kamyk33 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Witam! Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem audi a4 b6 1.8T Mam problem bo okazało się że mam wyciek z termostatu.Postanowiłem kupić nowy i podczas wymiany okazało się że nie pasuje bo motor jest inny niż orginalny czyli od passata kod silnika AWT. Ktoś ma jakiś pomysł co w takim wypadku zrobić???
jacek70 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Niewątpliwie musisz kupić taki jak trzeba,a ten zawsze można sprzedać.
Sebastianb6 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Kolego sprawdź w etce pod ten silnik.A czy zdemontowałeś obudowę termostatu ?
kamyk33 Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Opublikowano 13 Lutego 2015 Termostat jest od silnika avj a ja mam włożony awt a w tym silniku jest całkowicie inny. Dlatego ten co mam był przerabiany tzn szifowana powiesznia zeby dolegal do bloku. Mechanik założył dodatkowy orig, ale nadal leci. Nie mam pomylu co tu zrobić. Mam nowy kupiony, może w tamtym jest obudowa pęknięta bo z tego co zaobserwowalem leci na zimnym silniku.
jacek70 Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Sprawdź obudowę, jeśli pęknięta to wymiana a jeśli nie to spróbuj złożyć na silikonie. Może uszczelni tylko po złożeniu trzeba czekać dobę aby wyschło.
kamyk33 Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Opublikowano 13 Lutego 2015 Oglądałem i nie bylo widać żadnego pęknięcia. Chyba ze jest nie widoczne. Może miał ktoś taki przypadek
jacek70 Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Silikon nie jest drogi, zainwestuj i złóż na nim. Może się uda.
Czaszy Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 jak to wyglada nie mozesz zalozyc termostatu z passata czy tam jego obudowy?
kamyk33 Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Opublikowano 19 Marca 2015 Audi naprawiona... Zmieniłem mechanika i okazało się że termostat jest ok a leciało z jakieś zaślepki która jest w bloku silnika.
krzysiekml Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 (edytowane) to jest blok o6a i otwór pod termostat ten sam ale awt ma inny termostat jak 1.8t i 2.0 w a4b6 cos jest nie tak bo może jest tylko głowica od awt a nie cały silnik ? Edytowane 31 Marca 2015 przez krzysiekml
marcin1406 Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Trochę odświeżę temat, mam podobny problem jak "kamyk33". Silnik BFB z blokiem od AWT (odkryłem to podczas wymiany termostatu), po zakupie auta zrobiłem około 5tys km i nastąpił wyciek z uszczelki pod termostatem. Zakupiłem nowy termostat i mechanik doszlifował go do bloku, takie rozwiązanie wytrzymało 20 tys kilometrów. Znowu obserwuje wyciek w tym samy miejscu i tutaj moje pytania. Czy istnieje jakieś rozwiązanie tego problemu? Czy ktoś już to przerabiał? Czy jest sens dorobienia jakiejś grubej uszczelki pod termostat, robionej na zamówienie czy pozostaje wymiana bloku na oryginalny BFB + nowy termostat.
krzysiekml Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 bfb i awt to te same bliki więc nie wiem co chcesz zmieniać tam jest oring nie jakaś uszczelka więc albo żle ktoś to składa albo jest to inna przyczyna
marcin1406 Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 Tak wygląda poprzedni termostat: Jak widać kołnierz wchodzący w blok jest dość mocno i nierówno zeszlifowany. Aby uniknąć kolejnego rozszczelnienia należy użyć grubszego oring-u? Poprzednim razem mechanik zastosował oryginalny oring + silikon termiczny. Chciałbym to zrobić raz a dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się