lasfor Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Witam forumowiczów! Czy jest ktoś mi w stanie doradzić co się dzieje z moją niunią silnik kręci a nie odpala, ostatnio przy temperaturach w granicach zera dziwnie odpalał (zatrzęsło i zaczął pracować normalnie) Dodam, że 2 miesiące temu również za nic nie chciał odpalić - okazało się, że poszedł bezpiecznik od pompy paliwa. Teraz niestety ale to nie jest bezpiecznik, ponieważ wszystkie są ok. Akumulator nowy. Serdecznie proszę o jakies rady, gdzie mogę szukać przyczyny. Dziś znajomy podepnie pod kompa to moze cos pokaże, ale jestem pesymistą ponieważ przy poprzednim takim problemie komp nie pokazał żadnego błędu. ( jak był bezpiecznik walnięty) Z góry bardzo dziękuję za rady!! Dodam, że jestem laikiem w sprawach związanych z naprawą, więc bardzo proszę o brak krytyki:)
Ultras Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 jacek70 - o bezpieczniku kolega napisał że ok Teraz niestety ale to nie jest bezpiecznik, ponieważ wszystkie są ok. a tak poza tym który to jest dokładnie bezpiecznik od pompy?
lasfor Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Opublikowano 18 Lutego 2015 jacek70 - o bezpieczniku kolega napisał że ok Teraz niestety ale to nie jest bezpiecznik, ponieważ wszystkie są ok. a tak poza tym który to jest dokładnie bezpiecznik od pompy? nr 28 20A, świece grzeją, komputer pokazał jeden błąd: brak komunikacji immobilisera prawdopodobnie coś w stacyjce, bo drugim kluczykiem też sprawdzane i nic Dam znać jak z tym powalcze Jeśli macie inne możliwe przyczyny piszcie Pozdrawiam Maciek
jacek70 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Miałem na myśli bezpiecznik od grzania świec i same świece, a nie bezpiecznik pompy. Tu jednak prawdopodobnie jest problem z IMO.
lasfor Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Hej, Robie maly upload:) samochod przez noc postal u znajomego mechanika w garazu i odpalil. Macie jakies pomysly czemu jak zimny to nie chce odpalac (oczywiscie nie dzieje mi sie to za kazdym razem - drugi taki przypadek mam) Czy moze cos szwankować pompa ? Dzięki za sugestie PozdrawiamMaciek
zaradny Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 U mnie trochę podobny problem. Dziś auto nie wiadomo czemu strzeliło focha i nie chciał odpalić. Kręcił ale nie odpalał. Wcześniej nic się nie działo. W ssący dostał troche placka i złapał od razu. Po tym już odpalał normalnie. Znajomy wspominał, że mogą to być oringi/podkładki pod pompkami lub zaworek na filtrze paliwa. Miał ktoś podobny przypadek?
lasfor Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Opublikowano 25 Lutego 2015 nadal walcze:) czujnik temperatury silnika wymieniony, filtr paliwa wymieniony (byl bardzo zabrudzony) i nadal nie odpala. jak temp. ok 5st to odpali, a jak chlodniej to juz nie. Ide teraz w kierunku pompy wtryskowej i pompowtryskow- powiedzcie mi czy dobrze? na kompie pokazalo ze jeden wtrysk dziala slabiej. Aaaa jeszcze jedno pytanie, czy filtr czastek stałych ma wplyw na odpalanie przy zimnym (zabrudzony w 47%)? Dzieki za zainteresowanie tematem. PozdrawiamMaciek
zaradny Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 DPF nie ma nic wspólnego. Znajoma miała w A6 3,0TDI tak zawalony że samochód prawie od razu wpadał w tryb awaryjny, ale palił normalnie. Sprawdz czy z placka Ci odpali gdy nie będzie mógł zapalić. Ja dziś jeszcze do znajomego jade i zerknie mi na to jak będzie miał chwile. Może on coś wymyśli w tym temacie.
Dev Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Odkrec przewod od turbo do EGRu i zakrec silnikiem. Jak odpali, DPF wypad.
ArapahoVmax Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Mimo, że aku nowe, może sprawdź napięcie, do jakiego spada podczas rozruchu - może aku jest wadliwe. Miałem identyczny objaw, auto do ok. 5 stopni paliło normalnie, poniżej, kręcił, ale nie odpalał. Sprawdziłem napięcie przy rozruchu i spadało do 9V. Wymieniłem akumulator i jak ręką odjął. Przy niższej temperaturze, drastycznie spadała sprawność aku i odmawiał posłuszeństwa.
zaradny Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Przy 9V jak się zachowywał? Krecil normalnie ale nie odpalal czy ogólnie ciężko krecil?
ArapahoVmax Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) Przy 9V jak się zachowywał? Krecil normalnie ale nie odpalal czy ogólnie ciężko krecil? Co ciekawe kręcił w miarę normalnie, tylko nie odpalał. Wiadomo, że nie aż tak żywo jak przy dobrym akumulatorze, ale też nie mozolnie jak przy totalnie rozładowanym. Do tego nie było mrugających kontrolek, więc w pierwszej chwili nawet nie podejrzewałem, że to może być aku. Nawet całonocne ładowanie nie pomagało. Widać był już stary i przy temperaturacn w okolicach '0'°C jego prąd rozruchowy był zbyt niski, by odpalić. Po wymianie aku wszystko wróciło do normy. Edytowane 25 Lutego 2015 przez ArapahoVmax
Ultras Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 aż sam sprawdzę u siebie aku czy go już czasem nie trzeba będzie wymienić
lasfor Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 hej, maly update. aku sprawdzone i jest ok, Wczoraj odpalil samochod ale co ciekawe na plaka znajomy wspomnial cos o pompie przy glowicy, ze pewnie jest walnieta. Powiedzcie czy od razu wymieniac tą pompe czy moze na brak odpalania moze miec wplyw jakis sterownik lub przekaznik? Nie chce wymieniac pompy bo moze okazac sie, ze jest sprawna a cos innego jest przyczyna. Samochod przestawilem tak, ze przod jest do dolu i dzis po pracy sprawdze czy odpali. Napiszcie swoje sugestie Dzięki!
zaradny Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Sprawdź prąd jaki wychodzi z alternatora i jaki wchodzi na akumulator. Ja miałem identyczny przy[adek jak juz pisalem i okazalo się że za małe napięcie na rozruchu było. Sprawdź to wcześniej bo koszty duużo mniejsze.
lasfor Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) ok sprawdze, ale watpie aby to bylo przyczyna, poniewaz jak odkrecone zostaly swiece to byly suche jak pieprz a wydaje mi sie ze powinny byc mokre skoro tyle razy byl krecony. poza tym wczoraj bylo 10 st i tez nie odpalil dopiero z plaka. napiecie sprawdzone i jest ok, po pracy odpalilem auto (chodzilo jakies 5s), zaczelo strasznie trzasc cala buda i go zgasilem, za moment ponownie chcialem odpalic auto i juz nie odpalilo. Mam wrazenie ze resztki paliwa, ktore zostaly z wczorajszego odpalenia pozwolil na uruchomienie silnika a pozniej juz jakby bylo jego brak. Wyglada to na brak przeplywu paliwa jakby gdzies sie blokowalo.... W czwartek oddaje do typa, ktory zajmuje sie wylacznie pompami i wtryskami ma mi zdiagnozowac co jest nie tak. Myslicie ze to pompa? W ogole jak sie nazywa taka pompa i gdzie sie ona znajduje bo szukam w necie i nic nie moge znalesc a chcialbym wiedziec na jaki wydatek musze sie naszykowac jesli to niestety bedzie to. Powoli trace cierpliowsc do tego auta a mam go dopiero od sierpnia Dzieki za jakiekolwiek rady i ogolnie za zainteresowanie sie moim tematem PozdrawiamMaciek Edytowane 10 Marca 2015 przez lasfor
Tombik Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Jest to tzw. pompa tandemowa...pompa paliwa i podciśnienia - vacum w jednym...jest przykręcona z tyłu silnika do głowicy. Poniżej masz numery pomp które pasują do Twojego silnika...pompy są zamienne ze sobą, po prostu D jest najnowsza:03G145209 03G145209C 03G145209D tutaj masz zdjęcie poglądowe: W ASO nowa ok. 1200 zł, na allegro 800zł, ori używka 100-200zł...w zależności od stanu i daty produkcji...pamiętaj że musi być do 16V bo w 8V jest inna pompa, starszego typu. Dodatkowo trzeba uszczelkę metalową kupić...w ASO 50zł, w IC połowę taniej Jak coś to mam 100% sprawną, świeżą pompę z września 2011r. o małym przebiegu. Pisz na PW. Edytowane 10 Marca 2015 przez Tombik
Dev Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 To nie tandempompa zdechły oringi na PDkach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się