kamilek Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Witam, w listopdzie wymieniłem kompletny rozrząd, auto zrobiło na nim 4 tys km i zaczęło głośniej chodzi, po kilku dniach urwało mi się koło pasowe na wale. Mechanik założył nowe lecz dostaje bicia, zdjął miskę i prawdopodobnie ( ja tego nie widziałem dopiero mam jechać to zobaczyć) jest pęknięty wał korbowy. Możliwe, że mechanik odwalił jakąś lipę, że ten wał pękł? Chciałem żeby zdjął koło zębate i sprawdził klin to usilnie twierdził, że to wał.
piotrek9055 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 jak Ci się koło urwało podczas jazdy to mogło się wszystko stać jak wał jest cały to nie ma prawa mieć bicia na wale masz raczej takie "wcięcię" https://www.google.pl/search?newwindow=1&client=opera&hs=4I6&biw=1440&bih=804&tbm=isch&oq=wał+1.9+tdi+&gs_l=img.3...104258.107849.0.108631.12.12.0.0.0.0.306.1759.0j9j1j1.11.0.msedr...0...1c.1.61.img..8.4.738.WF0JGJtnnjs&q=wał%201.9%20tdi#imgdii=_&imgrc=qJoDijet2qhHFM%253A%3BziSI1WPjVyVzNM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg21.olx.pl%252Fimages_tablicapl%252F101805131_2_644x461_wal-korobowy-golf-iv-19-tdi-tloki-panewki-dodaj-zdjecia.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Folx.pl%252Foferta%252Fwal-korobowy-golf-iv-1-9-tdi-tloki-panewki-CID5-ID3WUEz.html%3B346%3B461 a na kole masz taki wypust w kształcie tego wcięcia więc tego raczej nie da się źle złożyć
kamilek Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2015 Zastanawia mnie to właśnie bo na wcześniejszym rozrządzie przejeździłem trochę za dużo, prawie 101 tysięcy i nic a nic sie nie działo, a tu raptem 2 miesiące i taki zonk.
rikardo Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, w listopdzie wymieniłem kompletny rozrząd, auto zrobiło na nim 4 tys km i zaczęło głośniej chodzi, po kilku dniach urwało mi się koło pasowe na wale. Mechanik założył nowe lecz dostaje bicia, zdjął miskę i prawdopodobnie ( ja tego nie widziałem dopiero mam jechać to zobaczyć) jest pęknięty wał korbowy. Możliwe, że mechanik odwalił jakąś lipę, że ten wał pękł? Chciałem żeby zdjął koło zębate i sprawdził klin to usilnie twierdził, że to wał. Trudno stawiać diagnozy na odległość ale te koło pasowe to sie urwało czy odkręciły sie śruby? Jest ono przykręcone czterema śrubami do koła paska rozrządu przykręconego do wału. Podczas każdorazowego demontażu koła pasowego te cztery śrubki należy zamontować nowe lub zakręcić je na jakimś kleju do połączeń rozłącznych. Jeżeli koło sie odkręciło to nie wykluczone, że mechanik do montażu użył starych śrub, które z czasem sie poluzowały i koło odpadło. Edytowane 25 Stycznia 2015 przez rikardo
GOLI Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Prawdopodobnie twój mechanik "ambitnie" wymienił centralna srubę i słabo ją dokręcił. Przez te dwa tysiące luśne koło zniszczyło przylgnię na wale. Bardzo częsta usterka w silnikach montowanych poprzecznie( golf III, seat alchambra,ford galaxy) na koniec śruba się urywa i masz po rozrządzie. Teraz wymiana dolnego koła rozrządu nic ci nie da bo i tak będzie bicie, musisz wyrównac przylgnię wału, a to można zrobić jedynie po wyjęciu go z silnika ( są magicy którzy robią to na silniku, z róznym skutkiem). W pęknięty wał jakoś nie wierzę, choć cuda się zdarzaja...Niech mechanik pokaże ci ten pęknięty wał, jeżeli cos kręci, znaczy...patrz wyżej:)
piotrsob1 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Urwanie śrub koła pasowego może być nie przyczyną tylko skutkiem pęknięcia wału. Taką sytuację miał braciak w AVG, silnik od kilkunastu tysięcy chodził dziwnie , coś w nim lekko głucho pukało Później urwało się właśnie koło pasowe ( ścięte śruby mocujące) po ponownym zamocowaniu koła silnik już naprawdę stukał , zrobił może dwadzieścia kilosów i zesrał się całkiem Sekcja zwłok wykazała że przyczyną problemu była urwana śruba drugiej podpory wału, w jej następstwie w tym miejscu z powodu zmęczenia materiału ukręcił się wał . A w wyniku braku pewnego połączenia części wału współpracującego z pierwszym cylindrem z resztą , występowały tak dynamiczne kątowe przyspieszenia, że ścięło śruby koła pasowego
samekgsx550 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Moim zdaniem mechanik spierd... sprawę. Nie ma innej opcji.
piotrsob1 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Jeżeli faktycznie wał jest ukręcony, to powiedz mi co spierd..ił mechanik, żeby był taki skutek ?
kamilek Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Jednak to wał, ukręcił się na pierwszej korbie. do końca chodził na szczęście góra ani nic więcej nie dostało. poluzowały się śruby na głównej panewce i stąd dostał tego bicia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się