Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik gaśnie po szybkim zwolnieniu pedału gazu przy wysokich obrotach.


darek2014

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

w moim a4 b5 afn 1,9 tdi 110km quattro 96r. w ostatnim czasie zaczęło występować dziwne zjawisko. Po szybkim zwolnieniu nogi z pedału gazu przy wyższych obrotach np. 3 tys, silnik poprostu gaśnie, zapalają się kontrolki itd.

Następnie odpalam auto kluczykiem, kilka razy szarpnie i można jechać dalej. Dzieje się tak niezależnie od zwolnienia pedału gazu w trakcie jazdy na biegu jak i również podczas postoju.

Problem nie występuje przy powolnym ujmowaniu gazu.

Co może być przyczyną usterki? Pozdrawiam.

Edytowane przez darek2014
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma falowania obrotów po porannym odpaleniu ?

Jeżeli jest to prawdopodobnie zanieczyszczony / przytarty nastawnik VP-37.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po normalnym odpaleniu falowania nie występują.

teraz już nie gaśnie do zera, lecz problem wygląda następująco: nadal gdy dokładam mocniej gazu, następnie błyskawicznie zwalniam pedał, obroty spadają normalnie do +/- 800/900 ale już od około 1500 zaczyna szarpać samochodem i wydobywać odgłosy duszenia silnika. po około 10 sekundach telepotania rytmika wraca do normy.

w dniu dzisiejszym sprawdziliśmy błędy komputerem, przepływomierz, nastawnik, czujnik położenia wału korobowego, wtryski, smoka i pompkę w zbiorniku, wymieniono na nowy filtr paliwa + zawór zwrotny - bez skutków :(

Edytowane przez darek2014
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś, po kolejnym rozebraniu przodu sprawdziliśmy całą pompę wtryskową wraz z nastawnikiem vp-37 a także zawór n75. Niestety na sprawnych częściach usterka ta sama oraz brak błędów na komputerze.

A więc po elementach takich jak: przepływomierz, czujnik położenia wału korobowego, wtryski, smok i pompka w zbiorniku, filtr paliwa + zawór zwrotny odpadły nam 2 kolejne w/w.

Pomysły co dalej? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to podmień czujnik gazu.

Może potencjometr odmawia posłuszeństwa?

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze sprawdzić zawór N 109 w pompie podpinając mu +12 na krotko, lub jak masz możliwość to podmień od kogoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w aucie ojca, auto było sprawdzone z każdej strony a w serwisie bosha gość mi powiedział ze nie musi zaglądać pod maskę, na słuch wie ze to nastawnik, wymienił i działa jak nowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawił mnie ten temat ponieważ mam nie dokładnie może ale b.podobny przypadek...

Auto gaśnie ale tylko jak jest zimne i tylko przez pierwszą 1-2 minuty od odpalenia jak naciśnie na pedał i wejdzie tak między 3k a 4k rpm i puszczę pedał to auto gaśnie.

Oczywiście wciskając pedał jest to "cyk" w podłogę i puszczenie również na "cyk".

Co zauważyłem po 1-2 min. od odpalenia problem już nie występuje i nic się nie dzieje. Silnik pracuje równo na biegu jałowym. Zauważyłem natomiast, że pracuje nie równo przy przyśpieszaniu (szczególnie 3/4 bieg ale już wyczuwa się to również na 2). Poszarpuje ale nie brakuje mu mocy.

Co ciekawe też po tym jak zaraz po odpaleniu zgaśnie to często jest tak, że nie można go zapalić - kręci rozrusznikiem jakby "na sucho" jakby "nie miał kompresji". Sprawdziłem - pasek w tym momencie się posuwa co świadczy o tym, że rozrusznik obraca wałem.

Oczywiście za 2-3 razem zaskoczy i jest wszystko OK.

Wym. pompę w baku (elektryczną), wyczyściłem przewód paliwowy i sitko.

Wym. przewody w komorze silnika (paliwowe)

Wym. filtr paliwa i nowa uszczelka

Założyłem zawór zwrotny na dolocie i na wyprowadzeniu z tandem pompy

Wym. obudowę czujnika temp. na powrocie do baku

Wym. komplet uszczelniaczy PD - boscha

Wyczyściłem wszystkie złączki listwy zasilającej elektrozawory PD - mam też 2gą ze sprawnego auta ale to nic nie zmienia

Wymieniłem ze sprawnego auta tandem pompę (oczywiście z nową uszczelką)

Zmierzyłem ciśnienia paliwa na pompie - OK

Wczoraj zalogowałem stat. + BS:

BASIC SETTINGS:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198181.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_207854.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_207853.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_207859.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_207858.html

STATYCZNE:
Grupa 001, 013, 004: http://vaglog.pl/log_198177.html
Grupa 001, 004, 013: http://vaglog.pl/log_198182.html
Grupa 004, 007, 023: http://vaglog.pl/log_207856.html
Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_207855.html
Grupa 005, 013, 008: http://vaglog.pl/log_207852.html
Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_207857.html

Korekty - w normie (to raczej świadczy o uszk. cylindrów niż samych PD, oczywiście po wymianie uszczelniaczy poprawiły się bo oscylowały już w okolicach +/- 1.0).

Nie widzę też innych niepokojących oznak - może ktoś ma pomysł jeszcze jakiś?

Dodam, że często zaraz po odpaleniu przez około 10-30sek kopci na biało/szaro (jak ropniak) oraz, że są problemy z odpalaniem szczególnie jak jest zimniej ale zwłaszcza po długim postoju... Czasem natomiast jest tak, że wsiadam i kręcę i odpala z pół obrotu a czasem 3-4 obroty wału zanim zaskoczy. Wtdy też "tyrka" jak ciągnik ursus przez 3-4 sek zaraz po odpaleniu a potem równo jak "szwajcarski zegarek". Nie mam już pomysłów...

Wtryski sprawdzone na stole probierczym bosch - ponoć wszystko OK.

Rozrząd nowy cały kpl., contitech.

Hamownia zrobiona - moc jest, 120KM i moment 290Nm.

Wymieniana była uszcz. głowicy, która przeszła kapitalny remont (panewki,szklanki itp. itd.). Oczywiście głowica sprawdzana na szczelność, mikropęknięcia kompleksowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawił mnie ten temat ponieważ mam nie dokładnie może ale b.podobny przypadek...

Auto gaśnie ale tylko jak jest zimne i tylko przez pierwszą 1-2 minuty od odpalenia jak naciśnie na pedał i wejdzie tak między 3k a 4k rpm i puszczę pedał to auto gaśnie.

Oczywiście wciskając pedał jest to "cyk" w podłogę i puszczenie również na "cyk".

Co zauważyłem po 1-2 min. od odpalenia problem już nie występuje i nic się nie dzieje. Silnik pracuje równo na biegu jałowym. Zauważyłem natomiast, że pracuje nie równo przy przyśpieszaniu (szczególnie 3/4 bieg ale już wyczuwa się to również na 2). Poszarpuje ale nie brakuje mu mocy.

Co ciekawe też po tym jak zaraz po odpaleniu zgaśnie to często jest tak, że nie można go zapalić - kręci rozrusznikiem jakby "na sucho" jakby "nie miał kompresji". Sprawdziłem - pasek w tym momencie się posuwa co świadczy o tym, że rozrusznik obraca wałem.

Oczywiście za 2-3 razem zaskoczy i jest wszystko OK.

Wym. pompę w baku (elektryczną), wyczyściłem przewód paliwowy i sitko.

Wym. przewody w komorze silnika (paliwowe)

Wym. filtr paliwa i nowa uszczelka

Założyłem zawór zwrotny na dolocie i na wyprowadzeniu z tandem pompy

Wym. obudowę czujnika temp. na powrocie do baku

Wym. komplet uszczelniaczy PD - boscha

Wyczyściłem wszystkie złączki listwy zasilającej elektrozawory PD - mam też 2gą ze sprawnego auta ale to nic nie zmienia

Wymieniłem ze sprawnego auta tandem pompę (oczywiście z nową uszczelką)

Zmierzyłem ciśnienia paliwa na pompie - OK

Wczoraj zalogowałem stat. + BS:

BASIC SETTINGS:

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198181.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_207854.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_207853.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_207859.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_207858.html

STATYCZNE:

Grupa 001, 013, 004: http://vaglog.pl/log_198177.html

Grupa 001, 004, 013: http://vaglog.pl/log_198182.html

Grupa 004, 007, 023: http://vaglog.pl/log_207856.html

Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_207855.html

Grupa 005, 013, 008: http://vaglog.pl/log_207852.html

Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_207857.html

Korekty - w normie (to raczej świadczy o uszk. cylindrów niż samych PD, oczywiście po wymianie uszczelniaczy poprawiły się bo oscylowały już w okolicach +/- 1.0).

Nie widzę też innych niepokojących oznak - może ktoś ma pomysł jeszcze jakiś?

Dodam, że często zaraz po odpaleniu przez około 10-30sek kopci na biało/szaro (jak ropniak) oraz, że są problemy z odpalaniem szczególnie jak jest zimniej ale zwłaszcza po długim postoju... Czasem natomiast jest tak, że wsiadam i kręcę i odpala z pół obrotu a czasem 3-4 obroty wału zanim zaskoczy. Wtdy też "tyrka" jak ciągnik ursus przez 3-4 sek zaraz po odpaleniu a potem równo jak "szwajcarski zegarek". Nie mam już pomysłów...

Wtryski sprawdzone na stole probierczym bosch - ponoć wszystko OK.

Rozrząd nowy cały kpl., contitech.

Hamownia zrobiona - moc jest, 120KM i moment 290Nm.

Wymieniana była uszcz. głowicy, która przeszła kapitalny remont (panewki,szklanki itp. itd.). Oczywiście głowica sprawdzana na szczelność, mikropęknięcia kompleksowo.

Spotkałem się kiedyś z podobnym objawem w AFN-ie z grubym przebiegiem :naughty:

Przyczyną były mocno osłabnięte sprężyny zaworowe.

Na gęstym, zimnym oleju ciśnienie działające od wewnątrz na popychacze hydrauliczne zaworów jest największe, a podczas przegazówki w kolektorze dolotowym występuje ciśnienie rzędu 1,5bara.

Jak siły wywołane przez te dwa ciśnienia się razem zsumują, to są w stanie pokonać opór słabych sprężyn zaworowych, co skutkuje podwieszeniem zaworów ssących na hydrosztosach :kox:

Uchylające się zawory powodują utratę kompresji i silnik gaśnie, w skrajnych przypadkach towarzyszy temu zjawisku terkot tłokow naparzających po zaworach :naughty::hi:

Dopiero po pewnym czasie jak sprężyny zaworowe usuną nadmiar oleju z popychaczy i zawory się zamkną to dopiero silnik daje się ponownie uruchomić :whistling:

Żeby potwierdzić moje przypuszczenia jest prosty sposób.

Odłącz przewód podciśnieniowy od sterowania gruszką turbiny przed porannym odpaleniem.

Jeżeli po odpaleniu i przegazowaniu silnik nie zgaśnie , to masz potwierdzenie mojej tezy :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...