Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co zrobić? 1.8T z silnikiem AWT od passata wyciek z termostatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem audi a4 b6 1.8T Mam problem bo okazało się że mam wyciek z termostatu.Postanowiłem kupić nowy i podczas wymiany okazało się że nie pasuje bo motor jest inny niż orginalny czyli od passata kod silnika AWT. Ktoś ma jakiś pomysł co w takim wypadku zrobić???

Opublikowano

Niewątpliwie musisz kupić taki jak trzeba,a ten zawsze można sprzedać.

Opublikowano

Kolego sprawdź w etce pod ten silnik.
A czy zdemontowałeś obudowę termostatu ?

Opublikowano

Termostat jest od silnika avj a ja mam włożony awt a w tym silniku jest całkowicie inny. Dlatego ten co mam był przerabiany tzn szifowana powiesznia zeby dolegal do bloku. Mechanik założył dodatkowy orig, ale nadal leci. Nie mam pomylu co tu zrobić. Mam nowy kupiony, może w tamtym jest obudowa pęknięta bo z tego co zaobserwowalem leci na zimnym silniku.

Opublikowano

Sprawdź obudowę, jeśli pęknięta to wymiana a jeśli nie to spróbuj złożyć na silikonie. Może uszczelni tylko po złożeniu trzeba czekać dobę aby wyschło.

Opublikowano

Oglądałem i nie bylo widać żadnego pęknięcia. Chyba ze jest nie widoczne. Może miał ktoś taki przypadek

Opublikowano

Silikon nie jest drogi, zainwestuj i złóż na nim. Może się uda.

Opublikowano

jak to wyglada nie mozesz zalozyc termostatu z passata czy tam jego obudowy?

Opublikowano

Audi naprawiona... Zmieniłem mechanika i okazało się że termostat jest ok a leciało z jakieś zaślepki która jest w bloku silnika.

Opublikowano

czyli co termostat z avj pasuje do awt?

Opublikowano (edytowane)

to jest blok o6a i otwór pod termostat ten sam ale awt ma inny termostat jak 1.8t i 2.0 w a4b6

cos jest nie tak bo może jest tylko głowica od awt a nie cały silnik ?

Edytowane przez krzysiekml
Opublikowano

Trochę odświeżę temat, mam podobny problem jak "kamyk33". Silnik BFB z blokiem od AWT (odkryłem to podczas wymiany termostatu), po zakupie auta zrobiłem około 5tys km i nastąpił wyciek z uszczelki pod termostatem. Zakupiłem nowy termostat i mechanik doszlifował go do bloku, takie rozwiązanie wytrzymało 20 tys kilometrów. Znowu obserwuje wyciek w tym samy miejscu i tutaj moje pytania.

Czy istnieje jakieś rozwiązanie tego problemu?

Czy ktoś już to przerabiał?

Czy jest sens dorobienia jakiejś grubej uszczelki pod termostat, robionej na zamówienie czy pozostaje wymiana bloku na oryginalny BFB + nowy termostat.

Opublikowano

bfb i awt to te same bliki więc nie wiem co chcesz zmieniać

tam jest oring nie jakaś uszczelka więc albo żle ktoś to składa albo jest to inna przyczyna

Opublikowano

Tak wygląda poprzedni termostat:

20160328_220237a.png

20160328_220256a.png

20160328_220314a.png

Jak widać kołnierz wchodzący w blok jest dość mocno i nierówno zeszlifowany. Aby uniknąć kolejnego rozszczelnienia należy użyć grubszego oring-u? Poprzednim razem mechanik zastosował oryginalny oring + silikon termiczny. Chciałbym to zrobić raz a dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...