Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuknięcie przy max skręcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Objaw:

- przy maksymalnym skręcie kierownicy L lub P na końcu obrotu słychać metaliczne (takie dość sprężyste) uderzenie (dochodzi wg mnie gdzieś z górnej części kolumny), tak jakby jaki ogranicznik...

TenTypTakMa czy szukać przyczyny, jeśli tak to gdzie?

:-)

Opublikowano

Ogranicznik jest u dołu :)

Opublikowano

u mnie w audi b5 występował taki stuk metaliczny jak skręcałem kołami na max w lewo prawo i przyczyną była pęknięta sprężyna,

Opublikowano

Myślałem o tym oraz o poduszce amortyzatora... trzeba będzie zajrzeć tam :-)


Sprężyny wyglądają na całe... póki co nie mam pomysłu jaki jest tego powód... :-E

Opublikowano

a tuleje na wahaczach nie mają luzu i czy nie są sparciałe ?

brałeś je pod uwagę podczas sprawdzania,

Opublikowano

Zawieszenie będę dopiero sprawdzał. Wstępnie luzów nie znalazłem, na nierównościach zawias jest cichy... ale 100% pewności nie ma. Dzięki za wskazówkę!

Opublikowano

to tuleja w zwrotnicy, ta na dole, metalowa wprasowana :)

Opublikowano (edytowane)

Też sprawdzę, dzięki. Jeśli jest luz na niej to zapewne powinien być wyczuwalny luz na kole po podniesieniu auta.

Czy ten element jest wymienny (tuleja)? Masz może gdzieś nr tego tak na w razie W?

Z tego co widzę są tam dwa mocowania, oba jak mniemam (nie rozbierałem sam jeszcze tego) pod sworznie wahaczy dolnych:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=21bcbb8525dbebb1

Edytowane przez azure
Opublikowano (edytowane)

Trochę odgrzebię temat, poradziłeś sobie?

Ja kupiłem całą sprawną zwrotnicę za ok 100zł :)

Edytowane przez Ans
Opublikowano

@Ans - nie uporałem się z tym.

Byłem u diagnosty, przetrzepaliśmy auto na szarpakach. Poza wybitą końcówka stabilizatora z tyłu, którą lada dzień zmienię wszystko jest sztywne.

Na ten tydzień umówiłem się na ustawienie geometrii zawieszenia to jeszcze może zgłębimy ten temat, wg mechanika stuka ogranicznik na maglownicy.

Gdyby luz był na zwrotnicy z pewnością słyszałbym stukanie na nierównościach lub wyłapalibyśmy to na szarpakach - nic takiego jednak nie wyszło.

Mam minimalny luz na maglu, słychać go jak wykonujesz szybkie ruchy kierownicą lewo-prawo na postoju przy wyłączonym silniku. Gdy silnik pracuje i działa wspomaganie stuków tych nie ma.

Za to jak dokręcę kierownicą energicznie na maksa to słychać charakterystyczne, sprężynujące odbicie.

Jeżeli dokręcę stopniowo na maksa to praktycznie tego nie ma.


Jak w A4 rozwiązane jest ograniczenie skrętu? Są jakieś ograniczniki, jeśli tak to gdzie one znajdują się i ewentualnie może ktoś dysponuje ich nr z ETKA?

Opublikowano

Kolego dosEdles dp przyczyny problemu?

mam cosik podobnego,zastanawiam sie i podpinam pod twoj temat...

Opublikowano

Zapewne luz na maglu jest powodem tego stuknięcia. Innej przyczyny nie znalazłem. Magla nie regenerowałem jeszcze, a dokręcić go na śrubie regulacyjnej nie mogę.

Jeżeli nie luz na maglu to luz na krzyżaku, chgw.

Opublikowano
W dniu 9.06.2015 o 14:29, azure napisał:

Zapewne luz na maglu jest powodem tego stuknięcia. Innej przyczyny nie znalazłem. Magla nie regenerowałem jeszcze, a dokręcić go na śrubie regulacyjnej nie mogę.

Jeżeli nie luz na maglu to luz na krzyżaku, chgw.

Cześć,
Mam praktycznie identyczny problem. Czy pamiętasz może co było problemem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...