Aheg Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Witam, otóż mam mały problem. Od zakupu samochodu(Audi A4 B5 Avant, 1.9 TDI 110KM 96r.) coś było z nim nie tak, dokładniej odcinało turbinę za każdym razem w tym samym momencie(na 4 biegu przy prędkości ~100km/h). Ostatnio oddałem samochód do swojego mechanika, przejrzał mi go, posprawdzał i powiedział, że najprawdopodobniej problemem jest zawór turbiny. I stąd rodzi się moje pytanie, kompletnie nie znam się na tym, a nie chciał bym kupić złej części, więc prosiłbym o pomoc we wskazaniu jaki konkretnie zawór turbiny muszę kupić do swojego Audi. Jestem dobrej myśli i mam nadzieję, że zawór rozwiąże sprawę, ponieważ jeżdze dość często trasy po 100km i męczące już jest to, że odcina turbine i samochód dosłownie nie jedzie dalej(max prędkość po odcięciu turbiny to 120km/h na 5 biegu). Od czasu zakupu tylko raz udało mi się rozpędzić auto do większej prędkości. Jeżeli ktoś wie o co chodzi to bardzo bym prosił o wskazanie jaki konkretnie zawór turbiny potrzebuje kupić. Z góry dzięki.
OLIVER Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Tak wygląda zawór N75 zwany zaworem turbiny .. Nowy ori kosztuje sporo coś 250-300zł z używanymi bywa różnie .. Ale przed kupnem moze masz kogoś co by Ci pożyczył swojego byś sobie sprawdził czy to na pewno zawór . Mozna jeszcze podmienić zawor N75 z zaworem N18 jest prawie taki sam i działa tak samo Chociaż takim objawom towarzyszy zazwyczaj zapieczona geometria turbiny (turbo do czyszczenia) Ale to wróżenie z fusów [/url]">http://http://www.directupload.net'>
Aheg Opublikowano 2 Lutego 2015 Autor Opublikowano 2 Lutego 2015 Na pewno nic taniej się nie znajdzie? Z tego co widzę po allegro są jakieś po ~100zł i mechanik który mi samochód sprawdzał również mówił, że to koszt ok. 70zł. np. takie: http://allegro.pl/zawor-turbiny-n75-1k0906627-nowy-oryginal-i4989006213.html lub http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-n75-audi-skoda-seat-vw-1-9tdi-i5001067797.html Nic z tego przedziału cenowego by się nie nadawało?
mat994 Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Tak wygląda zawór N75 zwany zaworem turbiny .. Nowy ori kosztuje sporo coś 250-300zł z używanymi bywa różnie .. Ale przed kupnem moze masz kogoś co by Ci pożyczył swojego byś sobie sprawdził czy to na pewno zawór . Mozna jeszcze podmienić zawor N75 z zaworem N18 jest prawie taki sam i działa tak samo Chociaż takim objawom towarzyszy zazwyczaj zapieczona geometria turbiny (turbo do czyszczenia) Ale to wróżenie z fusów [/url]">http:// Kolego jego audi jest z 1996 roku... Siedzi tam 1z bez zmiennej geometrii.
rikardo Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Nie masz racji gdyż w tytule widnieje silnik o mocy 110 KM czyli AFN ze zmienna geometrią.
dacre Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Jak nie chcesz sie ladowac w koszty mozesz sprobowac przeczyscic N75, w necie jest instrukcja co i jak. Aczkolwiek tak jak Oliver napisal podmien z N18 i sprwdz czy to rzeczywiscie wina zaworu.
goldi Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Zmień mechanika bo cię oszukuje podmien n75 z n 18 masz go na grodzi silnika może masz jakieś spoty w twojej okolicy niech ci sprawdza skok sztangi w 99 % to turbo i lopatki które nie pracują
OLIVER Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Na pewno nic taniej się nie znajdzie? Z tego co widzę po allegro są jakieś po ~100zł i mechanik który mi samochód sprawdzał również mówił, że to koszt ok. 70zł. np. takie: http://allegro.pl/zawor-turbiny-n75-1k0906627-nowy-oryginal-i4989006213.html lub http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-n75-audi-skoda-seat-vw-1-9tdi-i5001067797.html Nic z tego przedziału cenowego by się nie nadawało? Te zawory mają inną wtyczkę ...Chyba ze sobie ją zmienisz ...
Mozgu Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Nie zawsze. U mnie byly takie same wtyczki. Da sie kupic taniej ten zaworek. Ale ja swoj rozebralem i przeczyscilem i hula. Natomiast jezeli tak jest od jakiegos czasu to pewnie jest geometria zapieczona. A moze tez byc uszkodzony czujnik doladowania. Logi by pewnie pomogly specom z forum Dobrze by bylo sprawdzic tez podcisnienia i to jaka wartosc ma
OLIVER Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Nie zawsze. U mnie byly takie same wtyczki. Kolego Własnie się mylisz ... W tych silnikach AFN. AVG. AHH do rocznika 2000 .oryginalnie występują zaworki N75 1H 906 627A wtyczka kwadratowa Natomiast zaworki z pół okrągłą wtyczka występowały już po 2000r AWX AVB AVF i to zupełnie inne oznaczenie zaworka Jeśli Ty posiadasz taki zaworek z pół okrągłą wtyczką to sprawdź sobie na nim numer ..Na pewno ktoś już podmienił u Ciebie wtyczkę a Ty o tym nawet nie wiesz.... Najlepiej przed kupnem nowego zobaczyć przynajmniej na wtyczkę by uniknąć rozczarowania .....
tomi190183 Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 wyciagnij przewod podcisnienia idacy od turbo do zaworu n75 i podlacz pod niego strzykawke duza i wyciagaj strzykawke patrzac czy sztanga od geometri sie wciaga jesli tak podlacz ten przewid przed zawor n75 i sprawdz czy dziala jesli tak rozbierz n75 i przeczysc go zobacz czy jak ciagniesz powietrze gorna koncowka czy przechodzi powietrze wrazie czego rozbierz i przeczysc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się