wojtek13001 Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Witam. Chciałem uruchomić klimę która nie działa w samochodzie od 3 lat czyli od momentu jak kupiłem auto. Uszkodzony jest kompresor a dokładnie sprzęgiełko które zostało uderzone przez kamień i jest zagięte więc postanowiłem kupić drugi koimpresor. W związku z tym mam parę pytań: 1. Na co zwrucić uwagę kupując używany kompresor żeby nie kupić złomu? 2. Czy przed montażem kompresora powiniennem zalać go olejem? 3. Czy jeżeli rusze śrubunki przy wymianie osuszacza i dławika to musze wymieniać oringi czy mogę poskręcać na starych? Jeżeli macie jakieś wskazówki zebym czegoś nie z....ł to będę wdzięczny. Dzięki
MŁODZIAN Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) nie lepiej dać to do kogoś kto się zajmuję naprawą klimatyzacji?nie biorą dużo a sprawdzi przy okazji czy nie masz jakichś nieszczelności a na pewno trzeba ją odgrzybić... kupując sprężarkę sprawdź czy dobrze obraca się koło czy nie ma luzu czy przeskoków podczas obracania oleju nie trzeba wymieniać podczas odkręcania nie musisz wymieniać o-ringów ale i tak musisz sprawdzić czy nie masz wycieków-więc musisz jechać do jakiegoś fachowca jak będzie ci sprawdzał to niech nie nabija ci odczynnikiem tylko ciśnieniem i umówcie się na następny dzień żeby sprawdzić czy go nie ubyło z układu pozdrawiam Edytowane 11 Lutego 2015 przez M?ODZIAN
majkel_majki Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Samemu za dużo nie sprawdzisz, sprawdź jak obraca się koło pasowe czy łożysko nie wyje, czy w ogóle możesz obrócić środkiem koła i to w zasadzie tyle. Olej w sprężarce koniecznie wymień, jest silnie higroskopijny, a nie wiadomo ile czasu sprężarka leżała na złomie otwarta.
wojtek13001 Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Do gościa od klimy pojade wiadomo żeby sprawdził szczelność i nabił ale wymiane osuszacza dławika i kompresora zrobie sam zawsze coś kasy się zaoszczędzi (chyba). Najbardziej się boje jak będzie nieszczelna ta chłodniczka w desce to wtedy rezygnuje z klimy bo za dużo roboty No i klima zrobiona w garażu mrozi aż miło. Podam co było zrobione i koszta jak ktoś będzie robił to będzie miał rozeznanie co i jak: kompresor używany 150 przewód kompresor-chłodnica 109 osuszacz i dławik (HELLA) 96 olej do kompresora PAG-46 40 próżnia odgrzybienie i nabicie 150 oringi To by było na tyle pozdro. Edytowane 26 Lutego 2015 przez wojtek13001
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się