Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ładowanie alternatora a akumulator 100ah ? czy obsłuży?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak w temacie. Czy ktoś stosuje u siebie w A4 B6 akumulator 100ah i jak alternator sobie daje z nim radę? czy ładuje bez problemu? :huh:

Z góry dzięki za wymianę doświadczeń

Opublikowano

Ilu amperowy masz alternator?

Ja w 1.9tdi mam akumulator 96Ah i zawsze jest naładowny, alternator jest bodajże 140A

Opublikowano

Zależy jaki siedzi alternator i ile elektryki jest w aucie. I podstawa, alternator musi być sprawny.

Np. w moim jak włączyłem grzanie przedniej szyby plus inne gadżety, jakoś nie koniecznie alternator dawał radę pokryć zapotrzebowanie na prąd (akumulator 75Ah), za bardzo spadało napięcie ładownia. Więc nie wnikając w szczegóły założyłem alternator 180A :grin: , Wiem ktoś powie po co taki wielki, a no dlatego że kupiłem go nowego w kosztach nie wiele wyższych od ori regulatora do starego alternatora :wink:

Opublikowano

Zależy jaki siedzi alternator i ile elektryki jest w aucie. I podstawa, alternator musi być sprawny.

Np. w moim jak włączyłem grzanie przedniej szyby plus inne gadżety, jakoś nie koniecznie alternator dawał radę pokryć zapotrzebowanie na prąd (akumulator 75Ah), za bardzo spadało napięcie ładownia. Więc nie wnikając w szczegóły założyłem alternator 180A :grin: , Wiem ktoś powie po co taki wielki, a no dlatego że kupiłem go nowego w kosztach nie wiele wyższych od ori regulatora do starego alternatora :wink:

Nie wiem jaki mam alternator. Jak można sprawdzić? ma jakieś oznaczenia na sobie? Miałem aku 72 Ah, założyłem 100 Ah. Może będzie go ładował ? ale dłużej będzie to trwało?

Zależy jaki siedzi alternator i ile elektryki jest w aucie. I podstawa, alternator musi być sprawny.

Np. w moim jak włączyłem grzanie przedniej szyby plus inne gadżety, jakoś nie koniecznie alternator dawał radę pokryć zapotrzebowanie na prąd (akumulator 75Ah), za bardzo spadało napięcie ładownia. Więc nie wnikając w szczegóły założyłem alternator 180A :grin: , Wiem ktoś powie po co taki wielki, a no dlatego że kupiłem go nowego w kosztach nie wiele wyższych od ori regulatora do starego alternatora :wink:

Nie wiem jaki mam alternator. Jak można sprawdzić? ma jakieś oznaczenia na sobie? Miałem aku 72 Ah, założyłem 100 Ah. Może będzie go ładował ? ale dłużej będzie to trwało?

Etka podaje że do AVJ były montowane alternatory 120A i 140A , pytanie czy będą ładowały bez problemu akumulator 100Ah?

Opublikowano

U mnie fabryka przewidziała 100 Ah i taki siedzi i alternator jak jest sprawny to sobie radzi choć u mnie jest mocniejszy alternator niż u Ciebie Ty masz chyba 120 A altek jak się nie mylę

Opublikowano

Na wlepce z kodami wyposażenia bedziesz miał jaki aku był założony i jaki siedzi alternator. Jeśli ori miałeś 72Ah i nie dokladales żadnych odbiorników elektryki tzn. 4szyby,kiere Multi itp.to 100 niepotrzebnie.

Wysłane z G2

Opublikowano

Możesz wsadzić nawet 200Ah a doładujesz alternatorem co ma 20A, z tym że im większa jest pojemnośc akumulatora ( im więcej Ah ) tym dłużej trwa jego ładowanie do pełnej pojemności, a im większa jest moc( prąd ) alternatora tym krótszy jest czas ładowania. Im większa jest pojemnośc akumulatora tym większy masz zapas przy starcie silnika, albo dłużej posłuchasz radyjka. Najważniejsze jest prawidłowe napięcie ładowania, które idealnie powinno wynosić 14.4 V ale do 13.8 V jest poprawne, bo żebyś wstawił nawet akumulator 200 Ah a masz za niskie napięcie ładowania to alternator i tak go nie doładuje i będzie powoli umierał.

Opublikowano

Pomierz dla świętego spokoju napięcie ładowania przy włączonych światłach, nawiewie, radiu (czyli jak w codziennym użytkowaniu). Zmierz też spadek napięcia na przewodzie plusowym - między śrubą alternatora a klemą dodatnią akumulatora.

Co do seryjnie montowanego alternatora, fabrycznie miałem 120A, natomiast prąd pobierany przy włączonych światłach mijania+drogowych, grzanych tyłków, radiu, nawiewu i ogrzewania tylnej szyby sięgał 110A.

W każdym razie wstawiłem jeszcze przed pomiarami roczny alternator 140A, który kosztował mniej, niż nowe sprzęgiełko (które w starym się zatarło). Prócz tego wymieniłem przewód od alternatora, ale wprowadzając małą modyfikację. Od teraz przewód nie idzie do rozrusznika i stamtąd do akumulatora, a bezpośrednio do plusowej klemy. W efekcie zamiast spadku napięcia rzędu 150-200mV, mam nie więcej niż 56mV przy włączonych światłach, klimie, fotelach i grzaniu tylnej szyby.

Opublikowano (edytowane)

Pomierz dla świętego spokoju napięcie ładowania przy włączonych światłach, nawiewie, radiu (czyli jak w codziennym użytkowaniu). Zmierz też spadek napięcia na przewodzie plusowym - między śrubą alternatora a klemą dodatnią akumulatora.

Co do seryjnie montowanego alternatora, fabrycznie miałem 120A, natomiast prąd pobierany przy włączonych światłach mijania+drogowych, grzanych tyłków, radiu, nawiewu i ogrzewania tylnej szyby sięgał 110A.

W każdym razie wstawiłem jeszcze przed pomiarami roczny alternator 140A, który kosztował mniej, niż nowe sprzęgiełko (które w starym się zatarło). Prócz tego wymieniłem przewód od alternatora, ale wprowadzając małą modyfikację. Od teraz przewód nie idzie do rozrusznika i stamtąd do akumulatora, a bezpośrednio do plusowej klemy. W efekcie zamiast spadku napięcia rzędu 150-200mV, mam nie więcej niż 56mV przy włączonych światłach, klimie, fotelach i grzaniu tylnej szyby.

Miałem dokładnie ten sam problem. Mając alternator 150A przy moim obecnym wyposażeniu dawał radę na styk. Jak włożyłem, na próbę swój ori 120A to ewidentnie nie dawał rady, nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, przy porannym odpalaniu czuć było, że akumulator nie jest w pełni naładowany. Teraz siedzi 180A i jest zapasik :-).

A z tym przewodem, u mnie jest podobnie drażni mnie to, ale jakoś nie chce mi się tego poprawiać ;-)

Edytowane przez Bromchit

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...