Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa przyczyny złego działania SERWO brak hamulców


iwadrian

Rekomendowane odpowiedzi

I u mnie problem się pojawił, pierwsze hamowanie ok drugie już gorzej trzecie kamień( szybkie wciskanie hamulca tzw pulsacyjne)w przyszły weekend wymienie łącznik i zobaczymy czy problem zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prosciej podpiąć wakuometr omijając układ podcisnienia zaworków ???? jesli podepniesz sie zaraz za trójnikiem zgasisz auto i nie bedzie ubytków tzn ze króciec jest szczelny, jesli bedzie ubywało tzn ze gdzies miedzy vakum a serwem jest nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś powiedzieć, czy przy padajacej pompie vacum, lub przy jakiejś nieszczelności w podcisnieniu mogą mi sie znacznie bardziej nagrzewac hamulce? Przedtem po dojeździe do pracy felgi byly chlodne, teraz, odkad zaczely sie pojawiać wyraźne oznaki problemów z podcisnieniem, to tez zaczely mi sie bardziej grzac hampery, tak ze teraz na tej samej trasie co przedtem, felgi wyraznie cieple, a tarcze wrecz gorace:/ mial ktoś coś podobnie?

Edytowane przez władysław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, że na tym polega hamowanie, ale tak jak już wspomniałem, na tej samej trasie co wcześniej były chłodne a wręcz zimne, to teraz są gorące:/ A może to byc spowodowane źle odpwietrzonym układem np.? Ostatnio mechanior regenerował mi zaciski przód oba, i w sumie to od tej pory zauważyłem, że się grzeją hamulce. Pod pedałem czuć, że jeszcze jakby był cos przypowietrzony..

I tak, wszystkie cztery się grzeją ponadprzeciętnie..

Rozwiązano, przyczyną był jednak zapowietrzony układ. Dodam ponadto, że gruntowne odpowietrzenie układu rozwiązało tez problem delikatnie grzejącego sie czasami jednego zacisku na tyle ( też po regeneracji wcześniej niz z przodu), a już myślałem, że pomimo regeneracji dalej coś go trzyma, a po prostu było jeszcze jakies powietrze gdzies w układzie.

Edytowane przez władysław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam nietypowy problem a zaczelo sie od tego:

Zaówazyłrm ze tylne kolo lewe mocno sie nagrzewa. Postanowilem przeczyscic cylinderek. Po ponownym zlozeniu w calosc i odpowietrzeniu tego kola hamulców brak. Probowalem na sile hamowac i ledwo, ledwo a po chwili przy pedale hamulca cos pyknelo. Pojechalem do mechaniora dolal plynu bo bylo bardzo malutko i odpowietrzył caly układ i nadal nic brak hamulców. Wymieniłem servo na inne i nadal nic. Odkrecilem pompe vakum w celu wyczyszczenia i okazało sie ze hamulce nie powróciły a w dodatku brak mocy, samochod nie przyspiesza wcale tak ja by z braku podcisnienia.. teraz juz ani mechanik ani ja nie wiemy co jest grane. Podmienialwm nawet dobra pompe vacum z takiego samego silnila i tez nic nie dalo ani mocy ani hamulców a wczesniej objawy byly brakiem tylko hamulców a samochod mial przyspieszenie. Gdy odlacze zlocznik i sprawdze podcisnienie to wskazuje zielone pole wiec podcisnienie jest, lecz nagle po odkreceniu vakum zniknelo przyspieszanie.Zna ktos przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jutro mechanior ma podpiać pod i sprawdzic błędy i wykasowac. Mówił ze z tym przyspieszaniem to dlatego ze odłaczyłem pompe i pewnie złapał błedy i wszedł w trym awaryjny, ale to możliwe ? Juz raz odkrecalem vakum i przecxyszczałem bo nie mialem hamulców i przyspieszenia ale to razem. Po przecxyszczdniu pomoglo i nawet nie kasowalem bledow odrazu. Teraz bylo tak ze brak hamulców po przecxyszcxdniu tloczka i odpowietrzaniu a teraz doszlo brak przyspieszania i nawet podmiana z innego suta tskiej samej pompy nic nie dala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie ze nie, sprawdzilem dokładnie :/

Wymieniłem jeden przewod od podcisnienia bo byl bardzo poprzecierany. Wykasowalem błedy i po przejechaniu sie dalej jest to samo lecz dwa razy zalapal i nagle zacza przyspieszac i hamulec wrocil ale to doslownie 2razy sie zdazylo i dalej jest brak mocy i hamulców. Wiec gdzie szukac teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo po prostu Ci się wydaje i tyle. Ja gdy kleilem króciec założyłem stara vacum i tez były cyrki auto szarpalo. Kupiłem nowa metalowa uszczelka i używke vacum z wkrecanym krućcem i żadnego problemu nie było. U mnie czasem było brak hamulców podał twardy. Kupiłem łącznik gumowy w grodzi i ku mojemu zdziwieniu już nigdy problem nie wrócił.

Wysłane z mojego LG-D802

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie. Samochod wcale nie ma mpcy teraz, wcale turbo nie bije zero reakcji. Dwa razy zalapal i pedal wrocil i moc ale po chwili dalej to samo.. a wczesniej nie bylo tylko hamulców a moc byla bp jezeli byl by wadliwy ten krociec to normalnie by przyspieszal jak wczesniej a tu nagle po odkreceniu vacum i to i to nie dziala a powietrze zasysa..

dziś zostało jeszcze raz wszystko sprawdzone a więc:

nadal hamulce jak i turbo nie działają, ale gdy odczepiłem kabel idący do ściany grodziowej na zapalonym silniki i przytkałem go turbo powróciło, wiec podciśnienie musi gdzieś uciekać w serwie bo łącznik w ścianie grodziowej jest ok. Możliwe jest to że wymiana serwa na inne jest jeszcze gorzej popsute niż moje poprzednie ? może się zrobić gdzieś szczelina i ucieka podciśnienie lecz nigdzie nie jest słyszalne uciekanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem nowe serwo, na dniach sie okaze. Jezeli złącznik był by walnięty to tylko brak hamulców a nie tez turbo. Przytykajac złacznik od sciany grodziowej idzie podcisnienie na turbo a jal siedzi na miejscu to juz nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod temat przeczytałem wszystko z tego tematu i pokrewnych: mam dobre hamulce przynajmniej tak mi się wydaje jedyny problem to paląca się kontrolka ABS i ESP jak auto postoi to czasem jak odpalę to nie świecą się dopiero po jakimś odcinku w korku albo dojeżdżając do świateł parę razy hamują i tocząc się znowu zapalają ABS i ESP ale hamuje dobrze z drugiej strony manewrując przy parkowaniu czasami za którymś razem nagle pedał twardy czy to będzie łącznik na grodzi o którym tyle się pisze???u mnie ten łącznik jest inny wychodzi zaraz przy serwie po lewej jak na zdjęciu czy to może być jego wina i czy ktoś ma numer takiego łącznika bo jest inny niż te co pokazywane na forum czy przy multitronicu działanie wspomagania działa inaczej.

Na vagu błąd 17887 podciśnienie, hamulce- uszkodzenie mechaniczne zwarcie do innego wyjścia z tym się uporałem pęknięty był zaworek podciśnienia naprzeciwko serwa

oraz błąd ABS 290 czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 przerwa lub zwarcie do plusa-błąd sporadyczny nie wiem gdzie jest kostka ???

Za wszystkie porady będę bardzo wdzięczny.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/77f9554606ec1706

http://www.fotosik.pl/zdjecie/378f0e49b4c571ff

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak sprawa z tym typem łącznika. Musiałbyś go zdemontować o sprawdzić organoleptycznie czy nie jest za miękki.

Wtyczka od czyjnika jest z tego co pamiętam pod boczkiem oparcia tylnej kanapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.10.2008 o 20:32, Maniek napisał:

Witam,

wielkie dzieki i szacunek dla kolegi iwadrian. Zrobilem tak jak napisales i teraz to mam dopiero dobre hamulce:)Za kazdym razem dzialaja bez zarzutu. Mysle ze to moze byc przypadlosc :audi: A4 z tego rocznika albo poprostu ten gumowy lacznik po tylu latach traci swoje wlasciwosci i zamiast pomagac to tylko przeszkadza. W kazdym badz razie pomysl kolegi iwadrian sprawdzil sie w 100% i jak ktos bedzie mial podobne problemy jak my to niech zaczyna od tego, a pozniej od kosztowniejszych spraw typu servo, pompa ABS itd.

Wielkie dzieki za pomoc i pozdrawiam

maniek603 :a4fan:[br]Dopisany: 08 Październik 2008, 16:18_________________________________________________Witam,

dzisiaj byl ciag dalszy usuwania usterki twardego hamulca. W zwiazku z tym ze dla sprawdzenia zrobilem tak jak kolega iwadrian (wlozylem kawalek plastikowej rurki w srodek), ale ze nie lubie prowizorek to zamowilem w serwisie oryginalna gume nr czesci 8E0 611 743 F - koszt... UWAGA 12,86:)))) Przy wymianie tej gumy niezle sie zdziwilem bo stara byla bardzo miekka, a na dodatek mocno sie rozciagnela i nie dziwie sie ze miala tendencje do splaszczania sie przy hamowaniu. Gdyby ktos mial podobny problem to warto wymienic cala ta gume, bo 13 zl to nie pieniadz, a z pewnoscia wieksze bezpieczenstwo.

Pozdrawiam

maniek603

Mógłbyś kolego napisać jak to wymienić nigdy nie robiłem tego a zamierzam się za to zabrać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz opisane w pierwszym poście tego wątku. Przewody są montowane na wcisk i nie potrzebujesz żadnych narzędzi do tego.  Jak sobie nie poradzisz to jedź do pierwszego lepszego mechanika, ogarnie ci to w 10 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...