Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku - złe rozwiązanie!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Sprawa dotyczy słynnego, oklepanego już, odpalania na ciepłym silniku. Mimo, że on był poruszany milionkrotnie nigdzie nie można było znaleźć odpowiedzi na pytanie dlaczego tak jest i co na to poradzić.

Ostatnio doszły mnie słuchy, że można podpiąć opornik pod czujnik temperatury płynu chłodzącego przez co świece żarowe grzeją nieco dłużej na ciepłym silniku. Chodzi o oszukanie komputera co do temperatury :), żeby sądził, że jest chłodniej niż jest w rzeczywistości. Jeżeli ktoś się spotkał z taką praktyką proszę o poradę, jaki opornik wstawić i na którym przewodzie?

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Autko będzie łatwiej odpalać ,będzie mocniejsze, będzie kopić

a przy okazji zabijesz sobie pompę vp44, jednym słowem powodzenia :)

to się zowie chip-rezystor ;) masa tego na allegro. nie polecam.

Zdrowe TDI powinno odpalać bez świec żarowych nawet przy ujemnych temperaturach,

a kiedy blok jest ciepły ( >5*C) świece nie są załączane.

Opublikowano

Nie chodzi mi o moc. Żaden chip rezystor mnie nie interesuje. Chodzi mi o to, żeby świece załączały się nawet na ciepłym silniku. Podobno można to zrobić wlutowyjąc opornik na przewodzie z informacją o temp płynu chłodzącego, żeby komputer myślał, że przy każdym odpalaniu silnik jest zimny, no coś w tym rodzaju. :)

Opublikowano

co do odpalania na ciepłym to radzę sprawdzić:

- akumulator

- rozrusznik (szczotki)

- kable (te do rozrusznika)

można też podjechać do dobrego chipmachera i podnieść dawkę rozruchową, albo samemu VAGiem przekodować na automat

Opublikowano

Więc utnij brązowy kabel od czujnika. Ja tak zrobiłem, przejechałem już ok 85000 km i wszystko gra bez zarzutu. Może to troche okrutne rozwiązanie ale pomogło. Ty sam musisz zadecydować co zrobic. Pozdrawiam!

Opublikowano

Więc utnij brązowy kabel od czujnika. Ja tak zrobiłem, przejechałem już ok 85000 km i wszystko gra bez zarzutu. Może to troche okrutne rozwiązanie ale pomogło. Ty sam musisz zadecydować co zrobic. Pozdrawiam!

A jak długo Ci grzeją świece po tak drastycznym posunięciu? Za każdym razem 20 sekund?
Opublikowano

mój kolega miał podobny problem weś zobacz czujnik temperatury cieczy chłodzącej :quattro: pomoze odpięcie tego czujnika ale za każdym razem bedziesz musiał go odpiąc zeby odpalic go jak bedzie ciepły .

Opublikowano

xavier- widocznie jesteś wielkim fachowcem skoro mi to proponujesz.... może Ty znasz cudowne zozwiązanie na tą częsta przypadłośc w 2,5 tdi?? JeSli nie to nie pisz mi co mam robic.

Odnośnie grzania świec, gasna one zaraz po odpaleniu auta. Przez cały ten okres (ok 85000) wynieniłem tylko jedną swiece.[br]Dopisany: 08 Październik 2008, 21:06_________________________________________________Czujnik temp. na 90% masz dobry ale dla pewności sprawdz.

Opublikowano

Nie poruszałbym po raz kolejny tego tematu przed sprawdzeniem wszystkiego co było możliwe :) Czujnik nowy, świece żarowe nowe, rozrusznik ok, aku nowy itp... [br]Dopisany: 08 Październik 2008, 21:11_________________________________________________No właśnie chciałbym zrobić to co Ty kola, z tym, że nie w taki drastyczny sposób. Zamiast go ciąć, dać na przewód opornik i oszukać kompa. I jeszcze jedno. Mógłbyś mi opisać dokładnie który to kabelek, bo tam jest kilka brązowych a nie chciałbym ruszać tego co nie potrzeba. Może zdjęcie komórką albo który jakoś inaczej obrazowo? :)

Opublikowano

pod ten ucięty kabel mozesz wlutowac przekaznik wyłączający świece. Osobiście tego nie zrobiłem choć kupiłem na allegro

[br]Dopisany: 08 Październik 2008, 21:18_________________________________________________tu masz link do tego przekaznika http://moto.allegro.pl/item446525015_masz_problem_z_uruchomieniem_cieplego_diesla.html

kupiłem też od tego uzytkownika allegro. Co do foto jutro zrobię i wstawie na forum.

Opublikowano

ja mialem tez taki problem dluzej trzebabylo krecic na cieplo, pojechalem do ROGALA, podnósl dawke rozruchowa wszystko przeszlo jak reka odjął, przejechalem juz 40 tys km, bez zadnych zmian i problemów, takze po co kombinowac z ucinaniem jakis przewodów???

pozdrawiam

Opublikowano

ROgalotti, ma swój zakład w Wawie na mineralniej, jednym słowem czary tam robią, a ludzie wyjezdzaja zadowoleni :)

Opublikowano

ROgalotti, ma swój zakład w Wawie na mineralniej, jednym słowem czary tam robią, a ludzie wyjezdzaja zadowoleni :)

A jaki koszt tego zabiegu?
Opublikowano

Miałem ten sam problem i to co radzi "kudłaty66" okazało się strzałem w dziesiątkę. A zrobił to Rogalotti przy okazji chipturingu silnika na 180 KM. I teraz odpala na dotyk.

Opublikowano

Sprawdziłem dokładnie i jest to brązowy kabel z siwym paskiem

Dzięki wielkie :hi: Jeszcze jutro jestem umówiony na VaG, spróbuję podnieść dawkę rozruchową. Teoretycznie wiem jak to zrobić, zobaczymy jak będzie w praktyce.[br]Dopisany: 09 Październik 2008, 21:36_________________________________________________

Miałem ten sam problem i to co radzi "kudłaty66" okazało się strzałem w dziesiątkę. A zrobił to Rogalotti przy okazji chipturingu silnika na 180 KM. I teraz odpala na dotyk.

Ile dałeś za zmianę mapy, i jak wygląda teraz moment obrotowy i czy wzrosło spalanie? :)
Opublikowano

moj wykres wyglada tak :

http://img262.imageshack.us/my.php?image=wykresgd5.jpg autko smiga jak nalezy, nie kopci a przy spokojnej jedzie mniej pali, co do kosztów to indywidualna sprawa, ja byłem grupowo :naughty: pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...