale wątpię żeby ktoś mieszał tam tak zeby był problem z wolnymi obrotami ale wszystko jest możliwe, zapłon dość ostry bo na pb cofa niemiłosiernie, jak chcesz jeżdzić na pb to zalewaj 98, nieszczelności raczej nie ma która mogłaby powodowac falowanie obr, w poprzednich logach widac że komp. wachluje przepustnica żeby utrzymac zadane obr. ale mu to nie wychodzi, obroty tylko falują czy także wypadają zapłony? na kanale 015,016 możesz to sprawdzić.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro program kiepski to i tak na razie chyba wróce do oryginału, szkoda mi silnika, moze w przyszłosci cos sie pomodzi a na razie niech bedzie jak fabryka przewidziała. Dzieki za pomoc. Masz może jeszcze jakies przypuszczenia co może wywoływać takie objawy? coś jeszcze sprawdzić? nie zauważyłem żeby wypadały zapłony ale sprawdze te kanały. Autko ogólnie jeżdzi bardzo ok tylko te obroty:(. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze chodzi Ci o ten zaworek(u mnie zielony) ktory ma puszczac w jedna strone? Jesli tak to tak jak pisalem na poczatku zostal sprawdzony i jest sprawny. Chyba ze cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to chodziło o ten zaworek o którym pisałes na poczatku, cięzko wiecej coś wymyslic na odlegość, sprawdz te zapłony, możesz sprawdzic kompresje silnika, dalej możesz podejrzec jak przepustnica pracuje na kanałach 55 i 60-64 choć nie wiem czy coś da się z tego wywnioskować, może podmienić od kogos przepustnice na chwile dużo roboty nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zaworek ma puszczać tylko w jedną stronę. A kolega pisze że jak się przyłożyć to w drugą też puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworka, czytalem troche o nim i wiele osob pisze ze wlasnie nawet jak jest nowy to delikatnie przepuszcza i na tej podstawie stwierdzilem ze u mnie jest ok.

Zalogowalem kanaly 15,16 (link nizej) ale caly czas 0 wiec chyba ok? \STATYCZNE:
Grupa 015, 016: http://vaglog.pl/log_200264.html

Zauwazylem tez ze przy zmianie biegow po mocniejszym wcisnieciu gazu obroty lekko sie podnosza i dopiero opadaja - wylacznik nad pedalem sprzegla sprawny sprawdzilem w parametrach - czy to moze wskazywac np na zawor dv? moze miec to zwiazek z falowaniem na wolnych? (u mnie ktos wstawil blow off'a)

http://youtu.be/zap5k-zYYEg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie wyglada jakby czujnik sprzegla nie dzialal, ale jesli piszesz ze sprawdziles, co to za blow off? Dedykowany jakis do 1.8t czy zwykla jakas chinska samorobka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko mi powiedziec bo w tym nie siedze a kanal bede mial dopiero w przyszlym tygodniu. Jedyne co widzialem od gory to podobny jest tutaj - http://www.skn-tuning.de/uploads/FORGE/FMGTIR016_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wyglada na taki zwykly atmosferyczny, nie jest to najszczesliwsze rozwiazanie do 1.8t, najlepiej sprawdza sie zwykla fabryczna dv w tym aucie, a czy pomoze na falujace obr. dowiesz sie jedynie pod podmianie na dv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Trochę czasu minęło w tym temacie, od kilku dni w końcu spokój z falowaniem obrotów. napisze co zostało zrobione:

Sprawdzony dolot pod katem nieszczelności kompresorem, wyszło kilka wycieków zawór blow off przepuszczał już od około 0,3 bara, rozszczelniony ezektor, delikatne nieszczelności wężyków kolektora ssącego.

Wymieniłem te elementy na nowe oryginał aso, było troszkę lepiej jednak nadal zdarzyło mu się pofalować, szczególnie przy włączonej klimatyzacji.

Silnik wrócił do stockowego softu i chyba to był klucz do rozwiązania problemu bo od tamtej pory nie zauważyłem falowania. Zrobiłem kilka logów, Rzuci ktoś jeszcze okiem? może trzeba coś poprawić. Ps. Seria nie jedzie:)

DYNAMICZNE:
Grupa 002, 033, 020: http://vaglog.pl/log_219027.html
Grupa 002, 120: http://vaglog.pl/log_219028.html
Grupa 020, 002: http://vaglog.pl/log_219029.html
Grupa 115, 118: http://vaglog.pl/log_219030.html
Grupa 020, 003: http://vaglog.pl/log_219031.html

STATYCZNE:
Grupa 002, 033, 020: http://vaglog.pl/log_219032.html

Aha dodaje jeszcze to co siedzialo w aucie

https://www.dropbox.com/s/03opc2yr384gsbe/Mapy.rar?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś w miare to wygląda, korekcja zapłonu nadal się pojawia, świece dawno wymianiałeś? przepływka też jakoś troche więcej powinna pokazać jak dla mnie :) ale to jeszcze może nie powód do wymiany, spróbuj coś ogarnać z tą korekcja zapłonu może sie poprawi. Co do softu to żenada straszna :) jakiś nawiedzony robił chyba do map zapłonu w całym zakresie plus 6 st, do wysterowania turbo też, chyba jakiś to był demoniczny chip. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego za podpowiedzi, własnie troszkę martwi mnie ta korekcja zapłonu. Świece maja może z 4 miesiące i są to irydy boscha. Cewki w sumie tez nie stare bo kilka miesięcy przed moim kupnem poprzedni właściciel wymienił na beru wiec maja z rok. Co do przepływki mogła by faktycznie troszkę więcej pokazać ale te 120 osiąga, na razie zostaje. Fakt w mapach aż tak nie siedzę ale turbo wysterowane na 1 bar prawie od samego dołu, tylko co tam jest zrypane ze jeszcze na wolnych kulało?. Póki co chce przywrócić porządna serie i trzeba będzie pomyśleć o jakimś wirusie bo średnio się odpycha. Najgorzej z tymi zapłonami mam na 1 i 4. Będę miał chwile może zamienię same wtryskiwacze miejscami, czy nie ma sensu? Tak w ogolę turbina nie powinna troszkę wcześniej wstać? bo żądane zostaje osiągnięte tak na 2 tys obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina wstaje dobrze, co do zaplonow proponuje swiece dedykowane ngk platyny, drugi powod korekcji i malego przeplywu to przytopiony kat szczegolnie ze auto po wirusie i nie widomo jak dlugo tak jezdzi, wiec wysoka temp. mogla wplynac na stan kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz racje z tym katem i programem. Świece chciałem ng-ki ale akurat gdzie brałem części nie było, nie pisałem o tym ale w miedzy czasie wyszła mi uszczelka pod głowicą więc remoncik wypłukał mi trochę z kieszeni, trzeba by rzucić okiem na kata i może pomyśleć nad dp. Znajdę chwile, tylko jeszcze nie wiem kiedy to dam znać :)

Edytowane przez damian475
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...