Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4B6 1.8TBFB] Błąd 16727 czujnik g40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,

Dziś rano nie mogłem odpalić auta po dłuższym kręceniu dopiero załapał.

Sprawdziłem Vagiem i pokazał się taki błąd

16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High

P0343 - 001 - Upper Limit Exceeded

Proszę o informację co i gdzie mogę sprawdzić.Gdzie się znajduje ten Czujnik ile może kosztować?

Z góry dzięki

Opublikowano (edytowane)

G40 to czujnik Halla

Edytowane przez jacek70
Opublikowano

A macie może zdjęci z etki gdzie się znajduje ten czujnik ,może samemu ogarnę.Czytałem lekturę z Ross tech i jest tam zapis o rozrządzie ,ja miałem wymieniany w styczniu tego roku i wszystko było OK do dzisiejszego odpalania.


Panowie podpowie ktoś gdzie on się znajduje,szukam na Googlach i nie mogę znaleźć?

Opublikowano

Witam. 

Nie chce zakładać nowego tematu wiec podepne się tutaj ponieważ mam podobny problem.

Pacjent a4 b6 1.8t Q BEX 

Auto pali od razu bez względu na temp. silnika i nie ma żadnych objawów złej pracy, w kręcą się na obroty i ma moc. 

Pojawia się błąd:

16727 czujnik położenia walka rozrządu (G40): sygnał zbyt wysoki :P0343 

oraz

17536 korekcja składu paliwa :Bank 1 (mult) : mieszanka zbyt uboga :P1128

za każdym razem te same dwa błędy,  po skasowaniu za pierwszym razem pojawiły się po dwóch dniach, po ponownym skasowania juz tego samego dnia wróciły. Problem zaczął się nagle wcześniej nic nie wyskakiwalo. Dodam że od 3 miesięcy w audi została założona sekwencja i przez pierwsze 10tys. Km na lpg wszystko było ok. Pomiędzy pierwszym razem a trzecim pojawieniem się bledow tankowalem na innych stacjach aby wykluczyć gorszej jakości gaz ale nic to nie dało. 

Moje pytanie brzmi czy jest szansa ze sprawca jest lpg ? Czy nadchodzi czas na wymianę czujnika ?

Chce podjechać do gazownika na serwis i może powinien wzbogacić mieszankę ale mam wątpliwości co do dalszej jazdy z tym błędem czujnika...czytając wątki z forum obawiam się też samego rozrządu który ma niby od wymiany ok 25 tys. po mimo że do tej pory nic się nie działo bezpiecznie jest się nadal poruszać ? 

Dziękuję i pozdrawiam 

 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Nateeek napisał:

17536 korekcja składu paliwa :Bank 1 (mult) : mieszanka zbyt uboga :P1128

Ten błąd to raczej przez lpg. Trzeba to wyregulować na korekty sondy w czasie jazdy. Jak chcesz wiedzieć więcej o aucie to logi na pb 2+33, 3+20 i 115+118 i na lpg 2+33.

Czujnik wałka rozrządu możliwe, że do wymiany ale wcześniej podejrzyj wartości na vagu w gr.93.

Możesz też pojeździć na benzynie i zobaczysz czy błąd od mieszanki się pojawi.

 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Witajcie panowie mam ten sam błąd 

16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High

P0343 - 001 - Upper Limit Exceeded

Auto odpala za.10 razem albo wcale i nie przelacza się na lpg bo chyba nie ma info z czujnika o obrotach.  Sprawdziłem łańcuszek rozrządu wychodzi na to ze jest ok jest 16 ogniw pomiędzy walkami , wiec wychodzi że  jest wadliwy czujnik?  Wiazka też jest ok. Zastanawia mnie  dzialanie napinacza łańcuszka czy on dobrze działa? Podrzucam filmik jak się zachowuje po kreceniu walkiem.

 

Opublikowano

Wymieniłem czujnik G40 wałka rozrządu i pomogło auto odpala na widok kluczyka:).

Ktoś z mechaników mógłby mi odpowiedzieć na temat tego łańcuszka czy on dobrze działa ?

Opublikowano
16 minut temu, MarcinHubert napisał(a):

Ktoś z mechaników mógłby mi odpowiedzieć na temat tego łańcuszka czy on dobrze działa ?

Dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...