Grzegorz76 Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Witam. Sprawa dotyczy słynnego, oklepanego już, odpalania na ciepłym silniku. Mimo, że on był poruszany milionkrotnie nigdzie nie można było znaleźć odpowiedzi na pytanie dlaczego tak jest i co na to poradzić. Ostatnio doszły mnie słuchy, że można podpiąć opornik pod czujnik temperatury płynu chłodzącego przez co świece żarowe grzeją nieco dłużej na ciepłym silniku. Chodzi o oszukanie komputera co do temperatury , żeby sądził, że jest chłodniej niż jest w rzeczywistości. Jeżeli ktoś się spotkał z taką praktyką proszę o poradę, jaki opornik wstawić i na którym przewodzie? Pozdrawiam
xavier Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Autko będzie łatwiej odpalać ,będzie mocniejsze, będzie kopić a przy okazji zabijesz sobie pompę vp44, jednym słowem powodzenia to się zowie chip-rezystor masa tego na allegro. nie polecam. Zdrowe TDI powinno odpalać bez świec żarowych nawet przy ujemnych temperaturach, a kiedy blok jest ciepły ( >5*C) świece nie są załączane.
Grzegorz76 Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 Nie chodzi mi o moc. Żaden chip rezystor mnie nie interesuje. Chodzi mi o to, żeby świece załączały się nawet na ciepłym silniku. Podobno można to zrobić wlutowyjąc opornik na przewodzie z informacją o temp płynu chłodzącego, żeby komputer myślał, że przy każdym odpalaniu silnik jest zimny, no coś w tym rodzaju.
xavier Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 co do odpalania na ciepłym to radzę sprawdzić: - akumulator - rozrusznik (szczotki) - kable (te do rozrusznika) można też podjechać do dobrego chipmachera i podnieść dawkę rozruchową, albo samemu VAGiem przekodować na automat
kola Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Więc utnij brązowy kabel od czujnika. Ja tak zrobiłem, przejechałem już ok 85000 km i wszystko gra bez zarzutu. Może to troche okrutne rozwiązanie ale pomogło. Ty sam musisz zadecydować co zrobic. Pozdrawiam!
xavier Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 kolego z takimi radami to na forum miłośników golfa3 albo poldona
Grzegorz76 Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 Więc utnij brązowy kabel od czujnika. Ja tak zrobiłem, przejechałem już ok 85000 km i wszystko gra bez zarzutu. Może to troche okrutne rozwiązanie ale pomogło. Ty sam musisz zadecydować co zrobic. Pozdrawiam! A jak długo Ci grzeją świece po tak drastycznym posunięciu? Za każdym razem 20 sekund?
AUDI2.5tdi Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 mój kolega miał podobny problem weś zobacz czujnik temperatury cieczy chłodzącej pomoze odpięcie tego czujnika ale za każdym razem bedziesz musiał go odpiąc zeby odpalic go jak bedzie ciepły .
kola Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 xavier- widocznie jesteś wielkim fachowcem skoro mi to proponujesz.... może Ty znasz cudowne zozwiązanie na tą częsta przypadłośc w 2,5 tdi?? JeSli nie to nie pisz mi co mam robic. Odnośnie grzania świec, gasna one zaraz po odpaleniu auta. Przez cały ten okres (ok 85000) wynieniłem tylko jedną swiece.[br]Dopisany: 08 Październik 2008, 21:06_________________________________________________Czujnik temp. na 90% masz dobry ale dla pewności sprawdz.
Grzegorz76 Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 Nie poruszałbym po raz kolejny tego tematu przed sprawdzeniem wszystkiego co było możliwe Czujnik nowy, świece żarowe nowe, rozrusznik ok, aku nowy itp... [br]Dopisany: 08 Październik 2008, 21:11_________________________________________________No właśnie chciałbym zrobić to co Ty kola, z tym, że nie w taki drastyczny sposób. Zamiast go ciąć, dać na przewód opornik i oszukać kompa. I jeszcze jedno. Mógłbyś mi opisać dokładnie który to kabelek, bo tam jest kilka brązowych a nie chciałbym ruszać tego co nie potrzeba. Może zdjęcie komórką albo który jakoś inaczej obrazowo?
kola Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 pod ten ucięty kabel mozesz wlutowac przekaznik wyłączający świece. Osobiście tego nie zrobiłem choć kupiłem na allegro [br]Dopisany: 08 Październik 2008, 21:18_________________________________________________tu masz link do tego przekaznika http://moto.allegro.pl/item446525015_masz_problem_z_uruchomieniem_cieplego_diesla.html kupiłem też od tego uzytkownika allegro. Co do foto jutro zrobię i wstawie na forum.
kudalty66 Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 ja mialem tez taki problem dluzej trzebabylo krecic na cieplo, pojechalem do ROGALA, podnósl dawke rozruchowa wszystko przeszlo jak reka odjął, przejechalem juz 40 tys km, bez zadnych zmian i problemów, takze po co kombinowac z ucinaniem jakis przewodów??? pozdrawiam
Grzegorz76 Opublikowano 9 Października 2008 Autor Opublikowano 9 Października 2008 A kto to jest ROGAL?
kudalty66 Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 ROgalotti, ma swój zakład w Wawie na mineralniej, jednym słowem czary tam robią, a ludzie wyjezdzaja zadowoleni
Grzegorz76 Opublikowano 9 Października 2008 Autor Opublikowano 9 Października 2008 ROgalotti, ma swój zakład w Wawie na mineralniej, jednym słowem czary tam robią, a ludzie wyjezdzaja zadowoleni A jaki koszt tego zabiegu?
kola Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 Sprawdziłem dokładnie i jest to brązowy kabel z siwym paskiem
hipcio Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 Miałem ten sam problem i to co radzi "kudłaty66" okazało się strzałem w dziesiątkę. A zrobił to Rogalotti przy okazji chipturingu silnika na 180 KM. I teraz odpala na dotyk.
Grzegorz76 Opublikowano 9 Października 2008 Autor Opublikowano 9 Października 2008 Sprawdziłem dokładnie i jest to brązowy kabel z siwym paskiem Dzięki wielkie Jeszcze jutro jestem umówiony na VaG, spróbuję podnieść dawkę rozruchową. Teoretycznie wiem jak to zrobić, zobaczymy jak będzie w praktyce.[br]Dopisany: 09 Październik 2008, 21:36_________________________________________________ Miałem ten sam problem i to co radzi "kudłaty66" okazało się strzałem w dziesiątkę. A zrobił to Rogalotti przy okazji chipturingu silnika na 180 KM. I teraz odpala na dotyk. Ile dałeś za zmianę mapy, i jak wygląda teraz moment obrotowy i czy wzrosło spalanie?
kudalty66 Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 moj wykres wyglada tak : http://img262.imageshack.us/my.php?image=wykresgd5.jpg autko smiga jak nalezy, nie kopci a przy spokojnej jedzie mniej pali, co do kosztów to indywidualna sprawa, ja byłem grupowo pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się