Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przestał odpalać


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów!

Czy jest ktoś mi w stanie doradzić co się dzieje z moją niunią :) silnik kręci a nie odpala, ostatnio przy temperaturach w granicach zera dziwnie odpalał (zatrzęsło i zaczął pracować normalnie)

Dodam, że 2 miesiące temu również za nic nie chciał odpalić - okazało się, że poszedł bezpiecznik od pompy paliwa. Teraz niestety ale to nie jest bezpiecznik, ponieważ wszystkie są ok.

Akumulator nowy.

Serdecznie proszę o jakies rady, gdzie mogę szukać przyczyny. Dziś znajomy podepnie pod kompa to moze cos pokaże, ale jestem pesymistą ponieważ przy poprzednim takim problemie komp nie pokazał żadnego błędu. ( jak był bezpiecznik walnięty)

Z góry bardzo dziękuję za rady!!

Dodam, że jestem laikiem w sprawach związanych z naprawą, więc bardzo proszę o brak krytyki:)

Opublikowano

Świeczki grzeją,bezpiecznik ok???

Opublikowano

jacek70 - o bezpieczniku kolega napisał że ok


Teraz niestety ale to nie jest bezpiecznik, ponieważ wszystkie są ok.

a tak poza tym który to jest dokładnie bezpiecznik od pompy?

Opublikowano

jacek70 - o bezpieczniku kolega napisał że ok

Teraz niestety ale to nie jest bezpiecznik, ponieważ wszystkie są ok.

a tak poza tym który to jest dokładnie bezpiecznik od pompy?

nr 28 20A, świece grzeją, komputer pokazał jeden błąd: brak komunikacji immobilisera

prawdopodobnie coś w stacyjce, bo drugim kluczykiem też sprawdzane i nic

Dam znać jak z tym powalcze

Jeśli macie inne możliwe przyczyny piszcie :)

Pozdrawiam

Maciek

Opublikowano

Miałem na myśli bezpiecznik od grzania świec i same świece, a nie bezpiecznik pompy. Tu jednak prawdopodobnie jest problem z IMO.

Opublikowano

Hej,

Robie maly upload:) samochod przez noc postal u znajomego mechanika w garazu i odpalil. Macie jakies pomysly czemu jak zimny to nie chce odpalac (oczywiscie nie dzieje mi sie to za kazdym razem - drugi taki przypadek mam) Czy moze cos szwankować pompa ?

Dzięki za sugestie

Pozdrawiam
Maciek

Opublikowano

U mnie trochę podobny problem. Dziś auto nie wiadomo czemu strzeliło focha i nie chciał odpalić. Kręcił ale nie odpalał. Wcześniej nic się nie działo.

W ssący dostał troche placka i złapał od razu. Po tym już odpalał normalnie. Znajomy wspominał, że mogą to być oringi/podkładki pod pompkami lub zaworek na filtrze paliwa.

Miał ktoś podobny przypadek?

Opublikowano

nadal walcze:) czujnik temperatury silnika wymieniony, filtr paliwa wymieniony (byl bardzo zabrudzony) i nadal nie odpala. jak temp. ok 5st to odpali, a jak chlodniej to juz nie. Ide teraz w kierunku pompy wtryskowej i pompowtryskow- powiedzcie mi czy dobrze? na kompie pokazalo ze jeden wtrysk dziala slabiej. Aaaa jeszcze jedno pytanie, czy filtr czastek stałych ma wplyw na odpalanie przy zimnym (zabrudzony w 47%)?

Dzieki za zainteresowanie tematem.

Pozdrawiam
Maciek

Opublikowano

Ma

Opublikowano

DPF nie ma nic wspólnego. Znajoma miała w A6 3,0TDI tak zawalony że samochód prawie od razu wpadał w tryb awaryjny, ale palił normalnie.

Sprawdz czy z placka Ci odpali gdy nie będzie mógł zapalić. Ja dziś jeszcze do znajomego jade i zerknie mi na to jak będzie miał chwile.
Może on coś wymyśli w tym temacie.

Opublikowano

Odkrec przewod od turbo do EGRu i zakrec silnikiem. Jak odpali, DPF wypad.

Opublikowano

Mimo, że aku nowe, może sprawdź napięcie, do jakiego spada podczas rozruchu - może aku jest wadliwe. Miałem identyczny objaw, auto do ok. 5 stopni paliło normalnie, poniżej, kręcił, ale nie odpalał. Sprawdziłem napięcie przy rozruchu i spadało do 9V. Wymieniłem akumulator i jak ręką odjął. Przy niższej temperaturze, drastycznie spadała sprawność aku i odmawiał posłuszeństwa.

Opublikowano

Przy 9V jak się zachowywał? Krecil normalnie ale nie odpalal czy ogólnie ciężko krecil?

Opublikowano (edytowane)

Przy 9V jak się zachowywał? Krecil normalnie ale nie odpalal czy ogólnie ciężko krecil?

Co ciekawe kręcił w miarę normalnie, tylko nie odpalał. Wiadomo, że nie aż tak żywo jak przy dobrym akumulatorze, ale też nie mozolnie jak przy totalnie rozładowanym. Do tego nie było mrugających kontrolek, więc w pierwszej chwili nawet nie podejrzewałem, że to może być aku. Nawet całonocne ładowanie nie pomagało. Widać był już stary i przy temperaturacn w okolicach '0'°C jego prąd rozruchowy był zbyt niski, by odpalić. Po wymianie aku wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez ArapahoVmax
Opublikowano

aż sam sprawdzę u siebie aku czy go już czasem nie trzeba będzie wymienić

Opublikowano

hej,

maly update. aku sprawdzone i jest ok, Wczoraj odpalil samochod ale co ciekawe na plaka :) znajomy wspomnial cos o pompie przy glowicy, ze pewnie jest walnieta. Powiedzcie czy od razu wymieniac tą pompe czy moze na brak odpalania moze miec wplyw jakis sterownik lub przekaznik? Nie chce wymieniac pompy bo moze okazac sie, ze jest sprawna a cos innego jest przyczyna. Samochod przestawilem tak, ze przod jest do dolu i dzis po pracy sprawdze czy odpali. Napiszcie swoje sugestie :)

Dzięki!

Opublikowano

Sprawdź prąd jaki wychodzi z alternatora i jaki wchodzi na akumulator. Ja miałem identyczny przy[adek jak juz pisalem i okazalo się że za małe napięcie na rozruchu było. Sprawdź to wcześniej bo koszty duużo mniejsze.

Opublikowano (edytowane)

ok sprawdze, ale watpie aby to bylo przyczyna, poniewaz jak odkrecone zostaly swiece to byly suche jak pieprz a wydaje mi sie ze powinny byc mokre skoro tyle razy byl krecony. poza tym wczoraj bylo 10 st i tez nie odpalil dopiero z plaka.


napiecie sprawdzone i jest ok, po pracy odpalilem auto (chodzilo jakies 5s), zaczelo strasznie trzasc cala buda i go zgasilem, za moment ponownie chcialem odpalic auto i juz nie odpalilo. Mam wrazenie ze resztki paliwa, ktore zostaly z wczorajszego odpalenia pozwolil na uruchomienie silnika a pozniej juz jakby bylo jego brak. Wyglada to na brak przeplywu paliwa jakby gdzies sie blokowalo.... W czwartek oddaje do typa, ktory zajmuje sie wylacznie pompami i wtryskami ma mi zdiagnozowac co jest nie tak. Myslicie ze to pompa? W ogole jak sie nazywa taka pompa i gdzie sie ona znajduje bo szukam w necie i nic nie moge znalesc a chcialbym wiedziec na jaki wydatek musze sie naszykowac jesli to niestety bedzie to.

Powoli trace cierpliowsc do tego auta :) a mam go dopiero od sierpnia :)

Dzieki za jakiekolwiek rady i ogolnie za zainteresowanie sie moim tematem

Pozdrawiam
Maciek

Edytowane przez lasfor
Opublikowano (edytowane)

Jest to tzw. pompa tandemowa...pompa paliwa i podciśnienia - vacum w jednym...jest przykręcona z tyłu silnika do głowicy.

Poniżej masz numery pomp które pasują do Twojego silnika...pompy są zamienne ze sobą, po prostu D jest najnowsza:
03G145209

03G145209C

03G145209D

tutaj masz zdjęcie poglądowe:

540x405_pompa-paliwa-vacum-vacumpompa-td

W ASO nowa ok. 1200 zł, na allegro 800zł, ori używka 100-200zł...w zależności od stanu i daty produkcji...pamiętaj że musi być do 16V bo w 8V jest inna pompa, starszego typu. Dodatkowo trzeba uszczelkę metalową kupić...w ASO 50zł, w IC połowę taniej

Jak coś to mam 100% sprawną, świeżą pompę z września 2011r. o małym przebiegu. Pisz na PW.

Edytowane przez Tombik
Opublikowano

To nie tandempompa

zdechły oringi na PDkach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...