Patryk41 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Witam mam audi a4 b6 1.9tdi 130km i mam takie pytanie, jakie powinno być doładowanie turbosprężarki? i czy w całym zakresie obrotów powinno być takie same? Czy samochód jest mocniejszy gdy doładowanie jest wyższe czy niższe i czy coś sie może dziać jeżeli podkręciłbym turbosprężarke i czy jest wogule taka możliwość?
spanky Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) Witam mam audi a4 b6 1.9tdi 130km i mam takie pytanie, jakie powinno być doładowanie turbosprężarki? i czy w całym zakresie obrotów powinno być takie same? Czy samochód jest mocniejszy gdy doładowanie jest wyższe czy niższe i czy coś sie może dziać jeżeli podkręciłbym turbosprężarke i czy jest wogule taka możliwość? wartosc doladowania nie jest stala, jest zmienna i zalezna od wielu czynników (obortow,obciazenia itd) w seryjnym programie AWX/AVF maksymalne rządane doładowanie to 1.35 bar sama zmiana jego wartosci nie da żdanych przyrostów p.s jak sobie wyobrażasz to podkręcenie turbosprezarki (pytam z ciekawosci) Edytowane 16 Lutego 2015 przez spanky
Patryk41 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) Mój wujek miał kiedyś golfa 3 i tam była taka śruba w gruszcze i tym sie podkręcało Ok czyli jak podepne pod kompa i bede robił testy statyczne i dynamiczne to sprężarka nie może przekroczyć 1.35mbar? dobrze rozumiem a lepiej jak będzie poniżej 1 bar czy powyżej? i rozumiem że na statycznym teście doładowanie będzie mniejsze a na dynamicznym większe i będzie oscylowało właśnie w 1.35mbar? Edytowane 16 Lutego 2015 przez Patryk41
POWER-KRIS Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Boże co tu się wyprawuje. Możesz uzyskać kręcąc przeladowanie lub niedoladowanie. Natomiast wyższe ciśnienie przy normalnej pracy tylko programem lub oszukaniem czujników. Dajmy na to że przy 2000 obr komp chce 1 bar nawet żebyś sztangę że złota zrobił N75 i zdrowa turbina będzie tyle dawać i tylko tyle ile ma zadane.
Patryk41 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) Ok. A jeżeli powiecmy będzię pompowała 2 bar to znaczy że turbina do wymiany? i rozumiem że autko ma największą moc dy tubinka ładuje 1.35bar? Jedej rzeczy nie rozumiem kiedy autko będzie lepiej ciągneło jak będzie miało powiecmy 0.8bar czy jak 2bar czy w obu przykładach będzie ciągneło słabiej tylko najlepiej przy 1.35bar. Jak to jest?Prosiłbym o szersze wytłumaczenie, ponieważ jestem zielony w tym temacie, a w internecie każdy inaczej pisze Edytowane 16 Lutego 2015 przez Patryk41
POWER-KRIS Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Hmmm. Razem z ciśnieniem powietrza idzie ilość paliwa.Chyba logiczne. Czyli mało paliwa i dużo powietrza lub odwrotnie nie da mocy.Jest to powiązane. Ale generalnie lepiej pociągnie przy 2 barach tylko nie długo bo albo uszczelki wywali, albo turbo ukreci. Po to jest zabezpieczenie które wprowadza tryb awaryjny notlauf.
Patryk41 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 a jak się objawia przeładowanie oprócz trybu awaryjnego??? czy samochód może być słabszy, mułowaty, większe spalanie?
POWER-KRIS Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Jak przeżyjesz to przy wyprzedzaniu 3 tirów jak ja podczas pierwszego razu to nigdy nie zapomnisz i będziesz się bał wyprzedzać.Mało nie zostałem pod tirem z przeciwka. Auto że 140 momentalnie spadło do 80km/h.[emoji12]
Patryk41 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 Tego akurat doświadczyłem podczas wyprzedadznia autobusu pod lekką górkę jutro rozbieram turbine do domowej regeneracji ale tak pytam czy przyspieszenie może być słabsze od dołu czy coś?
kkam Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Samo zwiększenie cisnienia niespowoduje przyrostów mocy, musisz dołożyć też więcej paliwa , aby zwiększyć moc. Wszystkim zarządza sterownik silnika, więc jeżeli chcesz myśleć o zwiększeniu mocy to musisz zmodyfikować wsad sterownika.
POWER-KRIS Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Nie nic się nie dzieje. Do momentu w którym sterownik próbuje zbić ciśnienie a zapieczone kierownicę z tym zwlekaja i nagle zonk. Przy czyszczeniu wypada nowa gruszke dać z nową sprężyną.
marcin4x4 Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 jutro rozbieram turbine do domowej regeneracji I to mnie przeraża.
jacek70 Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 Nie lepiej oddać do tunera a nie eksperymentować samemu. Będzie pewniej ,i z jakąś gwarancją.
Patryk41 Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Opublikowano 28 Lutego 2015 (edytowane) Zrobiłem już, nie urwałem żadnej śróby wszystko wyczyściłem, polerka w środku w porównywaniu z poprzednim przyspieszeniem to teraz jest rakieta jutro zrobie logi i wstawie do oceny i co najważniejsze nie włącza się już tryb awaryjny. Dwa dni się z tym bawiłem ale wole zrobić samemu a dokładnie niż dać mechanikowi co potem zwykłe śróby wkłada i w przyszłości już takiej turbiny się nie da rozebrać ;p Edytowane 28 Lutego 2015 przez Patryk41
Patryk41 Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Opublikowano 1 Marca 2015 Odkręciłem turbine od kolektora i ją wyjąłem. Wszystko rozebrałem, zrobiłem polerke tam gdzie łopatki wszystko wymyłem w ropie i złożyłem. Tam gdzie łopatki było tyle nagaru że palcami było ciężko przesunąć łopatki. Teraz jest miodzio
marcin4x4 Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 (edytowane) No to nieźle była uwalona. Edytowane 1 Marca 2015 przez marcin4x4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się