Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX/AVF] Wycieki oleju


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

Być może ciekło tylko z pod tej wiązki pompowtrysków. Uszczelniłeś, i może bedzie już sucho. Jeśli leci olej z wybierkaka skrzyni to jest tam do wymiany zimmering 012 301 457C w wymiarach 16x24x6 w cenie 21zł w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dziś oglądałem silnik jak był jeszcze ciepły i wydaje mi się że ciekło na rogu pokrywy zaworów od strony kolektorów i pompy vacum, tak sobie kojarzę fakty a mianowicie jak wymieniałem rozrząd to zdejmowałem pokrywę zaworów - została założona na starej uszczelce ale bez pasty w miejscach zalecanych przez producenta, teraz jak składałem też na starej uszczelce ale z pastą uszczelniającą w miejscach wskazanych przez producenta.być może podczas 1 przejażdżki po złożeniu wszystko się układało dla tego mógł się jeszcze pojawić wyciek, wczoraj jeździłem bez wycieku dziś ponad 20 km i tez silnik suchy, jeszcze będę obserwował dziś go potrzymam na obrotach i zobaczę co się będzie działo.


kolego ten uszczelniacz w skrzyni można wymieć bez wyjmowania skrzyni ? z zewnątrz? jest jakiś sposób na to ?


Jak na chwilę obecną nie mam żadnego wycieku, podejrzewam że lało ale z pokrywy zaworów ponieważ jak wymieniałem rozrząd to zdejmowałem pokrywę żeby sprawdzić stan wałka - została zamontowana ale bez pasty uszczelniającej w miejscach jakie przewiduje producent - ja teraz jak ją wyjmowałem to dałem pastę i wczoraj i dziś nic nie kapie z silnika :)

Proszę Was o informację w jaki sposób wymienić ten uszczelniacz na skrzyni biegów?

oraz kolejny temat po wymoczeniu w benzynie odmy 1 dzień nie było oleju - dziś się pojawiły śladowe ilości - mam założoną odmę od Lublina - ale to nie rozwiązuje problemu - może ktoś ma sposób na pozbycie się problemu? po za OCT, nie chcę tego montować bo dla mnie to nie jest pozbycie sie problemu, chcę jeszcze kilka lat pojeździć, myślę nad zakupem nowej pokrywy...


No i niestety, dziś przegoniłem porządnie samochodzik i olej się pojawił, dopiero jutro mam jechać do mechanika żeby zlokalizować wyciek, dziwne bo jak jadę spokojnie to oleju nie ma a jak jadę ostrzej to się pojawia, raczej to będzie jakiś inny wyciek a nie uszczelka pod głowicą - jak by to była ta uszczelka to by ciekło niezależnie o tego jak jadę ?

spróbuję sam dziś poszukać miejsca wycieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz wybieraka można bez problemu wymienić bez wyciągania skrzyni. Trzeba odkręcić śrubę aby zdjąć z wałka wchodzącego do skrzyni drążek idący do dźwigni biegów, wydłubać stary zimmering i zamontować nowy.

Co do wycieku normalne jest że na wyższych obrotach jest wyższe ciśnienie które uchodzi przez odmę ale też może wywalać olej przez każdą nieszczelność w silniku. Samemu musisz niestety dopatrzeć się skąd cieknie bo poza typowymi miejscami jak EGR, Vacuum.wiązka pompowtrysków, pokrywa głowicy, wlew oleju może zawsze lecieć jeszcze gdzie indziej np. z pod kolektora..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym myślę, czy to nie będzie z pod kolektora, będę obserwował i próbował zlokalizować miejsce wycieku.jak znajdę to dam znać - jedyny minus jest taki że ten wyciek mam z tyłu silnika i ciężko z dostępem żeby cokolwiek wypatrzeć


Byłem dziś w ASO, chłopaki oglądneli silnik dokładnie i stwierdzili że to pokrywa zaworów, zamówiłem nową 540 zł po moich raatach,na jutro ma przyjść, zmienię i zobacze co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to grubo pojechałeś z zakupem nowej pokrywy. Napisz czy wymiana rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobili mi dobrą cenę - dziś założę i zobaczę czy wymiana pomogła - na pewno dam znać - wiesz ja chcę tym autkiem jeszcze 2-3 lata pojeździć - zainwestowałem w nie już 5 tyś - mam go 5 lat, więc szkoda mi sprzedawać bo wiem co mam i co w nim zrobiłem dla tego postanowiłem kupić pokrywę, zmienić i mam nadzieję że to właśnie rozwiąże problem no i olej będzie zostawał w silniku a nie w kanale spływowym odmy lublina bo jak pisałem wcześniej ta odma to dla mnie nie jest rozwiązanie problemu.

jeszcze jest temat z dokręceniem tej pokrywy - ma być z siłą 20 Nm, nie mam klucza dynamometrycznego więc będzie to na oko, wczoraj się dowiedziałem od mechanika w serwisie VW że dokręcać należy małą grzechotką i do momentu gdy poczujemy opór - nie wolno dociągać na max. własnie mam zamiar w ten sposób zamontować tą pokrywę - dodatkowo chcę wymienić oring skrzyni biegów i uszczelniacz węża dolotu - ten wychodzący z turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 Nm?? To ciekawe... Kiedyś jak patrzyłem na schemat z elsy to było tam podane chyba 10 Nm, a kolejność dokręcenia śrub też nieprzypadkowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywa wymieniona po demontażu starej zrobiłem fotki bo nowa różni się trochę:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/181d5c8cfaa199e4.html

podobno w tej nowej poprawili odmę- jak na chwilę obecną nic nie cieknie - dziś przejadę do domu trochę ostrzej i zobaczę co się będzie działo - mam nadzieję że wszystko będzie dobrze, że nie będzie już wycieków.

co do dokręcania to dokręcałem dokładnie tak jak powiedzieli mi w aso, czyli odwrotnie do wskazówek zegara i dokręcam małą grzechotką do momentu aż poczuję opór - tak właśnie to zrobiłem.

dam znać jak trochę pojeżdżę.

Dziś będę wymieniał uszczelniacz na wybieraku skrzyni biegów.


Nowa pokrywa założona - jeździłem już trochę - kilka razy przegoniłem porządnie i zero wycieków.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam problem. Silnik jest pełny wycieków. Porobiłem kilka zdjęć, może ktoś z Was pomoże zdiagnozować skąd się pojawiają. Awx. Oto fotki:

Głowica

Prawa strona silnika

W otworze osłony silnika

 

Edytowane przez Kalmez
Dopisanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz podobnie i wczoraj mechanik podczas sprawdzenia ciśnienia oleju stwierdził, że mam walniętą pompę vacum i stąd mam takie wycieki oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę wymieniałem rok temu na używkę, Boscha z końcówką bodajże C z metalową uszczelka. Już by się rozleciała? To zapocenie koło uszczelki pod głowicą może być o vacum pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...