dekateam Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Witam Rano podczas powrotu z pracy moja A4 zaczęła mocno kopcić i dostała wibracji. Sprawdziłem moc, wszystko w normie (autko od paru tygodni po delikatnym chiptunningu do 140 km). Sprawdziłem VAGiem, kąty wtrysku w normie, ale szaleje z dawką paliwa, jakby coś próbował sobie dostroić. Zaprowadziłem do warsztatu i uzyskałem odpowiedź, że pompa jest OK, ale nie ma ciśnienia na drugim tłoku. Mechanik zaproponował przekładkę na inny silnik AFN. Co może być przyczyną takiego kopcenia i drgań? NIe sądzę że pęknięty tłok, bo by się zatarł i nie miałbym mocy. Edytowane 11 Stycznia 2015 przez dekateam
Danios30 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Byłeś przy pomiarze ciśnienia na garczkach? Tlok nie musi byc koniecznie pęknięty,wystarczy że pierścienie nie trzymaja ciśnienia. Silnik kopci a co dokładnie widzisz z wydechu i czujesz?
dekateam Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Z wydechu leci biały dym - duża ilość. Myslałem, że płyn się dostaje przez uszczelkę, jednak płynu nie ubywa. Zastanawiam się czy coś z zaworem/ami na 2 tłoku jest nie tak. Przy pomiarze ciśnienia nie byłem Edytowane 11 Stycznia 2015 przez dekateam
samekgsx550 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zmień mechanika. Bo pół auta wymienisz. Upewnij się u innego mechaniora co może być, nie podpowiadając o ciśnieniu 2 gara. Obroty falują ?
Danios30 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Biały dym moim zdaniem to nie ma nic wspólnego z cisnieniem...ja przyjrzałbym sie wtryskiwaczom...nie szukaj dziury w uszczelce bo nie ten kierunek...zawory tez chyba odpadają bo kulałby jak wściekły...Moc w aucie jest? Znajdź kumatego gościa z vagiem,niech posprawdza co trzeba,niech porobi logi,niech posprawdza wtryskiwacze...
dekateam Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Moc była, mechanik wymienił popychacze zaworów i nic. Dodatkowo chyba źle ustawił rozrząd, bo nie chce odpalać. Odpalony z plaka chodzi głośno, szybko sie grzeje i już nie ma mocy. Ledwo co dojechałem na działkę do garażu. Teraz sam chce sie nim zając. Już nie ufam mechanikom. Dosyć ze nie naprawiony to kąt wtrysku przestawiony. Nie sprawdzałem wtryskiwaczy, tylko pompę. Myślicie, ze coś może być z którymś nie tak i przelewa? Edytowane 13 Stycznia 2015 przez dekateam
Danios30 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Teraz to juz wogole kaplica...ustaw rozrzad,ustaw kąt wtrysku w przedziale jak najblizej 49-51 i patrz dalej co sie dzieje acha jak ogarniesz juz rozrzad i kat wtrysku to rozgrzej fure i sprawdz dawke jaka daje nastawnik pompy
dekateam Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2015 ok Sprawdzę jeszcze raz po regulacji kąta statycznego. Jak pamiętam na podłączonym VAGu przed zaprowadzeniem do mechanika, skakały dawki paliwa na 2 cylindrach. Jutro biorę się za ustawianie kąta.
PrzemekSSP Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Kolego nie chcę Cię martwić dokładnie takie same obiawy miałem co Ty pisałeś. Telepało budą samochód kopcił, wiele teori i propozycji na forum dostałem, lecz i tak zrobiłęm swoje zwaliłem głowicę, i co? pęknięty tłok, moc miał, kąt wtrysku w normie, dawka paliwowa skakała, bo jak by mogło być inaczej w tej sytuacji moc ma bo nie pękł może do końca tylko np na środku a pierścienie trzymają jeszcze lub odwrotnie, pierścienie poszły się j*bać a tłoki całe. Pomiar ciśnienia pierwsze co zrób. Kąt wtrysku sam się od tak o nie przestawi ani dawka paliwowa, wirusik może narobił kłopotów, u mnie podobnie było wirus 1500km i problemy się zaczęły...
Jurek2000 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 To samo miałem, przy przyśpieszaniu do 1800 obrotów silnik drżał. Powód pęknięty tłok na pół. Tłok się nie rozpadnie, ale ciśnienie ucieka.
PrzemekSSP Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Bardzo dobrze powiedziane kolego, na pocieszenie mam do sprzedania tloki z nowymi pierścieniami (taka reklama przy okazji) Po okręceniu korka od oleju i wyjęciu bagnetu oleju dymi się? na zimnym silniku bo na ciepłym normalne Edytowane 14 Stycznia 2015 przez PrzemekSSP
dekateam Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2015 Na ciepłym też dymi, niestety. Wczoraj próbowałem ustawić kąt, ale mi Pecet padł jak podłączałem VAGa. Same problemy . No i na koniec rozładował się akumulator. I teraz jestem w kropce ... rozbierać blok i robić remont czy podmienić cały motor?
PrzemekSSP Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Chcesz pogadać na temat remont / przekładka słupka wal na priv. Robiłem i to i to w tych silnikach
dekateam Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 Podsumowanie tematu: Powodem tego, że silnik zaczął drgać i kopcić był pęknięty tłok. Niestety warsztat, który zaczął diagnozować problem rozwalił mi całkowicie auto źle ustawiając rozrząd po wymianie popychaczy zaworów. Zawory zaczęły klepać w tłoki. Przyjechałem autem, które normalnie odpalało od pierwszego cyknięcia, a odebrałem takie, które trudno było zapalić na "Plaka". W końcu silnik został wyremontowany: nowe tłoki, pierścienie, panewki, głowica (inna po regeneracji i planowaniu), uszczelniacze, uszczelki, śruby, filtry, świece, przewody podciśnieniowe i paliwowe, poduszki pod silnikiem. Poniżej zdjęcie pękniętego tłoka, wraz ze śladem odbitego zaworu na nim. Poniżej zdjęcie innego tłoka, który poszedł na złom z pozostałymi
dekateam Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 http://s3.postimg.org/y1jam4loy/IMG_1107.jpg http://s10.postimg.org/rofrz8u08/IMG_1106.jpg http://s17.postimg.org/9esikwq3y/IMG_1104.jpg
wesz82 Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 (edytowane) http://s3.postimg.org/y1jam4loy/IMG_1107.jpg http://s10.postimg.org/rofrz8u08/IMG_1106.jpg http://s17.postimg.org/9esikwq3y/IMG_1104.jpg Grubo. Ważne ze już jest ok Edytowane 19 Lutego 2015 przez wesz82
PrzemekSSP Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Robiłem to samo u siebie +/- 2.000zł na konkretnych częściach, bez roboty oczywiście bo samemu w garażu robiłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się