RedruM Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Witam Od niedawna mam bardzo dziwny problem (albo mi sie wydaje , że go mam) z obrotami silnika. Mam Audi a4 b5 2000r. 2,5TDI AKN (Automat) 150km Quattro / Avant Także moj problem polega na tym , że gdy ruszam 1,2,3,4,5 wszystko jest w porządku nic nie szarpie , nie kopci , nie zrywa , ale gdy silnik sie zagrzeje do 90C. to gdy jadę na 4 biegu (5 biegowa skrzynia) to delikatnie auto przyspiesza i zwalnia jakby szarpało coś. Dzieje się to tylko gdy jadę 60 km/h na 4 biegu powyżej na 5 biegu nie ma problemu i na 3 tez nie. Również gdy jadę na tempomacie. Pozdrawiam! Zastanawiam się czy wszystko jest w porządku czy jest jakiś problem już z tym silnikiem. Chciałbym również dodać , że nie ma problemu z odpalaniem , nie skaczą na zimnym i na ciepłym obroty. Edytowane 17 Lutego 2015 przez RedruM
danielciagala Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Może problem tkwi w skrzyni automatycznej?
KrzysiekA4 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Napisz do kolegi arturoo on już ze skrzynią miał wiele przypadłości☺
RedruM Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 prawdopodobnie skrzynia , w poniedzialek będę wszystko miał zdiagnozowane. Temat do zamknięcia
KrzysiekA4 Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Nie tak szybko,napisz nam co tam się dzieje(działo)co mechanicy stwierdzili i ile dałeś kasy.Podziel się z kolegami z forum☺ Edytowane 17 Lutego 2015 przez KrzysiekA4
RedruM Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Witam Już wszystko jest jasne , wystarczyło jedno podpięcie do komputera. Okazało się ,że wtrysk sterujący jest zepsuty i podawał paliwo jak chciał. Nic ogólnie nie miało to wspólnego ze skrzynią. Okazało się co lepsze , że był inny wtrysk zamontowany z innego modelu silnika i o dziwo działał.W każdym bądz razie była wzmianka o czujniku iglicy. Wtrysk został zamówiony i czekam na odbiór samochodu pozniej zobacze jak potoczy się reszta i dam znać Pozdrawiam Edytowane 17 Lutego 2015 przez RedruM
kudalty66 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 awaria wtrysku sterującego oznacze że komputer silinika nie steruje nastawnikiem kąta wtrysku w pompie a nie iloscia paliwa jaka przez niego leci,. jezeli jest uszkodzony przy automacie skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, razem z błedem na silniku,. ciekawi mnie jakie miałes oznaczenia tego wtrysku, i jaki zakładasz, pamietaj że nie zawsze nr vw audi jest wyznacznikiem, tylko nr bosch na wtrysku,.
RedruM Opublikowano 23 Lutego 2015 Autor Opublikowano 23 Lutego 2015 (edytowane) ja nie zakładałem wtrysku. Zrobił to mechanik , ja jestem prostym górnikiem wiem , że wyciągneli wtrysk i okazało się ,że to był nie ten wtrysk(zresztą elektronicznie nie działał). W sumie wyszło mnie wszystko 650 zł wtrysk kosztował 380 z przesyłką ,i pare robót przy okazji im zleciłem. Samochód chodzi o niebo lepiej no i te obroty już nie skaczą jak przedtem. Wszystko jest w porządku W sumie wszystko wskazywało na ten wtrysk , ale dopiero po czasie człowiek jak wszystko do kupy poskłada to mowi "A no rzeczywiscie" Pozdrawiam Edit : Te wtryski były identyczne mówił mechanik , tylko ten który był włożony był z manuala a ja mam automat. Ostatnia literką się różnił. włożył prawidłowy dla automatu. I uszczelkę pod zaworami włożył nową. Silnik ma całkiem inne brzmienie teraz i lepiej sie zrywa Niestety po paru dniach spokoju , znów się to odezwało. Auto lepiej pali mimo wszystko dzięki temu wtryskowi i nie kopci już tak. Problem obudził sie znowu i teraz diagnoza padła na Nastawnik początku wtrysku , na pompie wtryskowej. Ile może kosztować taka naprawa ? Mechanik kazał mi nalać do ropy oleju do dwusuwów i sprawdzić. Jeżeli dalej tak się będzie działo to pompa do regeneracji. Co o tym sądzicie ? Edytowane 20 Lutego 2015 przez RedruM
KrzysiekA4 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Tzn obroty falują? Jakie błędy na kompie?
RedruM Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Opublikowano 25 Lutego 2015 tak falują na ciepłym silniku. Błędów żadnych. Jedyny był z tym wtryskiem , ktory został wymieniony. Skrzynia Automatyczna wporządku wiec poszło pompa pod lupe no i jak pisałem wcześniej nastawnik początku wtrysku bodajże fachowa nazwa. Zobacze jak sie zachowa na tym oleju dwusuwowym.
KrzysiekA4 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Spróbowałbym sprawdzić czujnik temperatury 4 ponowny odłącz go na ciepłym i zobacz czy się ustabilizować jeśli tak to szukał bym na początku tu problemu a nie grzebać za grubą kasę w pompę tym bardziej że nie ma błedów☺
RedruM Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Opublikowano 25 Lutego 2015 Spróbowałbym sprawdzić czujnik temperatury 4 ponowny odłącz go na ciepłym i zobacz czy się ustabilizować jeśli tak to szukał bym na początku tu problemu a nie grzebać za grubą kasę w pompę tym bardziej że nie ma błedów☺ Już to sprawdzał, odłączał też jakaś rurkę i zaślepił ją.
KrzysiekA4 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Tzn co sprawdzał o co zaślepił, gadanie ogólnikowo do niczego nas nie doprowadzi
kudalty66 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 wtrysk sterujacy był uszkodzony i nastawnik w pompie nie pracował isie zastał, teraz chce pracowac ale się zacina, poleecam dodac srodek smarujący czyszczacy do paliwa, można w nasatwach podstawowych grupa 004 wymusic prace nastawnika, w najgorszym razie spali sie elektronika pompy, mozna już dac pompę do pompiarza, wymieni tłoczek nastawnika za niewielkie pieniądze bo narazie elektronika jest sprawna,.
RedruM Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) Tzn co sprawdzał o co zaślepił, gadanie ogólnikowo do niczego nas nie doprowadzi Nie mam pojęcia co zaślepił nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym w ogóle. Dopiero się uczę rureczka średnicy słomki do piwa , przezroczysta dochodziła do takiej okrągłej częśći z grzybkiem. Kudłaty66 to co napisałeś niestety nie pomogło. Wlałem i olej i te czysciwo , nic nie pomogło. W poniedziałek wysyłamy pompe do regeneracji. Jeżeli jeżdziłem z taką pompą ok. 2 tyś km , mogło się coś jeszcze stać? Znalazłem na internecie własnie co to jest ten "grzybek" Zawór wykonawczy turbosprężarki. to własnie zaślepił Pozdrawiam Edytowane 13 Marca 2015 przez RedruM
konus Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 skoro siedzimy w temacie dwaipół oraz problemów z automatem to podrzucę pewne zapytanie znajomy kupił a6 c5 z akn i automatem. ma problem że po puszczeniu gazu auto dalej "jedzie" no i kiedy chce zahamować gwałtownie to ma ostre szarpnięcie bo automatycznie ma wciśnięty tak jakby gaz z hamulcem i skrzynia głupieje. pytał mi się co może być ale nigdy nie siedziałem w automatach
RedruM Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Wkoncu samochód wrocił do mnie po cieżkich poszukiwaniach. Był to jednak Konwerter do wymiany. Mimo wszystko i tak trzeba było sprawdzić pompę i zmienić ten wtrysk sterujący o którym wcześniej pisałem bo nie był z tego modelu. Troche było problemów bo mój samochód to quattro strasznie mechanik się nameczył przy wymianie tego ustrojstwa ;d Pozdrawiam! temat można zamknać.
Arturoo Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 mogłeś na spota jakiegoś podjechać w okolicy .. podpięło by się kompa,przejechało i byś był bogatszy o kilka pln'ów... poza tym jeśli mechanik diagnozuje pompę uszkodzoną ,a wychodzi padnięty konwerter...to sam sobie odpowiedz ...kto się na czym zna
RedruM Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2015 mogłeś na spota jakiegoś podjechać w okolicy .. podpięło by się kompa,przejechało i byś był bogatszy o kilka pln'ów... poza tym jeśli mechanik diagnozuje pompę uszkodzoną ,a wychodzi padnięty konwerter...to sam sobie odpowiedz ...kto się na czym zna Na komputerze tylko ten wtrysk pokazało. Rzeczywiscie był inny niż miał być w tym modelu. Zaczął od najtańszych rzeczy. U mnie cięzko skrzynie wyciągnać bo mam napęd quattro. pare groszy mnie wyniosła diagnoza.
Arturoo Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 mogłeś na spota jakiegoś podjechać w okolicy .. podpięło by się kompa,przejechało i byś był bogatszy o kilka pln'ów... poza tym jeśli mechanik diagnozuje pompę uszkodzoną ,a wychodzi padnięty konwerter...to sam sobie odpowiedz ...kto się na czym zna Na komputerze tylko ten wtrysk pokazało. Rzeczywiscie był inny niż miał być w tym modelu. Zaczął od najtańszych rzeczy. U mnie cięzko skrzynie wyciągnać bo mam napęd quattro. pare groszy mnie wyniosła diagnoza. skrzynię się ciężko wyciąga bo jest....ciężka ,a nie ,że masz Q
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się